Vergane glorie in het OV

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Reiziger Delft »

Klaasje schreef:Als je Fles twee weken naar Siberië stuurt en dan terughaalt zal hij zelfs de planken in DDAR goddelijk vinden denk ik ja.. :lol:
Heb je wel eens in een Russische nachttrein gezeten? De nieuwste rijtuigen zijn echt heel comfortabel. Zeer goede rijkarakteristieken, nauwelijks geluid als je 140 km/h rijdt, lekkere bedden en twee provodnitsa's per rijtuig die de boel schoon houden. Het oudere spul is echter ook helemaal prima. :pos:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Vinny »

De Transsiberië express heeft toch altijd met relatief comfortabel materieel gereden...?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Klaasje »

Ik doel op de strafkampen natuurlijk.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door iljitsch »

Geert schreef:Was er in Schipluiden ook niet zo'n stationnetje? Volgens mij ben ik daar wel eens geweest, maar heel precies weet ik het niet meer.
Ja dat is deze:

Afbeelding

Vandaag lekker zonnig weer dus maar weer eens op de fiets geklommen. Oorspronkelijk had ik het plan om naar Vlaardingen te fietsen, maar bij het zoeken naar 't adres van het oude WSM tramstation Schipluiden vond ik de website van het huidige Museum Het Tramstation Schipluiden dat op dinsdagen en zaterdagen tussen 14 en 16 u open is. Ze hebben er een tentoonstelling over de WSM die geloof ik tot en met 22 december loopt. Natuurlijk niet al te grootschalig, maar best leuk om te gaan kijken als je in de buurt bent. Ze hadden er onder andere filmpjes waar je die oude regionale stoomtrams, die toch meer op (erg langzame) treinen lijken, door de straten ziet rijden.

Wel grappig om de oude foto's en filmbeelden te zien waarop het station helemaal in open gebied ligt, terwijl het nu ingebouwd is door nieuwbouw. Als bonus nog een foto van de oude spoorbrug een eindje verderop, nu fietsbrug:

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Fles »

Oh leuk zeg! :pos:
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door mijack1985 »

beetje onduidelijk, maar dit plaatje vond ik in mijn theorie boek. Staat trouwens vol met oude OV plaatjes.
Maar bij deze had ik zoiets van "oja, daar heb ik vroeger een keer in gezeten".

Betreft lijn 402 op het oude stationsplein van 's-Hertogenbosch.

Afbeelding
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:De Transsiberië express heeft toch altijd met relatief comfortabel materieel gereden...?
Het zag er derdeklas tijdens An Idiot Abroad niet echt heel comfortabel uit...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
undifined1
Berichten: 12
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 15:40

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door undifined1 »

Misschien is het al eens gemeld, maar er heeft op het busstation leeuwarden nog heel lang (in ieder geval tot 2011) een tv gehangen (stond nooit aan) waar nog NoordNed op stond.

Ook zou je het bussation bij Mooie Paal als vergane glorie kunnen beschouwen, dat is ook niet meer wat het geweest is.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door iljitsch »

Oude tijden herleven voor station Den Haag Mariahoeve, waar tram 6 weer tijdelijk van de oude keerlus gebruik maakt:

Afbeelding

Afbeelding
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Srananbloke »

Een goed onderhouden Interliner abri met bijbehorende prullenbak op station Ede-Wageningen.

Afbeelding
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door koekje »

Srananbloke schreef:Een goed onderhouden Interliner abri met bijbehorende prullenbak op station Ede-Wageningen.
In Nijmegen (en de rest van Gelderland) vind je nog een aantal Interliner Abri's :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Suus »

Die Interliner-vuilnisbak is wel vrij uniek volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Michael 1988 »

Ik zie deze topic en ik denk meteen aan iets wat ik gisteren en donderdag ben vergeten. Op de Heuvel in Sint-Oedenrode staat een bord van één richtingsverkeer met daaronder wat uitzonderingen. Fietsers en bromfietsers zijn sowieso uitgezonderd, maar daar staat ook bij vermeld BBA. Nou is BBA al 6 jaar uit Oost-Brabant en rijdt er ook al een aantal jaar geen (grote) bus meer over de markt heen, maar het bordje hebben ze nog niet veranderd. Helaas ben ik dus de foto vergeten te maken.
JuulStikkelbroek
Berichten: 70
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door JuulStikkelbroek »

Afbeelding

Tram in de Saloreastraat te Heerlen. Aan de achterzijde van de straat is nog het oude station te zien. Opvallend dat het station dat hierna werd gebouwd, kort geleden ook alweer is gesloopt omdat er weer een nieuw station in aanbouw is; Het Maankwartier.

Afbeelding

Het Emmaplein (nu Pancratiusplein) te Heerlen in 1929. Links de tram naar Sittard, in het midden de tram naar Kerkrade en rechts de tram uit Kerkrade. Ook is rechts een bus van het gemeentelijk autobusbedrijf te zien.

(Bron foto's: Heerlen van dorp tot stad)
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Lange_Dre »

In Den Haag staat nu tijdelijk de ex htm90 (een tram die voor zijn HTM tijd) in het zuiden reed. Mooi te zien dat er foto's uit die tijd bewaard zijn gebleven!
kolibrie
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 21:08

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door kolibrie »

Niet zozeer vergaande glorie, maar wel opmerkelijk; in een flits zag ik vanuit de auto op een streekweg van Steenwijk richting natuurgebied de Auken een Abri staan met op de panelen "NZH". voor zover ik het kon zien zag de abri er nog netjes uit, niet al te lang geleden geplaatst!
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Michael 1988 »

Eergister eindelijk een camera bij me gehad en er aan gedacht en vandaag eindelijk tijd gevonden om een laatste poging te doen om mijn gsm aan te sluiten op de laptop. Dat laatste was gelukt en ik heb dus een foto kunnen maken van iets wat vergane glorie is. In Sint-Oedenrode staat op de T-spliting van de Kofferen met de Hertog Hendrikstraat en de Heuvel een eenrichtingsverkeerbord voor als je de Heuvel op wilt rijden. Daar onder staat een opvallend bordje met de tekst: "BBA en fietsers en bromfietsers uitgezonderd" (fietsers en bromfietsers staan vermeld met een symbool). Nou kan ik je alvast vertellen dat de BBA al een lange tijd niet meer in Brabant rijdt (en nog langer niet meer in Sint-Oedenrode) en dat er ook al jaren geen bus meer over de Markt, Heuvel en Borchmolendijk heen rijdt. Zelfs de buurtbus rijdt daar niet meer naar mijn weten. Het bord klopt dus al enige tijd niet meer.

Afbeelding
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Michael »

Zo staat er in de buurt van het station van Breda een bord verboden in te rijden met onderbord uitgezonderd Veolia Transport. Voorheen stond er uitgezonderd lijnbussen. Maar de POD wagens mochten er toen niet doorheen omdat het dus geen lijnbussen zijn. Toen heeft Veolia dat bord maar vervangen zodat ook de POD wagens er doorheen mogen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Karl »

POD?

Kunnen de verkortingen mouse-overs niet worden aangevuld met andere, voor mij nietszeggende, afkortingen?
Het is een spectrum.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Michael »

Personeels Overdracht Dienst
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Michael 1988 »

Michael schreef:Zo staat er in de buurt van het station van Breda een bord verboden in te rijden met onderbord uitgezonderd Veolia Transport. Voorheen stond er uitgezonderd lijnbussen. Maar de POD wagens mochten er toen niet doorheen omdat het dus geen lijnbussen zijn. Toen heeft Veolia dat bord maar vervangen zodat ook de POD wagens er doorheen mogen.
Nou dat bord wat ik toon is op een plek waar al een aantal jaar geen grote bus meer doorheen rijdt (weet niet sinds hoelang de buurtbus een andere route heeft). Voorheen reden de lijn 155, 156 en 157 over de markt, maar sinds Arriva in Brabant zit is dat veranderd en rijden de bussen over de Corridor. De buurtbus heeft nog wel een tijdje over de markt gereden, maar sinds kort rijdt die niet meer over de markt heen, maar vanaf de Borgmolendijk, de Philipusstraat in en dan vervolgens via Coeveringslaan, Ameroyenhof naar Odendael en dan via de Deken van Erpstraat naar de Hoge Vonderstraat en dan via Kofferen en de Hertog Hendrikstraat naar de Nijnselseweg (als ik me niet vergis).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door deadlock »

Afbeelding
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door JWM »

Toen heeft Veolia dat bord maar vervangen zodat ook de POD wagens er doorheen mogen.
:shock: Sinds wanneer mag Veolia verkeersborden vervangen?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Karl »

Eh, Deadlock, het gaat hier om vergane glorie...
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door deadlock »

Karl schreef:Eh, Deadlock, het gaat hier om vergane glorie...
Dat ding werd met veel hosanna gepresenteerd. Shinen bij NS Internationaal :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten