Pagina 4 van 4

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Geplaatst: do 07 mar 2024, 18:29
door Meltrain
huibf schreef: wo 06 mar 2024, 20:38
Suus schreef: wo 06 mar 2024, 12:23 Ik kan thuis voor nog geen 40 cent (La Place koffiecupje, klein scheutje havermelk, water (€ 135 euro voor 35.000 liter), mok die ik ooit van @VIRM gekregen heb en een nespressomachine gekocht voor 35 euro die een beetje stroom verbruikt) koffie zetten. Dus als NS daar 2,65 voor vraagt bij Kiosk zal er nog wel wat personeelskosten in zitten, maar daar moet toch een euro winst overblijven.
2.30 als je je eigen beker meeneemt. 35 cent korting voor eigen beker en 10 cent minder voor SUP. resume is dus eigenlijk 35 cent SUP.
Volgensmij is kiosk nog een van de weinige die nog een SUPhefing voert.
AH, Lidl, Jumbo rekenen, terecht, nog maar 1 cent voor hun SUP.
Wat is SUP?

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Geplaatst: do 07 mar 2024, 18:41
door Milco
Ik heb gegoogled op "SUP-heffing" en kom dan direct op de volgende tekst:
Onder de SUP-heffing vallen vormvaste, eenpersoonsverpakkingen met plastic die je slechts één keer gebruikt en meteen opeet of opdrinkt. Er is dus geen bereiding nodig, zoals opwarmen of het toevoegen van heet water. Denk aan een plastic bakje met gesneden fruit, een bakje yoghurt of een Breaker.

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Geplaatst: do 07 mar 2024, 18:45
door Bemined
Single-use plastic dus, de gangbare term in Nederland is wegwerpplastic en de wettelijke naam "kunststofproducten voor eenmalig gebruik".

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Geplaatst: do 07 mar 2024, 19:31
door Vinny
Suus schreef: do 07 mar 2024, 00:04 Waarbij we eigenlijk weer bij het punt komen: als je moeite moet om doen de helft minder te betalen voor een treinrit is je marketing wellicht niet zo handig. Want mensen roepen graag dat een enkeltje Barcelona 20 euro is met het vliegtuig maar een enkeltje Groningen 40 euro, terwijl met 5 minuten moeite je fors minder betaald voor diezelfde rit en bijna niemand 20 euro betaald voor die vliegreis.
In Frankrijk, Duitsland en Zwitserland betalen (regionale) overheden in zulke gevallen mee aan het treinkaartje. Eigenlijk moet de politiek dan gewoon even in de spiegel kijken en bijvoorbeeld overgaan op rechtstreekse subsidiering en dan kan het treinkaartje voor iedereen goedkoper. Automobilisten die dan incidenteel met de trein reizien worden niet zo afgeschrikt door de hoge tarieven.

Re: NS duikt diep rood in, Koolmees waarschuwt: ‘Treinkaartjes gaan fors duurder worden in 2025’

Geplaatst: do 07 mar 2024, 20:07
door en-es
Maar wie betaalt ;)
We weten hoe onze overheid tegenover OV staat. (A)