Pagina 1 van 1

Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: do 11 jun 2009, 17:02
door Ruben
Ruim baan voor goederenvervoer
Geplaatst op: donderdag 11 juni 2009 om 17:00
Laatst bijgewerkt: donderdag 11 juni 2009 om 17:02

LUXEMBURG - Vrachttreinen op negen routes door Europa kunnen ongehinderd gaan doorrijden.
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) en zijn collega's van andere EU-landen hebben daarover donderdag een politiek akkoord bereikt.
Eurlings is zeer verheugd, omdat drie van de negen routes in Rotterdam beginnen. Dat zijn verbindingen naar Genua, Lyon en Warschau.
Lees verder

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: do 11 jun 2009, 19:14
door Fles
Ik ben voor! :pos:

Zou je niet zeggen he :mrgreen:

Maar er staat toch echt:
Eurlings stelde een compromis voor dat veel weerklank vond. De vrachttreinen krijgen dan niet altijd voorrang, maar wel als de marktnoodzaak dat rechtvaardigt en de situatie met het personenvervoer dat toelaat.
:pos: Prettig geregeld :pos:

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: do 11 jun 2009, 19:52
door Fles
Dat houdt dus in dat DIT soort uitwassen voortaan niet meer zullen voorkomen :pos:

Utrecht Centraal, 11 juni 2009. In de vroege ochtend davert er een kolentrein met dubbeltractie langs over spoor 16. Waarschijnlijk richting Arnhem en Duitsland, want het sprintertje Rhenen werd geklost en mijn IC naar Nijmegen ook. Vandaag ging het eens NIET mis bij Veolia :mrgreen:

Afbeelding

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: do 11 jun 2009, 20:23
door JeePee
Ik kan mij ook nog eens een incidentje kolenboer vs ICE naar Duitsland herinneren -> +30. Cargo's in het IC-pad tussen Ut en Zl (ok tot Pt) gooien is ook helemaal hip in 2009. Levert ook altijd wel een plusje van 10-15 minuten op...

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: do 11 jun 2009, 20:24
door Fles
Kortom, iedereen lacht, Eurlings is blij, en de reiziger de klos.

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: do 11 jun 2009, 22:28
door Wubbo
Ook in de spits zitten er goederenpaden op Utrecht - Arnhem. Maar die gaan rond .10/.40 uit Utrecht (en dat ding uit de Westhaven hoort geloof ik een tijdje stil te staan op Utrecht GE).

Ben benieuwd hoe ze die paden willen gaan maken, want ze zijn nog lang niet allemaal non-stop.

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: do 11 jun 2009, 22:54
door BR628
Fles schreef:Kortom, iedereen lacht, Eurlings is blij, en de reiziger de klos.
Boehoe... Goederen = Economie = Landsbelang > Reiziger..

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: do 11 jun 2009, 23:11
door Geert
Da's wel weer erg overdreven en simplistisch gesteld :lol:

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: do 11 jun 2009, 23:12
door Wubbo
Net alsof de reizigers geen enkele bijdrage aan de economie hebben. Levert een lege goederentrein echt zoveel meer op dan een gemiddelde reizigerstrein?

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: do 11 jun 2009, 23:21
door JeePee
Lege kolentreinen zijn de dragers van de economie. Dat weet je toch :)

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: vr 12 jun 2009, 16:30
door Fles
BR628 schreef:
Fles schreef:Kortom, iedereen lacht, Eurlings is blij, en de reiziger de klos.
Boehoe... Goederen = Economie = Landsbelang > Reiziger..

Wat ben je toch een heerlijke bermstengeljosti af en toe he :lol: Kusje d'r op :mrgreen:

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: vr 12 jun 2009, 21:56
door Vinny
Vergeet niet hoeveel onnodige liters diesel er verstookt worden als een volle kolentrein voor de rode loopt. De trein *is* toch milieuvriendelijk? :roll:

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: vr 12 jun 2009, 22:11
door Daan
Je kan het beter anders formuleren:

"Vergeet niet hoeveel liters diesel er verstookt worden als een volle kolentrein onnodig voor de rode loopt." :roll:

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: vr 12 jun 2009, 23:04
door BR628
Vinny schreef:onnodige liters diesel er verstookt worden
Nul, want zoals je op de foto ziet, zijn het E-lokken. :roll: .

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: za 13 jun 2009, 00:02
door Fles
BR628 schreef:
Vinny schreef:onnodige liters diesel er verstookt worden
Nul, want zoals je op de foto ziet, zijn het E-lokken. :roll: .
:idea: Oh, electriciteit is gratis. Okee :pos:

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: za 13 jun 2009, 00:05
door BR628
Diesel is diesel. Een E-lok rijdt niet op diesel.

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: za 13 jun 2009, 00:24
door Caspar
Ik zie hier 3 routes in het nieuws berichtje, en een aantal posts over traject Utrecht- Zwolle en Utrecht- Arnhem. Deze 2 trajecten zijn niet een van de 3 corridors waar het over gaat.

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: za 13 jun 2009, 20:14
door playertwo
Voor die kolentrein werd toch vrijwel altijd 3x 6400 ingezet die ook beschikken over Indusi, zodat een locwissel in Venlo / Emmerich uit kon blijven?

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: za 13 jun 2009, 21:07
door Suus
Mja, maar als je als bedrijf multi-courante locomotieven hebt, is het voordeliger om elektrisch te rijden dan met diesel onder de bovenleiding. Dan heb je alsnog geen lokwissel in Emmerich.

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: za 13 jun 2009, 21:14
door BR628
We hebben kolentreinen en ertstreinen. Kolen gaat naar diverse bestemmingen in Duitsland. Erts gaat alleen naar DIllingen/Saar. De kolentreinen met bestemming in het Ruhrgebied, rijden vanaf NL met 3x 6400 (dloc) door naar de eindbestemming.

Daarnaast zijn er diverse bestemmingen die verderweg liggen, zoals München, Landshut, Neunkirchen, Plochingen, Großkrotzenburg, Dillingen en Mannheim-Rheinau. Deze treinen rijden meestal via Emmerich en rijden met 3x 6400 (dloc) of 2x 189 (eloc) tot Oberhausen. Daar wordt altijd van loc gewisseld.

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 10:06
door deadlock
playertwo schreef:Voor die kolentrein werd toch vrijwel altijd 3x 6400 ingezet die ook beschikken over Indusi, zodat een locwissel in Venlo / Emmerich uit kon blijven?
Nee dat zijn de ertstreinen en die werden nooit door Duitse Herders gereden. Ertstreinen beschikken over automatische koppelingen en de 6400'en niet en daarom werd in Venlo dus de 6400'en met koppelwagen vervangen door twee DB locs.

Re: Ruim baan voor goederenvervoer

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 10:14
door Daan
Dus? Dat verhaaltje van playertwo klopt toch gewoon?