NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Geplaatst op: vrijdag 21 augustus 2009 om 20:07
Laatst bijgewerkt: vrijdag 21 augustus 2009 om 20:07
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan al hun kaartautomaten aanpassen nu is gebleken dat door een foefje uit te halen reizigers voor bepaalde reizen minder kunnen betalen dan eigenlijk zou moeten.
Wanneer reizigers bijvoorbeeld van Groningen naar Amsterdam willen reizen en terug, kost een retourtje 42,30 euro. Wanneer de reiziger een kaartje koopt van Groningen naar Groningen Noord via Amsterdam kost een enkele reis 35,20 euro.
Lees verder
Geplaatst op: vrijdag 21 augustus 2009 om 20:07
Laatst bijgewerkt: vrijdag 21 augustus 2009 om 20:07
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan al hun kaartautomaten aanpassen nu is gebleken dat door een foefje uit te halen reizigers voor bepaalde reizen minder kunnen betalen dan eigenlijk zou moeten.
Wanneer reizigers bijvoorbeeld van Groningen naar Amsterdam willen reizen en terug, kost een retourtje 42,30 euro. Wanneer de reiziger een kaartje koopt van Groningen naar Groningen Noord via Amsterdam kost een enkele reis 35,20 euro.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Moet hiervoor niet ook de voorwaarden worden aangepast? Want dit is helemaal legaal toch?
Overigens is dit met alle stations, niet alleen bij kleintjes die dicht in de buurt zijn Als je ver reist en het goed doet koop je een enkeltje met via omdat dat goedkoper is. Waarom? omdat er een maximum is voor de enkele reis kaartjes, die dus lager is dan de retour prijs met een hoog aantal tariefeendheden
Overigens is dit met alle stations, niet alleen bij kleintjes die dicht in de buurt zijn Als je ver reist en het goed doet koop je een enkeltje met via omdat dat goedkoper is. Waarom? omdat er een maximum is voor de enkele reis kaartjes, die dus lager is dan de retour prijs met een hoog aantal tariefeendheden
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Ja, benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, zonder goedwillende reizigers te duperen Wat een optie zou kunnen zijn is om het Belgische systeem te hanteren: het verbieden van reisonderbrekingen. Niet dat je daar draagvlak voor krijgt in NL op zich, maar okee. En je zal dan een keer of 4 vaker moeten gaan controleren dan nu, dat lijkt ook niet erg realistisch
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Mwah, hoe? Versneld de OVC invoeren
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
webguy schreef:Mwah, hoe? Versneld de OVC invoeren
dan moet het _HUIDIGE_ tariefsysteem in zijn geheel mee over :pos: Dus dat gaat niet werken
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Ben daar ook benieuwd naar. Ik gebruik nogal vaak via-opties, dus tja!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
List om goedkoper met de trein te reizen
De SP in Groningen heeft een manier bedacht om goedkoper met de trein te reizen. De partij vindt de tarieven van de NS te hoog en heeft uitgevonden hoe de treintarieven met een truc omzeild kunnen worden.
Door geen retour te kopen, maar een enkeltje via een ander station, zijn mensen iets goedkoper uit. Zo kost een retourtje van Groningen naar Utrecht normaal 40,80 euro, maar als de reiziger doet alsof hij naar Groningen Noord reist, via Utrecht, kost dat slechts 34,20. De reiziger zal dan het laatste stukje naar Groningen Noord niet afmaken, maar de reis eindigen op Groningen CS.
Het verschil is ontstaan doordat de Nederlandse Spoorwegen de retourtarieven eerder dit jaar verhoogd heeft en de prijs voor een enkeltje juist verlaagd.
Lees verder
De SP in Groningen heeft een manier bedacht om goedkoper met de trein te reizen. De partij vindt de tarieven van de NS te hoog en heeft uitgevonden hoe de treintarieven met een truc omzeild kunnen worden.
Door geen retour te kopen, maar een enkeltje via een ander station, zijn mensen iets goedkoper uit. Zo kost een retourtje van Groningen naar Utrecht normaal 40,80 euro, maar als de reiziger doet alsof hij naar Groningen Noord reist, via Utrecht, kost dat slechts 34,20. De reiziger zal dan het laatste stukje naar Groningen Noord niet afmaken, maar de reis eindigen op Groningen CS.
Het verschil is ontstaan doordat de Nederlandse Spoorwegen de retourtarieven eerder dit jaar verhoogd heeft en de prijs voor een enkeltje juist verlaagd.
Lees verder
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Wie tipt de SP in Veenendaal dat je met een enkeltje De klomp - Maarn á 3,10 volstrekt legaal in Utrecht kan komen terwijl een enkeltje De Klomp - Utrecht 6 euro kost
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Wat is dit voor belachelijk gedoe van de SP dan? Als je het niet eens bent met de prijsstijgingen lijkt mij dit niet te manier om dit te lijf te gaan, want hoewel de NS geen goedwillende reizigers wil lastigvallen lijkt mij dat extreem lastig door te voeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
De partij vindt de tarieven van de NS te hoog
Tegelijkertijd is de SP van mening dat het personeel te weinig loon ontvangt, alle loketten weer open moeten, elk treinstel een conducteur moet krijgen enz. enz. Mijn vraag aan de SP: Waar moet dat geld vandaan komen?
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Het werkt ook op korte trajecten, Rotterdam C. - Rotterdam Blaak via Hoek van Holland strand is ook voordeliger dan een retourtje Rotterdam C./Blaak (hetzelfde tarief) - Hoek van Holland strand.
Het is een spectrum.
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Dat gaat dan alleen op als die stations hetzelfde tariefpunt zijn?
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Het lijkt er niet op
Purmerend Weidevenne en Purmerend zijn wel verschillende tariefpunten, en daar is het resultaat
Purmerend Weidevenne - Amsterdam - Purmerend (enkele reis): 7,90
Retour Purmerend Weidevenne - Amsterdam: 8,00
Purmerend Weidevenne en Purmerend zijn wel verschillende tariefpunten, en daar is het resultaat
Purmerend Weidevenne - Amsterdam - Purmerend (enkele reis): 7,90
Retour Purmerend Weidevenne - Amsterdam: 8,00
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Wat een topsysteem: Een retourtje Capelle Schollevaar - Rotterdam Alexander kost 3,60. Met een enkeltje Capelle Schollevaar - Nieuwerkerk a/d ijssel via Rotterdam Alexander slechts 2,20
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Ik vraag me sterk af wat NS dan wil gaan aanpassen op dit moment.
Laatst gewijzigd door M57 op zo 23 aug 2009, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Zeggen dat je iets aanpast en dat ook werkelijk doen zijn twee werelden met een beweegbare brug ertussen, welke wel eens openstaat
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
het zal misschien even duren, maar men is vanaf de laatste tariefswijziging al bezig om de prijs van een retour gelijk te trekken met 2x een enkele reis. ( dit overigens vanwege het ROS )
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Reizen Op Saldo
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Maar de kosten van een retour en een enkeltje relatief aan elkaar heeft nog steeds eigenlijk niks te maken met het probleem op lange stukken: namelijk dat de max prijs voor een enkeltje logischerwijs altijd wel lager moet blijven dan die voor een retourtje, of je moet de tariefregels veranderen, bijvoorbeeld door bij een via-route die max te laten vervallen en het pure aantal tariefkms te rekenen
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
:neg: Het moet eens kappen wezen met dat gejank over "list" en "misbruik" alsof er iets verschrikkelijks gebeurt Het is ten hoogste "onbedoeld gebruik" van een verder volstrekt legale, door de vervoerder aangeboden constructie. Maar ja, onbedoeld gebruik. Nou, WAT boeiend. Hoeveel van jullie trappen zich niet het licht uit de ogen met hun Studenten-OV? Ook onbedoeld gebruik. Waar hebben we het over? Nergens over. :pos:
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Iets zegt me dat voorlopig er nog helemaal niets aangepast gaat worden, of willen ze enkele reizen-met-via gaan verbieden? Totdat er op elk station poortjes staan kun je volgens mij onmogelijk voorkomen dat mensen het laatste deel van de reis niet afleggen, en het aanpassen van de tarieven om de maximale ritprijs voor enkele reizen te verhogen en de regressie uit de tarifering te halen zal ook niet zomaar kunnen (daar moet tenslotte eerst nog door alle belangenorganisaties en de minister een ei over gelegd worden). Storm in een glas water lijkt me...
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Sowieso, om welk percentage van de reizen gaat dit helemaal?
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Je weet toch dat de SP het geld uit de zak wil kloppen van gewone hardwerkende Nederlanders die nu toch al helemaal krom liggen van het buiten-exeptionele belastingtarief wat we in Nederland kennen. Bovendien is de SP hypocriet: Ze klagen wel over de bonussen in de prive sector, maar al die miljarden die via overheidsinventie worden verspild en over de balk gesmeten ter meerdere eer en glorie van het Systeem zonder dat er ook maar enige meerwaarde wordt geboden voor de samenleving: dat is dan ineens geen probleem meer...JWM schreef:De partij vindt de tarieven van de NS te hoog
Tegelijkertijd is de SP van mening dat het personeel te weinig loon ontvangt, alle loketten weer open moeten, elk treinstel een conducteur moet krijgen enz. enz. Mijn vraag aan de SP: Waar moet dat geld vandaan komen?
:neg:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Volgens mij moet je altijd de keuzevrijheid hebben om een deel van de reis niet af te leggen.Geert schreef:Totdat er op elk station poortjes staan kun je volgens mij onmogelijk voorkomen dat mensen het laatste deel van de reis niet afleggen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 gasten