Busomlopen 2024

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Busomlopen 2024

Bericht door MetroRET »

Laat ik hier toch maar even een apart topic overmaken, voordat het in verschillende topics van verschillende concessies zal verschijnen.

Hierbij de pagina waarop de overzichten van alle busomlopen probeer bij te houden en daarmee in kaart te brengen.
http://metroret.ovposities.nl/omlopen/B ... Index.html

Inmiddels zijn al een aantal concessies in elkaar gezegd, een aantal zijn in de maak, maar nog een groot deel moet nog aan begonnen worden.
Voorlopig is de volgende is Arriva Zuid-Holland, met EBS Haaglanden en EBS Zaanstreek-Waterland die ook in de maak zijn; maar die staan even in de wacht tot er meer data beschikbaar is; gezien de vele uitval in genoemde concessies.

Graag zou ik dit dus hiermee willen delen, maar ik blijf natuurlijk een mens die foutjes kan maken, dus het benoemen van foutjes in genoemde overzichten zijn dus van harte welkom.

Tenslotte, welke concessie zou jij graag willen terugzien, om na Arriva ZHN, als volgende in elkaar gezet te zien worden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busomlopen 2024

Bericht door Milco »

Goed bezig. Mooi dat je je tijd hierin steekt! :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Busomlopen 2024

Bericht door JothamvW »

Zou persoonlijk graag mijn "thuisconcessie" Arnhem-Nijmegen zien, maar ook Achterhoek-Rivierenland of Veluwe-Zuid zou ik mooi vinden.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Busomlopen 2024

Bericht door MetroRET »

Veluwe-Zuid staat er, als het goed is, al tussen :mrgreen: .
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Busomlopen 2024

Bericht door JothamvW »

Nog niet eerder gezien dan. Leuk om doorheen te kijken.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Busomlopen 2024

Bericht door erjeebee »

Inderdaad leuk om doorheen te kijken.
En een paar dingen geleerd:
- Hermes stalt bussen in Wageningen, nieuw voor me.
- Syntus UT stalt bussen in Ede, ook nieuw voor me.
Syntus Ede heeft omlopen die eindigen in Woerden en IJsselstein? En rijden ze vanuit Ede helemaal naar Rotterdam? Klopt dat?

Een ander random dingetje: Syntus Mijdrecht heeft omlopen die beginnen in Schoonhoven of eindigen in Montfoort? Is dat correct?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Busomlopen 2024

Bericht door MetroRET »

Dat zal ongetwijfeld een kwestie van uitwisselingen zijn.
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Busomlopen 2024

Bericht door RnBn »

Bij ons in ZOB hebben we meerdere omlopen per dag die ergens anders eindigen dan ze beginnen, dit kan zijn voor uitwisselingen (dan eindigen/beginnen ze meestal in Eindhoven), maar het kan ook zijn om te zorgen dat chauffeurs minder vaak van bus hoeven te wisselen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busomlopen 2024

Bericht door Daniel »

erjeebee schreef: do 18 jan 2024, 12:12 - Syntus UT stalt bussen in Ede, ook nieuw voor me.
Doen ze al sinds het begin.
Syntus Ede heeft omlopen die eindigen in Woerden en IJsselstein? En rijden ze vanuit Ede helemaal naar Rotterdam? Klopt dat?
Komt voor ja, maar meestal is het bij dat eerste alleen de bus die daar eindigt (met chauffeur uit die omgeving) en komt de chauffeur gewoon terug naar Ede van dichter bij.
Een ander random dingetje: Syntus Mijdrecht heeft omlopen die beginnen in Schoonhoven of eindigen in Montfoort? Is dat correct?
Beginnen in Schoonhoven is wel apart vanuit Mijdrecht, wellicht een personeelsdingetje dat ze in Mijdrecht ruimer in de chauffeurs zitten. Voor eindigen geldt bovenstaande.

Sowieso rouleren alle bussen bij Syntus Utrecht over de stallingen omdat alles sowieso een keer in Amersfoort moet belanden voor onderhoud. Uitzondering zijn de BYDs die alleen vanuit Amersfoort rijden, maar wel ver de provincie in komen soms.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busomlopen 2024

Bericht door Lijn 45 »

De BYD's rijden ook vanuit Bunnik. ;)
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Busomlopen 2024

Bericht door MetroRET »

Klopt.
Omlopen met eindcijfer in de reeks van 10, zijn de omlopen voor de BYD.
(50111+ en 50311+)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busomlopen 2024

Bericht door Milco »

Ik ben wel benieuwd naar de omlopen van Gooi- en Vechtstreek al twijfel ik of de koppelingen altijd kloppen; volgens de ovinfo-app keert lijn 108 in Huizen aan het eind van de ochtend soms op lijn 321 of andersom...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Busomlopen 2024

Bericht door IIVQ »

Dat klopt!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busomlopen 2024

Bericht door Milco »

Waarom is dat? Dan moet zo’n omloop in z’n geheel met een R-netbus gereden worden, want volgens mij zijn gewone wagens op het R-net niet toegestaan?

Of zijn de omlopen nog tijdelijk gemixt totdat de serie Ebusco’s compleet is en de tijdelijke wagens weg kunnen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Busomlopen 2024

Bericht door IIVQ »

Dat laatste. Er zijn doordeweeks 4 11m-VDL-omlopen die op lijn 321 rijden (en dus met transdev-kleuren ipv R•NET), vanwege tekort aan Ebusco's. Per 1-1 mogen de ambassadors niet meer de milieuzone van Amsterdam in*, en dat doen zowel 320 als 321.

Uiteraard is er de verplichting om op R•NET-lijnen met R•NET-look-bussen te rijden, maar die zijn er dus niet voldoende. En of we dan ongepland een oude ambassador of gepland een nieuwe transdev-bus inzetten maakt ook niet zoveel uit, dat is dezelfde boete**. Dan kunnen we beter niet ook nog de milieuzoneboete incasseren.

*Dat mochten ze al 2 jaar niet, maar er was een ontheffing voor die maximaal 2 jaar verlengd mocht worden.
**ik weet niet of we daar een boete voor krijgen.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Busomlopen 2024

Bericht door MetroRET »

Inmiddels zijn Zuid-Holland Noord van Arriva en Haaglanden Streek van EBS, afgerond en toegevoegd.

Met de suggesties die hierboven genoemd worden, zal eerst Gooi-Vechtstreek (CXX) worden aangepakt, dan zal aan Achterhoek-Rivierenland (ARR) worden gewerkt.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Busomlopen 2024

Bericht door teun »

Als je op basis van verzoek werkt zou ik er graag eentje doen voor ZOB, ik vond het altijd een fijn overzicht zoals jij ze doet. :Y
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Busomlopen 2024

Bericht door MetroRET »

Top, staat die op #3 :mrgreen:
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Busomlopen 2024

Bericht door CamilleKreemers »

GD is ook mogelijk?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Busomlopen 2024

Bericht door MetroRET »

Ongetwijfeld, alhoewel deze wel op #4 kan komen, ben ik toch wat terughoudend bij GD.
Puur, omdat het een gigantische concessie is, waar ik eigenlijk niet echt een "persoonlijke" binding mee heb, boven daarop, is de datalevering van Qbuzz ook niet echt overtuigend dat ik daarmee over de streep wordt getrokken. :N :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busomlopen 2024

Bericht door Lijn 45 »

Valt me tegen dat je de RET niet hebt gedaan, gezien je nickname. :mrgreen:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busomlopen 2024

Bericht door Milco »

Limburg vind ik ook wel interessant trouwens, al is dat een vrij grote concessie dus ik zou zeggen doe rustig aan :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Busomlopen 2024

Bericht door MetroRET »

MetroRET schreef: ma 22 jan 2024, 08:31 Inmiddels zijn Zuid-Holland Noord van Arriva en Haaglanden Streek van EBS, afgerond en toegevoegd.

Met de suggesties die hierboven genoemd worden, zal eerst Gooi-Vechtstreek (CXX) worden aangepakt, dan zal aan Achterhoek-Rivierenland (ARR) worden gewerkt.
Gooi- & Vechtstreek :pos:
Achterhoek-Rivierenland *O*
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Busomlopen 2024

Bericht door MetroRET »

Vraagje, of iemand mij daarbij kan helpen qua informatie.

Welke bussstallingen zijn er binnen Arriva Achterhoek Rivierenland (en hoe zijn ze genummerd in de omlopen)?
Herjanuitoverijssel
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Busomlopen 2024

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Een overzichtje van stallingen staat wel op de wiki denk ik?, Verder zal ik het niet weten.
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten