Prorail onderzoekt verzakking spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Prorail onderzoekt verzakking spoor

Berichtdoor Suus » Di 05 Mei 2009, 11:37

Prorail onderzoekt verzakking spoor

ProRail laat een groot onderzoek doen naar verzakkingen van het spoor. Dat is een toenemend probleem vooral op plekken waar de rails aansluiten op een vast punt, zoals een brug, een viaduct of een overweg.

De rest op NOS.nl.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Prorail onderzoekt verzakking spoor

Berichtdoor Ennes » Di 05 Mei 2009, 11:49

Misschien weer net als vroeger de grond goed laten inklinken voordat het afgebouwd wordt en ingebruik wordt genomen.
maarja, dat duurt te lang en is veel te duur.
Je merkt het vooral op baanvakken die nieuw zijn of die vernieuwd zijn.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Prorail onderzoekt verzakking spoor

Berichtdoor Vinny » Di 05 Mei 2009, 15:20

Dat klinkt alsof er weer een onderszoeksbureau ruikt of er geld te verdienen valt. Het probleem is overigens wel heel erg bekend, en niet alleen spoorlijnen hebben er last van. Zo worden in de regio Waddinxveen - Gouda elke vijf jaar straten opnieuw aangelegd omdat ze anders zover verzakken dat het verkeer er hinder of gevaar door ondervindt.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Prorail onderzoekt verzakking spoor

Berichtdoor Ennes » Di 05 Mei 2009, 16:49

Vinny schreef:Dat klinkt alsof er weer een onderszoeksbureau ruikt of er geld te verdienen valt. Het probleem is overigens wel heel erg bekend, en niet alleen spoorlijnen hebben er last van. Zo worden in de regio Waddinxveen - Gouda elke vijf jaar straten opnieuw aangelegd omdat ze anders zover verzakken dat het verkeer er hinder of gevaar door ondervindt.

krijg je als je een dorp op veengrond neerzet! het is gewoon een drijvend dorp eignlijk
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Prorail onderzoekt verzakking spoor

Berichtdoor Suus » Di 05 Mei 2009, 18:09

Bij wegen is een vrij succesvolle mogelijkheid om er een laag piepschuimachtig materiaal onder te plaatsen. Spoor wordt korter en veel zwaarder belast dus een dergelijke mogelijkheid zal er wel niet inzitten.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Prorail onderzoekt verzakking spoor

Berichtdoor Geert » Wo 06 Mei 2009, 20:21

En onderheien zal wel te duur zijn. Er zijn overigens meer plaatsen waar de boel verzakt, daar kunnen ze in de Schiedamse Sveaparken wel over meepraten ;) (tip voor Prorail: station Schiedam Kethel stevig funderen) :P

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Prorail onderzoekt verzakking spoor

Berichtdoor Suus » Wo 06 Mei 2009, 21:33

Op de route van mijn ouders naar het station van Boskoop ligt een weg die vier jaar geleden 50 centimeter is verhoogd. De achtertuinen die aan die straat lagen, lagen daarna een flink stuk lager dan de weg ernaast, en de weg waar deze straat op aansluit was een enorme verkeersdrempel waar je U tegen zei. Tegenwoordig liggen beide wegen weer gelijk, en de achtertuinen weer net zo hoog als de straat zelf. Voor enkele huizen zijn de oude houten constructies om binnen te komen alweer neergezet.

Het is een verhaal zonder einde als er niet een goede vaste fundering onder ligt (wat zand niet is, omdat het zo weg kan spoelen en verschuiven. Beste oplossing lijkt mij net zoals de HSL de hele boel met heiplaten en een betonnen bak funderen.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten