Pagina 2 van 2

Re: Beneluxtrein nekt NS

Geplaatst: do 11 dec 2008, 00:00
door racingweirdo
Bee schreef:Als die trein voorrang zou krijgen zou dat erg vreemd zijn, omdat daarmee een veel selectere groep passagiers wordt bevooroordeeld ten opzichte van de vele andere passagiers op de westtak en de schiphollijn.

Is de inzet van de TRAXX locomotieven nu echt al merkbaar als verbetering in de punctualiteit, of niet? Die lijken nu om de eer te strijden (of te klunsen) met de oude locomotieven.
ik spreek niet over voorrang, ik spreek over slim plannen en waar mogelijk is de benelux beter tussen het nationale verkeer te plannen en waar mogelijk inderdaad voor laten gaan op het nationale verkeer mits het nationale verkeer hierbij geen noemenswaardige vertraging oploopt.

toegezegd vorig jaar in de kamer door de minister na vragen van ik meen de sp, de minister heeft toegezegd dat deze afspraken er liggen,voor de duidelijkheid.

Re: Beneluxtrein nekt NS

Geplaatst: do 11 dec 2008, 00:01
door deadlock
Chauf21 schreef:Maar als eigenaar van die Benelux-loc's ga je geen grootschalige investeringen doen als je weet dat die dingen binnen een paar jaar vervangen zouden worden door HSL-treinen. Dat die datum van vervanging nog steeds niet gepasseerd is, dan wel bekend is, kan je niet volledig de NMBS aanrekenen.
Ik vind regulier onderhoud en investeringen toch twee verschillende dingen.

Dit met die 11.8'en is niet iets van de laatste twee jaar ;)

Re: Beneluxtrein nekt NS

Geplaatst: do 11 dec 2008, 00:03
door deadlock
Caspar schreef:Wat ik hoor op het werk is dat die 9200 even veel aandacht/prioriteit moet krijgen als alle andere treinen :wink:
Dat ding vergt eigenlijk alleen maar extra tijd en werk voor omroep, treindienstleiding etc.
Ze moeten het ding behandelen als grensoverschrijdende binnenlandse intercity. Dat is veel eenvoudiger.

Re: Beneluxtrein nekt NS

Geplaatst: do 11 dec 2008, 00:05
door Caspar
Traxx- 7 rijtuigen (zonder stuurstand)- Traxx levert ook vaak genoeg problemen op gek genoeg. Luchtlekkage bij de remmen, niet werkende deuren etc etc.

Re: Beneluxtrein nekt NS

Geplaatst: do 11 dec 2008, 01:09
door playertwo
De 11.8 komt uit 1986. Die locserie had dus minstens 2 jaar terug een middlife revisie moeten krijgen. Dat heeft NMBS ze niet gegeven, en daar zie je nu de gevolgen van. Voor die tijd is er alleen maar lapwerk aan die locs gepleegd zonder een serieus onderhoudsprogramma lijkt het wel, omdat de HSL er toch wel binnen enkele jaren zou komen. Hoe komt het anders dat een loc niet meer over het vol vermogen beschikt? Dat is niet van een half jaartje geen serieus onderhoud plegen, maar daar speelt veel meer. NMBS kan de 11.8 (als de Beneluxdienst opgedoekt wordt) gewoon inzetten in het goederenvervoer, hebben ze ook gedaan met de 25.5 en andere e-locs die uit de personendienst zijn verbannen. Dat het dus weggegooid geldt is om te investeren is onzin.
De stuurstandbakken, waarbij steeds meer stuurposten zijn afgesloten wegens verlopen termijn is ook een probleem wat niet komt uit het laatste jaar. NS / NSHispeed hebben er bewust voor gekozen om geen serieus onderhoud meer te plegen aan die stellen en ze ook niet te moderniseren.

Over de Traxx, waarom hangen ze niet aan beide zeiden van de trein een loc? Het kost wel wat meer, maar de punctualiteit is een heel stuk hoger aangezien je niet telkens apart hoeft aan- en af te koppelen. Blijkbaar zijn die locs daar op de een of andere manier ongeschikt voor. De meerkosten van deze inzet kunnen ze verhalen op de materieelleverancier van de loc's aangezien die feitelijk een niet correct werkend product heeft geleverd.

Re: Beneluxtrein nekt NS

Geplaatst: do 11 dec 2008, 01:28
door Caspar
Zie mijn bovenstaande post, dat hoeft niet te werken, storing met remmen, deuren etc... Ik zag zondag zelfs een combinatie rijden van: Traxx- 7 rijtuigen -Traxx-Traxx Waarvan er eentje helemaal-dood in opzending was.

Re: Beneluxtrein nekt NS

Geplaatst: do 11 dec 2008, 06:24
door Daniel
Caspar schreef:Wat anders, ik heb afgelopen dagen volgens mij alleen Traxxen zien rijden. Klopt dat?
Nee :wink: Gisteren nog de t9212 gezien met de 1192 voorop en eergisteren de t9241 met 1191 voorop. In die 9212 van gisteren zat trouwens de compositie met twee Bs'en die kennelijk dus ook nog altijd rondrijdt.

Re: Beneluxtrein nekt NS

Geplaatst: do 11 dec 2008, 10:19
door Chauf21
deadlock schreef:
Chauf21 schreef:Maar als eigenaar van die Benelux-loc's ga je geen grootschalige investeringen doen als je weet dat die dingen binnen een paar jaar vervangen zouden worden door HSL-treinen. Dat die datum van vervanging nog steeds niet gepasseerd is, dan wel bekend is, kan je niet volledig de NMBS aanrekenen.
Ik vind regulier onderhoud en investeringen toch twee verschillende dingen.

Dit met die 11.8'en is niet iets van de laatste twee jaar ;)
Ja, dat zijn twee verschillende dingen.
De HSL zou ook al enkele jaren geleden operationeel moeten zijn. Je mag aannemen dat de datum van indienststelling zorgvuldig is gekozen, met andere woorden; je als spoorvervoerder het vervoerbeleid daarop mag baseren.

Re: Beneluxtrein nekt NS

Geplaatst: do 11 dec 2008, 12:57
door playertwo
Caspar schreef:Zie mijn bovenstaande post, dat hoeft niet te werken, storing met remmen, deuren etc... Ik zag zondag zelfs een combinatie rijden van: Traxx- 7 rijtuigen -Traxx-Traxx Waarvan er eentje helemaal-dood in opzending was.
Ja, en die locs worden er in Watergraafsmeer of Brussel aangehangen en afgekoppeld. Ik pleitte in mijn bericht ervoor om dat in beginsel niet te doen, en de locs aan beide zijden van de stam te laten zitten in Brussel en Watergraafsmeer. Verder dienen ze er uiteraard wel voor te zorgen dat de trein tijdig vanaf Watergraafsmeer wordt voorgereden...