Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door 88122903 »

Fles schreef:
88122903 schreef:Ik heb berekend dat de kosten in totaal 150 miljoen zijn,
Kom op met die cijfers dan.
deze kostenpost wil ik bekostigen door een heffing van €10 per maand te berekenen voor houders van de OV studentenkaart.
En dan? Dat dat ding 10 euro per maand duurder wordt omdat een of andere Visionair (laten we het daar maar even op houden) vindt dat er een bus tussen Nijmegen en Gorinchem moet rijden? :?:
Met deze inkomsten kunnen naast de rijkswegbussen ook studenten vanaf de 16 een Ov studenten kaart krijgen!
Dat is mooi. Nogmaals: cijfers gaarne.
88122903 schreef:Overgens is het zo, dat allen plannen die ik geschreven heb, niet vanuit sensatiezucht geschreven zijn, wanneer ik het in OV land voor het zeggen heb, zou ik mijn plannen ook echt zo uitvoeren!
Ik zou er bijna religieus van worden, maar mag de Hemel dit alsjeblieft verhoeden?
Wees maar niet bang een MBO student komt niet snel aan het roer!
Ik ben iedegeval een visionair met de beste bedoelingen.
Daarom laat ik me ook niet over een kam scheren door iemand die met een paar one liners wilt scooren!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Suus »

Maar je ontwijkt de vraag om je berekeningen te tonen.

Daarbij: Ik ben een student. Ik werk regelmatig, heb een langlopend contract voor schoolvoorlichtingen met een uitzendbureau van de Universiteit, woon nog thuis, dus nu heb ik voor een student nog breed. Binnenkort ga ik op kamers, dan gaat de stufi wel omhoog, maar ik ben een groot deel van mijn inkomen kwijt aan huur en levensonderhoud. En dan moet ik ook nog gaan inleveren om bepaalde bussen te laten rijden? Die OV-kaart is al een reden dat de stufi zo laag is. Ik pieker er niet over, en ik weet zeker dat ik niet de enige student zal zijn die er zo over denkt!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Fles »

88122903 schreef:Ik ben iedegeval een visionair met de beste bedoelingen.
Daarom laat ik me ook niet over een kam scheren door iemand die met een paar one liners wilt scooren!
Kerel, je loopt werkelijk de meest bizarre wartaal uit te kramen die je maar kunt verzinnen. En als iemand vraagt van "Goh, waarom denk je dat? Leg eens uit?" dan is dat "iemand die met een paar one liners wilt scooren!" :?: Nou ja, veel succes nog in de grote-mensenwereld, ik zal niet meer op je reageren, okee? :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Suus »

88122903, toevallig kwam het ter sprake in het opvallende dingen topic, ga eens naar de parkeerplaats van de Reeuwijkse plassen om te zien hoeveel reizigers een snelwegbus aantrekt die in de middle of the nowhere stopt :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door 88122903 »

Fles schreef:
88122903 schreef:Ik ben iedegeval een visionair met de beste bedoelingen.
Daarom laat ik me ook niet over een kam scheren door iemand die met een paar one liners wilt scooren!
Kerel, je loopt werkelijk de meest bizarre wartaal uit te kramen die je maar kunt verzinnen. En als iemand vraagt van "Goh, waarom denk je dat? Leg eens uit?" dan is dat "iemand die met een paar one liners wilt scooren!" :?: Nou ja, veel succes nog in de grote-mensenwereld, ik zal niet meer op je reageren, okee? :pos:
Ik probeerde uit te leggen dat met de rijkswegbus de reistijd veel korter is en zeker waneer er op de knooppunt A16 een goede aansluiten is op het streekvervoer naar Rotterdam en dat had ik in een bericht van 4 april duidelijk uitgelegd.
Ik weet vanwege familieleden die uit Gorichem komen dat er veel forenzen uit Gorichem komen maar het lukt niet om de bijhorende bewijzen terug te vinden.
Fles schreef:let ook eens op het tijdstip van posten dan. 8812: blijf eens van de pillen af als je online zit :pos:
Dit is sarcasties en niet te recht als je goed leest zie je dat mijn plannen altijd een achterliggende gedachten heeft en dat je het niet eens bent, betekend niet dat de plannen krankzinnig zijn.
Fles schreef:
88122903 schreef:Ik heb berekend dat de kosten in totaal 150 miljoen zijn,
Kom op met die cijfers dan.
deze kostenpost wil ik bekostigen door een heffing van €10 per maand te berekenen voor houders van de OV studentenkaart.
En dan? Dat dat ding 10 euro per maand duurder wordt omdat een of andere Visionair (laten we het daar maar even op houden) vindt dat er een bus tussen Nijmegen en Gorinchem moet rijden? :?:
Met deze inkomsten kunnen naast de rijkswegbussen ook studenten vanaf de 16 een Ov studenten kaart krijgen!
Dat is mooi. Nogmaals: cijfers gaarne.
88122903 schreef:Overgens is het zo, dat allen plannen die ik geschreven heb, niet vanuit sensatiezucht geschreven zijn, wanneer ik het in OV land voor het zeggen heb, zou ik mijn plannen ook echt zo uitvoeren!
Ik zou er bijna religieus van worden, maar mag de Hemel dit alsjeblieft verhoeden?
Je eist gegevens en je vraagt naar niks en dat maakte me behoorlijk kwaad!

Dit wordt ook mijn laatste reactie naar jouw toe(het moet uiteraardt leuk blijven)!
Laatst gewijzigd door 88122903 op vr 10 apr 2009, 01:53, 2 keer totaal gewijzigd.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door 88122903 »

Bee schreef:88122903, toevallig kwam het ter sprake in het opvallende dingen topic, ga eens naar de parkeerplaats van de Reeuwijkse plassen om te zien hoeveel reizigers een snelwegbus aantrekt die in de middle of the nowhere stopt :wink:
Is dat die buslijn op de A50?
Er komen inderdaad pas reizigers als het met de bus of de fiets bereikbaar is.
Bij somige verkeersknooppunten op de A15 lopen soms de bestaande lijnen zo dicht langs de knooppunten dat er niet erg veel extra kosten zijn.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Daan »

88122903 schreef:Je eist gegevens en je vraagt naar niks en dat maakte me behoorlijk kwaad!
Tja, gelijk heeft ie wel. Ideeën zijn leuk, maar zonder cijfers kan je nooit beoordelen of het haalbaar is of niet. En als je zelf niet in het bezit bent van die cijfers, zeg dat dan. Maar je direct zo opwinden over niks slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Suus »

Reeuwijk ligt aan de A12. En dit is de dienstregeling: http://www.utrechtbereikbaar.nl/files/u ... 2009_0.pdf

De toekomstige dienstregeling is te vinden onder lijnnummer 700 op de site van Connexxion. Als die ooit wordt ingevoerd, want er zit nu nog helemaal niemand in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Vinny »

Snelwegbussen zijn bij voorbaat kansloos. Het is dus niet zo dat automobilisten denken, goh laat ik eens de bus nemen als ze op de snelweg rijden, wat dat doen hun eigen auto's ook al. Daarnaast wil niemand eerst met de fiets naar een autosnelwegafrit gaan om dan nog eens een bus te nemen, als je de hele route ook per auto kunt afleggen.

Alleen interliners / interregionale streekbussen die gedeelten van hun route op de snelweg rijden kunnen succesvol zijn, als ze een snelle directe route aanbieden van centrum naar centrum, luxe bieden, en belangrijke stedelijke herkomst- en bestemmingsgebieden verbinden. Maar deze buslijnen bestaan over het algemeen al... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Chauf21 »

Spitssnelwegbussen kunnen in mijn ogen écht succesvol zijn als ze ook daadwerkelijk een verbetering van de reis en verkorting van de reistijd betekenen. En P&R-terreinen bij op-/afslagen van snelwegen kunnen daar een belangrijke rol in spelen. Het is niet zozeer een zaak van of/of, maar meer het combineren van datgene waar beide modaliteiten goed in zijn (bus op de drukke relatie, auto op de wijd(er) verspreide gebieden).
Vinny schreef:Alleen interliners / interregionale streekbussen die gedeelten van hun route op de snelweg rijden kunnen succesvol zijn, als ze een snelle directe route aanbieden van centrum naar centrum, luxe bieden, en belangrijke stedelijke herkomst- en bestemmingsgebieden verbinden. Maar deze buslijnen bestaan over het algemeen al... ;)
Onzin, er zijn genoeg herkomst- en bestemmingsgebieden die amper met elkaar ontsloten zijn. Er zijn dus nog genoeg nieuwe lijnen te bedenken of verbeteringen door te voeren. En met de voortdurende transities in het ruimtegebruik komen er vanzelf nieuwe en/of verdwijnen er (onbeantwoorde) vervoervragen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Suus »

Snelwegbussen zoals de 370 (Amsterdam - Schiphol - Alphen aan den Rijn) en de 380-383 (Alphen/Alphen/Boskoop/Krimpen - Zoetermeer - Den Haag) zijn over het algemeen wel aardig gevuld, maar langzamer dan treinverbindingen met overstap. Ze moeten het dan ook vooral hebben van de ontsluiting van gebieden die verder van een station af liggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Geert »

Er rijdt ook iedere dag een sloot tourbussen over de snelweg vanuit Rijnsweerd en de Uithof in Utrecht richting Amersfoort. Dat is een typisch voorbeeld waarbij de reistijd over de snelweg sneller is. De bussen ontsluiten ook elk een verschillende wijk in Amersfoort. Die bussen zitten meestal wel redelijk vol.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Jurjen »

Of bussen Amsterdam ZO - Almere v.v.? Zijn er ook zoveel dat ze vast populair zijn. ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Suus »

Van Almere naar Amsterdam met de bus zonder over de snelweg te gaan is knap lastig natuurlijk, tenzij je omrijdt via Timboektoe. :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Daniel »

En wat te denken van Gorinchem - Utrecht met welgeteld één halte onderweg: langs de snelweg in Vianen. Die rijdt niet voor niks elk kwartier in de spits.
Ook deze is een typisch voorbeeld van een snellere reistijd via de snelweg. Sterker nog, zelfs vanaf Dordrecht Stadspolders is 't al sneller door een goede aansluiting op de trein met ook nog eens een overstap minder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Jurjen »

Bee schreef:Van Almere naar Amsterdam met de bus zonder over de snelweg te gaan is knap lastig natuurlijk, tenzij je omrijdt via Timboektoe. :wink:
Maar er rijdt ook nog een trein, natuurlijk. Dus ze hadden ook via allerlei busbanen die mensen in Almere op de trein kunnen gooien. Visgraatmodel is dat toch? :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Suus »

Als je de boog Diemen Zuid - Amsterdam BIjlmer ArenA nu openstelt voor reizigerstreinen, en vervolgens directe treinen (Lelystad - ) Almere - Amsterdam Bijlmer ArenA laat rijden, heb je een waardig vervanger van de bussen (tenslotte: overstap in Duivendrecht weg) over de snelweg daar. Maar ja, spoor zit vol in die streken en er komen kruisingen bij tussen Diemen Zuid en Duivendrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Jurjen »

Bee schreef:Als je de boog Diemen Zuid - Amsterdam BIjlmer ArenA nu openstelt voor reizigerstreinen, en vervolgens directe treinen (Lelystad - ) Almere - Amsterdam Bijlmer ArenA laat rijden, heb je een waardig vervanger van de bussen (tenslotte: overstap in Duivendrecht weg) over de snelweg daar. Maar ja, spoor zit vol in die streken en er komen kruisingen bij tussen Diemen Zuid en Duivendrecht.
Heb je nog niks aan. Niet iedereen moet naar Bijlmer, ook bij Bullewijk en Holendrecht zitten een hoop kantoren. Voordeel van de bus is dat 'ie die kantorenwijken fijnmaziger ontsluit. Met een trein naar Bijlmer moeten reizigers dus alsnog vaak overstappen, en dan is de overstap trein>metro op Dvd een stuk comfortabeler als op Asb, zeker gezien de hogere frequentie Dvd-Alm als Asb-Alm (die ten hoogste 2x per uur zou zijn, vermoedelijk).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Als je de boog Diemen Zuid - Amsterdam BIjlmer ArenA nu openstelt voor reizigerstreinen, en vervolgens directe treinen (Lelystad - ) Almere - Amsterdam Bijlmer ArenA laat rijden, heb je een waardig vervanger van de bussen (tenslotte: overstap in Duivendrecht weg) over de snelweg daar. Maar ja, spoor zit vol in die streken en er komen kruisingen bij tussen Diemen Zuid en Duivendrecht.
Je hebt al een capaciteitprobleem bij knoop Weesp en met de aanleg van de Hanzelijn zal dat alleen nog maar toenemen... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:
Bee schreef:Als je de boog Diemen Zuid - Amsterdam BIjlmer ArenA nu openstelt voor reizigerstreinen, en vervolgens directe treinen (Lelystad - ) Almere - Amsterdam Bijlmer ArenA laat rijden, heb je een waardig vervanger van de bussen (tenslotte: overstap in Duivendrecht weg) over de snelweg daar. Maar ja, spoor zit vol in die streken en er komen kruisingen bij tussen Diemen Zuid en Duivendrecht.
Je hebt al een capaciteitprobleem bij knoop Weesp en met de aanleg van de Hanzelijn zal dat alleen nog maar toenemen... :roll:
Gelukkig had Bee dat zelf ook al door, maar bedankt voor uw geweldige ProRail-inzicht. :roll:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Karl »

Kan je tenminste zeggen dat DE INSTANTIE dat ook vindt en je dus gelijk hebt. ;)
Het is een spectrum.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door math1985 »

Vinny schreef:Alleen interliners / interregionale streekbussen die gedeelten van hun route op de snelweg rijden kunnen succesvol zijn, als ze een snelle directe route aanbieden van centrum naar centrum, luxe bieden, en belangrijke stedelijke herkomst- en bestemmingsgebieden verbinden.
Waarom denk je dat die luxe belangrijk is? Heb je gegevens die dat onderbouwen?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Vinny »

Jah, vroeger had je buisnessbussen waar je grijspakken gebruik van zag maken in de regio Amstelland-Meerlanden. Sinds de zuidtangent rijdt, is deze doelgroep onzichtbaar in het OV, en rijdt er alleen maar geteisem (of te wel, te pukkelige adrenalinegevoelige pubers) met de bus... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Gemiste kansen bij de nieuwe dienstregeling!

Bericht door Karl »

Maar daar kreeg je ook een krant en volgens mij zelfs een kop koffie.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten