Personeelstekorten in het OV
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 79
- Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
O O O.......
Inmiddels een melding gemaakt bij de OV ombudsman over specifiek deze rit op de 280 en de hoge uitval op deze lijn (samen met lijn 80).
Inmiddels een melding gemaakt bij de OV ombudsman over specifiek deze rit op de 280 en de hoge uitval op deze lijn (samen met lijn 80).
Laatst gewijzigd door erwinraasveld op do 21 jul 2022, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Is het Rocov van plan om op korte termijn de in dit topic genoemde uitval enz. bij de provincie te melden en/of te bespreken? En daarbij te vragen, of de provincie op korte termijn de boetes voor rituitval weer in rekening gaat brengen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
En dat is dan de gecommuniceerde uitval. Ik zag net een drukke halte in Scherpenzeel en daar bleken na een blik in de app twee ritten zonder realtime te staan. Ook geen kruisende ritten gezien, dus die reizigers hebben er al even gestaan.erwinraasveld schreef: ↑do 21 jul 2022, 16:48 Inmiddels een melding gemaakt bij de OV ombudsman over specifiek deze rit op de 280 en de hoge uitval op deze lijn (samen met lijn 80).
Syntus heeft onlangs al uitleg mogen geven (even kwijt of het nou juni of juli was, al zo vaak hetzelfde verhaaltje mogen horen), zowel provinciebreed als in de Amersfoortse werkgroep.
Maar wat ik hier lees en zelf ervaar neem ik sowieso mee binnen Rover hoor, wees daar maar niet bang voor. Specifiek de gaten van 3 uur op 280 zijn daardoor al eens op de ROCOV-agenda belandt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Dan heb ik ook wel een paar mooie screenshots voor je haha. Bijvoorbeeld laatst (17/07) een keer om 18:36 de laatste 50 vanaf De Klomp. Uursdienst 6 ritten (de laatste 6 van de dag!) Gewoon vervallen. En op dezelfde dag 3 ritten 280 vanaf Veenendaal naar Rhenen niet, toen eentje weer wel, en daarna de laatste 4 ook niet... Kan ze je wel opsturen indien gewenst.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Wil toch wel de verhalen rondom "het niet willen vullen van de diensten" naar het land der fabelen verwijzen. Uiteindelijk verliezen we daar namelijk ook gewoon veel reizigersinkomsten mee. Kan mij echter wel voorstellen dat als je al zo lang geen diensten meer kan vullen dat medewerkers (dienstindeling) er een beetje moedeloos van worden. Mogelijk speelt dat mee.
Ik kan niet verklaren waarom Utrecht zoveel erger is of in elk geval lijkt te zijn, dan andere concessies. Dat Keolis geen perfect bedrijf is, staat buiten kijf, maar volgens mij is er bij elk OV bedrijf wel wat aan te kaarten. Ik zie alleen dat de collega's, ook in Deventer, er echt wel hard aan werken om het beter te doen. Maar blijkbaar wordt dat niet altijd gevoeld.
Ik kan niet verklaren waarom Utrecht zoveel erger is of in elk geval lijkt te zijn, dan andere concessies. Dat Keolis geen perfect bedrijf is, staat buiten kijf, maar volgens mij is er bij elk OV bedrijf wel wat aan te kaarten. Ik zie alleen dat de collega's, ook in Deventer, er echt wel hard aan werken om het beter te doen. Maar blijkbaar wordt dat niet altijd gevoeld.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
^^ dat is dus mijn vraag.. OF er wel zoveel reizigersinkomsten misgelopen worden door het niet invullen van diensten. Als daar de beschikbaarheidsvergoeding tegenover staat... en je weet ongeveer wat de reizigersstroom was in de corona periode (en daartussen in, dat er meer mocht).. dan kan je volgens mij vrij goed uitrekenen wat het omslagpunt is.
Er zijn nu grondslagen te vinden om niet te hoeven rijden welke er in een reguliere concessieperiode niet zouden zijn.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Bij ons op het werk is er nu ook elke dag een noodtoestand op kantoor. Wordt de telefoon uitgeschakeld, als je belt krijg je een bandje te horen en verwijzing naar de website.. Dan kan de binnendienst ongestoord de e-mail bijwerken. Begrijpelijk.
Maar ja, er is wél een telefonistendienst voor doorschakelen na 17 uur.. Die kan je natuurlijk ook inhuren voor overdag.. Ja, dát kost geld en ook weer tijd om mensen terug te bellen.. terwijl je wilt sturen op digitaal contact..
E.e.a. wordt onder de noemer 'personeelstekort en een enkele zieke' geschoven.. maar in mijn ogen vooral de oorzaak van een gebrekkige fusie/overname. Uitstroom uit de ene bloedgroep is momenteel vrij ernstig (hoog).
Er zijn nu grondslagen te vinden om niet te hoeven rijden welke er in een reguliere concessieperiode niet zouden zijn.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Bij ons op het werk is er nu ook elke dag een noodtoestand op kantoor. Wordt de telefoon uitgeschakeld, als je belt krijg je een bandje te horen en verwijzing naar de website.. Dan kan de binnendienst ongestoord de e-mail bijwerken. Begrijpelijk.
Maar ja, er is wél een telefonistendienst voor doorschakelen na 17 uur.. Die kan je natuurlijk ook inhuren voor overdag.. Ja, dát kost geld en ook weer tijd om mensen terug te bellen.. terwijl je wilt sturen op digitaal contact..
E.e.a. wordt onder de noemer 'personeelstekort en een enkele zieke' geschoven.. maar in mijn ogen vooral de oorzaak van een gebrekkige fusie/overname. Uitstroom uit de ene bloedgroep is momenteel vrij ernstig (hoog).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Mwoh, dat is wel overduidelijk dat er inkomsten wegvallen. En dat gaat het hardst bij de inkomsten die ze juist het liefst willen hebben.
Spreekt boekdelen dat ik in de ochtendspits nu de studenten vakantie hebben gewoon van Amersfoort tot Scherpenzeel vaak de enige passagier ben in de 80. Op het resterende traject in Scherpenzeel slechts twee vaste instappers en menig dag dat er in Renswoude helemaal niemand instapt.
Terwijl die vroege spitsrit voorheen toch zeker nog wel een man of 10 trok in de zomervakantieperiode. 66% forensen minder, dat tikt wel aan.
In de middag zie je dan de bussen wel weer voller lopen, maar dat betreft wat meer wisselende reizigers per dag. En dagjesmensen zullen vast ook wel eens een uitgevallen rit treffen, maar niet met regelmaat dezelfde rit. Daar is de impact dus relatief gezien kleiner.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
^^ die 66% forenzen minder waren er toch ook niet (wel) in het voorjaar?
Studenten leveren geen geld op, kosten dat toch alleen maar?
Kortom, niet rijden levert dan het minste verlies op.. in mijn ogen.
Studenten leveren geen geld op, kosten dat toch alleen maar?
Kortom, niet rijden levert dan het minste verlies op.. in mijn ogen.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Je kunt feiten wel ontkennen, maar hiermee noem je mij en anderen met dezelfde verhalen dus leugenaars. Maakt het natuurlijk wel makkelijker om te roepen dat je iets niet kunt verklaren. En "bij elk bedrijf is wel wat" is gewoon een ontzettend slap excuus om dat te doen.Thijsjuh schreef: ↑za 23 jul 2022, 19:45 Wil toch wel de verhalen rondom "het niet willen vullen van de diensten" naar het land der fabelen verwijzen. Uiteindelijk verliezen we daar namelijk ook gewoon veel reizigersinkomsten mee. Kan mij echter wel voorstellen dat als je al zo lang geen diensten meer kan vullen dat medewerkers (dienstindeling) er een beetje moedeloos van worden. Mogelijk speelt dat mee.
Ik kan niet verklaren waarom Utrecht zoveel erger is of in elk geval lijkt te zijn, dan andere concessies. Dat Keolis geen perfect bedrijf is, staat buiten kijf, maar volgens mij is er bij elk OV bedrijf wel wat aan te kaarten. Ik zie alleen dat de collega's, ook in Deventer, er echt wel hard aan werken om het beter te doen. Maar blijkbaar wordt dat niet altijd gevoeld.
Op dit moment nog steeds te vinden op de website van Syntus Utrecht: de niet bestaande haltevertrekstaten van lijn 74. Geldigheid 27-02 tot 10-12, maandag t/m vrijdag zonder uitzondering. Je hoeft alleen maar op "bekijk geplande vertrektijden" te klikken. Nog zoiets wat wordt afgedaan als helemaal niet waar. En als je dat nou gewoon volhoudt tot half augustus, dan is het allemaal weer vanzelf opgelost.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik noem niemand hier een leugenaar, dat was althans niet mijn bedoeling. De situatie is rot, geen discussie mogelijk en volgens mij heeft iedereen daar een eigen mening over toch?
Er werd alleen gesuggereerd dat Keolis willens en wetens diensten expres laat vervallen omdat dit commercieel beter zou zijn. Dat is gewoon niet waar, je doet als OV bedrijf je eigen graf graven als je dat doet. Dat er dan echt wel dingen te verbeteren zijn ontken ik niet ook al komt dat blijkbaar wel zo over.
Er werd alleen gesuggereerd dat Keolis willens en wetens diensten expres laat vervallen omdat dit commercieel beter zou zijn. Dat is gewoon niet waar, je doet als OV bedrijf je eigen graf graven als je dat doet. Dat er dan echt wel dingen te verbeteren zijn ontken ik niet ook al komt dat blijkbaar wel zo over.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Er vallen vanochtend twee ritten achter elkaar uit op lijn 73 richting Zeist?
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Gisteravond was het ook al bonje, toen ik uit de ICE stapte vielen twee ritten achter elkaar uit op lijn 74 naar Zeist en op de 41 naar Wijk bij Duurstede. Vanmorgen is dan weer de eerste 73 uit Zeist uitgevallen, dat is ook alles behalve prettig.
Re: Personeelstekorten in het OV
Op zaterdag 6 augustus rijdt de sprinter naar Tiel helemaal niet. Tussen Geldermalsen en Tiel ben je aangewezen op de bus. Werkzaamheden beginnen pas later in augustus.
Komt dit busvervoer dan echt door tekort aan personeel?
Komt dit busvervoer dan echt door tekort aan personeel?
Re: Personeelstekorten in het OV
Ik vind het wel grappig dat de lijst het heeft over station Veenendaal Centraal.
Maar wel zorgwekkend dat er Sprinters worden geschrapt op trajecten waar maar tweemaal per uur een Sprinter rijdt...
Maar wel zorgwekkend dat er Sprinters worden geschrapt op trajecten waar maar tweemaal per uur een Sprinter rijdt...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Personeelstekorten in het OV
Oke. Er zit natuurlijk nog wel een verschil tussen minder of helemaal geen treinen.sneltram schreef: ↑vr 29 jul 2022, 11:51 Correct. Zie https://www.ns.nl/reisinformatie/dienstregeling waar Ut-Tl vermeld is op 6 augustus.
Eigenlijk is het:
Utrecht - Geldermalsen minder Sprinters
Geldermalsen - Tiel geen Sprinters, maar bussen
-
- Berichten: 738
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Personeelstekorten in het OV
Klopt. Is onder de verkeerde rubriek gezet. Ga ik doorgeven.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Personeelstekorten in het OV
Er staat voor die dag wel meer dubbel vermeld trouwens. Tussen de lijst met minder Sprinters staan ook een aantal trajecten waar alleen ICs rijden (en die ook al bij minder IC's vermeld zijn).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Personeelstekorten in het OV
Arriva rijdt dit weekend in het noorden t.o.v. de beperkte dienstregeling die er al is, nog minder ritten. Groningen- Delfzijl kent bijvoorbeeld een groot deel van de dag een tweeuursdienst.
Re: Personeelstekorten in het OV
En de volgende afschaling komt er nog maar even aan
NS rijdt vanaf 7 november met nog minder treinen door personeelstekort
NS rijdt vanaf maandag 7 november met minder treinen in de spits. Ook zullen op een aantal trajecten minder intercity's rijden in de daluren overdag. Op vrijdagen rijden er de hele dag minder intercity's. De oorzaak daarvan is een gebrek aan personeel.
Door Tom van Gurp
De vervoerder heeft al langere tijd moeite om aan genoeg medewerkers te komen. Daarom besloot het om al in september het aantal treinen terug te schroeven. Ook maakte NS toen bekend dat er vanaf 11 december nog meer zou gaan veranderen aan de dienstregeling.
Lees meer
NS rijdt vanaf 7 november met nog minder treinen door personeelstekort
NS rijdt vanaf maandag 7 november met minder treinen in de spits. Ook zullen op een aantal trajecten minder intercity's rijden in de daluren overdag. Op vrijdagen rijden er de hele dag minder intercity's. De oorzaak daarvan is een gebrek aan personeel.
Door Tom van Gurp
De vervoerder heeft al langere tijd moeite om aan genoeg medewerkers te komen. Daarom besloot het om al in september het aantal treinen terug te schroeven. Ook maakte NS toen bekend dat er vanaf 11 december nog meer zou gaan veranderen aan de dienstregeling.
Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Personeelstekorten in het OV
Waarbij het dus niet om nieuwe afschalingen gaat, maar het eerder invoeren van afschalingen die eigenlijk in december zouden plaatsvinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Personeelstekorten in het OV
En waarover NS nog niet gereageerd heeft op het kritische Locov-advies
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten