Ruim baan voor goederenvervoer
Ruim baan voor goederenvervoer
Ruim baan voor goederenvervoer
Geplaatst op: donderdag 11 juni 2009 om 17:00
Laatst bijgewerkt: donderdag 11 juni 2009 om 17:02
LUXEMBURG - Vrachttreinen op negen routes door Europa kunnen ongehinderd gaan doorrijden.
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) en zijn collega's van andere EU-landen hebben daarover donderdag een politiek akkoord bereikt.
Eurlings is zeer verheugd, omdat drie van de negen routes in Rotterdam beginnen. Dat zijn verbindingen naar Genua, Lyon en Warschau.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 11 juni 2009 om 17:00
Laatst bijgewerkt: donderdag 11 juni 2009 om 17:02
LUXEMBURG - Vrachttreinen op negen routes door Europa kunnen ongehinderd gaan doorrijden.
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) en zijn collega's van andere EU-landen hebben daarover donderdag een politiek akkoord bereikt.
Eurlings is zeer verheugd, omdat drie van de negen routes in Rotterdam beginnen. Dat zijn verbindingen naar Genua, Lyon en Warschau.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Ik ben voor!
Zou je niet zeggen he
Maar er staat toch echt:
Prettig geregeld 

Zou je niet zeggen he

Maar er staat toch echt:
Eurlings stelde een compromis voor dat veel weerklank vond. De vrachttreinen krijgen dan niet altijd voorrang, maar wel als de marktnoodzaak dat rechtvaardigt en de situatie met het personenvervoer dat toelaat.


Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Dat houdt dus in dat DIT soort uitwassen voortaan niet meer zullen voorkomen
Utrecht Centraal, 11 juni 2009. In de vroege ochtend davert er een kolentrein met dubbeltractie langs over spoor 16. Waarschijnlijk richting Arnhem en Duitsland, want het sprintertje Rhenen werd geklost en mijn IC naar Nijmegen ook. Vandaag ging het eens NIET mis bij Veolia


Utrecht Centraal, 11 juni 2009. In de vroege ochtend davert er een kolentrein met dubbeltractie langs over spoor 16. Waarschijnlijk richting Arnhem en Duitsland, want het sprintertje Rhenen werd geklost en mijn IC naar Nijmegen ook. Vandaag ging het eens NIET mis bij Veolia


- JeePee
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Ik kan mij ook nog eens een incidentje kolenboer vs ICE naar Duitsland herinneren -> +30. Cargo's in het IC-pad tussen Ut en Zl (ok tot Pt) gooien is ook helemaal hip in 2009. Levert ook altijd wel een plusje van 10-15 minuten op...
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Kortom, iedereen lacht, Eurlings is blij, en de reiziger de klos.
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Ook in de spits zitten er goederenpaden op Utrecht - Arnhem. Maar die gaan rond .10/.40 uit Utrecht (en dat ding uit de Westhaven hoort geloof ik een tijdje stil te staan op Utrecht GE).
Ben benieuwd hoe ze die paden willen gaan maken, want ze zijn nog lang niet allemaal non-stop.
Ben benieuwd hoe ze die paden willen gaan maken, want ze zijn nog lang niet allemaal non-stop.
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Boehoe... Goederen = Economie = Landsbelang > Reiziger..Fles schreef:Kortom, iedereen lacht, Eurlings is blij, en de reiziger de klos.
- Geert
- OVNL-beheerder
- Berichten: 12506
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Da's wel weer erg overdreven en simplistisch gesteld 

Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Net alsof de reizigers geen enkele bijdrage aan de economie hebben. Levert een lege goederentrein echt zoveel meer op dan een gemiddelde reizigerstrein?
- JeePee
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Lege kolentreinen zijn de dragers van de economie. Dat weet je toch 

Re: Ruim baan voor goederenvervoer
BR628 schreef:Boehoe... Goederen = Economie = Landsbelang > Reiziger..Fles schreef:Kortom, iedereen lacht, Eurlings is blij, en de reiziger de klos.
Wat ben je toch een heerlijke bermstengeljosti af en toe he


Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Vergeet niet hoeveel onnodige liters diesel er verstookt worden als een volle kolentrein voor de rode loopt. De trein *is* toch milieuvriendelijk? 

"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Je kan het beter anders formuleren:
"Vergeet niet hoeveel liters diesel er verstookt worden als een volle kolentrein onnodig voor de rode loopt."
"Vergeet niet hoeveel liters diesel er verstookt worden als een volle kolentrein onnodig voor de rode loopt."

Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Nul, want zoals je op de foto ziet, zijn het E-lokken.Vinny schreef:onnodige liters diesel er verstookt worden

Laatst gewijzigd door Chauf21 op zo 14 jun 2009, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Denigrerende opmerking over gebruiker verwijderd.
Reden: Denigrerende opmerking over gebruiker verwijderd.
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
BR628 schreef:Nul, want zoals je op de foto ziet, zijn het E-lokken.Vinny schreef:onnodige liters diesel er verstookt worden.


Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Diesel is diesel. Een E-lok rijdt niet op diesel.
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Ik zie hier 3 routes in het nieuws berichtje, en een aantal posts over traject Utrecht- Zwolle en Utrecht- Arnhem. Deze 2 trajecten zijn niet een van de 3 corridors waar het over gaat.
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Voor die kolentrein werd toch vrijwel altijd 3x 6400 ingezet die ook beschikken over Indusi, zodat een locwissel in Venlo / Emmerich uit kon blijven?
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Mja, maar als je als bedrijf multi-courante locomotieven hebt, is het voordeliger om elektrisch te rijden dan met diesel onder de bovenleiding. Dan heb je alsnog geen lokwissel in Emmerich.
Rame à l'approche
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
We hebben kolentreinen en ertstreinen. Kolen gaat naar diverse bestemmingen in Duitsland. Erts gaat alleen naar DIllingen/Saar. De kolentreinen met bestemming in het Ruhrgebied, rijden vanaf NL met 3x 6400 (dloc) door naar de eindbestemming.
Daarnaast zijn er diverse bestemmingen die verderweg liggen, zoals München, Landshut, Neunkirchen, Plochingen, Großkrotzenburg, Dillingen en Mannheim-Rheinau. Deze treinen rijden meestal via Emmerich en rijden met 3x 6400 (dloc) of 2x 189 (eloc) tot Oberhausen. Daar wordt altijd van loc gewisseld.
Daarnaast zijn er diverse bestemmingen die verderweg liggen, zoals München, Landshut, Neunkirchen, Plochingen, Großkrotzenburg, Dillingen en Mannheim-Rheinau. Deze treinen rijden meestal via Emmerich en rijden met 3x 6400 (dloc) of 2x 189 (eloc) tot Oberhausen. Daar wordt altijd van loc gewisseld.
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
playertwo schreef:Voor die kolentrein werd toch vrijwel altijd 3x 6400 ingezet die ook beschikken over Indusi, zodat een locwissel in Venlo / Emmerich uit kon blijven?
Nee dat zijn de ertstreinen en die werden nooit door Duitse Herders gereden. Ertstreinen beschikken over automatische koppelingen en de 6400'en niet en daarom werd in Venlo dus de 6400'en met koppelwagen vervangen door twee DB locs.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Ruim baan voor goederenvervoer
Dus? Dat verhaaltje van playertwo klopt toch gewoon?
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten