Dagkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Sander14
Berichten: 27
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 09:44

Dagkaart

Bericht door Sander14 »

Ik heb wel eens in een van jullie reisverslagen gelezen dat er gebruit werd gemaakt van een dagkaart waarmee je landelijk in alle bussen kunt.
Weet iemand of deze kaart nog te koop is en waar ik deze kan aanschaffen?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Dagkaart

Bericht door Daan »

Da's een OV-dagkaart, is gewoon bij de kaartautomaten te koop ;) Zie ook NS.nl
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Dagkaart

Bericht door Chauf21 »

Een andere dagkaart die vaak voor dat soort reisjes gebruik wordt, is een landelijke dagkaart voor bus, tram en metro (oftewel daar waar de strippenkaart geldig is) van €12,80. Vooral voordelig als je op één dag met meerdere vervoerders reist en niet met de trein/NS reist. De kaart is in de meeste gevallen bij de chauffeur te koop.
Sander14
Berichten: 27
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 09:44

Re: Dagkaart

Bericht door Sander14 »

Is zo'n dagkaart ook in de voorverkoop (voor mij bij het Veolia verkooppunt bij station Breda) verkrijgbaar?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dagkaart

Bericht door Daniel »

Nee want zo'n dagkaart bestaat uit twee verticaal gestempelde 8-strippenkaarten en die 8-strippenkaarten zijn alleen in de wagenverkoop verkrijgbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Dagkaart

Bericht door Ronald »

Ik heb zelfs geluiden gehoord dat de 8-strippenkaart (dus ook de landelijke dagkaart) ook in de bussen niet altijd (meer) verkrijgbaar is, oa. in Brabant. Maar hier heb ik geen ervaring mee, heb het alleen maar gehoord. Misschien dat iemand anders er meer van weet :wink: .
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Dagkaart

Bericht door M57 »

Reiziger Ddrs schreef:Nee want zo'n dagkaart bestaat uit twee verticaal gestempelde 8-strippenkaarten en die 8-strippenkaarten zijn alleen in de wagenverkoop verkrijgbaar.
Vroeger kon dat wel degelijk bij de NZH- / Connexxionwinkel in Haarlem. Ik neem aan dat dat ook bij andere verkooppunten kon.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Dagkaart

Bericht door mb90 »

Bij de RET verkooppunten in Rotterdam zijn de landelijke dagkaarten gewoon te koop, dus ik denk dat dit op meer punten wel het geval zal zijn.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Dagkaart

Bericht door Chauf21 »

rhk_amf schreef:Ik heb zelfs geluiden gehoord dat de 8-strippenkaart (dus ook de landelijke dagkaart) ook in de bussen niet altijd (meer) verkrijgbaar is, oa. in Brabant. Maar hier heb ik geen ervaring mee, heb het alleen maar gehoord. Misschien dat iemand anders er meer van weet :wink: .
In Brabant is er een goedkope dagkaart (€3,-) beschikbaar voor het vervoer aldaar. Ook zijn er voor enkele reisjes spotgoedkope voorverkoopkaartjes (reizen voor 30-90 cent) waarmee overgestapt mag worden. Reizen met een nationaal vervoerbewijs (strippenkaart) is dus (vrijwel) altijd duurder. Naar verluidt hebben de chauffeurs die niet buiten het geldigheidsgebied van de goedkope kaartjes rijden hun voorraad nationale vervoerbewijzen moeten inleveren. Daarmee zouden dus ook de landelijke dagkaarten niet meer verkocht kunnen worden. Argument zou zijn dat die dingen 'toch nooit verkocht werden'. Het verhaal over het inleveren klinkt aannemelijk, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dagkaart

Bericht door Raymond »

Bij Arriva zouden de kaartjes inderdaad helemaal zijn verdwenen uit de bus. In het SRE gebied is het vermoeden dat de chauffeurs deze nog wel bij hebben.. Veolia niet bekend.
Zie ook: http://www.busfreaks.nl/forum/showthrea ... 281&page=1
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dagkaart

Bericht door dennistd »

Hier in Twente heb ik nog nooit strippenkaarten van acht in de bus gezien, alleen 2, 3 en dal. Of heeft de chauffeur die in z'n tas ofzo?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dagkaart

Bericht door Meltrain »

Op het busstation van Utrecht was het echt een ramp toen ik er eind februari eentje wilde kopen. :?
mb90 en ik gingen eerst naar het verkooploket van Connexxion, maar daar zei men dat die kaarten alleen in de bus verkrijgbaar waren. vervolgens hebben we het in een GVU en in een Connexxion bus gevraagd, maar daar zei men dat die kaarten uitsluitend bij het verkooploket verkrijgbaar waren. We leiepn dus weer terug, maar gingen in een andere rij staan. Dit keer kon het wel, maar ook na lang zoeken. Uiteindelijk waren we nog net op tijd bij de bus. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Dagkaart

Bericht door Cookie »

Gelderland, regionale trein+bus: OV-Winkelkaart (EUR 3,00)
Geheel Nederland (bus + Groningse Arrivatreinlijnen): Zomerzwerfkaart (EUR 9,70)
GGD-gebied (Groningen, Groningen Stad, Drenthe): 2x 5-eurokaartje = dagkaart GGD
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten