Hispeed perikelen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Gekko123 » Di 26 Jan 2010, 19:32

Als we geen ICL hadden gehad, schat ik de kans dat er dan wat ICK met 1800'en uit de mottenballenvloot waren gehaald.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Suus » Di 26 Jan 2010, 19:39

... erg klein in, aangezien van ICK de revisietermijnen zijn verlopen, en een revisie niet in een paar dagen voor elkaar is.
Rame à l'approche

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor playertwo » Di 26 Jan 2010, 20:27

Daarom juist, en een revisie aan de onderstellen moeten ze onder andere hebben, en dat zal niet goedkoop zijn.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Wubbo » Di 26 Jan 2010, 21:12

De kans is groot dat we dan wat meer Mat '64 hadden gehad (daarvan staat nog eea dat met een veiligheidsbeurtje zo weer de baan op kan).

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Karl » Wo 27 Jan 2010, 11:16

playertwo schreef:'ICL' oftewel Bimz en Aimz stonden dusdanig veel op overschot, dat NS ze dus kon leasen, maar er ook niet eerder vanaf kon (en gelukkig maar anders hadden we nu dus wel problemen gehad in Nederland).(...)
Vanwege een constructie die NSFS ook wilde toepassen bij DM '90 aan Veolia? Hoelang zit de NS dan nog met ICL 'opgescheept'?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor playertwo » Wo 27 Jan 2010, 17:49

NSFS was voor 10 jaar, of niet huren. Hoelang de afgsproken huurperiode met DB is, en of er eventueel een tussentijdse opzegmogelijk is, weet ik niet.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Caspar » Wo 27 Jan 2010, 22:39

Net als gisteravond ook vanavond weer een tamelijk ontregelde boel met de t9200 en Thalys. Uitval, uitval halverwege, vertragingen tot 127 minuten. Dat men daar vanuit de politiek niet eens opheldering vraagt aan het management.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Karl » Wo 27 Jan 2010, 22:41

Nee, want dan houdt de landelijke politiek zich bezig met landelijke issues en het is belangrijker om zich druk te maken over een stop te Hoogeveen. :roll:
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Geert » Wo 27 Jan 2010, 23:06

Of uitgevallen treinen in Vorden...

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9274
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Ardan » Do 28 Jan 2010, 01:03

Vanmorgen liep de 9200 keurig op tijd, vanavond niet. Een tijdje bij Wildert stilgestaan omdat een vertraagde stoppert voor ons zat. Thalyssen met >+60. Wij hadden +14, valt nog mee op zich, maar toch werd de trein in Schiphol afgeschaft :?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Caspar » Do 28 Jan 2010, 01:18

@Ardan:
Ah dan heb je me op Schiphol misschien nog horen omroepen? Toen de t9241 binnenkwam op Shl heb ik de eerstvolgende trein naar Amsterdam omgeroepen :wink:

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9274
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Ardan » Do 28 Jan 2010, 01:23

Nee, niet op gelet eigenlijk. We zijn meteen de Zuidtangent ingedoken.
Wel vroegen we ons af of jij het was, die het bandje heeft ingesproken dat de Fyra omgekeerd rijdt, toen we om 21 15 op Asd stonden te koekeloeren. Zelf bedenk ik me eigenlijk regelmatig wel 'goh, zou dat Caspar zijn?' als ik een mannenstem door de speakers hoor schallen...
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor playertwo » Do 28 Jan 2010, 20:53

De directie / aandeelhouders hebben ingegrepen. De directeur (Van Roozendaal) van NS Hispeed is overgeplaatst naar een andere functie binnen het NS concern (wordt directeur van Nedtrain), en de commercieel directeur (Siebers) wordt de nieuwe baas. De directeur van Nedtrain (Van As) gaat buiten NS aan de slag.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Karl » Vr 29 Jan 2010, 17:33

Want de Nedtraindirecteur heeft het verziekt met de afbouw van ICMm-stellen (één vlokje sneeuw en ze staan stil) en de commercieel directeur heeft het niet goed gedaan ivm dat reclamespotje? Dus dan doen ze een stoelendans en is iedereen blij.

Wie wordt er commercieel directeur dan?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Geert » Vr 29 Jan 2010, 17:44

Nee, Siebers is niet van de reclamespotjes, die waren namelijk van NS Reizigers en Jan-Willem Siebers was directeur Commercie bij NS Hispeed. Michiel van Roozendaal had al een verleden bij Nedtrain (zo was hij tot 2003 bijvoorbeeld directeur bij het RB Tilburg). De vorige directeur van Nedtrain (die nu dus opgevolgd wordt) heeft besloten zijn loopbaan buiten NS voort te zetten.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Caspar » Za 30 Jan 2010, 08:59

Thalys waar ik nu inzit rijdt 300kmu tussen Hoofddorp en Rotterdam. Ter hoogte van Zoetermeer begint het remmen al. Wel tof om dubbel zo hard als het verkeer op de snelweg te rijden. Jammer alleen dat de bar dicht blijft door leveringsproblemen. Tijdwinst is maar 4 minuten bij aankomst in Rotterdam.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Vinny » Za 30 Jan 2010, 09:25

Tijdwinst is maar 4 minuten bij aankomst in Rotterdam.
4 maar? Ik dacht dat de Thalys toch zo'n 20 minuten tijdwinst zou moeten boeken tussen Schiphol en Rotterdam...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor playertwo » Za 30 Jan 2010, 12:41

Denk eerder dat die 4 minuten zijn, ten opzichte van het rijden met 160km/h.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Dexter » Za 30 Jan 2010, 15:54

Ah tof, is eindelijk het echte harde rijden begonnen op de HSL-Z-Noord? Ik hoop overigens niet dat de treinen daar in de toekomst met elkaar overhoop liggen door het verschil in snelheid (Fyra: 250 km/h, Thalys: 300 km/h).

Overigens zag ik vanmorgen in Rtd weer een inkomende Thalys uit Parijs met +60.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Geert » Ma 01 Feb 2010, 01:09

Vanmorgen werden alle koekblikken op de Moerdijkbrug (A16) verslagen door het bordeauxrode snelheidsmonster. Gaaf gezicht 8-)

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Dexter » Ma 01 Feb 2010, 19:45

Roepen ze eigenlijk nog om dat de trein 300 km/h heeft bereikt? Dat was in de beginperiode op de LGV Nord in Frankrijk en de HSL1 in Belgie wel zo.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Vinny » Ma 01 Feb 2010, 22:14

Nee, dat werd zelfs op de eerste dag niet eens gedaan... :|

(Wel een Nederlandstalige welkomstboodschap op het station Parijs Noord...)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Suus » Ma 01 Feb 2010, 22:28

Hangt er een beetje vanaf denk ik. In de Eurostar werd het de ene keer wel gedaan, en de andere keer niet, is denk ik een beetje afhankelijk van de bui van de machinist en/of treinpersoneel.
Rame à l'approche

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Dexter » Ma 01 Feb 2010, 22:32

Ik zou als machinist juist trots zijn en het in de beginperiode elke rit omroepen.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Berichtdoor Caspar » Di 02 Feb 2010, 21:40

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dOpt9RzcM98[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ABn3K2Aqtoc[/youtube]

2 filmpjes gemaakt van de HSL. De eerste is vlak voor het inrijden van de tunnel onder het Groene hart door, de 2e is langs Zoetermeer. Aan de het langs schieten van de bovenleidingsportalen kan ik in een HST altijd het beste zien wat ongeveer de snelheid is. In het eerste filmpje is de Thalys nog niet op max. snelheid van de rit.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten