Aansluitingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Aansluitingen

Bericht door IC3 »

Onderstaande bericht is misschien gevaarlijk op een ov-forum, maar toch: :P

Hmm, zo maar een ideetje, maar misschien is de fiets wel veel flexibeler dan de stadsbus? Dan maakt het niet meer uit met welke trein je aankomt want je aansluitende fiets staat altijd voor je klaar. :) En als het regent, kun je altijd nog de bus nemen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Aansluitingen

Bericht door Wubbo »

Gaan we nu roepen dat er een enorme mensenmassa Utrecht - Dordrecht Stadspolders per t2856 doet? En dat die enorme mensenmassa niet snapt dat je via de loopbrug kan, terwijl ik altijd met (een van) de achterste (en meest rustige) bak(ken) van welke 2800 of NoordOost (zolang ie niet uit 1 stel bestaat dan) bij de loopbrug uitkom? :?

Sorry, maar ik raak er steeds meer van overtuigd dat er problemen gezocht worden die er niet of nauwelijks zijn.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Aansluitingen

Bericht door AppleMoose »

Reiziger Ddrs schreef: Nee, omdat NS een volstrekt onzinnige aanpassing aan de rijtijden heeft gedaan waardoor het van maandag t/m vrijdag op papier geen aansluiting meer is. Nu ik eens heb geteld hoe vaak 'ie werkelijk de mist in gaat (zelfs inclusief de keren dat er bv. seinstoringen waren en dus niet de korte opvolging die de reden voor de aanpassing was de oorzaak was) blijkt alleen maar meer dat heel die extra minuut nergens voor nodig was.

En als het in de spits al lukt moet het in de daluren helemaal makkelijk lukken lijkt me.
Op papier is er een aanpassing gedaan, in de praktijk merk je daar vrij weinig van.
Wat is het probleem? Er IS gewoon geen probleem? Doekje voor het huilen en op naar het volgende topic over niet bestaande aansluitingen :twisted: (Misschien moeten we er een apart forumdeel van maken! :pos: )
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Aansluitingen

Bericht door gkw1969 »

Het heeft mij even zoeken gekost om het begin van de discussie te vinden, maar ik denk dat ik weet waar de schoen wringt.
Door kortere rijtijden in de praktijk kun je bepaalde overstappen halen die officieel niet bestaan. Hierdoor creëer je een verwachtingspatroon bij de reiziger, zeker als deze reiziger elke dag gebruik maakt van dezelfde verbinding.

Een voorbeeld uit het Twentse: buslijn 13 in Hengelo heeft een dermate ruime rijtijd op papier dat deze regelmatig 5 minuten te vroeg binnen is(.33 i.p.v. .38). Hierdoor kan de passagier, met een beetje had lopen, de IC van .35 halen.
Sinds afgelopen december vertrekt lijn 13 2 minuten later vanaf het eindpunt, waardoor de bus nu om .35 binnen komt en de passagier de IC net weg ziet rijden.
Passagier is hier nu zo verbolgen over dat ze een klacht heeft ingediend dat ze iedere keer de trein mist. Maar ja, hoe kun je nou een trein missen als het geen officiële aansluiting betreft. Als ze bij mij in de bus zou zitten zou ze de vertrekkende trein helemaal niet zien aangezien ik wel netjes om .38 op het station aankomt(omdat ik er voor zorg dat ik niet te vroeg tussenliggende haltes voorbij rijdt).

Waar ik me bij de NS wel aan stoor is de aansluiting vanuit Twente naar Schiphol. Mensen die aangewezen zijn op de 7000 hebben in de vakantie, in de daluren en het weekend, te maken met 1x per uur een trein naar Deventer waar deze aansluit op de 1700. Om op Schiphol te komen moet er in Amersfoort opnieuw overgestapt worden en wel een overstap van 2 minuten. Nu gaat het om een cross-platform overstap, maar dan nog. Heeft de 1700 2 minuten of meer vertraging, de 700 wacht niet. (En iemand die beweert dat ie dat wel doet: bij jou misschien wel. Eind vorig jaar zou ik naar Schiphol, de 1700 had 2 minuten vertraging en we naderen Amf. Bij het binnenrijden van het station stond de 700 nog met de deuren open, na het openen van de deuren van de 1700 was de 700 al weg. Even kort zoeken naar een klok en deze gaf heel netjes de exacte tijd weer: 10:55. Weg aansluiting.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Aansluitingen

Bericht door AppleMoose »

Dat een keer de aansluiting op de 700 niet is gehaald, wil nog niet zeggen dat deze nooit gehaald worden.

Ik gok er op dat de HC geen tijd had om de HC van de 700 in te lichten. Dit gaat via zoveel kanalen dat het ook nauwelijks loont om dit te doen (kan zo een kwartier overheen gaan)

Een reiziger behoort naar mijns inziens ook te kunnen verwachten dat een aansluiting op een volgende trein soms niet gehaald kan worden. Zeker wanneer de reiziger (zoals reiziger Ddrs) weet dat het geen officiële overstap is.

Als het wel een officiële aansluiting is, en je mist deze net, ja, dat is behoorlijk balen maar verder niet zoveel aan te doen. Volgende keer beter!

Ik vind dit echt een onzinnige discussie.
Dat je een niet-officiële aansluiting vaak wel haalt is mazzel hebben, maar ga niet lopen janken als het een keer niet lukt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Aansluitingen

Bericht door gkw1969 »

Tsja, laat ik het anders stellen dan: Is een overstap van 2 minuten voldoende voor treinen naar 1 van de drukste luchthavens van Europa? Zeker als die trein ook nog eens uit de richting komt van 1 van de universiteitssteden met veel buitenlandse studenten

Het is allemaal mooi in de randstad en vanuit het zuiden, maar de NO is er in 2007 zwaar op achteruit gegaan door het splitsen(of juist het opheffen van combineren en splitsen)
When you're tired of London, you're tired of life
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Aansluitingen

Bericht door Ennes »

Waar ik me bij de NS wel aan stoor is de aansluiting vanuit Twente naar Schiphol. Mensen die aangewezen zijn op de 7000 hebben in de vakantie, in de daluren en het weekend, te maken met 1x per uur een trein naar Deventer waar deze aansluit op de 1700. Om op Schiphol te komen moet er in Amersfoort opnieuw overgestapt worden en wel een overstap van 2 minuten. Nu gaat het om een cross-platform overstap, maar dan nog. Heeft de 1700 2 minuten of meer vertraging, de 700 wacht niet. (En iemand die beweert dat ie dat wel doet: bij jou misschien wel. Eind vorig jaar zou ik naar Schiphol, de 1700 had 2 minuten vertraging en we naderen Amf. Bij het binnenrijden van het station stond de 700 nog met de deuren open, na het openen van de deuren van de 1700 was de 700 al weg. Even kort zoeken naar een klok en deze gaf heel netjes de exacte tijd weer: 10:55. Weg aansluiting.
mis je de aansluiting van xx.55 te amersfoort, dan zijn er altijd nog de optie's (wel met nog een extra overstap) van xx.58 via Asd, xx.05 via Wp of de trein van xx.25 rechtstreeks, dat zou dus met een gemiste aansluiting max +30 minuten betekenen.

Volgens mij storen we ons tegenwoordig aan alles! het is allemaal Ikke, Ikke, Ikke, en de rest kan stikken.
Op ons drukke spoorwegnet Kan er nu eenmaal niet bij elke mogelijke overstap mogelijkheid gewacht worden, en zeker niet als er voldoende alternatieven zijn.

En ik ben nog altijd van mening: Niemand verplicht je om met het OV te gaan als het zo enorm slecht is :lol:

O... dom van mij... het hebben van geen alternatief (auto/rijbewijs/fiets/brommer) ligt natuurlijk ook aan de OV bedrijven.


Tsja, laat ik het anders stellen dan: Is een overstap van 2 minuten voldoende voor treinen naar 1 van de drukste luchthavens van Europa? Zeker als die trein ook nog eens uit de richting komt van 1 van de universiteitssteden met veel buitenlandse studenten

Het is allemaal mooi in de randstad en vanuit het zuiden, maar de NO is er in 2007 zwaar op achteruit gegaan door het splitsen(of juist het opheffen van combineren en splitsen)
Alsof het in de randstad altijd zo ideaal is! Vraag bijvoorbeeld eens een reis op van Brd naar Shl... alsof dat zo gunstig is :) dus hou nou eens op met dat geklaag en gepiep

Of leg je marklin baantje uit op zolder en creeer je ideale dienstregeling.
Laatst gewijzigd door Ennes op wo 29 jul 2009, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Aansluitingen

Bericht door JWM »

Wat een gel*l. De Noord-Oost is er flink op vooruit gegaan sinds 2007. De tijden waarbij standaard in de spits de gangpaden vol stonden tussen Schiphol/Amsterdam en Zwolle zijn voorgoed verleden tijd. Dat dit wat extra overstapjes oplevert, tja..

En als de overstap op een trein naar "een van de drukste luchthavens van europa voor reizigers uit een universiteitsstad met veel buitenlandse studenten" zo ontzettend onbetrouwbaar is dan nemen die mensen maar een trein eerder/later. Istie ook nog eens rechtstreeks :wink:
Ennes schreef:Volgens mij storen we ons tegenwoordig aan alles! het is allemaal Ikke, Ikke, Ikke, en de rest kan stikken.
Op ons drukke spoorwegnet Kan er nu eenmaal niet bij elke mogelijke overstap mogelijkheid gewacht worden, en zeker niet als er voldoende alternatieven zijn.

En ik ben nog altijd van mening: Niemand verplicht je om met het OV te gaan als het zo enorm slecht is
Mee eens. Als je in Nederland van het OV gebruik maakt weet je dat je dit soort dingen tegen kan komen. Iemand als Reiziger Ddrs kiest er toch min of meer bewust voor om in Dordrecht te wonen en in Utrecht te werken en die afstand per trein af te leggen. En volgensmij heeft hij genoeg kennis over het Nederlandse treinvervoer om te weten dat dit soort dingen gebeuren.

Maar wat mij betreft hoef je hier niet meteen de hele Nederlandse maatschappij mee af te serveren, een maatschappij waar jij ook toe behoord. Het klinkt allemaal wel erg zuur zo. Niemand verplicht je om hier te wonen :roll:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Aansluitingen

Bericht door Karl »

:mrgreen: Mooi topic.
Iemand nog popcorn?
Het is een spectrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Aansluitingen

Bericht door Wubbo »

Volgens mij is er heel veel veranderd in 2007, maar de verbinding Twente - Schiphol was altijd al 1x per uur rechtstreeks en 1x per uur met cross-platform overstap in Amersfoort en is dat nog steeds, onafhankelijk van spits- of dalpatronen. Er zijn alleen veranderingen voor Enschede (integratie van de s140) en misschien dat de stoptrein nu niet meer aansluit op de s1600 maar op de s1700, maar die rijdt tegenwoordig vaak 2x per uur dus dat lijkt me een klein verschil.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Aansluitingen

Bericht door JWM »

Met het verschil dat tussen Amersfoort en Schiphol meer capaciteit is onstaan, jammer dat die in de drukke uurtjes nu alweer niet meer toereikend is.. Zijn er plannen om hier de frequentie/capaciteit op korte termijn te verhogen?
Karl schreef:Iemand nog popcorn?
Nee geen tijd, anders mis ik m'n aaansluitende trein :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Aansluitingen

Bericht door Wubbo »

De details van de materieelplanning ken ik niet, maar het aantal treinen wordt op korte termijn in ieder geval niet uitgebreid. Ik verwacht dat er pas substantieel wat verandert met de opening van de Hanzelijn in dienstregeling 2013.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Aansluitingen

Bericht door Ennes »

JWM schreef:....
Karl schreef:Iemand nog popcorn?
Nee geen tijd, anders mis ik m'n aaansluitende trein :lol:
:idea: Ideetje voor Servex misschien :idea:

Popcorn kraampjes op de perrons, lekker en tijdvullend bij een gemiste aansluiting
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Daniel »

Het voornaamste punt wat ik wilde maken, al sinds het begin van deze discussie, is jullie kennelijk nog niet opgevallen: dat is namelijk niet dat ik 't zo'n ramp vindt dat die "aansluiting" af en toe de mist in gaat. Integendeel, dat geeft ook weereens wat variatie. De voornaamste reden dat ik het geen probleem vindt om de afstand Dordrecht - Utrecht per OV af te leggen (want dat lijken sommigen zich ook af te vragen) is trouwens dat het, als je zoals ik op 't lab werkt en dus het nodige staat en heen en weer loopt op een dag, gewoon heerlijk is om onderuit te zakken in de trein of eventueel de bus. Toch een stuk relaxter dan zelf moeten rijden (want ja, ik heb een rijbewijs) en vrijwel gegarandeerd in de file staan. En daarnaast heb ik zoveel alternatieve routes dat het bij een verstoring op het spoor zelfs mogelijk is op exact hetzelfde tijdstip op m'n bestemming te zijn via een alternatieve route :)

Maargoed: het punt wat ik wilde maken... het fenomeen "overstapnorm" is gewoon iets wat in de praktijk niet functioneert. Een betere graadmeter hiervoor zou de "haalbaarheid" zijn. Zie bv. mijn overstap s2800 -> s1900: als je eerder genoemde percentage van 84% ziet zou je wat mij betreft toch wel kunnen stellen dat dit een prima haalbare overstap is. Zeker omdat ik gewoon op m'n gemak kan lopen. Kijk, een oud omaatje wat eerst nog moet zoeken waar ze heen moet en niet zo snel meer loopt haalt dat niet, maar daar hebben ze de keuzemogelijkheid voor ruimere overstaps voor in de reisplanner zitten. Lijkt me niet de bedoeling dat je dat type reizigers gebruikt om de norm vast te stellen.
Ik durf ook te wedden dat er meerdere volgens het boekje wel mogelijke overstaps zijn die in de praktijk vaker de mist in gaan! Zoals bijvoorbeeld die van de s32500 op de s1900 in Dordrecht: 4 minuten cross-platform is 'ie maar het wordt vaak zat rennen of sluitseinen uitzwaaien.
Die scoort dan dus lager in de haalbaarheid, maarja, da's ook wel een lastig te meten iets. Net als de reizigerspunctualiteit dat bv. is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Aansluitingen

Bericht door Ennes »

Overstapnorm, haalbaarheidsnorm, misschien wel misschien niet norm, ik zie altijd de sluitseinennorm, ik heb nog tijd voor koffie(of popcorn)norm. hoe je het ook allemaal mag willen gaan noemen, er zullen altijd reizigers zijn die bepaalde overstappen niet zullen halen, en of dat nu een gegarandeerde aansluiting is of een schijn aansluiting...
Het is nu eenmaal een product wat afhankelijk is van heel veel (externe) factoren, en daar valt op geen enkele manier een garantie op te geven. En daar zou iedereen gewoon eens rekening mee moeten houden en dit gewoon accepteren.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Daniel »

Mwoh, een star iets als een normtijd van x minuten voor een overstap is juist iets wat schijnaansluitingen en best goed haalbare aansluitingen die korter zijn als de norm bij elkaar veegt. Terwijl die eerste een lage haalbaarheid hebben (bv. van de s2100 ri. Ddr op de s5100 ri. Ddr in Rotterdam Centraal) zijn de laatste zoals ik al schreef dus juist heel goed haalbaar.

Maar je moet natuurlijk de dingen wel de juiste naam geven: een gegarandeerde aansluiting kan je niet missen want die is immers gegarandeerd :P Da's heel wat anders als een aansluiting die vermeldt wordt in een reisplanner of andere bron van reisinformatie: dat zouden aansluitingen moeten zijn die je als alles gewoon op tijd rijdt makkelijk kunt halen.

Wat natuurlijk altijd de vraag zal blijven is waar leg je de grens tussen wel en niet haalbaar. Dat lijkt me niet iets om met vastgestelde normen vast te stellen, je kunt beter een panel van een aantal reizigers vormen die tijdens hun reizen bijhouden welke overstaps ze wel en niet halen. Bij een krappe overstap zal een deel van dat panel het wel en een deel het niet halen: da's dus precies de data die je nodig hebt om de haalbaarheid te berekenen. En dan kan je bv. stellen dat een overstap haalbaar is als die haalbaarheid op minimaal 75% uitkomt.
Dat lijkt me gewoonweg een stuk realistischer, want waarop is het bv. gebaseerd dat voor spoor 13/14 -> spoor 3/4 in Rotterdam tenminste 5 minuten staat. Spoor 13/14 -> spoor 6/7 staat bv. weer 4 minuten voor, maar als je via de loopbrug komt en je wilt de stoptrein hebben die redelijk vooraan het perron stopt dan zijn die 4 minuten minstens zo krap als gevolg van de loopafstand over het perron (in de s1900 op spoor 4 kun je immers direct naast de trap instappen gezien de lengte)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Aansluitingen

Bericht door Justin »

Naja, de hoop op de s5000 heb ik echt maar laten varen. Weliswaar stopt de laatste bak precies bij de loopbrug, maar 99 van de 100 keer mis ik hem toch. Ik zie wel hoe ik thuis kom, alleen als ik een busaansluiting heb is zoiets van belang. Aangezien Arriva toch knudde is bij mijn huis qua dienstregeling zou ik eigenlijk veel meer opties moeten hebben op m'n fiets ;).

Naja, hoop nog altijd gauw te verhuizen om het probleem te omzeilen ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Daniel »

Tja, maar s2800 -> s5000 is ook maar twee minuten :wink: Trek daar de tijd vanaf die er toch altijd wel zit tussen tot stilstand komen en het openen van de deuren en het iets voor vertrektijd al sluiten van de deuren en je houd effectief een minuut over. Dan moet je wel erg hard rennen.

Maargoed, er zijn ook elke dag weer mensen te zien die de s1900 naar Den Haag proberen te halen in Rotterdam vanuit de s2800. En die hebben zelfs sneller een volgende trein naar Delft als dat er een volgende naar Dordrecht gaat, mits de s5000 rijdt dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Aansluitingen

Bericht door Justin »

Voor mij is de combinatie s2800-s1900-s5100 voor Amf/Ut-Rtd-Ddr-Zwd gelijk 10 minuten sneller dan dat ik op Rtd gelijk de s5100 zou hebben. Plus deze ritcombinatie geeft voor mij op het ene half uur zelfs een officiële busaansluiting ;).

Naja ach :P. Wanneer verhuizen we gewoon naar Utrecht, veel makkelijker ;)?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aansluitingen

Bericht door Vinny »

De overstappen waar de NS op wordt afgerekend, staan in het spoorboekje aangegeven met een rode streep in de tabel én de overstappen waarvoor geldt:
overstaptijd is minimaal: [overstapnorm station] (vindbaar in het spoorboekje op blz. 28/29) + 3 minuten.
Immers een trein met minder dan drie minuten vertraging is nog op tijd... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Aansluitingen

Bericht door Wubbo »

Is het niet zo dat die overstaptijd zonder vertragingsbuffer wordt gerekend? Immers, de overstaptijd volgens het spoorboekje is de overstaptijd volgens de reisplanner, is de overstaptijd waar in GTBV mee gerekend wordt. Waarom dan NS afrekenen op wat anders?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Daniel »

***Ddrs denkt diep na*** Volgens mij is het aantal overstaps wat aan de norm van 8 minuten voldoet op Rotterdam Centraal exact nul, het aantal rode strepen in 't spoorboekje trouwens ook.
Overstaps die voldoen aan de 5 minuten zoals vermeld op pagina 28/29 van het spoorboekje zijn er al een stuk meer van, maar ik meen ook weleens kortere overstaps uit de reisplanner gekregen te hebben. Kan 't alleen nu niet reproduceren: Rotterdam Zuid -> Zwolle geeft 33 minuten overstaptijd, die heb ik echt er ooit met 3 minuten uit gekregen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aansluitingen

Bericht door Vinny »

Dan kan het percentage toch nooit hoger zijn dan het punctualiteitscijfer?
Volgens mij is het aantal overstaps wat aan de norm van 8 minuten voldoet op Rotterdam Centraal exact nu
Volgens mij is het aantal overstaps wat aan de norm voldoet oneindig. Maar goed dat zal een definitiekwestie zijn denk ik.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Aansluitingen

Bericht door Justin »

Vinny schreef:De overstappen waar de NS op wordt afgerekend, staan in het spoorboekje aangegeven met een rode streep in de tabel én de overstappen waarvoor geldt:
overstaptijd is minimaal: [overstapnorm station] (vindbaar in het spoorboekje op blz. 28/29) + 3 minuten.
Immers een trein met minder dan drie minuten vertraging is nog op tijd... ;)
Ik heb begrepen dat:

trein crossplatform tegenover elkaar: 2 minuten
trein crossplatform achter elkaar: 3 minuten
trein perron overstap (1 uit elkaar): 4 minuten
trein perron overstap (>1 uit elkaar): 5 minuten

Stond ergens in een prorail document van dit jaar nog.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Aansluitingen

Bericht door Wubbo »

@Vinny: Jawel, want het punctualiteitscijfer gaat om op tijd vertrekkende treinen. Er zijn overstappen die precies op de norm liggen en er zijn overstappen die daar ruim overheen gaan (overstappen van de s5600 uit Den Dolder in Amersfoort zijn bijvoorbeeld, op de Connexxion-pendel na, allemaal veel langer dan de norm). Is die s5600 dus te laat, haal je nog wel zo goed als al je aansluitingen. Dus ligt je aansluitingencijfer (veel) hoger dan je punctualiteitscijfer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten