Pagina 2 van 3

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: wo 28 jan 2009, 21:36
door Geert
Thijs schreef:Overigens ben ik benieuwd of 3 treinen achter elkaar van Schothorst naar Amersfoort (voortrein naar Rotterdam, reguliere IC naar Schiphol/Den Haag en de nieuwe s1500) gaat werken als er 1 of meerdere IC's uit Zwolle vertraagd is...
Lijkt me geen punt, Amfs - Amf is driesporig en zou dus voldoende ruimte moeten bieden, lijkt mij :)

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: wo 28 jan 2009, 21:47
door Thijs
Zit je dan niet andere treinen in de weg?

En stel dat de IC uit Zwolle naar Den Haag/Rotterdam +5 heeft. Deze gaat in Amersfoort naar spoor 6. De IC naar Schiphol neemt de aansluiting over. Vertrek te Amersfoort om .29/.30 ipv .25. Dan moet daarachter nog de IC naar Amsterdam eerst binnenkomen, dan nog in/uitstappen en dan pas vertrekken. Krijg je dan niet meer vertraging dan nu? Of valt dat mee?

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: wo 28 jan 2009, 21:53
door Wubbo
Iets, omdat je treinopvolging wat langzamer wordt (het in- en uitstapproces moet nog gebeuren).

Aan de andere kant: als die s1500 nu zou blijven wachten, kan de s1500 uit Amsterdam niet binnenkomen, en staat de s1600/s700 uit Schiphol daar ook weer achter te wachten. Wat dat betreft levert het juist minder vertraging op!

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: wo 28 jan 2009, 22:00
door Thijs
Gaat de s1500 uit Amsterdam naar Schothorst straks op spoor 1 of 2 of 4/5 behandeld worden?

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: wo 28 jan 2009, 22:06
door Wubbo
Die zal wel op 5 blijven staan, zeker als de s12700/s12500 rijdt.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: za 06 jun 2009, 00:08
door pytoyo123
jammer! Geen rechtstreekse verbindingen meer naar Amsterdam CS vanuit Deventer/Apeldoorn.
Deventer ga wel goed vol zitten met ICMm's :lol:

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: za 06 jun 2009, 00:24
door Suus
Ik ben wel benieuwd hoe ze enkele dingen op Amsterdam Centraal gaan doen, die s1500/s4500 erdoorheen jassen wordt toch nog goochelen met sporen denk ik. De nieuwe losse sprinter Uitgeest - Amsterdam zal ook ergens kort moeten keren. De sprinters/stoptreinen uit Oostvaarders en Vathorst die beide worden geknipt zullen wel op elkaar gaan keren vermoed ik, ergens op spoor 10b/11b of 13b/14b ofzo.

En Science Park is de grootste onzin die er is :neg: Het is nu 3-4 minuutjes met de trein tussen Muiderpoort en Diemen, en dan opeens voor de helft van de treinen 6. De dienstregeling wordt aan een kant van dat station dus niet meer strak. Straks is Amsterdam Muiderpoort - Diemen gewoon een opgewaardeerde metro. Leuk voor de bordjes, maar het wordt allemaal zo traag :(

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: za 06 jun 2009, 00:51
door Caspar
De 1500 wordt aan de 4500 geplakt? In dat geval kan je natuurlijk de treinen richting Enkhuizen laten vertrekken van spoor 11A en richting Amersfoort van de 11B of 10B De 14B komt dan vrij voor de t5800 als die op Amsterdam keert vanuit Amersfoort.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: zo 07 jun 2009, 02:03
door Oud forumgebruiker
Bee schreef:Ik ben wel benieuwd hoe ze enkele dingen op Amsterdam Centraal gaan doen, die s1500/s4500 erdoorheen jassen wordt toch nog goochelen met sporen denk ik. De nieuwe losse sprinter Uitgeest - Amsterdam zal ook ergens kort moeten keren. De sprinters/stoptreinen uit Oostvaarders en Vathorst die beide worden geknipt zullen wel op elkaar gaan keren vermoed ik, ergens op spoor 10b/11b of 13b/14b ofzo.
De stoptreinen uit Almere keren op zichzelf (kan ook makkelijk .05 aankomst .20 eruit), de stoptreinen uit Vathorst ook (.20 aankomst, .35 vertrek). Beide gereden met SGM-materieel (en naar Vathorst deels DDAR). Ik vermoed dat ze de 4500/1500 op 10/11 gaan behandelen, aangezien de Sprinters naar Uitgeest weer gewoon van 7/8 kunnen vertrekken (ze komen niet meer uit de richting Dmn, maar Asa).

De Stoptrein Amsterdam C - Almere (4600) zal overigens verwikkeld zitten in de omloop 4600 -> s4300 (start/eindigt in Almo) -> s3300. Geheel gereden met SGM. De Zaanlijn wordt SLT.

De 14700 kort laten keren kun je wel vergeten, aankomsttijd is nagenoeg gelijk aan de vertrektijd (het scheelt 1 minuut ofzo).

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: zo 07 jun 2009, 12:14
door Caspar
Wat wordt de 14700 serie?

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: zo 07 jun 2009, 12:35
door reisthijs
14700 wordt een versterkingsserie voor de s4700, Uitgeest-Amsterdam dus. In de spits hoeft die niet te keren in Amsterdam omdat deze dan gekoppeld wordt aan de s7400.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: zo 07 jun 2009, 18:12
door Suus
Nee, maar met een kering van 29 minuten buiten de spits (volgens ziggy, bron?) wordt dat ding een lekkere sta-in-de-weg dan.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: zo 07 jun 2009, 19:28
door Oud forumgebruiker
Een bron heb ik niet, maar in 1 of 2 minuten keren? Je hoeft geen professor te zijn om in te zien dat dat niet kan.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: zo 07 jun 2009, 22:30
door M57
Bee schreef:Nee, maar met een kering van 29 minuten buiten de spits (volgens ziggy, bron?) wordt dat ding een lekkere sta-in-de-weg dan.
Even buiten het station stallen?

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: zo 07 jun 2009, 23:26
door Suus
Als de NS dat er voor overheeft om een robuuste dienstregeling te krijgen doen ze maar hoor, maar je blijft wel met kruisingen zitten, die ze er volgens mij juist probeerden uit te halen.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: vr 12 jun 2009, 01:23
door Oud forumgebruiker
Het lijkt me sterk dat ze een rangeerdienst in het leven roepen die "effe" elk half uur een SLT'tje naar het Westelijk Eiland danwel PTT-sporen brengt. Als ik het goed heb ik spoor 2b buiten de spitsen vrij, overigens. Misschien dat ze de 14700 daar afhandelen.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: vr 12 jun 2009, 11:26
door Caspar
Op zondagen is spoor 4 of 5 vaak langdurig bezet door de t800 serie, waardoor de t3000 het andere spoor in neemt. Zo moet de stopper naar Woerden/Rotterdam dan uitwijken naar spoor 2b.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: vr 12 jun 2009, 12:05
door Oud forumgebruiker
's Avonds en zondags (als de 800 keert) rijdt de 14700 niet, dus dat scheelt :wink:.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: za 20 jun 2009, 09:57
door pytoyo123
misschien dit idee vanwege werkzaamhede Nijverdaal?
s3600 8 tot wel 12 bakken VIRM????
s7000 gekoppelde SGMm of een paar omlopen DD-AR/VIRM???

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: za 20 jun 2009, 10:38
door JeePee
Lijkt me wel wat overdreven niet? Zelfs bij werkzaamheden op Zl - Amf wordt de s3600 niet versterkt (OK dat gaat bij een ICRm stam of een VIRM IV nog wel eens fout, maar goed). Zl - Amf is alleen wel een stuk drukker dan de s7900. Vooral op het gebied van doorgaande reizigers. Een groot deel daarvan neemt namelijk al de route via Dv.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: zo 21 jun 2009, 12:25
door pytoyo123
pytoyo123 schreef:misschien dit idee vanwege werkzaamhede Nijverdaal?
s3600 8 tot wel 10 bakken VIRM (alleen VIRM ICRm verhuist naar 1900 waar we weer VIRM terug van krijgen????
s7000 gekoppelde SGMm bijv. 4,5,6 bakken geen losse stellen. alleen in de avond en zondag. of een paar omlopen DD-AR/VIRM???
en dit? (kijk maar naar boven)

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: zo 21 jun 2009, 12:40
door Caspar
Daar was al antwoord opgegeven :wink: En dat lijkt me net als de reactie van JeePee op 20 juni om 10.58u, nogal overdreven.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: zo 21 jun 2009, 13:48
door Suus
Ik ken idd plaatsen waar DD-AR harder nodig is dan de Veluwezoom/Salland/Twente.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: di 30 jun 2009, 19:31
door apdtrein
pytoyo123 schreef:
pytoyo123 schreef:misschien dit idee vanwege werkzaamhede Nijverdaal?
s3600 8 tot wel 10 bakken VIRM (alleen VIRM ICRm verhuist naar 1900 waar we weer VIRM terug van krijgen????
s7000 gekoppelde SGMm bijv. 4,5,6 bakken geen losse stellen. alleen in de avond en zondag. of een paar omlopen DD-AR/VIRM???
en dit? (kijk maar naar boven)
Nou die ICRm mogen vanmij blijven.
Gekoppelde SGMm kan wel maar DD-AR/VIRM lijk mij erg overdreven :lol: .

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: do 02 jul 2009, 10:48
door henrivanderweijden
Met ingang van december as wordt CNL 401/400 opgeheven.
Voor Milaan komt er geen alternatief voor Wenen is het advies om met de ICE naar Köln te reizen en daar de CNL te nemen of om de CNL te nemen naar Munchen en daar over te stappen.