Caspar schreef:Voor de liefhebbers van een kaartje aan de balie: gisteren werd ik er op geattendeerd aan de balie dat de transactie kosten zijn verhoogd naar €10,-Uitzondering daarop zijn de kaartjes die uit de kaart automaat te halen zoals bestemmingen in België, Luxemburg en wat Duitse bestemmingen. (blijven 3,50) Wil je echter een kaartje voor Thalys, TGV, en andere bestemming of enkel een reservering bovenop je kaartje wat uit het automaat is gehaald voor bv ICE dan betaal je €10,-
IC3 schreef:Geen balietoeslag lijkt me redelijker. Waarom kan het in andere landen wel zonder extra kosten en dan ook nog eens met meer verkooppunten? Het lijkt me gewoon onwil van NS en Hispeed. Internationale kaartjes kopen voor het volledige assortiment zou wat mij betreft bij alle binnenlandloketten plaats moeten kunnen vinden. Als het makkelijk is om aan een treinkaartje te komen, kan het marktaandeel voor internationale reizen per trein zo maar eens stijgen, denk ik.
Onder comfort versta ik ook informatievoorziening, die vind ik eerlijk gezegd beroerd. Van Milaan naar Zagreb (voorbeeld) met de trein? Geen flauw idee wat dat kost, met die Tsjechische site kun je een beetje een inschatting maken, maar dat is ook nog koffiedik kijken.Geert schreef:(...) comfort (...)
Vierenvijftig euro en vijf cent.Karl schreef:Onder comfort versta ik ook informatievoorziening, die vind ik eerlijk gezegd beroerd. Van Milaan naar Zagreb (voorbeeld) met de trein? Geen flauw idee wat dat kost, met die Tsjechische site kun je een beetje een inschatting maken, maar dat is ook nog koffiedik kijken.
Wat slordig, dat zou je niet verwachten in de Thalys want die blinken normaal zo uit in het geven van info. Ik hoorde vandaag op Rtd, Gv, Shl en Asd diverse malen bandjes over opgeheven Thalyssen, met als enige advies dan maar naar de Servicebalie van Hispeed te gaan. Daar sta je dan met je goeie gedrag (en je tas voor een weekendje Parijs).
Caspar schreef: Het echt irritante was dat ik een hotel had geboekt en betaald in Avignon. De enige (laatste) TGV naar Avignon die nog te halen zou zijn vanuit Parijs was vol, dus viel mijn kaartje niet meer om te boeken zaterdag.
Ik zat in de 'late trein' vanuit Shl naar Rtd, was opzich wel aardig om sneller vanuit Shl in Rtd te zijn dan gebruikelijk, maar opzich was 't niet heel speciaal. Groene Hart tunnel was met meer dan drie minuten toch wel een lange tunnel (voor Nederlandse begrippen), vooral als je je bedenkt dat je onder wat koeien doorrijdt...Dexter schreef:Vandaag en morgen zijn er weer testritten met (NS-) publiek op de HSL-Zuid, waar NS-ers zich voor konden opgeven.(...).
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten