Fles, kom er maar in!UTRECHT - Het plan om vanaf 2010 spoorboekloos twaalf treinen per uur te laten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven is niet haalbaar.
De frequenties blijken in combinatie met de goederentreinen op dit traject niet mogelijk op de bestaande infrastructuur.
De Nederlandse Spoorwegen schrijven dat in een brief aan consumentenorganisaties. Vervoerders onderzoeken nog of voor het idee plaats is in de dienstregeling van 2011.
Groei
Op het traject Amsterdam-Eindhoven groeit het aantal reizigers spectaculair (meer dan 10 procent).
De NS verwacht in 2010 niet altijd alle reizigers te kunnen vervoeren binnen het patroon van de dienstregeling, aldus het schrijven.
Extra treinen
Als langere of hogere treinen geen oplossing bieden wil de NS op de route extra treinen inzetten die niet in het spoorboekje komen te staan.
Deze ritten worden wel aangekondigd in digitale reisinformatie en op het vertrekstation zodat deze treinen wel voldoende reizigers meenemen. ''Waarmee het capaciteitsprobleem zich hopelijk oplost'', aldus de NS.
Als voorlopig theoretisch voorbeeld noemt de NS dat vanaf september 2010 een extra intercity per uur gaat rijden tussen Den Bosch en Utrecht.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen/1907763/spoor ... elijk.html
Spoorboekloos treinen voorlopig onmogelijk
Spoorboekloos treinen voorlopig onmogelijk
Re: Spoorboekloos treinen voorlopig onmogelijk
Simpel zat, afschaffen die kutzooi. Ontspoort toch alleen maar
Re: Spoorboekloos treinen voorlopig onmogelijk
Vandaag in de Randstad zó veel vertraagde treinen en verkeerde CTA's en omroepberichten getroffen, dat je inderdaad kunt zeggen dat je niks aan het spoorboekje hebt
Re: Spoorboekloos treinen voorlopig onmogelijk
Zo lang treinen nog niet op maximale lengte rijden, en dit ook daadwerkelijk nodig is, tussen Eindhoven en Amsterdam / Schiphol (14 bakken VIRM), (perrons van A'dam Zuid, A'dam Bijlmer, Den Bosch zijn daarvoor ook te kort met 340m), hoef je nog geen extra treinen in te zetten.
Re: Spoorboekloos treinen voorlopig onmogelijk
Hoezo niet? Een hogere frequentie maakt het mijn inziens aantrekkelijk dan een langere trein. Liever vier keer per uur een VIRM VI dan twee keer per uur tien bakken VIRM. Dat zie je overigens ook in het busvervoer, veel gelede materieel wordt vervangen door normaal materieel en een hogere frequentie.
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Spoorboekloos treinen voorlopig onmogelijk
Voor de reiziger wel zo fijn, kost alleen wat meer personeel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten