Vergane glorie in het OV

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Suus »

Daantje schreef:Ja, ik wilde net zeggen, het loket in Goes is nooit de hele dag open geweest, dat is al zeker tien jaar maar beperkt open!
Nog een paar weken en het loket in Goes gaat nooit meer open.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Bluearrow »

In Loosdrecht hingen tot voor kort (weet de situatie heden ten dage niet) nog drie pijlen boven elkaar aan een lantaarnpaal van Midnet, BBA en Connexxion.

Bij de P&R Muiderberg staat ook nog een abri, welke ooit gebruikt werd toen de lijnen uit Almere aldaar nog een halte hadden (lijn 152 volgens mij). Wellicht kan deze binnenkort verplaatst worden, als de lijnen 110 en 151 aldaar een 'nieuwe halte' krijgen, per 9-12-2012
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door zone5324bericht... »

weet iemand misschien een busstation zoals Waardenburg vroeger was, waarbij de halte een eilandperron is en de bussen zonder het terrein op te moeten draaien de halte aandoen in de rijrichting...

er zijn wel meer eilandperron busstationnen, maar ik zoek nu met name een klein busstation.

Waardenburg is eigenlijk een perfect voorbeeld, ware het niet, dat al sinds jaren de bus uit Gorinchem halteert aan een nieuw aangelegde halte rechts bij het gras en niet meer aan dezelfde halte als de bus naar Gorinchem...

alle informatie is welkom...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Suus »

Watergang Dorp?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Cookie »

In Apeldoorn zijn er nog vele haltepalen aanwezig met daarop reclame voor de zomerdienstregeling van 2010, viel me gisteren op -o- .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Suus »

Ik heb het communiceren via het reclamevlak zoals Veolia in Apeldoorn deed altijd al raar gevonden :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door zone5324bericht... »

Bee schreef:Watergang Dorp?

het moet wel een bestaande halte zijn en volgens Maps rijdt de bus bij Watergang nu over de provincialeweg en geeft streetview de halte Watergang aan met aan beide zijden van de weg de halte...

toch bedankt voor het meedenken...

heb de site van Connexxion nog even gebruikt om alle haltes "busstation" in maps op te zoeken en heb er een paar gevonden die mogelijk passen in het zoekplaatje...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Suus »

De halte Watergang Dorp is een getijdehalte, 's ochtends wordt hij als een normale bushalte bediend en 's middags als een eilandhalte :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door RoelZ1 »

zone5324bericht... schreef:weet iemand misschien een busstation zoals Waardenburg vroeger was, waarbij de halte een eilandperron is en de bussen zonder het terrein op te moeten draaien de halte aandoen in de rijrichting...
De halte 'Aardam' in Ter Aar. Vroeger het 'busstation' van de regio met lijnen naar Nieuwveen, Nieuwkoop/Woerden, Alphen en Leiden. De laatste jaren een 'gewone' halte van alleen lijn 182. Vanaf december zal het weer een overstapfunctie krijgen tussen lijn 182 en de nieuwe lijn 184.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door MdJ »

Bee schreef:Ik heb het communiceren via het reclamevlak zoals Veolia in Apeldoorn deed altijd al raar gevonden :lol:
Veolia, BBA, Connexxion en Midnet. (Sinds dat de stadsdienst Apeldoorn onder de formule "De Stadsbus" en later "De Stadsbus Plus" reed.)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door nvdw »

Ook voor de verzameling: de busstations van Dieverbrug (Drenthe) en Stadskanaal.

Iets dichterbij huis (in het verlengde van Roels suggestie) is er nog de halte Tuinderij in Leimuiden, het voormalige busstation bij de oude stalling van v/h Centraal Nederland en NZH. Wat daar nog van over is durf ik echter niet meer te zeggen.

Ik wilde nog even het busstation van Papendrecht aanvoeren maar toen bedacht ik me dat je die zelf al wel kende ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door dennistd »

Wat te denken van de naam van de bushalte bij station Mariënberg:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Meltrain »

In Boskoop hangen deze twee aanwijzingen van de recente historie:
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Zodra ik een nieuwe camera heb en als het goed weer is, ga ik langs een vergane glorie die nog grotendeels bestaat, maar erg in verval is voor een repo. Ik heb het over het Duitse Lijntje. Op plattegronden van Veghel zag ik dat die nog behoorlijk ver liep in Veghel en een aantal weken geleden zag ik nog een aantal opmerkelijke dingen. Zo staat er vlakbij de spoorbrug een bord van "pas op passerende treinen", terwijl er al sinds 2005 geen trein meer over heen heeft gereden. Als je vanaf Schijndel afkomt en via Wijboschbroek met de fiets richting de Zuid-Willemsvaart fietst en vervolgens over de spoorbrug fietst en dan net na de fietsbrug rechtsaf gaat. Vervolgens als je door het spoor heen gaat staat die aan de rechterkant tegen een hek aan. Maar daar maak ik nog wel foto's van. Want veel voorzieningen van het oude spoorlijn zijn nog gewoon aanwezig (al dan niet in verval).

Voor de betweters, ik zei expres door het spoor heen. Er is namelijk een stuk spoor weggehaald en daar is een nieuw fietspad doorheen gelegd. Met de auto zijn veel dingen moeilijk bereikbaar (iig je kunt er niet zo makkelijk parkeren). Dus het moet of met de fiets of te voet om dat bord te kunnen zien.
Ik ben zeer benieuwd :)
nvdw schreef:Zat laatst even in die ouwe NAL-lijntjes te duiken aangezien ik laatst weer begonnen ben aan een pagina voor [wiki]CN Dienstregeling 1982/1983[/wiki]. Kom ik bij Korteraar dit tafereeltje tegen: Google Maps

Wat een schitterend plaatje: de hele weg inclusief trottoirs is al eens grondig vernieuwd, maar het bushokje (dat waarschijnlijk al meer dan 25 jaar geen functie meer heeft) staat er nog...
Dat is nog wel een oude :) Valt me op dat hokjes wel eens vaker niet meteen worden opgeruimd. In Nijmegen verviel in Malvert in 2005 een halte, hokje bleef ook 2 jaar staan. Toen was het handig dat het hokje er nog stond, want de bus keerde terug.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Daniel »

Tja, haltevoorzieningen wil men inderdaad nog weleens vergeten. Ik kwam een tijdje terug in Dordrecht nog een verhoogde halte tegen waarbij ik toch een hele tijd moest nadenken wanneer ik die nu het laatst niet verhoogd had gezien. Kwam daarbij op de conclusie dat die halte verhoogd moet zijn nadat de enige lijn die er kwam was opgeheven :mrgreen: (of hoogstens erg kort voordat 'ie werd opgeheven)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Justin »

Was dat zo'n halte met een blauwe stoel en een haltepaal erop? :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Tja, haltevoorzieningen wil men inderdaad nog weleens vergeten. Ik kwam een tijdje terug in Dordrecht nog een verhoogde halte tegen waarbij ik toch een hele tijd moest nadenken wanneer ik die nu het laatst niet verhoogd had gezien. Kwam daarbij op de conclusie dat die halte verhoogd moet zijn nadat de enige lijn die er kwam was opgeheven :mrgreen: (of hoogstens erg kort voordat 'ie werd opgeheven)
Hoezo geld over de balk smijten :') Maar het zal vast niet de enige halte zijn die opgehoogd wordt kort voordat hij helemaal opgeheven wordt.
"Een touringcar is geen bus"
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door JWM »

In het Westelijk Havengebied van Amsterdam ligt het vol met verhoogde haltes :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Was dat zo'n halte met een blauwe stoel en een haltepaal erop? :mrgreen:
De enige die er daarvan nog was stond inderdaad ook bij een opgeheven halte (Van Oldenbarneveltplein, lijn 1), de laatste jaren ook wel een leuke omdat er een abri naast verschenen was :P
Maar bedoelde een paar haltes verder, namelijk halte Abel Tasmanstraat eveneens aan de voormalige lijn 1.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:
Daniel schreef:Tja, haltevoorzieningen wil men inderdaad nog weleens vergeten. Ik kwam een tijdje terug in Dordrecht nog een verhoogde halte tegen waarbij ik toch een hele tijd moest nadenken wanneer ik die nu het laatst niet verhoogd had gezien. Kwam daarbij op de conclusie dat die halte verhoogd moet zijn nadat de enige lijn die er kwam was opgeheven :mrgreen: (of hoogstens erg kort voordat 'ie werd opgeheven)
Hoezo geld over de balk smijten :') Maar het zal vast niet de enige halte zijn die opgehoogd wordt kort voordat hij helemaal opgeheven wordt.
Ach, in Rotterdam heeft men een hoop bushaltes voorzien van dynamische reisinfopanelen, welke er nog geen jaar stonden toen de buslijn (op dat traject) opgeheven werd (o.a. lijn 48).
Inmiddels heeft men bij de meeste van die haltes het scherm weggehaald, maar de paal staat er nog wel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Fles »

welke :cry:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Meltrain »

Welke haltes, bedoel je?
Onder meer de haltes Stadionviaduct, Veranda en Korte Stadionweg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Fles »

nee ik bedoel het onjuiste, misplaatste, quasi-interessante alsmede bloed-irritante gebruik van het woord "welke" als betrekkelijk voornaamwoord.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door 010jongen »

T.h.v. De gamma bij de kuip staat nog een DRIS werkende met de scrollende tekst: deze halte is opgeheven. Al een jaar lang... Die palen staan vaker op rare plekken, evenals de halte ahoy. Waarom moet daar in hemelsnaam digitale reisinfo aanwezig zijn. 100 meter verder ben je op busstation zuidplein.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vergane glorie in het OV

Bericht door Fles »

Om aan te geven dat je daar *niet* moet zijn :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten