Hispeed perikelen
Re: Hispeed perikelen
Als we geen ICL hadden gehad, schat ik de kans dat er dan wat ICK met 1800'en uit de mottenballenvloot waren gehaald.
Re: Hispeed perikelen
... erg klein in, aangezien van ICK de revisietermijnen zijn verlopen, en een revisie niet in een paar dagen voor elkaar is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Hispeed perikelen
Daarom juist, en een revisie aan de onderstellen moeten ze onder andere hebben, en dat zal niet goedkoop zijn.
Re: Hispeed perikelen
De kans is groot dat we dan wat meer Mat '64 hadden gehad (daarvan staat nog eea dat met een veiligheidsbeurtje zo weer de baan op kan).
Re: Hispeed perikelen
Vanwege een constructie die NSFS ook wilde toepassen bij DM '90 aan Veolia? Hoelang zit de NS dan nog met ICL 'opgescheept'?playertwo schreef:'ICL' oftewel Bimz en Aimz stonden dusdanig veel op overschot, dat NS ze dus kon leasen, maar er ook niet eerder vanaf kon (en gelukkig maar anders hadden we nu dus wel problemen gehad in Nederland).(...)
Het is een spectrum.
Re: Hispeed perikelen
NSFS was voor 10 jaar, of niet huren. Hoelang de afgsproken huurperiode met DB is, en of er eventueel een tussentijdse opzegmogelijk is, weet ik niet.
Re: Hispeed perikelen
Net als gisteravond ook vanavond weer een tamelijk ontregelde boel met de t9200 en Thalys. Uitval, uitval halverwege, vertragingen tot 127 minuten. Dat men daar vanuit de politiek niet eens opheldering vraagt aan het management.
Re: Hispeed perikelen
Nee, want dan houdt de landelijke politiek zich bezig met landelijke issues en het is belangrijker om zich druk te maken over een stop te Hoogeveen.
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Hispeed perikelen
Of uitgevallen treinen in Vorden...
Re: Hispeed perikelen
Vanmorgen liep de 9200 keurig op tijd, vanavond niet. Een tijdje bij Wildert stilgestaan omdat een vertraagde stoppert voor ons zat. Thalyssen met >+60. Wij hadden +14, valt nog mee op zich, maar toch werd de trein in Schiphol afgeschaft :?
Ik doe ook maar wat
Re: Hispeed perikelen
@Ardan:
Ah dan heb je me op Schiphol misschien nog horen omroepen? Toen de t9241 binnenkwam op Shl heb ik de eerstvolgende trein naar Amsterdam omgeroepen
Ah dan heb je me op Schiphol misschien nog horen omroepen? Toen de t9241 binnenkwam op Shl heb ik de eerstvolgende trein naar Amsterdam omgeroepen
Re: Hispeed perikelen
Nee, niet op gelet eigenlijk. We zijn meteen de Zuidtangent ingedoken.
Wel vroegen we ons af of jij het was, die het bandje heeft ingesproken dat de Fyra omgekeerd rijdt, toen we om 21 15 op Asd stonden te koekeloeren. Zelf bedenk ik me eigenlijk regelmatig wel 'goh, zou dat Caspar zijn?' als ik een mannenstem door de speakers hoor schallen...
Wel vroegen we ons af of jij het was, die het bandje heeft ingesproken dat de Fyra omgekeerd rijdt, toen we om 21 15 op Asd stonden te koekeloeren. Zelf bedenk ik me eigenlijk regelmatig wel 'goh, zou dat Caspar zijn?' als ik een mannenstem door de speakers hoor schallen...
Ik doe ook maar wat
Re: Hispeed perikelen
De directie / aandeelhouders hebben ingegrepen. De directeur (Van Roozendaal) van NS Hispeed is overgeplaatst naar een andere functie binnen het NS concern (wordt directeur van Nedtrain), en de commercieel directeur (Siebers) wordt de nieuwe baas. De directeur van Nedtrain (Van As) gaat buiten NS aan de slag.
Re: Hispeed perikelen
Want de Nedtraindirecteur heeft het verziekt met de afbouw van ICMm-stellen (één vlokje sneeuw en ze staan stil) en de commercieel directeur heeft het niet goed gedaan ivm dat reclamespotje? Dus dan doen ze een stoelendans en is iedereen blij.
Wie wordt er commercieel directeur dan?
Wie wordt er commercieel directeur dan?
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Hispeed perikelen
Nee, Siebers is niet van de reclamespotjes, die waren namelijk van NS Reizigers en Jan-Willem Siebers was directeur Commercie bij NS Hispeed. Michiel van Roozendaal had al een verleden bij Nedtrain (zo was hij tot 2003 bijvoorbeeld directeur bij het RB Tilburg). De vorige directeur van Nedtrain (die nu dus opgevolgd wordt) heeft besloten zijn loopbaan buiten NS voort te zetten.
Re: Hispeed perikelen
Thalys waar ik nu inzit rijdt 300kmu tussen Hoofddorp en Rotterdam. Ter hoogte van Zoetermeer begint het remmen al. Wel tof om dubbel zo hard als het verkeer op de snelweg te rijden. Jammer alleen dat de bar dicht blijft door leveringsproblemen. Tijdwinst is maar 4 minuten bij aankomst in Rotterdam.
Re: Hispeed perikelen
4 maar? Ik dacht dat de Thalys toch zo'n 20 minuten tijdwinst zou moeten boeken tussen Schiphol en Rotterdam...Tijdwinst is maar 4 minuten bij aankomst in Rotterdam.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Hispeed perikelen
Denk eerder dat die 4 minuten zijn, ten opzichte van het rijden met 160km/h.
Re: Hispeed perikelen
Ah tof, is eindelijk het echte harde rijden begonnen op de HSL-Z-Noord? Ik hoop overigens niet dat de treinen daar in de toekomst met elkaar overhoop liggen door het verschil in snelheid (Fyra: 250 km/h, Thalys: 300 km/h).
Overigens zag ik vanmorgen in Rtd weer een inkomende Thalys uit Parijs met +60.
Overigens zag ik vanmorgen in Rtd weer een inkomende Thalys uit Parijs met +60.
Vallend blad maakt rails glad.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Hispeed perikelen
Vanmorgen werden alle koekblikken op de Moerdijkbrug (A16) verslagen door het bordeauxrode snelheidsmonster. Gaaf gezicht
Re: Hispeed perikelen
Roepen ze eigenlijk nog om dat de trein 300 km/h heeft bereikt? Dat was in de beginperiode op de LGV Nord in Frankrijk en de HSL1 in Belgie wel zo.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Hispeed perikelen
Nee, dat werd zelfs op de eerste dag niet eens gedaan...
(Wel een Nederlandstalige welkomstboodschap op het station Parijs Noord...)
(Wel een Nederlandstalige welkomstboodschap op het station Parijs Noord...)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Hispeed perikelen
Hangt er een beetje vanaf denk ik. In de Eurostar werd het de ene keer wel gedaan, en de andere keer niet, is denk ik een beetje afhankelijk van de bui van de machinist en/of treinpersoneel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Hispeed perikelen
Ik zou als machinist juist trots zijn en het in de beginperiode elke rit omroepen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Hispeed perikelen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dOpt9RzcM98[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ABn3K2Aqtoc[/youtube]
2 filmpjes gemaakt van de HSL. De eerste is vlak voor het inrijden van de tunnel onder het Groene hart door, de 2e is langs Zoetermeer. Aan de het langs schieten van de bovenleidingsportalen kan ik in een HST altijd het beste zien wat ongeveer de snelheid is. In het eerste filmpje is de Thalys nog niet op max. snelheid van de rit.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ABn3K2Aqtoc[/youtube]
2 filmpjes gemaakt van de HSL. De eerste is vlak voor het inrijden van de tunnel onder het Groene hart door, de 2e is langs Zoetermeer. Aan de het langs schieten van de bovenleidingsportalen kan ik in een HST altijd het beste zien wat ongeveer de snelheid is. In het eerste filmpje is de Thalys nog niet op max. snelheid van de rit.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 199 gasten