Veiligheid in het OV

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door MarkNL »

Boosdorp schreef: vr 06 okt 2023, 23:24 Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de daadwerkelijke zwartrijdersstatistieken bij de RET. Ik heb weleens iets gelezen als 1%, maar ik vraag me af of het probleem daarmee niet dramatisch wordt onderschat. Ik zie bij de meeste keren dat ik uitstap op een station met poortjes, iemand een poortje intrappen of erdoorheen duwen, al hoewel ik niet bijster veel meelopers zie.
Ja, dat is in de laatste maanden ook wel mijn ervaring. Er gaat bijna geen dag voorbij of ik hoor ergens op mijn dagelijkse tripje wel het bekende alarmgeluidje van de poortjes afgaan. Naar mijn idee gebeurt dit met name op de rustigere randen van het netwerk, waar controles -zover die er nog zijn- minder komen dan op het kernnet binnen de grenzen van de gemeente Rotterdam.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door Etienne »

Ik kan dat in Spijkensse alleen maar beamen :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Boosdorp
Berichten: 34
Lid geworden op: di 03 okt 2023, 19:43

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door Boosdorp »

Bij mij in Nesselande dus hetzelfde. Maar ik zie ook wel de vaste mensen bij bijvoorbeeld Gerdesiaweg dagelijks een poortje intrappen
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door en-es »

Tja de gedachte achter die poortjes was dat dit soort dingen niet zouden voorkomen :oops:
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door Plutona »

1e klas nu in de 3083. Eerst bij instap stel kneuzen met net gejatte fietsen. Nu naast me straalbezopen, schuin voor me doorgesnoven. Ben benieuwd hoe lang voor we ergens blijven staan vanwege een verse knokpartij of geladen wapens.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door Commendatore »

En dat op een dinsdagavond.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door Vinny »

Etienne schreef: zo 08 okt 2023, 21:25 Ik kan dat in Spijkensse alleen maar beamen :X
Een beamer is uit de tijd, gewoon een hip ledscherm inzetten en elke keer dat er iemand probeert zwart te rijden: "ER IS EEN MOGELIJKE ZWARTRIJDER OP DIT STATION. BLIJF RECHTS LOPEN, HAAL NIET IN EN PROBEER DE ZWARTRIJDER MET LICHTSIGNALEN TE WAARSCHUWEN" (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door Bemined »

De politie is op zoek naar een gevaarlijke gek en waarschuwt dat deze veel met de trein reist:
https://nos.nl/artikel/2494981-politie- ... rein-reist
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door en-es »

Oei, oppassen dus. Die wil ik niet tegenkomen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door TffpaA »

Misschien is het wel een medeforummer...
🗣
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door Bemined »

Het wordt steeds erger, nu rookt ie ook nog eens op het station: https://opsporingverzocht.avrotros.nl/z ... r-getoond/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door trolly »

Leipe shit bro! Nu komt ie wel errug dichtbij...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door erjeebee »

Op die rechterfoto vertoont ie akelig veel gelijkenis met een zekere Joran van der S.
:(
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door en-es »

Wat bezielt die jongeman om een bejaarde te vermoorden en vervolgens brand te stichten?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door TffpaA »

Wat heeft dit nou nog precies met veiligheid in het OV te maken?

Update: hij is aangehouden, dus kunnen we hier weer back on topic.
Laatst gewijzigd door TffpaA op wo 25 okt 2023, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
🗣
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door Tom024 »

Volgens de NOS is deze man inmiddels aangehouden, dus zullen we deze slowchat inderdaad maar stoppen?
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door Durashift »

Trambestuurde mishandeld.
(..)In Zoetermeer is gisteravond een trambestuurder mishandeld door vier jongens, meldt de politie. De verdachten zijn nog niet opgespoord.

Het incident gebeurde rond 21.00 uur bij de halte Centrum West van de RandstadRail. Volgens de politie sprak de man de jongens aan omdat ze de lift blokkeerden met een elektrische step. "Vrijwel direct werd de trambestuurder van meerdere kanten aangevallen door het viertal", zegt de politie. Het slachtoffer is naar het ziekenhuis gebracht, meldt Omroep West. (..)
https://nos.nl/artikel/2496527-trambest ... zoetermeer

Tuig.
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door dennistd »

Op de A27 is een bus van blablacar op een pijlwagen gereden... Eén van de redenen waarom ik niet met dit soort langeafstandsbussen reis :roll:

https://www.zhzactueel.nl/2023/11/04/to ... ebrug-a27/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door nvdw »

En tevens een van de redenen dat de Brabantliner 9 van de 10 keer moet omrijden als er werk aan die brug is.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door Milco »

dennistd schreef: za 04 nov 2023, 11:26 Op de A27 is een bus van blablacar op een pijlwagen gereden... Eén van de redenen waarom ik niet met dit soort langeafstandsbussen reis :roll:

https://www.zhzactueel.nl/2023/11/04/to ... ebrug-a27/
Want? Misschien werd de chauffeur onwel?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door en-es »

Gisteren stond in de Telegraaf een uitgebreid artikel over zwartrijden in het OV. Zeker de helft van het aantal zwartrijders heeft al een uitgebreide strafblad. Het aanpakken van zwartrijders zou ook bemoeilijkt worden door privacywetgeving.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door VIRM »

HIer het artikel (achter een betaalmuur).

Ben benieuwd wat de voorgestelde oplossing is.
Beul van de blindegeleidelijn
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door MaartenD »

en-es schreef: di 07 nov 2023, 08:40 Gisteren stond in de Telegraaf een uitgebreid artikel over zwartrijden in het OV. Zeker de helft van het aantal zwartrijders heeft al een uitgebreide strafblad. Het aanpakken van zwartrijders zou ook bemoeilijkt worden door privacywetgeving.
Hoe kan privacywetgeving een hinder zijn? Als een zwartrijder in aanraking komt met de politie dan zijn zijn gegevens toch bekend, ook de volgende keer dat hij weer in aanraking komt?
Of doet de politie hier niets mee?
Maar de vervoerder kan en mag volgens mij ook onder de privacywetgeving zonder problemen de gegevens van zwartrijders registreren. Er is gewoon een nut en reden voor.
PHS

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veiligheid in het OV

Bericht door Suus »

Sorry, maar vervoersbedrijven die in persoonsgegevens kunnen gaan neuzen of zomaar gezamenlijke zwarte lijsten gaan aanleggen is echt de omgekeerde wereld. De reden dat een aanzienlijk deel van de mensen zonder vervoersbewijs reist omdat het OV veel te duur is geworden maar ze wel op plekken moeten wezen. Al dat geld dat nu in maatregelen wordt gestoken om mensen zonder vervoerbewijs te bestrijden had al veel eerder gestoken moeten worden in aantrekkelijkere tarieven voor het OV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 155 gasten