Grensoverschrijdende verbindingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Daan » Vr 05 Jun 2009, 18:01

meltrain schreef:Als de stellen eenmaal op snelheid zijn, kan de elektrische tractie toch wel uitgeschakeld worden?
Moet je wel bovenleiding hebben als je vertrekt...

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Vinny » Za 06 Jun 2009, 20:30

Nou ja, zullen we dan maar een 'good old' dieselloc inzetten. Of gewoon de TEE-tijden laten herleven...?
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor playertwo » Zo 07 Jun 2009, 13:27

Ik heb meegemaakt dat er een V-tje kapot ging in de toenmalige stoptrein Bd - Wt bij Gz. Het ging niet al te snel (60-80km/h) en met 15-20 minuten vertraging aangekomen in Tilburg, maar het motorvermogen van het V-tje was sterk genoeg om de complete trein op sleeptouw te krijgen (met het nodige kabaal tijdens de hele rit dat wel) en met de tussenstops in Gz, Tbr en Tbwt (moest er in Tb uit, dus het stuk naar Ehv en Wt heb ik maar niet meer gedaan). Met een diesel-GTW moet het dan ook wel lukken om een E-GTW mee te slepen.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor webguy » Zo 07 Jun 2009, 13:37

Klopt, maar "lukken" en "rendabel in reizigersdienst" is wat anders. Als dat gebeurt, dan slijten allemaal onderdelen veel sneller omdat er enorme stress op de motor wordt gezet. Dat lijkt me niet gezond en een recept om over 10 jaar die GTWtjes naar de sloop te sturen :)
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11160
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Berichtdoor Meltrain » Wo 10 Jun 2009, 21:41

Daan schreef:
meltrain schreef:Als de stellen eenmaal op snelheid zijn, kan de elektrische tractie toch wel uitgeschakeld worden?
Moet je wel bovenleiding hebben als je vertrekt...

Daarom kan dat ding ook niet in Landgraaf en Eygelshoven Markt stoppen, zoals ik al in mijn eerdere post aangaf. :wink:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Daan » Do 11 Jun 2009, 07:31

Ja, en als je dan onverhoopt een rood sein tegenkomt sta je als een blok... Zie ook de hele discussie hierboven, dacht dat dat zo onderhand wel duidelijk was na twee pagina's eraan besteed te hebben...

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Jurjen » Za 13 Jun 2009, 21:17

Afbeelding

Tadaa. Kurswagen en treinstelletjes gaan prima samen!
Laatst gewijzigd door Wubbo op Ma 15 Jun 2009, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto passend gemaakt mbv smallimg

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor BR628 » Za 13 Jun 2009, 21:21

In Polen wel ja, maar in Polen is alles beter.

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Reiziger Delft » Zo 14 Jun 2009, 00:06

Ja, vooral dat de treinen daar standaard maximaal 40 km/h rijden, IC of niet, en dan zelfs nog op tijd blijken te rijden. :P

(Althans, dat is mijn ervaring tot nu toe ;))

Job
Berichten: 41
Lid geworden op: Wo 12 Nov 2008, 21:40

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Job » Zo 14 Jun 2009, 22:13

Dan hoeven ze helemaal geen nieuwe treinen te kopen, en kunnen ze net zo goed weer overstappen op de stoomtrein, die ook 40 kan :lol:

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Vinny » Zo 14 Jun 2009, 22:21

De stoomtrein is zelfs in staat om in een kwartiersligging met reguliere treinen tussen Haarlem en Zandvoort te pendelen, zonder de dienstregeling in gevaar te brengen. Ik vraag me dan af: waarom zijn we er dan ooit van afgestapt....? 8-)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Job
Berichten: 41
Lid geworden op: Wo 12 Nov 2008, 21:40

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Job » Zo 14 Jun 2009, 22:36

Oh, ja, inderdaad tijdens 100 jaar Haarlem.
Ik vond die Blokkendoos toch ook wel erg leuk. En stukke sneller.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Fles » Zo 14 Jun 2009, 23:24

Reiziger Delft schreef:Ja, vooral dat de treinen daar standaard maximaal 40 km/h rijden, IC of niet, en dan zelfs nog op tijd blijken te rijden. :P

(Althans, dat is mijn ervaring tot nu toe ;))


Nouwwww tussen Berlin en Warszawa wordt standaard gewoon 160 gereden hoor :P 40 zou misschien op wat erg incourante zijlijntjes kunnen, die ieder moment gesloten kunnen worden. Polen is gewoon een Europees land hoor, het is de Congo niet of zo.

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor JeePee » Zo 14 Jun 2009, 23:30

Volgens mij wordt in heel Oost Europa harder gereden dan hier... Sowieso in Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië wordt op de belangrijkste hoofdlijnen 160 of harder gereden.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Jurjen » Zo 14 Jun 2009, 23:33

JeePee schreef:Volgens mij wordt in heel Oost Europa harder gereden dan hier... Sowieso in Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië wordt op de belangrijkste hoofdlijnen 160 of harder gereden.

Dat is niet harder hè? Doen we hier ook met de Thalys.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Karl » Zo 14 Jun 2009, 23:35

Ja boohoo, een trein die een paar keer per dag rijdt en dan op zo'n lullig stukje is niet gelijk aan 160 km/h rijden op de belangrijkste lijnen.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Jurjen » Zo 14 Jun 2009, 23:42

Karl schreef:Ja boohoo, een trein die een paar keer per dag rijdt en dan op zo'n lullig stukje is niet gelijk aan 160 km/h rijden op de belangrijkste lijnen.

Niet gelijk aan, nee. Maar ook niet harder. ;-)

Maar iets serieuzer: ik rijd liever op het hele net 100-140 dan op de 'main lines' 160 en daarbuiten 40-80.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor Fles » Zo 14 Jun 2009, 23:48

JeePee schreef:Volgens mij wordt in heel Oost Europa harder gereden dan hier... Sowieso in Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië wordt op de belangrijkste hoofdlijnen 160 of harder gereden.


Ja :pos:

Jurjen schreef:Dat is niet harder hè? Doen we hier ook met de Thalys.


Nee :neg:

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor deadlock » Ma 22 Jun 2009, 10:16

Een uursdienst naar København klinkt me wel leuk in de oren. Hoppa waar blijft de Fehrmanbeltbrug! Oh jah, 2018 :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
IC3
Berichten: 359
Lid geworden op: Vr 21 Mar 2008, 21:44

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor IC3 » Ma 22 Jun 2009, 18:43

Ach, binnenkort weer naar Kopenhagen en daarom maar eens gekeken voor een alternatief. Vliegen met SAS is ook goedkoop, goedkoper dan met de trein en ergens onderweg overnachten... Van Zvb naar Kopenhagen op een dag met de trein vind ik eigenlijk toch iets te ver en vooral te lang duren. :wink:

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Berichtdoor deadlock » Ma 22 Jun 2009, 20:40

Ik vermaak me juist altijd prima, zowel met de CNL als overdag. En ik ben ook al een keer met een SchönesWochenendeTicket geweest tot aan Puttgarden, daarna lopende naar de boot en de eerste ICE naar Køb. H.

Overdag is het opzich wel fijn dat je lekker een half uurtje kan chillen in Osnabrück, daarna anderhalf in Hamborg en op de boot nog 45 min.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Yahoo [Bot] en 1 gast