Grensoverschrijdende verbindingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Fles » Zo 31 Mei 2009, 00:52

wacht maar tot ik me in die regio kom bemoeien met een aantal dingen.

Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Thijs » Di 02 Jun 2009, 14:54

Met wat voor dingen?

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Fles » Wo 03 Jun 2009, 12:03

Thijs schreef:Met wat voor dingen?


Met massademonstraties voor een kwartierfrequentie van de Pimpel-Expres natuurlijk 8-)

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Jurjen » Wo 03 Jun 2009, 12:36

Fles schreef:
Thijs schreef:Met wat voor dingen?


Met massademonstraties voor een kwartierfrequentie van de Pimpel-Expres natuurlijk 8-)

Hmmmm...

30" Den Haag - Amsterdam Z - Hannover - Berlin
60" Den Haag - Amsterdam Z - Hannover - Hamburg - Kobenhavn
60" Den Haag - Amsterdam Z - Hannover - Leipzig - Praha
60" Eindhoven - Venlo - Duisburg - Hannover - Berlin
60" Eindhoven - Venlo - Duisburg - Hannover - Hamburg - Kobenhavn
60" Maastricht - Aachen - Köln - Wuppertal - Hannover - Berlin
60" Maastricht - Aachen - Köln - Wuppertal - Hannover - Leipzig - Praha

En dan hebben we een mooie kwartiersdienst op Amsterdam/Roergebied-Hannover-Berlin en halfuursdiensten op Eindhoven-Roergebied, Maastricht-Roergebied, Hannover-Kobenhavn en Hannover - Praha.

Lijkt me prima toch. =')

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Fles » Wo 03 Jun 2009, 20:04

Ja gaat dat stootjuk bij Vetschau afbreken? :?:

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Karl » Wo 03 Jun 2009, 20:09

Kan ook over Heerlen. ;)
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Jurjen » Wo 03 Jun 2009, 20:23

Karl schreef:Kan ook over Heerlen. ;)

Precies! Of over een paar jaar via Avantus.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Fles » Wo 03 Jun 2009, 20:31

Karl schreef:Kan ook over Heerlen. ;)


Diesel onder de draad en een lokwissel in Herzogenrath of zo? :lol:

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Jurjen » Wo 03 Jun 2009, 20:50

Fles schreef:
Karl schreef:Kan ook over Heerlen. ;)


Diesel onder de draad en een lokwissel in Herzogenrath of zo? :lol:

Nee joh, gewoon flink doorgassen tot Landgraaf en dan maar uitrollen. Halverwege nog even een stukje draad om extra aan te zetten. ;-)

Dat stuk gaat toch al voorzien worden van een waslijntje. Kunnen ze daar op meeliften tegen die tijd. Tot die tijd blijft het voor Maastricht bij een Kurswagenverbinding. Mt-Hrl achter het Veolia-GTW'tje, Hrl-Aachen achter de euregiobahn-lint en vanaf Aachen aan de 'echte' trein naar Berlin/Praha.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Ruben » Wo 03 Jun 2009, 21:00

Zit zich te bedenken welke titel voor dit topic beter passend is en denkt aan "Mag ik even kwijt" :P

Gezien de OP en bijbehorende poster ook weer niks anders hier verwacht...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Vinny » Wo 03 Jun 2009, 21:57

Oh maar diesel- en electrisch GTW is prima de luxe in staat om een pinkpoppendel te rijden. Dan kan zo'n treincombinatie vast ook wel omgebouwd worden tot 'nachtzug' en als internationale trein gaan rijden waar het dieselstel de tractie overneemt op nog niet geëlectrificeerde gedeelten 8-)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Geert » Wo 03 Jun 2009, 22:56

Helaas, de elektrische stelletjes hebben nog wel bovenleiding nodig ;)
[/hapt]

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Jurjen » Wo 03 Jun 2009, 23:00

Geert schreef:Helaas, de elektrische stelletjes hebben nog wel bovenleiding nodig ;)
[/hapt]

Zijn die powerpacks niet koppelbaar, per treinstel gewoon én een elektrische én een dieselpowerpack. ;-)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Vinny » Wo 03 Jun 2009, 23:07

Geert schreef:Helaas, de elektrische stelletjes hebben nog wel bovenleiding nodig ;)
[/hapt]

Ik dacht toch echt dat ik had gelezen dat de proef met dieseltractie geslaagd was (de electische stellen zijn dan gewoon 'uit') :?:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Geert » Wo 03 Jun 2009, 23:13

Da's dan nieuw voor me, de elektrische stellen kunnen namelijk geen tractie geven als ze niet onder de bovenleiding rijden (als ik mij niet vergis) en dan trekt een trein wel erg traag op. Andersom kan natuurlijk wel, diesel kan overal rijden. Een D-GTW kan dus prima aan een E-GTW worden gekoppeld.

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor STF » Do 04 Jun 2009, 00:08

Ik kan me niet voorstellen dat de tractie uit het elektrische stel door de dieselmotor van het andere stel wordt gevoed.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Daan » Do 04 Jun 2009, 09:37

Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Vinny » Do 04 Jun 2009, 11:23

^^ Dat het minder snel is dan gebruikelijk is toch niet erg? Ik ga liever zonder overstap van Amsterdam naar Hamburg dan dat ik persé wil dat mijn trein altijd op baanvaksnelheid rijdt... :roll:
Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Ik dacht dat het Electrische stel dan als een soort stuurstand zou werken. Iemand die beter op de hoogte is? (Ik volg het Veoleaanse gebeuren niet zo intensief namelijk :oops: )
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor webguy » Do 04 Jun 2009, 11:40

Het zijn treinstellen: die zijn gemaakt om zich zelf voort te bewegen, niet om te slepen. Ze hebben niet genoeg motorvermogen dus om twee treinstellen te trekken/duwen...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor STF » Do 04 Jun 2009, 11:58

Behalve bij pech natuurlijk, dan zal het ene stel toch echt het andere stel moeten wegslepen.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor webguy » Do 04 Jun 2009, 12:07

Klopt, maar dat is niet in normal reizigersdienst :) Heel ander verhaal dus :)
Reisinformatie/nerd

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Daan » Do 04 Jun 2009, 17:00

Vinny schreef:
Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Ik dacht dat het Electrische stel dan als een soort stuurstand zou werken.
Zou kunnen, maar waar wil je het vermogen vandaan halen? Als die D-GTW zowel zichzelf als een E-GTW moet trekken/duwen, dan duurt dat natuurlijk een eeuwigheid voordat dat een beetje vaart heeft.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Fles » Do 04 Jun 2009, 19:58

Daan schreef:Zou kunnen, maar waar wil je het vermogen vandaan halen? Als die D-GTW zowel zichzelf als een E-GTW moet trekken/duwen, dan duurt dat natuurlijk een eeuwigheid voordat dat een beetje vaart heeft.


Gewoon een Lyudmilla ervoor, einde discussie :pos:

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11160
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Meltrain » Vr 05 Jun 2009, 16:50

Daan schreef:
Vinny schreef:
Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Ik dacht dat het Electrische stel dan als een soort stuurstand zou werken.
Zou kunnen, maar waar wil je het vermogen vandaan halen? Als die D-GTW zowel zichzelf als een E-GTW moet trekken/duwen, dan duurt dat natuurlijk een eeuwigheid voordat dat een beetje vaart heeft.

Als de stellen eenmaal op snelheid zijn, kan de elektrische tractie toch wel uitgeschakeld worden?
Dan kunnen ze weliswaar niet oip volle snelheid rijden, maar het meeste vermogen is nodig om op te trekken en dat is dan niet nodig.
De enige consequentie is wel dat er dan niet in Landgraaf en Eygelshoven Markt gestopt kan worden, want dan redt de D-GTW het vermoedelijk niet.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Karl » Vr 05 Jun 2009, 17:02

Ja en als je dan voor de rooie loopt, dan heb je gelijk +1 dag. :roll:
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast