Reizigers vinden streekvervoer het veiligst

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Reizigers vinden streekvervoer het veiligst

Bericht door |Pim| »

DEN HAAG - Reizigers zijn tevredener over de veiligheid in het openbaar vervoer dan een jaar geleden. Ze geven een 7,9 voor de sociale veiligheid, net iets meer dan de 7,8 in 2008. Het personeel in het openbaar vervoer was vaker de dupe van incidenten.

http://www.nu.nl/algemeen/1971605/reizi ... ligst.html

Bron. http://www.nu.nl


Hoe veilig vinden jullie je in het ov?

Ik voel me opzich best wel veilig behalve als ik in een bus vol met van die hardcore hooligans ofzo. Niet dat ik daar iets tegen heb maar die vind ik zelf meer aggresief dan een stel mensen van rond de 40.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Reizigers vinden streekvervoer het veiligst

Bericht door Daan »

Pimz0r schreef:Hoe veilig vinden jullie je in het ov?
Ik heb mij hier in het Noorden nog nooit onveilig gevoeld eigenlijk. In de Randstad ook niet trouwens, als ik daar een keer ben.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Reizigers vinden streekvervoer het veiligst

Bericht door Raymond »

Een enkele keer. Dat was name als er volk zit uit een school waar de politie al jaren een eigen kantoortje heeft, dus dat zegt waarschijnlijk genoeg..
Voor de rest gaat het erg goed hier en voel ik me veilig. En over het algemeen ook wel in andere regio's al ben ik in de Randstad wel wat meer op m'n hoede.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Reizigers vinden streekvervoer het veiligst

Bericht door IC3 »

In de bussen van Veolia in West-Brabant, die ik meerdere keren per week gebruik, heb ik me nog nooit onveilig gevoeld. In de trein soms wel, voornamelijk in veel te lange, uitgestorven treinen tijdens de late avonduren. De metro van Rotterdam is overigens ook niet een plek waar ik me erg prettig voel...

Kortom, in mijn geval klopt het zeker, in het streekvervoer voel ik me het veiligst. Waarschijnlijk omdat je bij een probleem de chauffeur altijd nog kan aanspreken en het in de trein regelmatig onmogelijk is om spoorwegpersoneel te vinden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten