Dienstregeling 2025

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door gpvos »

MetroRET schreef: ma 14 aug 2023, 20:48
verfmeer schreef: ma 14 aug 2023, 19:32Het zal qua dienstregeling wel niet passen, maar ik zou die langzame trein doortrekken naar Eindhoven ipv Rotterdam/Den Haag. [...] Samen met de doorgetrokken RE13 ontstaat er ook een goede verbinding Antwerpen-Düsseldorf.
Ik ben persoonlijk bezig met een projectje en deze juist aan elkaar doorgekoppeld hiermee:
http://metroret.ovposities.nl/omlopen/D ... 00-vr.html
Zoals ik in mijn onderschrift al aangeef zou ik die dan ook nog willen koppelen aan de IC Antwerpen-Lille (ipv. Brussel). Lijkt me een mooie dwarsverbinding op lange afstand. Maar we raken ver off-topic voor drgl 2025...
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Suus »

Leuke wens, maar gaat niet gebeuren omdat:
1. Men om commerciële redenen graag de directe treinverbinding tussen Nederland en Brussels Airport wil behouden, deze groeit al enige tijd en Brussels Airport maakt inmiddels ook al strategisch reclame in Nederland dankzij deze verbinding.
2. De trein Antwerpen - Lille onderdeel is van de trein Antwerpen - Poperinge, een keuze die enkele jaren geleden is gemaakt omdat dat beter aansluit bij de reiswensen van de Vlaamse Westhoek. Er moet daar een treintype ingezet worden dat in Kortrijk kan splitsen en combineren. Dat is niet voorzien in het materieelplan van de NMBS/SNCB.

Bij de reistijd van de "snelle" trein moet ook nog rekening gehouden worden met gepland splitsen en combineren in Rotterdam Centraal. Men wil richting Amsterdam vijfje kunnen bijplaatsen en richting België kunnen aftrappen op drukke momenten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Maar wel weer slechts 16 keer per dag, ik vraag me af waarom daar toch altijd zo aan vast wordt gehouden. Dat betekent dat, als je met de eerste trein voor 8 uur in Brussel wilt zijn, de laatste al rond 20:30 uur uit Amsterdam vertrekt...
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door sirvinniei »

Suus schreef: di 15 aug 2023, 08:20 De "langzame" trein gaat met Belgisch materieel rijden, en wordt daarom niet geïntegreerd in de binnenlandse dienst.
Ah bah, ik vind de varkensneuzen in Roosendaal al erg genoeg.
Ik heb geen onderschrift
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door MetroRET »

TRAXX (eerst reeks 28; daarna de nieuwe reeks 17) met i11-rijtuigen zijn voorzien hiervoor.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door waldo79 »

I11 is toch weinig mis mee?
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door en-es »

Mooie rijtuigen toch.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Cas »

Ik heb veel aan te merken op het Belgisch materieel, maar I11 is inderdaad niks mis mee.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Vinny »

sirvinniei schreef: ma 14 aug 2023, 23:31 Charleroi zou geen gek idee zijn, dan verbind je de grootste steden van alledrie de Belgische regio's met elkaar.
Nog mooier zou Luxemburg zijn, voor een echte BeNeLux intercity, maar dat wordt erg lastig met keren.
Dan moet je in België wat gaan omzetten. Voor reizigers kan het wel nuttig zijn om het vliegveld beter te ontsluiten, dat is het enige echt zinvolle dat Charleroi te bieden heeft.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

Over het binnenlandse aspect van de dienstregeling 2025, ik ben benieuwd hoe men de binnenlandse uitwerking van de avonddienstregeling ziet rondom de NoordOost en Oude Lijn. Het idee is dat men de 500/600 en 700/1800 omwisselt na de doorkoppeling van de ICD, dus de 500/600 via Utrecht naar Den Haag en de 700/1800 via Schiphol naar Rotterdam. De 1700/11700 blijft naar Den Haag rijden, maar zou dan 's avonds ingekort worden tot Utrecht en wordt dan zover ik begrepen heb doorgekoppeld aan de 2800. Dat komt dus in feite neer op dat de dienstregeling tussen Utrecht en Den Haag / Rotterdam in de avond een kwartier omgeklapt zou worden. Welke invloed heeft dit op eventuele aansluitingen? De huidige constructie met de 5100 die 's avonds in Rotterdam op de 500/600 aansluit werkt dan in ieder geval niet meer.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door MetroRET »

Die gaat in 2024 volgens mij al niet meer wachten, als de 3700 weer terugkeert.

Tevens, als men de boel een kwartier laat omklappen, zullen de aansluitingen vanzelf korter worden, zoals de overstap 2800-2200 nu al is.
Dionysusnu
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Dionysusnu »

Wat vervangt er dan de 500/600 op Gouda-Rotterdam? Gaat de 2800 altijd rijden?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door MetroRET »

2800 en 2000.

Hoe zit het eigenlijk in de daluren op de HSL zelf.
Welke treinen rijden wanneer wel en wanneer niet.
700/1800 lijken mij altijd te gaan rijden, 2400/9200 kan je denk ik ook niet zomaar schrappen (rijdt die eigenlijk dan altijd door naar Lls, zoals nu de 2400 nooit in de avond en op zondagen doorreed), gaat die 9200 dan ook stoppen op stations als Almb en Dvd 🤔).

Dan lijkt het me logisch de 1600/11600 enkel op de drukkere momenten te laten doorrijden.

Hoe zit het dan eigenlijk met de verbinding tussen Rtd en Amf (via Ut)?
De 2000 gaat die doordeweeks bieden, de 1700/11700 dus in de avonduren, maar hoe wordt die verbinding op zaterdag en zondag overdag geboden?
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

De 1600/11600 gaan sowieso niet doorrijden in 2025, daar is onvoldoende ICNG voor en in de ontwerpconcessie is ook slechts een dagvolume van 4 treinen per uur opgenomen over de HSL tussen Rotterdam en Schiphol. Op z'n vroegst in 2026 gaat dat omhoog naar 6 treinen per uur over de HSL, indien de reizigersaantallen dat noodzakelijk maken.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door VIRM »

RTBS schreef: ma 14 aug 2023, 20:53 https://www.rtvoost.nl/nieuws/2255321/n ... r-enschede

Lijkt me handiger om die treinen gewoon door te laten rijden en niet de trajecten op te knippen in Deventer.
Worden dat gewoon niet verlengde Intercity's uit bijvoorbeeld Amersfoort?
Beul van de blindegeleidelijn
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door rooddolfijn »

Ja lijkt mij wel, waarschijnlijk trekt de NS dan de 1500 ook buiten spits door naar Deventer.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door dennistd »

En dan in de ochtendspits een paar treinen opstarten in Enschede en in de avondspits laten eindigen in Enschede. Aannemelijk wel zonder stop in Almelo omdat deze in het pad van de IC Berlijn zullen zitten (en hier de 7000 inhalen dan).
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

Hoort dit niet thuis in het draadje over de concessie? Het gaat tenslotte over een uitbreiding die ergens tussen 2026 en 2030 ingevoerd zal worden en nog niet in 2025.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door VIRM »

Bemined schreef: vr 18 aug 2023, 20:30 Over het binnenlandse aspect van de dienstregeling 2025, ik ben benieuwd hoe men de binnenlandse uitwerking van de avonddienstregeling ziet rondom de NoordOost en Oude Lijn. Het idee is dat men de 500/600 en 700/1800 omwisselt na de doorkoppeling van de ICD, dus de 500/600 via Utrecht naar Den Haag en de 700/1800 via Schiphol naar Rotterdam. De 1700/11700 blijft naar Den Haag rijden, maar zou dan 's avonds ingekort worden tot Utrecht en wordt dan zover ik begrepen heb doorgekoppeld aan de 2800. Dat komt dus in feite neer op dat de dienstregeling tussen Utrecht en Den Haag / Rotterdam in de avond een kwartier omgeklapt zou worden. Welke invloed heeft dit op eventuele aansluitingen? De huidige constructie met de 5100 die 's avonds in Rotterdam op de 500/600 aansluit werkt dan in ieder geval niet meer.
Ik ben ook wel benieuwd met welk materieel de 500/600 wordt gereden. Vanuit Zwolle is de trein richting Utrecht volgens mij drukker dan die richting Amsterdam, en volgens mij is Utrecht - Den Haag ook wel altijd druk. Iets voor wat meer dubbeldeksmaterieel?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 163 gasten