Plannen NS dienstregeling 2010

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Bericht door Jurjen »

Wordt 'ie helemaal opgeheven dan? Beperken tot het Ruhrgebiet leek me een logischer volgende stap. Ding is met een aankomsttijd van na 12 uur in Asd ook eigenlijk alleen een alternatief voor wat toeristjes.
henrivanderweijden
Berichten: 727
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Bericht door henrivanderweijden »

Volgens de site van NS-HiSpeed kan je in Kóln overstappen op de CNL. Dus Köln - Wien zal ie blijven rijden neem ik aan.
Het had mij logischer geleken om die CNL een wat "leukere " dienstregeling te geven.
Op het gedeelte Frankfurt - Amsterdam valt nog heel wat tijd te halen en kan je er bv ook een stuk of 4 IC rijtuigen aanhangen voor dag reizigers. Dit gebeurd wel bij meer CNL's. ALs bv de aankomsttijd in Amsterdam een uur eerder zou zijn en de vertrektijd een uur later had je al heel wat meer speling voor schoonmaak, onderhoud e.d.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Bericht door Karl »

Ik ben een paar keer met de CNL meegeweest, naar Milaan, Wenen en München (en terug) en de late aankomsttijd in Nederland is zo ontzettend jammer. Je bent je halve dag al kwijt voordat je iets gedaan hebt of kunnen zien en vormt daarmee eigenlijk geen alternatief. In München kwam ik destijds om half negen aan of iets dergelijks wat echt super was. Kon je tenminste direct Bayerisch ontbijten. :pos:
Het is een spectrum.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Bericht door playertwo »

De CNL heeft te vaak te veel vertraging binnen Nederland, en zit niet bijzonder vol. Het is een bezuingingsmaatregel (en in mijn ogen terecht). Het is gewoonweg onzinnig om een goeddeels lege trein te laten rijden. Zover mijn informatie strekt, wordt de trein beperkt tot het Ruhrgebied, dus het belangrijkste gebied blijft gewoon bediend, alleen de lange uitloper naar Amsterdam is er niet meer bij.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13664
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Bericht door Vinny »

De CNL heeft te vaak te veel vertraging binnen Nederland,
Ze hebben het rangeren van die trein ook uitbesteed aan stoethaspels (excusez le mot). Wellicht valt er op termijn nog te denken aan een rangeer- en schoonmaakperron in de Westhaven en anders zou eventueel de werkplaats Haarlem inzicht komen.

Wel jammer dat de verbinding naar Wenen en Milaan toch gesneuveld is, vorig jaar is opheffing ternauwenood voorkomen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Nee, maar met een kering van 29 minuten buiten de spits (volgens ziggy, bron?) wordt dat ding een lekkere sta-in-de-weg dan.
Hier wil ik nog even op terugkomen. De oplettende Somda-lezer heeft al gemerkt dat ze gaan schuiven met de tijden, waardoor een korte kering (7 min.) mogelijk is op Asd (a .26, v .33). Hierdoor gaan de overstapmogelijkheden in Uitgeest voor de richting Alkmaar dus wél verloren.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Bericht door Caspar »

Maar er is toch ieder kwartier een stopper naar Uitgeest vanaf Amsterdam? Dan hoef je toch nooit lang te wachten in Uitgeest?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50882
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Bericht door Suus »

Maar er is maar 1 keer in het half uur een stoptrein tussen Uitgeest en Alkmaar (de Sneltrein Den Haag - Hoorn, s3400 is dat toch?). Dus heb je de verkeerde trein te pakken, dan sta je in Uitgeest flink op de tocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Bericht door Caspar »

Ja oke, maar dat is nu ook al zo. Overkwam me zelf ook paar keer, dacht ik even handig naar Heiloo te gaan op die manier vanuit Amsterdam, maar dan komt de t800 even later langsgeraced en ben je alleen maar langer onderweg.
Oud forumgebruiker

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nu heb je 5800 -> 3400 in Uitgeest, 3 minuten. Oké, lang niet altijd haalbaar... Straks wordt het 4000 -> 3400, 15 minuten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten