Pagina 1 van 2

Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: zo 31 mei 2009, 00:52
door Fles
wacht maar tot ik me in die regio kom bemoeien met een aantal dingen.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: di 02 jun 2009, 14:54
door Thijs
Met wat voor dingen?

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 12:03
door Fles
Thijs schreef:Met wat voor dingen?
Met massademonstraties voor een kwartierfrequentie van de Pimpel-Expres natuurlijk 8-)

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 12:36
door Jurjen
Fles schreef:
Thijs schreef:Met wat voor dingen?
Met massademonstraties voor een kwartierfrequentie van de Pimpel-Expres natuurlijk 8-)
Hmmmm...

30" Den Haag - Amsterdam Z - Hannover - Berlin
60" Den Haag - Amsterdam Z - Hannover - Hamburg - Kobenhavn
60" Den Haag - Amsterdam Z - Hannover - Leipzig - Praha
60" Eindhoven - Venlo - Duisburg - Hannover - Berlin
60" Eindhoven - Venlo - Duisburg - Hannover - Hamburg - Kobenhavn
60" Maastricht - Aachen - Köln - Wuppertal - Hannover - Berlin
60" Maastricht - Aachen - Köln - Wuppertal - Hannover - Leipzig - Praha

En dan hebben we een mooie kwartiersdienst op Amsterdam/Roergebied-Hannover-Berlin en halfuursdiensten op Eindhoven-Roergebied, Maastricht-Roergebied, Hannover-Kobenhavn en Hannover - Praha.

Lijkt me prima toch. =')

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 20:04
door Fles
Ja gaat dat stootjuk bij Vetschau afbreken? :?:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 20:09
door Karl
Kan ook over Heerlen. ;)

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 20:23
door Jurjen
Karl schreef:Kan ook over Heerlen. ;)
Precies! Of over een paar jaar via Avantus.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 20:31
door Fles
Karl schreef:Kan ook over Heerlen. ;)
Diesel onder de draad en een lokwissel in Herzogenrath of zo? :lol:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 20:50
door Jurjen
Fles schreef:
Karl schreef:Kan ook over Heerlen. ;)
Diesel onder de draad en een lokwissel in Herzogenrath of zo? :lol:
Nee joh, gewoon flink doorgassen tot Landgraaf en dan maar uitrollen. Halverwege nog even een stukje draad om extra aan te zetten. ;-)

Dat stuk gaat toch al voorzien worden van een waslijntje. Kunnen ze daar op meeliften tegen die tijd. Tot die tijd blijft het voor Maastricht bij een Kurswagenverbinding. Mt-Hrl achter het Veolia-GTW'tje, Hrl-Aachen achter de euregiobahn-lint en vanaf Aachen aan de 'echte' trein naar Berlin/Praha.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 21:00
door Ruben
Zit zich te bedenken welke titel voor dit topic beter passend is en denkt aan "Mag ik even kwijt" :P

Gezien de OP en bijbehorende poster ook weer niks anders hier verwacht...

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 21:57
door Vinny
Oh maar diesel- en electrisch GTW is prima de luxe in staat om een pinkpoppendel te rijden. Dan kan zo'n treincombinatie vast ook wel omgebouwd worden tot 'nachtzug' en als internationale trein gaan rijden waar het dieselstel de tractie overneemt op nog niet geëlectrificeerde gedeelten 8-)

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 22:56
door Geert
Helaas, de elektrische stelletjes hebben nog wel bovenleiding nodig ;)
[/hapt]

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 23:00
door Jurjen
Geert schreef:Helaas, de elektrische stelletjes hebben nog wel bovenleiding nodig ;)
[/hapt]
Zijn die powerpacks niet koppelbaar, per treinstel gewoon én een elektrische én een dieselpowerpack. ;-)

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 23:07
door Vinny
Geert schreef:Helaas, de elektrische stelletjes hebben nog wel bovenleiding nodig ;)
[/hapt]
Ik dacht toch echt dat ik had gelezen dat de proef met dieseltractie geslaagd was (de electische stellen zijn dan gewoon 'uit') :?:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 23:13
door Geert
Da's dan nieuw voor me, de elektrische stellen kunnen namelijk geen tractie geven als ze niet onder de bovenleiding rijden (als ik mij niet vergis) en dan trekt een trein wel erg traag op. Andersom kan natuurlijk wel, diesel kan overal rijden. Een D-GTW kan dus prima aan een E-GTW worden gekoppeld.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: do 04 jun 2009, 00:08
door STF
Ik kan me niet voorstellen dat de tractie uit het elektrische stel door de dieselmotor van het andere stel wordt gevoed.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: do 04 jun 2009, 09:37
door Daan
Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: do 04 jun 2009, 11:23
door Vinny
^^ Dat het minder snel is dan gebruikelijk is toch niet erg? Ik ga liever zonder overstap van Amsterdam naar Hamburg dan dat ik persé wil dat mijn trein altijd op baanvaksnelheid rijdt... :roll:
Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Ik dacht dat het Electrische stel dan als een soort stuurstand zou werken. Iemand die beter op de hoogte is? (Ik volg het Veoleaanse gebeuren niet zo intensief namelijk :oops: )

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: do 04 jun 2009, 11:40
door webguy
Het zijn treinstellen: die zijn gemaakt om zich zelf voort te bewegen, niet om te slepen. Ze hebben niet genoeg motorvermogen dus om twee treinstellen te trekken/duwen...

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: do 04 jun 2009, 11:58
door STF
Behalve bij pech natuurlijk, dan zal het ene stel toch echt het andere stel moeten wegslepen.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: do 04 jun 2009, 12:07
door webguy
Klopt, maar dat is niet in normal reizigersdienst :) Heel ander verhaal dus :)

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: do 04 jun 2009, 17:00
door Daan
Vinny schreef:
Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Ik dacht dat het Electrische stel dan als een soort stuurstand zou werken.
Zou kunnen, maar waar wil je het vermogen vandaan halen? Als die D-GTW zowel zichzelf als een E-GTW moet trekken/duwen, dan duurt dat natuurlijk een eeuwigheid voordat dat een beetje vaart heeft.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: do 04 jun 2009, 19:58
door Fles
Daan schreef:Zou kunnen, maar waar wil je het vermogen vandaan halen? Als die D-GTW zowel zichzelf als een E-GTW moet trekken/duwen, dan duurt dat natuurlijk een eeuwigheid voordat dat een beetje vaart heeft.
Gewoon een Lyudmilla ervoor, einde discussie :pos:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: vr 05 jun 2009, 16:50
door Meltrain
Daan schreef:
Vinny schreef:
Dan wordt het gewoon slepen dus, wat zo traag is als het maar kan...
Ik dacht dat het Electrische stel dan als een soort stuurstand zou werken.
Zou kunnen, maar waar wil je het vermogen vandaan halen? Als die D-GTW zowel zichzelf als een E-GTW moet trekken/duwen, dan duurt dat natuurlijk een eeuwigheid voordat dat een beetje vaart heeft.
Als de stellen eenmaal op snelheid zijn, kan de elektrische tractie toch wel uitgeschakeld worden?
Dan kunnen ze weliswaar niet oip volle snelheid rijden, maar het meeste vermogen is nodig om op te trekken en dat is dan niet nodig.
De enige consequentie is wel dat er dan niet in Landgraaf en Eygelshoven Markt gestopt kan worden, want dan redt de D-GTW het vermoedelijk niet.

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: vr 05 jun 2009, 17:02
door Karl
Ja en als je dan voor de rooie loopt, dan heb je gelijk +1 dag. :roll: