De overstap van auto naar openbaar vervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door Daniel »

In opdracht van onze OV Ambassadeur is door Nieuw & Verbeterd een videofilm ontwikkeld.

Een verstokte automobilist maakt de overstap naar het openbaar vervoer (omdat zijn auto stuk is) en komt meer dan 35 goede OV voorbeelden tegen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Hcq5uRJeFRc[/youtube]

Bron: 9292OV.nl

Geinig filmpje, vooral omdat 't voor de helft niet klopt... via de fast ferry van de RET afgezet worden op Edam busstation, daar in een Arriva-bus stappen en vervolgens op Barneveld Centrum uit 'n Veolia-bus komen enz.... :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door Fles »

De Protos naar Bijlmer :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door Fles »

Maar toch wel een treffend filmpje inderdaad. Ik denk eigenlijk dat de gemiddelde automobilist veel verder van het OV af staat dan de gemiddelde OV-reiziger van de auto :idea:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door Suus »

Ja, maar hier trap ik niet, en vele anderen niet in hoor :P Het is wel heel erg opvallend dat je in een groene bus stapt, maar uit een blauw-witte komt, vervolgens een blauwe trein instapt en uit een wit-blauwe komt. Daarna stap je in een grijze tram, vertrekt er een witte en stap je uit eentje die er weer anders uitziet. Ze hebben hun best gedaan, maar al die rare verknippingen maken het niet echt geloofwaardig naar mijn idee.

En een Protos naar Bijlmer :lol: Soms heb je aan 2 VIRM-VI nog niet genoeg daar :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door Ardan »

Tsja, kies je om mensen over te halen het ov te pakken ervoor om een geloofwaardig filmpje te maken, of laat je alleen de mooiste treinen, trams en stations zien om maar een goed beeld te creeeren? Zo word je dus 'bedrogen'... maar inderdaad, met het ov reizen is zo slecht nog niet :P
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Tsja, kies je om mensen over te halen het ov te pakken ervoor om een geloofwaardig filmpje te maken, of laat je alleen de mooiste treinen, trams en stations zien om maar een goed beeld te creeeren? Zo word je dus 'bedrogen'...
Precies, indachtig de doelgroep kun je het beste gewoon je mooiste materieel naar voren brengen. Iedereen die loopt te kniezen dat het hier te lang is en daar te breed, IS al OV-reiziger. Geen doelgroep van het filmpje dus :pos:
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door waldo79 »

Met 2 overstaps en een reistijd van 1.40 uur voor een afstand van 40 km zul je mij niet als forens in het OV zien :roll:

Die ene keer per half jaar dat je meer dan een uur verliest aan file is de trein sneller :twisted:
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door Bastiaan »

"Zo, ook een keer optijd?" "Ja, ik ben met het openbaar vervoer vandaag." :D Geweldig! Ook al klopt het niet altijd. Fietsen is soms sneller :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door Meltrain »

Wel geinig filmpje inderdaad. :lol:
Ook gelijk sluikreclame voor ROVER erin. :twisted:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door Vinny »

Ik was vandaag in het 'Verre Oosten' (De Lutte of all places). Nou hoe eerder ik die afstand per auto kan overbruggen hoe liever me het is. Wat een bagger-overstaps, en vanaf Oldenzaal is de bestemming ongeveer alleen per huurfiets te bereiken... :twisted:

(Overigens heb ik me wel vermaakt vandaag, maar voor een 'gewone' reiziger is het één grote anti-reclame)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door Fles »

Kom, we gaan het hele openbaar vervoer in Nederland optimaliseren, ALLEEN voor de reizigers van of naar De Lutte. Denk toch eens na man, prorailer :x
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door Vinny »

Ik zeg alleen dat het voor veel mensen de reden is om af te zien om naar het OV over te stappen. En terecht: De enige relatie die met het OV daadwerkelijk sneller te bereiken is (tot begin december) vanuit Amsterdam is...
Diemen :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door Suus »

Eens. De tien minuten met de trein is niet te halen met de auto. Weesp is misschien ook nog wel te winnen met de trein omdat het niet direct aan een snelweg ligt, maar daarna wordt het snel omgekeerd.

Misschien is dat nog wel de belangrijkste reden dat volgens de NS station Diemen in 2008 bijna 4500 reizigers per werkdag haalde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: De overstap van auto naar openbaar vervoer

Bericht door dennistd »

Vinny schreef:Ik was vandaag in het 'Verre Oosten' (De Lutte of all places). Nou hoe eerder ik die afstand per auto kan overbruggen hoe liever me het is. Wat een bagger-overstaps, en vanaf Oldenzaal is de bestemming ongeveer alleen per huurfiets te bereiken... :twisted:

(Overigens heb ik me wel vermaakt vandaag, maar voor een 'gewone' reiziger is het één grote anti-reclame)
Volgens mij gaat er gewoon 1x per uur een buurtbus vanaf Oldenzaal hoor, in de spits zelfs 1x per half uur.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten