Vergane glorie in het OV
Re: Vergane glorie in het OV
Ze kunnen inmiddels zijn verwijderd, maar ik herinner me nog goed dat afgelopen zomer er nog flink wat DRIS borden buiten gebruik stonden bij bushaltes in Lelystad. Er stond een Connexxion logo op dus zal nog wel van de vorige concessie wezen. De borden die het nog deden gaven slechts een cijfer aan, vast de volgende vertrektijd in minuten.
Ik blijf het jammer vinden dat dit soort infrastructuur niet wordt overgenomen door de volgende concessiehouder. Zo staan er in Friesland bij diverse busstations nog prima DRIS borden waar lijnnr, bestemming, en aankomsstijd op stonden. Maar sinds afgelopen zomer staan de meeste borden uit. Het scheelde altijd veel gezeik van mensen die zaten te miepen dat de bus niet kwam.
Ik blijf het jammer vinden dat dit soort infrastructuur niet wordt overgenomen door de volgende concessiehouder. Zo staan er in Friesland bij diverse busstations nog prima DRIS borden waar lijnnr, bestemming, en aankomsstijd op stonden. Maar sinds afgelopen zomer staan de meeste borden uit. Het scheelde altijd veel gezeik van mensen die zaten te miepen dat de bus niet kwam.
Vergane glorie in het OV #2
Die meerregelige CXX-schermen op Zwolle Streekbusstation hebben er ook nog erg lang gestaan.. maar zelfs toen CXX er nog reed stond er permanent 'Bitte Fahrplanaushänge beachten' :')
Ik doe ook maar wat
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vergane glorie in het OV
Gelukkig zijn veel van de DRIS-projecten van de afgelopen jaren uitgevoerd door de concessieverleners en zijn er ook afspraken gemaakt zodat deze systemen blijven werken wanneer er een nieuwe vervoerder komt. Vaak zijn er ook afspraken gemaakt met een gespecialiseerd bedrijf dat ze beheert zodat ze ook onderhouden worden.kolibrie schreef:Ik blijf het jammer vinden dat dit soort infrastructuur niet wordt overgenomen door de volgende concessiehouder. Zo staan er in Friesland bij diverse busstations nog prima DRIS borden waar lijnnr, bestemming, en aankomsstijd op stonden. Maar sinds afgelopen zomer staan de meeste borden uit. Het scheelde altijd veel gezeik van mensen die zaten te miepen dat de bus niet kwam.
Re: Vergane glorie in het OV
en eigenlijk is zoiets ook gewoon het absolute minimum van wat je mag verwachten natuurlijk. Laten we nou niet doen alsof het in stand houden van zoiets een enorm soort service betreft.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Vergane glorie in het OV
Ik had het beloofd en vandaag heb ik alvast het eerste deel afgelegd omdat ik voor werk toch in Veghel moest zijn, gisteren een nieuwe camera had gekocht en mijn camera wou uittesten.
Dit was een van de fotos die ik maakte. Deze foto is gemaakt vlakbij het rangeerterrein van het Duitse Lijntje in Veghel op de Populierlaan.
Deze foto is gemaakt vlakbij de spoorbrug.
Meer foto's zijn hier te vinden.
Dit was een van de fotos die ik maakte. Deze foto is gemaakt vlakbij het rangeerterrein van het Duitse Lijntje in Veghel op de Populierlaan.
Deze foto is gemaakt vlakbij de spoorbrug.
Meer foto's zijn hier te vinden.
Re: Vergane glorie in het OV
De Abri bij oprit A27/Stichtse Brug van/voor Utrecht Bereikbaar is onlangs weggehaald. Zondag stond de abri er niet meer.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Vergane glorie in het OV
Bedacht mij eens gisteren bij het voorbij rijden van een stam ICR rijtuigen bij het metrostation Isolatorweg, dat die dingen ook bijna vergane glorie zijn. ZIjn nog maar 4 series waar ie af en toe op rijdt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Vergane glorie in het OV
ICR gaat nog een gouden toekomst tegemoet, dat is nog lang niet afgeschreven :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vergane glorie in het OV
Het zwaard van damocles hangt boven ICR. Als je niet veel personeelskosten wilt maken is het veel te inflexibel (want lange stammen met dubbele conducteurs in de daluren omdat je niet gaat rangeren) terwijl er ook NID, VIRM en ICM zijn die gezamenlijk alle IC-diensten wel kunnen rijden als de verbouwing van DDAR afgerond is.
Re: Vergane glorie in het OV
Ja maar de IC-trein Rotterdam-Eindhoven via de HSL dan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vergane glorie in het OV
ICR is voor NS duur, langzaam en onhandig. Maar het zit wel lekker comfortabel als reiziger :Y
Re: Vergane glorie in het OV
Traxx ervoor en rijden met die handel. Dat zou nog wel eens de redding van ICR kunnen wezen. :pos:Bee schreef:Ja maar de IC-trein Rotterdam-Eindhoven via de HSL dan
Idealiter maak je de stuurrijtuigen zo dat ze een TRAXX kunnen aansturen en pas je het deursluitsysteem aan aan het systeem dat de Duitsers gebruiken.
Laatst gewijzigd door Klaasje op di 27 nov 2012, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vergane glorie in het OV
Nou dan, stop maar snel weg dat zwaard, daar kan je lelijk je vingers aan snijden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vergane glorie in het OV
Ik zou nog wel een kleine revisie van de tweede klas kunnen waarderen waarbij de stoelbekleding blauw wordt, zodat het meer in lijn is met de rest :YGeert schreef:Maar het zit wel lekker comfortabel als reiziger :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vergane glorie in het OV
Als het stof dan vervangen wordt door het skai uit ICM dan hoeft het van mij niet. Wat een schuurpapier :N
Re: Vergane glorie in het OV
TB0? Daar rijdt het Benelux-ICR (dat over een weekje vrijkomt) al mee, dus klaar. Alleen BDs'je aanpassen en crossen maar :DKlaasje schreef:Traxx ervoor en rijden met die handel. Dat zou nog wel eens de redding van ICR kunnen wezen. :pos:Bee schreef:Ja maar de IC-trein Rotterdam-Eindhoven via de HSL dan
Idealiter maak je de stuurrijtuigen zo dat ze een TRAXX kunnen aansturen en pas je het deursluitsysteem aan aan het systeem dat de Duitsers gebruiken.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Vergane glorie in het OV
NEEEEE! ICR mag er niet uit!!
(het is echt mijn favoriete materieel, al zit er geen wifi in.. De s3600 is tegenwoordig een potpourri van VIRM, ICM en ICR, er verschijnt bij toch wel altijd een glimlach op mijn gezicht als er ICR de bocht om komt rijden in Deventer naar Zwolle :))
(het is echt mijn favoriete materieel, al zit er geen wifi in.. De s3600 is tegenwoordig een potpourri van VIRM, ICM en ICR, er verschijnt bij toch wel altijd een glimlach op mijn gezicht als er ICR de bocht om komt rijden in Deventer naar Zwolle :))
Ik doe ook maar wat
Re: Vergane glorie in het OV
Eerlijk gezegd vind ik ICM fijner, maar ik heb het idee dat het sinds de revisie echt ontzettende lawaaibakken zijn geworden, vooral binnen
Eigenlijk dus Prio ICR: het frissere interieur van ICM met de stilte van ICR.
Eigenlijk dus Prio ICR: het frissere interieur van ICM met de stilte van ICR.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vergane glorie in het OV
Die ventilatie in ICM is inderdaad echt kut ja, hoewel het tijdens het vol rijden niet echt meer opvalt. Vooral bij stilstand erger ik me er dood aan als het ineens aangaat.
Ik doe ook maar wat
Re: Vergane glorie in het OV
die plestik banken in het nieuwe ICM zijn echt kut. Heel jammer wel, want voor de rest zijn het heerlijke treinen :Y
Re: Vergane glorie in het OV
Ach, als je DD-AR een Sgmm gewend bent is alles goed.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Vergane glorie in het OV
Als je Fles twee weken naar Siberië stuurt en dan terughaalt zal hij zelfs de planken in DDAR goddelijk vinden denk ik ja..
Re: Vergane glorie in het OV
Zo ver hoeft helemaal niet joh:
Dit is Oekraïne, maar dit treintype rijdt in de hele voormalige Sovjetunie, dus ook in de Baltische Staten is dit al heerlijke interieur al aan te treffen *O*
Dit is Oekraïne, maar dit treintype rijdt in de hele voormalige Sovjetunie, dus ook in de Baltische Staten is dit al heerlijke interieur al aan te treffen *O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Vergane glorie in het OV
Ik heb op dit forum ook wel foto's uit Polen en Tsjechië gezien waar niemand vrolijk van wordt, daar zitten Zilvermeeuwen nog comfortabel bij
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vergane glorie in het OV
Jij hebt iets echt niet begrepen.Klaasje schreef:Als je Fles twee weken naar Siberië stuurt en dan terughaalt zal hij zelfs de planken in DDAR goddelijk vinden denk ik ja..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten