Pagina 7 van 11

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 15:58
door Vinny
Vandaag had ik ook weer vertraging met de Thalys, bij binnenkomst te Rotterdam was er nog niets aan de hand, en tussen Rotterdam en Schiphol bijna 20 minuten vertraging opgelopen...

In ieder geval, de promotie-'vlinders' van Hispeed zijn wel heel leuk om naar te kijken... :oops:

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 22:52
door Caspar
Ik zag dat van de 14 Thalys ritten er 9 een vertraging hadden tussen de 5 en 25 minuten en de overige 5 een vertraging van meer dan 30 minuten. Kortom, sinds de nieuwe dienstregeling een punctualiteit van 0% Ook had vandaag de IC t9213 de t9209 ingehaald onderweg, niet dat een van beiden punctueel was; de ene had +93 en de t9213 +33. De Thalys die binnenkwam dat uur, de t9307 had +91 vanochtend.

Wat anders, gister was ik met ICE naar Keulen gegaan om 08.04 vanuit Amsterdam, en in Emmerich werd er gestopt om een lading blauwbekkende reizigers in te laden van een defecte ICE, die om 07.04 uit Amsterdam was vertrokken, maar die defect was geraakt. Aangezien de ICE naar Basel min of meer was volgeboekt, konden een stuk of 100 reizigers staan. Ik hoorde van een paar dat ze een kaartje van 190 euro hadden gekocht, en dat ze een uur in de kou hadden staan blauwbekken, en dat ze dan in de vervangende trein weer moesten staan tot aan Frankfurt. Hiep hoi :neg:

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 23:31
door M57
In de ICE kan je prima op de in Amsterdam nog gereinigde vloerbedekking zitten.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 23:36
door Caspar
Blijkbaar was dat matig gereinidgd want er lagen nog allemaal kranten op de grond en kruimels en etens-resten, niet dat het mij erg stoorde, maar had het idee dat het treinstel zo uit een dienst kwam van de vorige dag nog. Dat kan ik natuurlijk mis hebben, maar tegen de tijd dat we bij Emmerich aankwamen was het gangpad ook bezaaid met snowboards in hoezen, extreem grote koffers en dat soort zaken.

Wat dan wel weer tof was vandaag; de ICE reed ondanks de draadbreuk tussen Utrecht en Driebergen Zeist wel gewoon via Barneveld :pos:

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: do 17 dec 2009, 00:06
door Dexter
Ik zag vanavond rond 22:00 uur twee Thalyssen mét reizigers vlak na elkaar binnenkomen in Asd. De ene kon de vertraagde Thalys zijn die daar planmatig moest binnenkomen om 21:43, dus ben benieuwd wat de andere dan was.

@ Caspar & Vinny: Ik dacht dat ik vaak met de trein naar het buitenland ging, maar jullie reizen helemaal wat af...

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: zo 20 dec 2009, 03:39
door midnet
en heeft Hi-Speed met die Thalys al in en zorgelijke reactie bekend gemaakt hoeveel ze aan geldterugbonnen hebben moeten uitkeren, zodat nu elke glinster van hoop op profit geheel weg is en ze de prijzen weer omhoog moeten doen? Of is dit gewoon tot overmacht verklaard, zodat ze de knip niet hoeven opendoen?
Overigens lees ik in een Duits forum dat de ook sinds 13/12 over de Belgische HST-trajekt geleide Thalys Liege-Aachen (voorheen enkel 3 ICE/dag) ook met een gemiddelde vertraging van 1/20 min. op dit vrij korte trajekt te kampen heeft.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: zo 20 dec 2009, 13:36
door Ruben
Thalys is van SNCF, NMBS en DB. Zij zullen dus last hebben van het uitbetalen naar aanleiding van vertragingen. :D

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: zo 20 dec 2009, 14:54
door BR628
Caspar schreef:Wat anders, gister was ik met ICE naar Keulen gegaan om 08.04 vanuit Amsterdam, en in Emmerich werd er gestopt om een lading blauwbekkende reizigers in te laden van een defecte ICE, die om 07.04 uit Amsterdam was vertrokken, maar die defect was geraakt. Aangezien de ICE naar Basel min of meer was volgeboekt, konden een stuk of 100 reizigers staan. Ik hoorde van een paar dat ze een kaartje van 190 euro hadden gekocht, en dat ze een uur in de kou hadden staan blauwbekken, en dat ze dan in de vervangende trein weer moesten staan tot aan Frankfurt. Hiep hoi :neg:
Naja das heel simpel, die reizigers ben je hierdoor dan meteen à la minute kwijt.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: zo 20 dec 2009, 15:32
door playertwo
En die kapotte ICE hadden ze er niet achter kunnen hangen zodat iedereen tenminste kon zitten?

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: zo 20 dec 2009, 15:35
door Ruben
Die kapotte ICE kon nog niet eens blijven staan om warmte te bieden. :lol: !!

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: zo 27 dec 2009, 22:35
door Dexter
Het valt me op dat Thalys uit Amsterdam richting Parijs de laatste tijd ook vaak last van vertraging heeft en niet zo zuinig ook: Vandaag zag ik er eentje met +40 binnenkomen in Rtd. Hebben ze op het noordelijke deel van de HSL ook problemen?

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: zo 27 dec 2009, 23:11
door Ardan
Of die is met een nogger veler gigantischer vertraginger uit Parijs aangekomen zodat die amper tijd had om te keren :wink:

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: ma 28 dec 2009, 00:47
door Caspar
Dat is inderdaad meestal de oorzaak. Is er al een eens een Thalys optijd in Amsterdam of Parijs aangekomen? In ieder geval niet in Amsterdam als ik dienst had afgelopen 2 weken. Ik ga 30 januari op reis, en hoop dat het dan wat beter loopt, al heb ik wel 2 uur en 10 minuten overstaptijd in Parijs. 8-)

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: ma 28 dec 2009, 01:20
door Dexter
Nou het ligt eraan waar je moet overstappen in Parijs en of je naar een ander station moet. Als je al met vertraging aankomt en dan nog helemaal naar de andere kant van de stad moet met de metro kan het krappie krappie worden.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 01 jan 2010, 19:48
door Meltrain
NS-Reiziger schreef:Thalys is van SNCF, NMBS en DB.
En NS HiSpeed toch? (Dus vier 'eigenaars'.)

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 01 jan 2010, 20:52
door Suus
NS Hispeed heeft geen aandelen in Thalys.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 01 jan 2010, 23:36
door Meltrain
Inderdaad, ik zie het nu ook op Wikipedia. :)
Maar omdat ze wel stellen hebben, dacht ik dat ze ook aandelen in Thalys hadden. Maar dat was dus fout. :oops:

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: za 02 jan 2010, 02:05
door webguy
Euh, NS Hispeed heeft ook geen Thalys stellen toch? Wel ICE-stellen, 8, maar die zitten gewoon in de rest van de ICE pool...

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: za 02 jan 2010, 02:08
door Ruben
NS heeft wel wat Thalys stellen in eigendom, van ICE heeft NS er 4. De nummertjes laat ik over aan een ander. ;)

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: za 02 jan 2010, 02:18
door Oud forumgebruiker
4651-4654

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: za 02 jan 2010, 18:03
door Caspar
Welke steden staan er op de Nederlandse stellen? Ik weet Amsterdam en Arnhem. Een stel met Utrecht heb ik nooit gezien, en als 4e naam zou ik niet een logische weten te bedenken. Zie wel vaak op Amsterdam de stellen met Schwabisch Hall, Hannover en Baden Baden staan.
Maar wat zijn dus de 2 ontbrekende namen van de Hispeed stellen? Of is er ook een Utrecht?

Verder reed vandaag de IC t147 zonder eerste klas rijtuig.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: za 02 jan 2010, 18:07
door Suus
In theorie hebben die twee geen namen, in de praktijk is het volgens mij 2x Arnhem en 2x Amsterdam.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: za 02 jan 2010, 22:11
door Meltrain
NS-Reiziger schreef:NS heeft wel wat Thalys stellen in eigendom, van ICE heeft NS er 4. De nummertjes laat ik over aan een ander. ;)
Van Thalys heeft NS de 4331 t/m 4332 (allemaal PBKA).
Erg veel dus. :P

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: za 02 jan 2010, 22:15
door Caspar
Ik vind het wel grappig dat er meer Belgische dan Nederlandse machinisten bevoegd zijn voor het rijden over de Nederlandse HSL met Thalys. Kans is dus groter dat Thalys door een Belg wordt gereden.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: zo 03 jan 2010, 00:01
door Jurjen
Caspar schreef:Ik vind het wel grappig dat er meer Belgische dan Nederlandse machinisten bevoegd zijn voor het rijden over de Nederlandse HSL met Thalys. Kans is dus groter dat Thalys door een Belg wordt gereden.
Dat zou best kunnen, maar zoals jij het stelt is het natuurlijk niet waar. De Belgen lijken me ook treinen op Köln-Paris en Brussel-Paris rijden, maar moeten ook allemaal naar Amsterdam kunnen rijden. Maar dat er meer Belgen zijn die het kunnen, wil nog niet zeggen dat er ook meer Belgen dan Nederlanders zijn die daadwerkelijk naar Nederland rijden, dat is afhankelijk van de dienstroosters, lijkt me. ;)