Pagina 8 van 11

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: do 07 jan 2010, 23:02
door Cookie
10 januari as. mag je zonder toeslag in de Fyra:

"InterCity Amsterdam-Antwerpen-Brussel rijdt alleen tussen Rotterdam C en Brussel Zuid/Midi en stopt niet in Amsterdam C, Schiphol en Den Haag HS. Tussen Amsterdam C en Rotterdam C rijdt Fyra extra zonder toeslag." (http://ns.nl/werktrajecten/index.form?t ... rusz_10jan)

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: do 07 jan 2010, 23:26
door Wubbo
Reden zijn extra werkzaamheden bij Delft Aansluiting, waar een wissel zo slecht schijnt te zijn dat het acuut vervangen moet worden. Geen treinverkeer Delft - Den Haag HS, in Delft keren s5100 en s2200, in Rotterdam keert s1900 (kort), s9200 en s2100 (alleen van/naar Vlissingen). In Den Haag HS keert de s5100 en een in kwartierdienst daarmee liggende pendel Den Haag Centraal - Den Haag HS, s2200 keert in Den Haag Centraal. s2100 zou boven Rotterdam geheel worden opgeheven, ik weet niet of dat nog actueel is. Daarnaast rijdt Fyra dus 1x per uur in een gewijzigde dienstregeling ten opzichte van het normale patroon zodat in Rotterdam aansluiting bestaat op de s9200.

Hopen dat NSR zo slim is om die dag wel alle treinen Rotterdam Centraal - Gouda en Den Haag Centraal - Gouda te rijden, anders wordt het behoorlijk druk in de busjes...

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 09:47
door reisthijs
Het was natuurlijk wel vele mooier geweest als de Benelux voor een keertje over de HSL zou rijden tussen Asd en Rtd. Want eigenlijk is het wel een maffe situatie dat je dan in Rotterdam moet overstappen tussen twee kerende treinseries die met hetzelfde materieel rijden.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 15:04
door Justin
Nu je het zegt ja inderdaad...

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 15:06
door Reiziger Delft
De Fyra setjes zijn toch aangepast op sommige punten om over de HSL te mogen rijden? Dan kan je dus geen doorgaande dienst bieden.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 15:33
door MdJ
Dan zou je wat meer stammen moeten aanpassen. Maar het probleem was nu juist dat de groene TRAXX-locs niet over de HSL mogen en de rode TRAXX-locs niet naar Belgie mochten. Of het moet een keer aangepast zijn, maar ik geloof van niet.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 15:35
door Daniel
Ik heb diverse keren rode Traxxen in de s9200 gezien (afgelopen weekend nog) dus dat die niet naar België mogen zal het probleem niet zijn...

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 15:51
door Vinny
^^ Er is nog steeds onvoldoende materieel dat zowel in België, als in Nederland op de HSL-zuid is toegelaten voor een doorgaande dienst... :roll:

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 22:20
door playertwo
Reiziger Ddrs schreef:Ik heb diverse keren rode Traxxen in de s9200 gezien (afgelopen weekend nog) dus dat die niet naar België mogen zal het probleem niet zijn...
Rode Traxxen heb ik van de zomer ook al meermalen gezien in Ht (toen er ook werkzaamheden waren, en de Benelux daar dus eindigde), dus die zullen dan ook wel België in mogen.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 22:24
door Suus
Die kwamen ook in België, maar nu de AmRo-pendel rijdt zijn er geen rode Traxx-en meer beschikbaar voor de dienst naar België door problemen met de beveiligingssystemen.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 23:29
door Dexter
Wat ik ook niet snap is dat er elke avond een lege Fyra-stam met 2 rode Traxx-en over de Oude Lijn richting Amsterdam gaat. Tenminste dat moet wel, want hij zal vast niet naar Ldd gaan. Hij zit verder geen andere treinen in de weg, maar geen idee waarom dat niet via de HSL kan. Ik ben hem nu 3x tegengekomen, elke keer rond 22:45 net voor of na Dt.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: za 09 jan 2010, 11:23
door playertwo
Zal wel iets met kosten en geluidsoverlast te maken hebben. Een treinpad over de HSL zal waarschijnlijk duurder zijn dan over het klassieke net, en op die manier hoeft Prorail de LM-ritten niet bij de geluidsbelasting op te tellen, en kan men binnen de gebruikersvergunning blijven.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: za 09 jan 2010, 11:55
door Suus
Waarom zouden er überhaupt diensten van de HSL eindigen in Rotterdam als ze worden opgesteld in de Watergraafsmeer?

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: za 09 jan 2010, 18:09
door Geert
Zal wel schelen in de cateringkosten. Overig treinpersoneel moet toch weer mee terug...

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: za 09 jan 2010, 22:33
door Wubbo
Leeg mat is altijd goedkoper dan een reizigerstrein: je betaalt namelijk ook voor een stationnement op een station. Daarnaast bestaat er een toeslag voor de HSL. Zie ook de Netverklaring 2010, met name hoofdstuk 6.3.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 18:36
door M57
ICE ligt alweer een aantal dagen in puin: dit weekend binnenlands materieel dat van en naar Emmerich pendelt. Vanaf morgen een nooddienst met treinen niet verder dan Düsseldorf. Tickets van dit weekend worden gelukkig weer zonder mitsen en maaren gerestitueerd.

Meer info op nshispeed.nl

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 23:15
door playertwo
Deze keer is het niet de schuld van NS (Hispeed), maar van de Duitsers die het rond kerst overigens zelf heel goed wisten maar er nu een puinhoop van hebben gemaakt :mrgreen:

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: ma 11 jan 2010, 22:44
door Dexter
Ronds 15:00 uur vanmiddag kwam er een Thalys PBKA richting Parijs met reizigers aan boord door Ddr. Problemen op het zuidelijke deel van de HSL-Zuid?

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: ma 11 jan 2010, 22:51
door Suus

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: di 12 jan 2010, 01:19
door Ardan
Vandaar dus weer die gigantische vertragingen, die van half 10 op Schiphol richting Asd had +73.
(maar ach, welke rit heeft er nou niet met vertragingen gereden? :wink: )

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 15 jan 2010, 14:36
door Caspar
Op het loket van Schiphol zijn met ingang van 2010 alleen nog maar treinen te boeken die vanuit Nederland vertrekken, met uitzondering van Eurostar en TGV vanaf Brussel zuid. :neg: De balie medewerkster zei letterlijk: het is ons opgelegd dat we die kaartjes niet meer mogen verkopen.
Voor een reservering van een andere buitenlandse trein kan je enkel nog terecht op Amsterdam centraal, Utrecht en Rotterdam centraal. Goed ga ik naar Amsterdam centraal, krijg je te horen: 'We zijn een commercieel bedrijf, op een reservering van een verbinding van Italië naar München verdienen we geen cent... Ik zal kijken of ik hem snel kan vinden, want voor dit soort kaartjes mogen we geen moeite meer doen, dat duurt te lang. Gelukkig was ik gewapend met treinnummer en data voor de balie, dus was het in 20 seconde gevonden. Maar pff hee, wat een verschraling weer.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 15 jan 2010, 15:40
door Geert
Hmm, dat wordt nog leuk. Voor een tripje eind april moet ik ongeveer vier of vijf nachttreinen reserveren, benieuwd of dat gaat lukken...

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 15 jan 2010, 15:42
door tsov
Je hebt een connectie in Köln ;)

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 15 jan 2010, 15:43
door Geert
Gelukkig wel :pos:

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 15 jan 2010, 18:38
door webguy
En de verhalen van de Treinreiswinkel zijn ook niet super :P Dat is toch de enige andere DB agent toch? Het wordt tijd dat iemand eens een bedrijfje start om goed trein tickets online te bestellen... Boel bureacratie, maar je kan geloof ik ook veel doen :P