NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door huibf »

Verguisd omdat buiten de korting in de daluren minimaal was. De overheid zal toch echt moeten bijdragen om het OV aantrekkelijk te maken. En dat doe je pas als het echt fiks omlaag met 40% en voor de frequente reizigers tot 60%. Dat je dan op een zeer beperkt aantal trajecten er dan 20% bovenop moeten doen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3233
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door TffpaA »

Maar kun je die percentages eens onderbouwen? Tot hoeveel extra reizigers zou dat leiden en dus hoeveel extra inkomsten? En tegelijkertijd: meer reizigers betekent meer treinen en dus meer materieel en personeel en dito kosten. Wat blijft er onder de streep over voor NS? Want bedenk dat we hier met een commercieel bedrijf te maken hebben.

En over dat 'zeer beperkt aantal trajecten': welke trajecten zijn dat en waarom die?
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef: do 29 feb 2024, 23:15 Veel forensen reizen natuurlijk met een abonnement. Zo'n verschuiving bereik je dus maar erg ten dele. Er zijn niet veel incidentele reizigers die midden in de spits gaan reizen.
Ik ben een forens, maar ik heb (doordeweeks) geen abonnement, omdat abonnementen simpelweg niet vergoed worden en losse reizen wel. :s
Er is voor mij dus geen enkele prikkel om buiten de spitsuren te gaan reizen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door Suus »

De belastingregels voor kortingskaarten zijn per 1 januari 2024 juist versoepeld.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ar-vervoer
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door huibf »

TffpaA schreef: za 02 mar 2024, 10:36 Maar kun je die percentages eens onderbouwen? Tot hoeveel extra reizigers zou dat leiden en dus hoeveel extra inkomsten? En tegelijkertijd: meer reizigers betekent meer treinen en dus meer materieel en personeel en dito kosten. Wat blijft er onder de streep over voor NS? Want bedenk dat we hier met een commercieel bedrijf te maken hebben.

En over dat 'zeer beperkt aantal trajecten': welke trajecten zijn dat en waarom die?
Nee, maar je leest niet ! Ik schrijf ook dat de overheid eens meer moet doen om het OV aantrekkelijker te maken, maar dan ook fors. Wat de Duitsers kunnen kunnen we hier wellicht ook.


Het idee dat het forenzen niets boeit 'omdat de werkgever betaald' is natuurlijk kostzichtig. Dat is ook met de 'tankpas van het werk'.
Onderaan de streep worden de producten van de werkgevers duurder.

En dat de tarieven sterk stijgen is een logisch gevolg dat ze in 2024 niet zijn gestegen. Bij de bus zal je straks niet anders zijn, dat bijbetalen was maar een jaar. het jaar daarop zal het toch doorberekend worden, met daarop de inflatie van het volgende jaar.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3233
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door TffpaA »

huibf schreef: za 02 mar 2024, 16:09 Nee, maar je leest niet ! Ik schrijf ook dat de overheid eens meer moet doen om het OV aantrekkelijker te maken, maar dan ook fors. Wat de Duitsers kunnen kunnen we hier wellicht ook.
Nee: je komt zelf met concrete percentages aan kortingen of toeslagen voor specifieke tijden en een 'zeer beperkt aantal trajecten':
huibf schreef: za 02 mar 2024, 10:32 En dat doe je pas als het echt fiks omlaag met 40% en voor de frequente reizigers tot 60%. Dat je dan op een zeer beperkt aantal trajecten er dan 20% bovenop moeten doen.
Daarmee wek je op zijn minst de indruk te hebben nagedacht over een beter voorstel dan waar NS vorig jaar mee kwam - al wekte je die indruk ook al door tussen de regels je neus op te halen voor de voorgestelde spitstoeslag.

Ik zou je dus aanbevelen vooral nog even zelf je bijdrage te lezen. En ik wacht nog steeds op een antwoord op mijn vragen. Dat moet op zich niet zo'n probleem voor je zijn - tenzij mijn vermoeden klopt dat je maar wat van de kant van de wal staat te roeptoeteren.
🗣
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door IIVQ »

Suus schreef: za 02 mar 2024, 12:21 De belastingregels voor kortingskaarten zijn per 1 januari 2024 juist versoepeld.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ar-vervoer
Ik heb toevallig per 1 januari een NSBC en toen ik vroeg hoe het zat met privé-gebruik, verwijzend naar deze regelgeving, was het letterlijke antwoord:
Privéreizen zijn niet toegestaan op de door [wergever] verstrekte Businesscard.
en niets meer.
Ik hoor vergelijkbare dingen van concullegæ.

Voorheen had ik dal voordeel en betaalde ik dat abbo zelf maar kon ik voor bepaalde dienstreizen een vast bedrag declareren. Er was voor mij een incentive om buiten de spits te reizen. Nu heb ik zoiets van fuckit, en reis ik in de volle spits (ik reis meestal tegenspitsrichting dus plek is er wel)
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door DPDelft »

De werkgever is daar natuurlijk vrij in om dat in te richten. Ik betaal een bijdrage en mag mijn kaart ook prive gebruiken.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door MaartenD »

huibf schreef: za 02 mar 2024, 16:09
TffpaA schreef: za 02 mar 2024, 10:36 Maar kun je die percentages eens onderbouwen? Tot hoeveel extra reizigers zou dat leiden en dus hoeveel extra inkomsten? En tegelijkertijd: meer reizigers betekent meer treinen en dus meer materieel en personeel en dito kosten. Wat blijft er onder de streep over voor NS? Want bedenk dat we hier met een commercieel bedrijf te maken hebben.

En over dat 'zeer beperkt aantal trajecten': welke trajecten zijn dat en waarom die?
Nee, maar je leest niet ! Ik schrijf ook dat de overheid eens meer moet doen om het OV aantrekkelijker te maken, maar dan ook fors. Wat de Duitsers kunnen kunnen we hier wellicht ook.
Ik denk dat er wel een heel groot verschil is tussen wat wij "aantrekkelijk" noemen en wat in Duitsland "aantrekkelijk" genoemd wordt. Waar wij overal minstens 2 treinen per uur rijden, op veel plekken 4 en soms zelfs 6 (en dat is per treinsoort) is het in Duitsland op heel veel plekken nog altijd maar een trein per uur, waarbij het soms ook nog eens elke 2 uur stoptrein en elke 2 uur sneltrein is.
Dus vooral fors aantrekkelijker maken heeft geen relatie met wat er in Duitsland gebeurt.

Goed, analoog aan het Deutschlandticket zou je in Nederland kunnen kijken of je een Dal Vrij voor de prijs van een Weekend Vrij kunt aanbieden. daarmee zou je best wel een aantal forenzen uit de spits kunnen halen en waarschijnlijk vul je de treinen buiten de spits met dagjesreizigers.
Maar een Altijd Vrij moet je hier niet tegen lage kosten gaan doen.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door Mr-W »

huibf schreef: do 29 feb 2024, 08:00 Welke drukte? Het is aanzienlijk rustiger.
Langere trein. Dubbeldekker.
Een langere trein kost extra personeel en een dubbeldekker is qua toegangkelijkheid niet ideaal.
Ben blij dat DDAR inmiddels uit de sprinterdienst is verdwenen :trein:
MaartenD schreef: zo 03 mar 2024, 09:34 Ik denk dat er wel een heel groot verschil is tussen wat wij "aantrekkelijk" noemen en wat in Duitsland "aantrekkelijk" genoemd wordt. Waar wij overal minstens 2 treinen per uur rijden, op veel plekken 4 en soms zelfs 6 (en dat is per treinsoort) is het in Duitsland op heel veel plekken nog altijd maar een trein per uur, waarbij het soms ook nog eens elke 2 uur stoptrein en elke 2 uur sneltrein is.
Dus vooral fors aantrekkelijker maken heeft geen relatie met wat er in Duitsland gebeurt.
Het treinproduct is redelijk aantrekkelijk in Nederland, misschien wat traag op de lange afstanden maar redelijk frequent. Het busvervoer is een ander verhaal, daar grossiert het in de uursdiensten op diverse buslijnen, enkel doordeweeks tot 19h. Zeker hier in Brabant.
tjoektjoek schreef: di 27 feb 2024, 15:54 Het is heel controversieel, maar ik denk dat NS moet bezuinigen conducteurs in de sprinters. Als de proeven van de Airportsprinter vlot verlopen, dan zou dat over enkele jaren ingevoerd kunnen worden. Op sprinterstations kunnen dan gastheren/vrouwen (van 6:30 tot 18:30) van de NS staan overdag om mensen te woord te staan, of te helpen bij incidenten.
Dat is amper goedkoper om op ieder station weer een medewerker in te zetten, is zelfs op de grotere busknooppunten niet gebruikelijk om zo ruime serviceverlening te hebben.
tjoektjoek schreef: di 27 feb 2024, 15:54
In de avond alleen controleurs zoals bij RET. De regionale lijnen doen het ook al en RET rijdt ook prima zonder conducteur tussen Den Haag en Rotterdam. Zo kan je in de kosten snijden en het personeelstekort terugdringen..
Zou zeker voor het sprintersegement een goede keuze zijn om vergelijkbaar met Arriva Limburg qua inzet van controles te werken.
tjoektjoek schreef: di 27 feb 2024, 15:54Of er moet flink geïnvesteerd worden in ov en niet gezien worden als kostenpost,.
Gaat er meer om waar haal je al het personeel vandaan.
tjoektjoek schreef: di 27 feb 2024, 15:54 maar we zien welke partijen hebben gewonnen tijdens de laatste verkiezingen: we verkiezen private baten boven publieke baten.
Naar mijn weten wil de PVV publieke dienstverlening best wel subsideren en de BBB de bereikbaarheid van het platteland.
Meltrain schreef: za 02 mar 2024, 11:56
Vinny schreef: do 29 feb 2024, 23:15 Veel forensen reizen natuurlijk met een abonnement. Zo'n verschuiving bereik je dus maar erg ten dele. Er zijn niet veel incidentele reizigers die midden in de spits gaan reizen.
Ik ben een forens, maar ik heb (doordeweeks) geen abonnement, omdat abonnementen simpelweg niet vergoed worden en losse reizen wel. :s
Er is voor mij dus geen enkele prikkel om buiten de spitsuren te gaan reizen.
Zijn wel meer bedrijven die zo'n regeling hebben, voor de OV bedrijven zijn dit een van de beste klanten, structureel terugkerend tegen vol tarief.
huibf schreef: za 02 mar 2024, 10:32 Verguisd omdat buiten de korting in de daluren minimaal was.
Ik zou het kortingspercentage van 40% verhogen naar 50% zodat er meer stimulans is om in de daluren te reizen en om het product makkelijker te verkopen.
huibf schreef: za 02 mar 2024, 10:32De overheid zal toch echt moeten bijdragen om het OV aantrekkelijk te maken.
Of de overheid stimuleert de transitie naar EV op het platteland zoals in Frankrijk.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... ev-leasen/
regenmaker schreef: wo 28 feb 2024, 06:31 Laat de NS eerst maar beginnen met regionale tariefintegratie. Bijboorbeeld waarom is Brabant Vrij niet geldig op de trein in Brabant. Als je nu een stuk moet afleggen met bus + trein moet je 2 verschillende anonnementen aanschaffen als je die reis vaak maakt. Dan kan ik bijvoorbeeld beter lijn 99 nemen van Uden naar Nijmegen in plaats van via Oss met de trein te reizen.
Lijkt me in Zeeland meer oplossen dan Uden-Nijmegen eerlijk gezegd. In Zeeland zou dan het scholierenvervoer deels per trein kunnen en naar mijn weten is er ook in de trein voldoende ruimte in de spits om de leerlingen mee te nemen.
Voor Uden-Nijmegen zou het vooral fijn zijn als het Brabantse abonnement/dagkaartje ook geldig zou zijn tot de Radboud Campus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door Suus »

Er is wel een behoorlijk verschil tussen Nederlands platteland en Frans platteland. Je kan in Frankrijk in een klein dorpje in een vallei wonen op meer dan 100 kilometer van een significante plaats. In Nederland meer dan 30 kilometer van een stad wonen is alleen in de uiterste uithoeken van ons land mogelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door ArrivaBas »

Op het Franse platteland is het openbaar vervoer ook een stuk schraler dan in Nederland. Treinen en bussen rijden in Frankrijk soms maar enkele keren per dag, waar dat in Nederland doordeweeks minstens elk uur is. Het hogere voorzieningenniveau in Nederland kost meer en daar betaalt de gebruiker dan ook meer voor.
Hetzelfde geldt voor Duitse plattelandsgebieden. Daar is de grote stad (100.000+ inwoners) soms ook 50 kilometer vanaf de dorpjes verwijderd en rijden de bussen slechts op schooltijden, rond de wissel van de ploegendienst in fabrieken en hier en daar een busje ertussendoor dat een enkele toerist of oudere naar het regionale centrum brengt. Het heeft een sfeertje, maar praktisch is het allemaal niet. Daar staat tegenover dat er naar alle waarschijnlijkheid significant minder 'leeg' gereden wordt en die minderkosten krijgt de gebruiker terug in een lager tarief.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door VIRM »

Ik hoorde Wouter Koolmees gisteren op het journaal zeggen dat NS ook in de eigen organisatie heeft gesneden. Tja, er is nog steeds ruimte voor allerlei leuke extra's, zoals NS Weekly en de NS Wintercity...
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door hauptbahnhof »

Dat zijn marketingacties. Niet snijden in eigen organisatie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door Z2N »

Zolang dat soort acties op papier meer opleveren dan dat ze kosten zullen die niet snel wegbezuinigd worden. Zeker de Wintercity, waar zaken als de gratis koffie prima betaald wordt van de wintercookies die erbij genomen worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door Suus »

Ik kan thuis voor nog geen 40 cent (La Place koffiecupje, klein scheutje havermelk, water (€ 135 euro voor 35.000 liter), mok die ik ooit van @VIRM gekregen heb en een nespressomachine gekocht voor 35 euro die een beetje stroom verbruikt) koffie zetten. Dus als NS daar 2,65 voor vraagt bij Kiosk zal er nog wel wat personeelskosten in zitten, maar daar moet toch een euro winst overblijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door isadora »

Moet ook wel, want ik wil komende Wintercity wel graag weer zo'n heerlijke grote speculaastrein winnen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door IIVQ »

Het meest winstgevende product van de NS is ... Mayonaise.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door huibf »

Suus schreef: wo 06 mar 2024, 12:23 Ik kan thuis voor nog geen 40 cent (La Place koffiecupje, klein scheutje havermelk, water (€ 135 euro voor 35.000 liter), mok die ik ooit van @VIRM gekregen heb en een nespressomachine gekocht voor 35 euro die een beetje stroom verbruikt) koffie zetten. Dus als NS daar 2,65 voor vraagt bij Kiosk zal er nog wel wat personeelskosten in zitten, maar daar moet toch een euro winst overblijven.
2.30 als je je eigen beker meeneemt. 35 cent korting voor eigen beker en 10 cent minder voor SUP. resume is dus eigenlijk 35 cent SUP.
Volgensmij is kiosk nog een van de weinige die nog een SUPhefing voert.
AH, Lidl, Jumbo rekenen, terecht, nog maar 1 cent voor hun SUP.
TomSteyl
Berichten: 314
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door TomSteyl »

NS klaagt over minder reizigers en daardoor minder winst. Ze hebben zelf ooit de actiekaartjes rondom het begin van de corona crisis afgeschaft (ronduit de nek omgedraaid), waarvan er echt heel deel van de mensen niet meer teruggekomen is. Misschien toch die actiekaarten weer invoeren, want vgs mij zijn ze zelf onderdeel van het probleem van minder reizigers geweest.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door Nitein-Repart »

Volgens mij was het probleem van de Kruidvat-kaartjes dat er teveel mensen van en naar Amsterdam gingen waardoor de treinen van en naar Amsterdam overvol waren. Ik had al het idee om een goedkopere versie van het Holland-Travel-Ticket te introduceren waarbij de goedkopere versie van het Holland-Travel-Ticket niet in Noord-Holland geldig is. De prijs zou dan rond de € 30 moeten liggen. Daarmee worden overvolle treinen van en naar Amsterdam voorkomen en verspreid je dagjestoeristen meer verspreid over het land.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door en-es »

Het probleem was dat mensen met kruidvatkaartjes massaal naar toeristische hotspots en grote evenementen gingen. Daarmee sneed NS zichzelf in de vingers.
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door Nitein-Repart »

ArrivaBas schreef: zo 03 mar 2024, 11:11 Op het Franse platteland is het openbaar vervoer ook een stuk schraler dan in Nederland. Treinen en bussen rijden in Frankrijk soms maar enkele keren per dag, waar dat in Nederland doordeweeks minstens elk uur is. Het hogere voorzieningenniveau in Nederland kost meer en daar betaalt de gebruiker dan ook meer voor.
Hetzelfde geldt voor Duitse plattelandsgebieden. Daar is de grote stad (100.000+ inwoners) soms ook 50 kilometer vanaf de dorpjes verwijderd en rijden de bussen slechts op schooltijden, rond de wissel van de ploegendienst in fabrieken en hier en daar een busje ertussendoor dat een enkele toerist of oudere naar het regionale centrum brengt. Het heeft een sfeertje, maar praktisch is het allemaal niet. Daar staat tegenover dat er naar alle waarschijnlijkheid significant minder 'leeg' gereden wordt en die minderkosten krijgt de gebruiker terug in een lager tarief.
Het grappige is dat in Frankrijk de TER-treinen helemaal niet zo goedkoop zijn voor de incidentele reiziger en (dagjes)toerist. Een retour met de TER-trein van Lyon naar Grenoble of Annecy kost meer dan € 50.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door Suus »

In Frankrijk zijn in de meeste regio’s belachelijk goedkope kortingskaarten te koop die enorme korting geven op de tickets. In Hauts-de-France heb je voor 30 euro een kortingskaart die een jaar geldig is en 50% korting geeft op het normale tarief voor jezelf en drie meereizigers. Altijd en gedurende elke dag van de week. Ik heb in 2022 en 2023 zeer regelmatig Noord-Frankrijk bezocht en die kortingskaart er enorm snel uitgehaald, misschien wel drie of vier keer de aanschafwaarde.

Waarbij we eigenlijk weer bij het punt komen: als je moeite moet om doen de helft minder te betalen voor een treinrit is je marketing wellicht niet zo handig. Want mensen roepen graag dat een enkeltje Barcelona 20 euro is met het vliegtuig maar een enkeltje Groningen 40 euro, terwijl met 5 minuten moeite je fors minder betaald voor diezelfde rit en bijna niemand 20 euro betaald voor die vliegreis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef: wo 06 mar 2024, 10:59 Dat zijn marketingacties. Niet snijden in eigen organisatie.
Mijn punt is: bij dergelijke marketingacties heb je ook de inzet van personeel met bijbehorende uren nodig.

Nitein-Repart schreef: wo 06 mar 2024, 21:03 Volgens mij was het probleem van de Kruidvat-kaartjes dat er teveel mensen van en naar Amsterdam gingen waardoor de treinen van en naar Amsterdam overvol waren. Ik had al het idee om een goedkopere versie van het Holland-Travel-Ticket te introduceren waarbij de goedkopere versie van het Holland-Travel-Ticket niet in Noord-Holland geldig is. De prijs zou dan rond de € 30 moeten liggen. Daarmee worden overvolle treinen van en naar Amsterdam voorkomen en verspreid je dagjestoeristen meer verspreid over het land.
En als ik mij niet vergis in de berichtgeving, zijn de reizigersaantallen in de weekenden bij NS weer op pre-Coronaniveau.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten