Herrema: kaartje HSL wordt te duur
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Herrema: kaartje HSL wordt te duur
Herrema: kaartje HSL wordt te duur
Klik hier voor de beelden van RTV Noord-Holland
AMSTERDAM Een treinkaartje voor de toekomstige HSL-trein tussen Amsterdam en Rotterdam wordt veel te duur. Dat stelt de Amsterdamse wethouder Tjeerd Herrema.
Dat speelt vooral op het eerste stukje: van Amsterdam naar Schiphol. Wie een enkeltje Amsterdam CS-Schiphol zonder korting koopt, betaalt nu 3,90 euro. Met de HSL wordt dat 6,25 terwijl de tijdwinst miniem is. Bovendien rijden er minder intercity's als de HSL rijdt.
Volgens NS krijgt de reiziger wel waar voor zijn geld. Het comfort is groter, en de tijdwinst naar Rotterdam is aanzienlijk. Bovendien zijn de prijzen goedgekeurd door het ministerie van Verkeer.
Bron: RTV Noord-Holland
Klik hier voor de beelden van RTV Noord-Holland
AMSTERDAM Een treinkaartje voor de toekomstige HSL-trein tussen Amsterdam en Rotterdam wordt veel te duur. Dat stelt de Amsterdamse wethouder Tjeerd Herrema.
Dat speelt vooral op het eerste stukje: van Amsterdam naar Schiphol. Wie een enkeltje Amsterdam CS-Schiphol zonder korting koopt, betaalt nu 3,90 euro. Met de HSL wordt dat 6,25 terwijl de tijdwinst miniem is. Bovendien rijden er minder intercity's als de HSL rijdt.
Volgens NS krijgt de reiziger wel waar voor zijn geld. Het comfort is groter, en de tijdwinst naar Rotterdam is aanzienlijk. Bovendien zijn de prijzen goedgekeurd door het ministerie van Verkeer.
Bron: RTV Noord-Holland
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Herrema: kaartje HSL wordt te duur
Mwah, alle 'normale' treinen gaan ook op Lelylaan en Sloterdijk stoppen, zodat de tijdwinst er weldegelijk is. Het is natuurlijk allemaal misschien wat duurder, maar in Italië betaalde je in 2001 al 8 euro voor een IC - enkeltje luchthaven - stad....Met de HSL wordt dat 6,25 terwijl de tijdwinst miniem is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Herrema: kaartje HSL wordt te duur
Alle normale treinen die daar blijven rijden stoppen ook nu al in Sloterdijk en Lelylaan Je kunt dus stellen dat de HSL er in de plaats komt van de series s2100, s9200 en s9300 en dan heb je echt geen tijdswinst hoor: de HSL mag daar ook maar 140.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Herrema: kaartje HSL wordt te duur
Herrema moet niet zeuren. De HSL is niet bedoeld voor Asd - Shl...
Re: Herrema: kaartje HSL wordt te duur
...maar gaat wel ten koste van bestaande verbindingen Asd-Shl.
Re: Herrema: kaartje HSL wordt te duur
De treinen stoppen tussen Amsterdam en Schiphol toch al op Sloterdijk, waardoor die extra stop op Lelylaan (en de 2 minuten extra reistijd) er ook nog wel bijkunnen. Of het ook 2 minuten zijn valt ook wel weer te betwijfelen, aangezien de baanvaksnelheid daar echt geen 140km/h is, maar eerder iets van 80 of 100 km/h.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Herrema: kaartje HSL wordt te duur
Er rijden op dit moment geen treinen die alleen in Sloterdijk stoppen op dit traject. Wat rijdt er dan wel:
2x IC 2100: Non Stop (verder naar Dordrecht/Vlissingen)
2x IC 2600: Sloterdijk + Lelylaan (verder naar Den Haag Centraal)
2x IC 3900: Sloterdijk + Lelylaan (verder naar Hoofddorp)
1x IC 9200: Non Stop (verder naar Brussel Zuid) echter niet toegankelijk voor reizigers Amsterdam C --> Schiphol, wel de andere kant op
2x IC 2100: Non Stop (verder naar Dordrecht/Vlissingen)
2x IC 2600: Sloterdijk + Lelylaan (verder naar Den Haag Centraal)
2x IC 3900: Sloterdijk + Lelylaan (verder naar Hoofddorp)
1x IC 9200: Non Stop (verder naar Brussel Zuid) echter niet toegankelijk voor reizigers Amsterdam C --> Schiphol, wel de andere kant op
Re: Herrema: kaartje HSL wordt te duur
Precies, dat. Dat gezanik heel de tijd. De ICE nemen van Oberhausen naar Duisburg is ook veel duurder dan de RE, en het duurt een minuut langer zelfs! Nou, wat weer een paniek.Geert schreef:Herrema moet niet zeuren. De HSL is niet bedoeld voor Asd - Shl...
Dat het ten koste gaat van de huidige verbindingen is wel een manco trouwens, dat zou eigenlijk niet moeten.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Herrema: kaartje HSL wordt te duur
Hoe is dit trouwens anders dan de Heathrow Express enzo in Engeland? Daar betaal je ook meer voor maar iets sneller...
Re: Herrema: kaartje HSL wordt te duur
Is het niet precies andersom?Reiziger Delft schreef:Er rijden op dit moment geen treinen die alleen in Sloterdijk stoppen op dit traject. Wat rijdt er dan wel:
[...]
1x IC 9200: Non Stop (verder naar Brussel Zuid) echter niet toegankelijk voor reizigers Amsterdam C --> Schiphol, wel de andere kant op
Op Schiphol staat op de vertrekstaat --> Asd immers niet de s9200 vermeld.
Dat is inderdaad het grootste probleem. Op die manier kan NS HiSpees er alsnog voor zorgen dat je de HSL neemt en dus duurder uit bent.Fles schreef: Dat het ten koste gaat van de huidige verbindingen is wel een manco trouwens, dat zou eigenlijk niet moeten.
Wat mij betreft mag NS dus kiezen: of de prijzen op Asd-Shl hetzelfde maken (en daarmee bedoel ik dus niet de bestaande treintarieven verhogen ) of de normale treindienst niet uitdunnen.
Naar Heatrow is er per trein geen alternatief. Ja, de Heathrow Connect, maar daarvoor moet je voor de stations naar Heathrow alsnog een toeslag betalen.webguy schreef:Hoe is dit trouwens anders dan de Heathrow Express enzo in Engeland? Daar betaal je ook meer voor maar iets sneller...
Het goedkoopst is de Piccadilly Line van de Underground, maar dat duurt best wel langer, volgens mij.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Herrema: kaartje HSL wordt te duur
Even het spoorboekje erbij gepakt --> Het mag blijkbaar in beide richtingen niet meer. In de vorige dienstregeling mocht het in de richting van Amsterdam Centraal nog wel.meltrain schreef:Is het niet precies andersom?
Op Schiphol staat op de vertrekstaat --> Asd immers niet de s9200 vermeld.
Re: Herrema: kaartje HSL wordt te duur
Vorig jaar mocht het formeel ook niet. Dat wordt heel af en toe nog wel eens omgeroepen op Schiphol ('de trein op perron x is een aankomende internationale trein en niet bestemd voor reizigers naar y'). Dit wordt volgens mij alleen gedaan als de Beneluxtrein vertraging heeft en vol zit. Onofficieel kun je in beide richtingen wel de trein gebruiken: de conducteur zal je er niet uit zetten. De meerwaarde is er trouwens amper: de gewone IC komt drie minuten later...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Herrema: kaartje HSL wordt te duur
En als je er wordt uitgezet, dan sta je al op Schiphol. ;)Vinny schreef:(...) Onofficieel kun je in beide richtingen wel de trein gebruiken: de conducteur zal je er niet uit zetten. (...)
Het is een spectrum.
Re: Herrema: kaartje HSL wordt te duur
Laatst was 's avonds laat een t2100 gestrand bij Hoofddorp, waardoor mensen OF lang moesten wachten, of de 5 minuten vertraagde t9200 konden pakken. In zo'n geval vind ik dat die t9200 prima als alternatief reisadvies kan worden gegeven van Shl naar Asd. Wat dus ook werd gedaan :D
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten