NS-Reiziger schreef:Schiphol had het huidige aantal banen niet eens nodig gehad als het niet aan die paupers had gelegen. Kijk naar Heathrow, gaat met 2 banen af en niemand klaagt. Een Polderbaan en 2e Polderbaan is enkel nodig om Zwanenburg te ontzien. Waar zijn we dán mee bezig vraag IK me dan af. Juist ja, met Nimby'en en polderachtig de lasten verdelen over een groter gebied. En juist hierdoor krijg je een golf van klachten op een moment dat een baan in gebruik genomen wordt VANWEGE geluidsnormen: men gaat van een stille dag naar een paar uur vol vliegtuiglawaai. Beter dan de hele dag vol lawaai doorgebracht, dan hoor je het niet meer, en klaagt er niemand.
Rond Heathrow klagen wel degelijk heel veel mensen over geluidsoverlast. De huidige 2 banen hebben op dit moment absoluut niet genoeg capaciteit om al het vliegverkeer te verwerken. Daarnaast speelt mee dat op Schiphol bepaalde banen niet voor 100% beschikbaar zijn door wind en andere weersinvloeden.
Neemt niet weg dat er smerige spelletjes rond Schiphol worden gespeeld. Zembla heeft daar een aantal weken terug een interessante aflevering over gemaakt die via uitzending gemist is terug te kijken