Pagina 2 van 2

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: vr 05 jun 2009, 18:01
door Daan
meltrain schreef:Als de stellen eenmaal op snelheid zijn, kan de elektrische tractie toch wel uitgeschakeld worden?
Moet je wel bovenleiding hebben als je vertrekt...

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: za 06 jun 2009, 20:30
door Vinny
Nou ja, zullen we dan maar een 'good old' dieselloc inzetten. Of gewoon de TEE-tijden laten herleven...?

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: zo 07 jun 2009, 13:27
door playertwo
Ik heb meegemaakt dat er een V-tje kapot ging in de toenmalige stoptrein Bd - Wt bij Gz. Het ging niet al te snel (60-80km/h) en met 15-20 minuten vertraging aangekomen in Tilburg, maar het motorvermogen van het V-tje was sterk genoeg om de complete trein op sleeptouw te krijgen (met het nodige kabaal tijdens de hele rit dat wel) en met de tussenstops in Gz, Tbr en Tbwt (moest er in Tb uit, dus het stuk naar Ehv en Wt heb ik maar niet meer gedaan). Met een diesel-GTW moet het dan ook wel lukken om een E-GTW mee te slepen.

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: zo 07 jun 2009, 13:37
door webguy
Klopt, maar "lukken" en "rendabel in reizigersdienst" is wat anders. Als dat gebeurt, dan slijten allemaal onderdelen veel sneller omdat er enorme stress op de motor wordt gezet. Dat lijkt me niet gezond en een recept om over 10 jaar die GTWtjes naar de sloop te sturen :)

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: wo 10 jun 2009, 21:41
door Meltrain
Daan schreef:
meltrain schreef:Als de stellen eenmaal op snelheid zijn, kan de elektrische tractie toch wel uitgeschakeld worden?
Moet je wel bovenleiding hebben als je vertrekt...

Daarom kan dat ding ook niet in Landgraaf en Eygelshoven Markt stoppen, zoals ik al in mijn eerdere post aangaf. :wink:

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: do 11 jun 2009, 07:31
door Daan
Ja, en als je dan onverhoopt een rood sein tegenkomt sta je als een blok... Zie ook de hele discussie hierboven, dacht dat dat zo onderhand wel duidelijk was na twee pagina's eraan besteed te hebben...

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: za 13 jun 2009, 21:17
door Jurjen
Afbeelding

Tadaa. Kurswagen en treinstelletjes gaan prima samen!

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: za 13 jun 2009, 21:21
door BR628
In Polen wel ja, maar in Polen is alles beter.

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 00:06
door Reiziger Delft
Ja, vooral dat de treinen daar standaard maximaal 40 km/h rijden, IC of niet, en dan zelfs nog op tijd blijken te rijden. :P

(Althans, dat is mijn ervaring tot nu toe ;))

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 22:13
door Job
Dan hoeven ze helemaal geen nieuwe treinen te kopen, en kunnen ze net zo goed weer overstappen op de stoomtrein, die ook 40 kan :lol:

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 22:21
door Vinny
De stoomtrein is zelfs in staat om in een kwartiersligging met reguliere treinen tussen Haarlem en Zandvoort te pendelen, zonder de dienstregeling in gevaar te brengen. Ik vraag me dan af: waarom zijn we er dan ooit van afgestapt....? 8-)

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 22:36
door Job
Oh, ja, inderdaad tijdens 100 jaar Haarlem.
Ik vond die Blokkendoos toch ook wel erg leuk. En stukke sneller.

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 23:24
door Fles
Reiziger Delft schreef:Ja, vooral dat de treinen daar standaard maximaal 40 km/h rijden, IC of niet, en dan zelfs nog op tijd blijken te rijden. :P

(Althans, dat is mijn ervaring tot nu toe ;))


Nouwwww tussen Berlin en Warszawa wordt standaard gewoon 160 gereden hoor :P 40 zou misschien op wat erg incourante zijlijntjes kunnen, die ieder moment gesloten kunnen worden. Polen is gewoon een Europees land hoor, het is de Congo niet of zo.

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 23:30
door JeePee
Volgens mij wordt in heel Oost Europa harder gereden dan hier... Sowieso in Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië wordt op de belangrijkste hoofdlijnen 160 of harder gereden.

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 23:33
door Jurjen
JeePee schreef:Volgens mij wordt in heel Oost Europa harder gereden dan hier... Sowieso in Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië wordt op de belangrijkste hoofdlijnen 160 of harder gereden.

Dat is niet harder hè? Doen we hier ook met de Thalys.

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 23:35
door Karl
Ja boohoo, een trein die een paar keer per dag rijdt en dan op zo'n lullig stukje is niet gelijk aan 160 km/h rijden op de belangrijkste lijnen.

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 23:42
door Jurjen
Karl schreef:Ja boohoo, een trein die een paar keer per dag rijdt en dan op zo'n lullig stukje is niet gelijk aan 160 km/h rijden op de belangrijkste lijnen.

Niet gelijk aan, nee. Maar ook niet harder. ;-)

Maar iets serieuzer: ik rijd liever op het hele net 100-140 dan op de 'main lines' 160 en daarbuiten 40-80.

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 23:48
door Fles
JeePee schreef:Volgens mij wordt in heel Oost Europa harder gereden dan hier... Sowieso in Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië wordt op de belangrijkste hoofdlijnen 160 of harder gereden.


Ja :pos:

Jurjen schreef:Dat is niet harder hè? Doen we hier ook met de Thalys.


Nee :neg:

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 10:16
door deadlock
Een uursdienst naar København klinkt me wel leuk in de oren. Hoppa waar blijft de Fehrmanbeltbrug! Oh jah, 2018 :(

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 18:43
door IC3
Ach, binnenkort weer naar Kopenhagen en daarom maar eens gekeken voor een alternatief. Vliegen met SAS is ook goedkoop, goedkoper dan met de trein en ergens onderweg overnachten... Van Zvb naar Kopenhagen op een dag met de trein vind ik eigenlijk toch iets te ver en vooral te lang duren. :wink:

Re: Grensoverschrijdende verbindingen

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 20:40
door deadlock
Ik vermaak me juist altijd prima, zowel met de CNL als overdag. En ik ben ook al een keer met een SchönesWochenendeTicket geweest tot aan Puttgarden, daarna lopende naar de boot en de eerste ICE naar Køb. H.

Overdag is het opzich wel fijn dat je lekker een half uurtje kan chillen in Osnabrück, daarna anderhalf in Hamborg en op de boot nog 45 min.