Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door JWM »

Dat valt mij inderdaad ook altijd op. Is er een verstoring dan zie je nooit een conducteur in de trein rondlopen en blijft de omroep beperkt tot alleen het afroepen van de stations.. :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Suus »

Ik ken meerdere gevallen waar er juist wel een conducteur langskwam bij een verstoring, maar ik kan mij voorstellen dat een conducteur het wel probeert en niet verder komt dan de eerste coupe door alle vragen van angstige reizigers. Ik laat het altijd maar over mij heenkomen, haast heb ik bijna nooit als ik in de trein zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door JWM »

Ach het hangt er ook heel erg vanaf wat voor conducteur je treft natuurlijk. Maar er zijn er volgensmij heel wat die op zo'n moment lekker de boel de boel laten en zich opsluiten in hun hokje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Daniel »

Mijn ervaring is ook dat het juist heel erg wisselt of de HC wel of niet langskomt, er zijn er ook die er voor kiezen via de omroep de hele trein op de hoogte te houden wat naar mijn idee vaak toch ook beter werkt.

Nou kan dat ook aan de treinreiservaring liggen: zeker voor m'n vaste traject Dordrecht - Utrecht ken ik de alternatieven en valt dus redelijk in te schatten of de beste optie afwachten of omreizen is. Al liep ik gisteren tegen het probleem aan dat ik op zich wel wist wat het alternatief was, maar niet makkelijk achter de reistijd daarvan kon komen: in de mobiele 9292 heb je namelijk geen mogelijkheid te selecteren dat je alleen de busverbindingen tussen twee treinstations wilt zien.
En tja, als je dan alleen de 196 naar metro Capelsebrug in je hoofd hebt zitten waarvan ik weet dat 't best een lange rit is :P Gelukkig gokte ik uiteindelijk toch goed om maar in de trein te blijven...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Ennes »

JWM schreef:Ach het hangt er ook heel erg vanaf wat voor conducteur je treft natuurlijk. Maar er zijn er volgensmij heel wat die op zo'n moment lekker de boel de boel laten en zich opsluiten in hun hokje.
Ligt er voor een deel inderdaad aan wie je treft ( of dus juist niet treft ;) ) maar een groot euvel is ook het gebrek aan informatie wat de conducteur vaak heeft. Vaak weten reizigers via de omroep op de stations meer als de Hc op een binnenkomende trein.
En ik heb ook situaties meegemaakt dat je gewoon een half uur bezig om ook maar iets van informatie te krijgen in geval van een grote verstoring. Dan is het een keuze van door een trein wandelen en zeggen dat je ook niets weet, of jezelf even opsluiten en proberen OPA (Oorzaak, Prognose, Advies) informatie te krijgen.
En per situatie is het dus heel verschillend voor welke optie je op dat moment het beste kan kiezen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Vinny »

Wat dat betreft is het jammer dat TV-NS gesneuveld is. Je zou dan op de tv-schermpjes gewoon een teletekstpagina laten zien. Dan heb je die gegevens meteen als reiziger bij de hand.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Daniel »

Alsof teletekst zo actueel is met verstoringen... 'tis al meer dan eens voorgekomen dat ik 's ochtends nog even keek en er geen verstoringen zag staan, terwijl er na aankomst op het station een kwartiertje later al geruime tijd een storing bleek te zijn. Het komt in de vroege ochtend zelfs voor dat er nog informatie van een dag eerder staat!

En ook hier geldt weer dat de informatie via de omroep op het perron veelal een stuk vollediger is. Aan een melding "er rijden minder treinen" heb je als reiziger niks, daar kan je je reis niet op aanpassen. Dat kan wel als ze zouden melden "de IC's van .03 en .33 uit Utrecht naar Rotterdam rijden niet", dan weet je van tevoren of je er last van gaat hebben i.p.v. pas na aankomst op het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Caspar »

Zo stond er gister ook op Teletekst dat reizigers tussen Breukelen en Utrecht centraal nog rekening moesten houden met een extra reisduur van 15 minuten, terwijl er 2,5 uur niets had gestopt op Maarssen en Zuilen, ja een t3000 die daar zijn reizigers richting Utrecht uit liet stappen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Suus »

In Maarssen of Zuilen is er (gelukkig) nog iets van een vrij frequente busverbinding naar Utrecht. Volgens een vriend van mij was het in Woerden namelijk een drama, en wat moet je dan denken van al die stations richting Arnhem of 's Hertogenbosch, die hebben bijna allemaal geen busverbinding naar Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Vinny »

En ook hier geldt weer dat de informatie via de omroep op het perron veelal een stuk vollediger is. Aan een melding "er rijden minder treinen" heb je als reiziger niks, daar kan je je reis niet op aanpassen. Dat kan wel als ze zouden melden "de IC's van .03 en .33 uit Utrecht naar Rotterdam rijden niet", dan weet je van tevoren of je er last van gaat hebben i.p.v. pas na aankomst op het station.
Op http://www.acturail.nl stonden vroeger de bijsturingsmaatregelen ook opgenoemd. Ideaal is natuurlijk als er een website is als http://www.traphic.nl (op hun treinenpagina kun je de actuele vertrektijden van veel stations in Nederland opvragen) gecombineerd met het grafische overzicht met versperringen moet dat ongeveer maximale informatie zijn die je kunt bieden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door JWM »

Reiziger Ddrs schreef:"de IC's van .03 en .33 uit Utrecht naar Rotterdam rijden niet",

Liever: IC 28 vervalt tussen Utrecht en Rotterdam, u kunt gebruik maken van IC 17.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Caspar »

Dat kan toch nooit op Teletekst, krijg je zoals met Utrecht wel 40 pagina's die om de 3 minuten weer worden aangevuld met weer 40 pagina's :shock: Om alleen al het aantal opgeheven treinen uit Bepac te halen voor de CTA's heb je al een redelijke type vaardigheid nodig, met een storing als gister.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:Ideaal is natuurlijk als er een website is als http://www.traphic.nl (op hun treinenpagina kun je de actuele vertrektijden van veel stations in Nederland opvragen) gecombineerd met het grafische overzicht met versperringen moet dat ongeveer maximale informatie zijn die je kunt bieden.
Tja, alleen is zo'n beetje het eerste wat niet meer bruikbaar is bij een verstoring de actuele vertrektijden. Als ik die mocht geloven dan reden er volop treinen in Gouda op het moment dat ik daar al ca. een half uur stilstond :wink:
Bee schreef:In Maarssen of Zuilen is er (gelukkig) nog iets van een vrij frequente busverbinding naar Utrecht. Volgens een vriend van mij was het in Woerden namelijk een drama, en wat moet je dan denken van al die stations richting Arnhem of 's Hertogenbosch, die hebben bijna allemaal geen busverbinding naar Utrecht.
Mwoh, valt mee hoor... Gouda, Woerden, Vleuten en Utrecht Terwijde hebben allemaal een busverbinding ri. Utrecht. Aan de lijn ri. Arnhem heb je in ieder geval verbindingen naar Bunnik, Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen (via Wageningen) en aan de lijn naar Den Bosch kan je met de bus op Utrecht Lunetten en Houten komen en in Culemborg via Nieuwegein.

Leerdam-Geldermalsen (wat ook plat lag) lijkt me een groter probleem, daar rijdt namelijk slechts een buurtbus. Maargoed, da's alleen voor de reizigers die echt daar moeten zijn: wil je verder naar Utrecht dan heb je een frequente rechtstreekse lijn vanuit Leerdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Suus »

Voer maar eens vier volle treinen af met 1 ambassador per half uur :wink: Er is wel een bus naar Utrecht vanuit Woerden, maar zoals ik al zei was dat volgens mijn vriend niet echt een succes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:
En ook hier geldt weer dat de informatie via de omroep op het perron veelal een stuk vollediger is. Aan een melding "er rijden minder treinen" heb je als reiziger niks, daar kan je je reis niet op aanpassen. Dat kan wel als ze zouden melden "de IC's van .03 en .33 uit Utrecht naar Rotterdam rijden niet", dan weet je van tevoren of je er last van gaat hebben i.p.v. pas na aankomst op het station.
Op http://www.acturail.nl stonden vroeger de bijsturingsmaatregelen ook opgenoemd. Ideaal is natuurlijk als er een website is als http://www.traphic.nl (op hun treinenpagina kun je de actuele vertrektijden van veel stations in Nederland opvragen) gecombineerd met het grafische overzicht met versperringen moet dat ongeveer maximale informatie zijn die je kunt bieden.
Bij een flinke verstoring klopt zelfs de actuele hal aanwijzer op de Railpocket niet meer, dus leten ze eerst eens zorgen dat die info klopt, in combinatie met een goede actuele omroep op ALLE stations in dat gebied. dan ben je denk ik al een heel eind.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Doc Zenith
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 12:14
Locatie: Gn

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Doc Zenith »

Vinny schreef:En er was een sectiestoring op LAK (Lunetten aansl.) naast dus de GSM-r storing. Beetje vervelende opstapeling van gebeurtenissen.
Ik hoorde net dat TNV ook nog een (netwerk)tik heeft gehad, dus dat de trdl tegen sternummers aan zat te kijken. En als je dan niet kan bellen...
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Cookie »

En Utrecht ligt wederom behoorlijk plat: sein- en wisselstoring... :? Zie ook http://www.prorail.nl/storingenenwerkza ... heden.aspx .
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Daan »

Wanneer gaan er serieuze kamervragen gesteld worden over dit gefaal van ProRail?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Caspar »

Waarom is het altijd in Utrecht?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Fles »

Daan schreef:Wanneer gaan er serieuze kamervragen gesteld worden over dit gefaal van ProRail?
Zo gauw de IC naar Hoogeveen niet meer kan rijden denk ik :pos:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Waarom is het altijd in Utrecht?
Heb ik me ook wel eens afgevraagd. Ik heb eens in de recidieve storingen gekeken, en het is altijd weer een beetje anders het probleem... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Justin »

Heb begrepen dat het vandaag om 20:00 weer een beetje raak was op/rondom Ut?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door JWM »

SP dringt aan op tweede verkeerspost voor het spoor
vrijdag 21 augustus 2009 08:56

Utrecht - De SP roept verkeersminister Eurlings op om haast te maken met een extra 'regiekamer voor het spoor' die bij grote computer- of stroomstoringen een goed verloop van de treinen kan regelen. Dinsdag werd in Utrecht de zwakte van het spoorsysteem weer duidelijk door een storing in de telefooncentrale bij de verkeersleiding.

Emile Roemer: 'Zo'n extra treindienstleiderspost zou de chaos en overlast op het spoor kunnen beperken. Het kabinet maakt echter te weinig haast met het oprichten van deze post.'

Lees verder
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door JWM »

SP.. Reken zo'n club als ProRail nou gewoon een keer af op bijvoorbeeld iets als het beschikbaarheidspercentage van het spoor in plaats van te eisen dat ze een bepaalde maatregel nemen... :neg:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Ennes »

JWM schreef:SP.. Reken zo'n club als ProRail nou gewoon een keer af op bijvoorbeeld iets als het beschikbaarheidspercentage van het spoor in plaats van te eisen dat ze een bepaalde maatregel nemen... :neg:
Door jezelf af te rekenen op zaken die niet goed lopen, onderschrijf je je eigen falen, dat zal dus niet zo snel gebeuren denk ik
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten