Kilometertarief bij verschillende vervoerders

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Kilometertarief bij verschillende vervoerders

Bericht door Bart »

Als ik in 9292 invoer dat ik van Alkmaar naar Veendam wil per bus, geeft die bij 'tarieven' een enkele reis voor €11 aan. Die prijs zal wel kloppen bij 219 tariefeenheden. Maar van Alkmaar tot Groningen reis je met Connexxion en van Groningen tot Veendam met Arriva. Is een Qlinerkaart die je bij Connexxion koopt echt geldig bij Arriva van Groningen tot Veendam?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kilometertarief bij verschillende vervoerders

Bericht door Daniel »

Het lijkt er wel heel sterk op: ik zit net op de Arriva-site te kijken en vond daar dit overzicht van tariefeenheden in het noorden van het land. En daarin is Alkmaar ook gewoon vermeld, net als alle andere bestemmingen langs de 350 in Noord-Holland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Kilometertarief bij verschillende vervoerders

Bericht door midnet »

ja-maar alleen daar, als restant van wat ooit een samenhangend geheel aan lijnen was. En ARR/Conx hebben nog een tijdlang Alkmaar_Ljouwert samen gereden als vervolg op het begin; NACO + NTM).
De toeslag op de dagkaart-als je voor maximum kiest-is ook op alle andere Q-liners geldig met die dagkaart, van welk bedrijf dan ook/waar ook gekocht. Dit kan in sommige gevallen-vooral bij retourreizen op 1 dag-voordeliger uitkomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kilometertarief bij verschillende vervoerders

Bericht door Daniel »

Arriva en Connexxion hebben die lijn toch nooit gezamelijk gereden? Volgens mij was het toen nog echt NoordNed, immers heeft Connexxion de concessie Noordwest-Friesland daarvan overgenomen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kilometertarief bij verschillende vervoerders

Bericht door tsov »

Nee hoor, Arriva heeft, zij het kortstondig, nog haar naam op de bussen van NoordNed geplakt ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten