Ruim baan voor goederenvervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Ruben » Do 11 Jun 2009, 17:02

Ruim baan voor goederenvervoer
Geplaatst op: donderdag 11 juni 2009 om 17:00
Laatst bijgewerkt: donderdag 11 juni 2009 om 17:02

LUXEMBURG - Vrachttreinen op negen routes door Europa kunnen ongehinderd gaan doorrijden.
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) en zijn collega's van andere EU-landen hebben daarover donderdag een politiek akkoord bereikt.
Eurlings is zeer verheugd, omdat drie van de negen routes in Rotterdam beginnen. Dat zijn verbindingen naar Genua, Lyon en Warschau.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Fles » Do 11 Jun 2009, 19:14

Ik ben voor! :pos:

Zou je niet zeggen he :mrgreen:

Maar er staat toch echt:

Eurlings stelde een compromis voor dat veel weerklank vond. De vrachttreinen krijgen dan niet altijd voorrang, maar wel als de marktnoodzaak dat rechtvaardigt en de situatie met het personenvervoer dat toelaat.


:pos: Prettig geregeld :pos:

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Fles » Do 11 Jun 2009, 19:52

Dat houdt dus in dat DIT soort uitwassen voortaan niet meer zullen voorkomen :pos:

Utrecht Centraal, 11 juni 2009. In de vroege ochtend davert er een kolentrein met dubbeltractie langs over spoor 16. Waarschijnlijk richting Arnhem en Duitsland, want het sprintertje Rhenen werd geklost en mijn IC naar Nijmegen ook. Vandaag ging het eens NIET mis bij Veolia :mrgreen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor JeePee » Do 11 Jun 2009, 20:23

Ik kan mij ook nog eens een incidentje kolenboer vs ICE naar Duitsland herinneren -> +30. Cargo's in het IC-pad tussen Ut en Zl (ok tot Pt) gooien is ook helemaal hip in 2009. Levert ook altijd wel een plusje van 10-15 minuten op...

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Fles » Do 11 Jun 2009, 20:24

Kortom, iedereen lacht, Eurlings is blij, en de reiziger de klos.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Wubbo » Do 11 Jun 2009, 22:28

Ook in de spits zitten er goederenpaden op Utrecht - Arnhem. Maar die gaan rond .10/.40 uit Utrecht (en dat ding uit de Westhaven hoort geloof ik een tijdje stil te staan op Utrecht GE).

Ben benieuwd hoe ze die paden willen gaan maken, want ze zijn nog lang niet allemaal non-stop.

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor BR628 » Do 11 Jun 2009, 22:54

Fles schreef:Kortom, iedereen lacht, Eurlings is blij, en de reiziger de klos.
Boehoe... Goederen = Economie = Landsbelang > Reiziger..

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Geert » Do 11 Jun 2009, 23:11

Da's wel weer erg overdreven en simplistisch gesteld :lol:

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Wubbo » Do 11 Jun 2009, 23:12

Net alsof de reizigers geen enkele bijdrage aan de economie hebben. Levert een lege goederentrein echt zoveel meer op dan een gemiddelde reizigerstrein?

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor JeePee » Do 11 Jun 2009, 23:21

Lege kolentreinen zijn de dragers van de economie. Dat weet je toch :)

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Fles » Vr 12 Jun 2009, 16:30

BR628 schreef:
Fles schreef:Kortom, iedereen lacht, Eurlings is blij, en de reiziger de klos.
Boehoe... Goederen = Economie = Landsbelang > Reiziger..



Wat ben je toch een heerlijke bermstengeljosti af en toe he :lol: Kusje d'r op :mrgreen:

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Vinny » Vr 12 Jun 2009, 21:56

Vergeet niet hoeveel onnodige liters diesel er verstookt worden als een volle kolentrein voor de rode loopt. De trein *is* toch milieuvriendelijk? :roll:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Daan » Vr 12 Jun 2009, 22:11

Je kan het beter anders formuleren:

"Vergeet niet hoeveel liters diesel er verstookt worden als een volle kolentrein onnodig voor de rode loopt." :roll:

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor BR628 » Vr 12 Jun 2009, 23:04

Vinny schreef:onnodige liters diesel er verstookt worden
Nul, want zoals je op de foto ziet, zijn het E-lokken. :roll: .
Laatst gewijzigd door Chauf21 op Zo 14 Jun 2009, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Denigrerende opmerking over gebruiker verwijderd.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Fles » Za 13 Jun 2009, 00:02

BR628 schreef:
Vinny schreef:onnodige liters diesel er verstookt worden
Nul, want zoals je op de foto ziet, zijn het E-lokken. :roll: .


:idea: Oh, electriciteit is gratis. Okee :pos:

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor BR628 » Za 13 Jun 2009, 00:05

Diesel is diesel. Een E-lok rijdt niet op diesel.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Caspar » Za 13 Jun 2009, 00:24

Ik zie hier 3 routes in het nieuws berichtje, en een aantal posts over traject Utrecht- Zwolle en Utrecht- Arnhem. Deze 2 trajecten zijn niet een van de 3 corridors waar het over gaat.

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor playertwo » Za 13 Jun 2009, 20:14

Voor die kolentrein werd toch vrijwel altijd 3x 6400 ingezet die ook beschikken over Indusi, zodat een locwissel in Venlo / Emmerich uit kon blijven?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31498
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Suus » Za 13 Jun 2009, 21:07

Mja, maar als je als bedrijf multi-courante locomotieven hebt, is het voordeliger om elektrisch te rijden dan met diesel onder de bovenleiding. Dan heb je alsnog geen lokwissel in Emmerich.
Rame à l'approche

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor BR628 » Za 13 Jun 2009, 21:14

We hebben kolentreinen en ertstreinen. Kolen gaat naar diverse bestemmingen in Duitsland. Erts gaat alleen naar DIllingen/Saar. De kolentreinen met bestemming in het Ruhrgebied, rijden vanaf NL met 3x 6400 (dloc) door naar de eindbestemming.

Daarnaast zijn er diverse bestemmingen die verderweg liggen, zoals München, Landshut, Neunkirchen, Plochingen, Großkrotzenburg, Dillingen en Mannheim-Rheinau. Deze treinen rijden meestal via Emmerich en rijden met 3x 6400 (dloc) of 2x 189 (eloc) tot Oberhausen. Daar wordt altijd van loc gewisseld.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor deadlock » Ma 22 Jun 2009, 10:06

playertwo schreef:Voor die kolentrein werd toch vrijwel altijd 3x 6400 ingezet die ook beschikken over Indusi, zodat een locwissel in Venlo / Emmerich uit kon blijven?

Nee dat zijn de ertstreinen en die werden nooit door Duitse Herders gereden. Ertstreinen beschikken over automatische koppelingen en de 6400'en niet en daarom werd in Venlo dus de 6400'en met koppelwagen vervangen door twee DB locs.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Berichtdoor Daan » Ma 22 Jun 2009, 10:14

Dus? Dat verhaaltje van playertwo klopt toch gewoon?


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten