NS vastgoed wankelt

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

NS vastgoed wankelt

Bericht door Daniel »

NS vastgoed wankelt
Geplaatst op: zondag 12 april 2009 om 22:32
Laatst bijgewerkt: zondag 12 april 2009 om 22:34

UTRECHT - De vastgoedpoot van het spoorwegbedrijf, NS Poort, verkeert door de recessie in zware financiële problemen en moet draconische bezuinigingsmaatregelen doorvoeren.
NS Poort staat op omvallen en weet alleen te overleven door de financiële steun van het spoorbedrijf, schrijft directeur operations Michel Noy in een vertrouwelijke notitie die in het bezit is van De Telegraaf.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS vastgoed wankelt

Bericht door Fles »

Ook Servex, de volle dochter van NS Poort, dat op de NS-stations vrijwel alle horeca- en winkelformules beheert, verkeert in zwaar weer.
Het zal wel goedkoop klinken, maar als ik het huidige prijsniveau bekijk, vind ik dit onbegrijpelijk. De consument wordt op werkelijk schandalige wijze genaaid, en NOG is het niet genoeg? Bloei er dan maar voor ook :x
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS vastgoed wankelt

Bericht door Karl »

Met de inkomsten zal 't ook wel goed zitten, alleen zijn de uitgaven blijkbaar iets te hoog. Nouja, zeepbellen moeten een keer knappen, je kan niet als big spender bezig blijven.

Heeft dit nog gevolgen voor stationsgebiedontwikkelingen, Arnhem, Rotterdam?
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS vastgoed wankelt

Bericht door deadlock »

Karl schreef:Met de inkomsten zal 't ook wel goed zitten, alleen zijn de uitgaven blijkbaar iets te hoog. Nouja, zeepbellen moeten een keer knappen, je kan niet als big spender bezig blijven.

Heeft dit nog gevolgen voor stationsgebiedontwikkelingen, Arnhem, Rotterdam?
Zo lang daar nog winstgroei te behalen is is het denk ik niet moeilijk om daar nieuwe investeerders voor binnen te halen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS vastgoed wankelt

Bericht door Jurjen »

Karl schreef:Met de inkomsten zal 't ook wel goed zitten, alleen zijn de uitgaven blijkbaar iets te hoog. Nouja, zeepbellen moeten een keer knappen, je kan niet als big spender bezig blijven.
En vandaar dat de halfjaarlijkse bijpraatdag van assistent winkelmanagers van AH to go is komen te vervallen. Kostenbesparingen. Zo ook het personeelsblaadje van AH to go: te duur. Achja. =')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vastgoed wankelt

Bericht door Suus »

Van sommige stationswinkels vraag ik mij ook wel eens af hoe ze het volhouden, op een gegeven moment is de markt op het station toch wel verzadigd :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS vastgoed wankelt

Bericht door Caspar »

De oranje Irm'en en Icm stellen zullen dus binnenkort ook tot het verleden behoren als de samenwerking stopt zoals in het artikel staat?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS vastgoed wankelt

Bericht door Geert »

Het is mij niet helemaal duidelijk, maar NSR had toch een samenwerking met NOC*NSF? In ieder geval is dat sponsorcontract verlopen weet ik, maar ze rijden tot nu toe nog steeds rond in oranje kleuren :)
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: NS vastgoed wankelt

Bericht door tsov »

Nu je het zegt is er volgens mij inderdaad gecommuniceerd dat die sponsoring tot en met de spelen van Beijing zou lopen
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: NS vastgoed wankelt

Bericht door Daan »

Jep, en zelfs dat was al uitstel...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS vastgoed wankelt

Bericht door Fles »

die stickers erop laten zitten is goedkoper dan ze eraf gaan peuteren natuurlijk :idea:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS vastgoed wankelt

Bericht door Wubbo »

NS heeft inmiddels gereageerd, dat het allemaal niet zo erg is als de Telegraaf voorspiegelt. Natuurlijk heeft NS Poort ook last van de kredietcrisis doordat projecten niet of afgeslankt worden uitgevoerd. Er wordt gekeken waar gekort kan worden op de kosten (oa extern vergaderen en inhuurkrachten) maar van verplicht inleveren van vrije tijd of gedwongen ontslagen is geen sprake.
Oud forumgebruiker

Re: NS vastgoed wankelt

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zitten ze in Zaandam zometeen met een half afgebouwd stadhuis :lol: En voor wat betreft het Golden Tulip-hotel wat ook in het beheer van NS-Poort dat daar gaat komen... Golden Tulip is failliet, nu alleen NS-Poort nog en die hele mikmak daar kan opgedoekt worden :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vastgoed wankelt

Bericht door Suus »

Alleen de hotels die direct eigendom zijn van Golden Tulip zijn failliet, de zelfstandige hotels die gebruik maken van de naam Golden Tulip (zoals in Alphen aan den Rijn), staan buiten die boekhouding en gaan gewoon door.

Het lijkt mij niet dat er zomaar met de bouw wordt gestopt als het nog door kan gaan, die gebouwen zijn zeker nodig voor nieuwe inkomsten uit huur en verkoop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten