NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Vinny » Do 27 Aug 2009, 21:53

Ja hehe wat wil je: Leukere meisjes, grotere kermissen en lekkerder bier :lol:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Caspar » Do 27 Aug 2009, 22:42

Voor alle 3 de punten van je moet je in Duitsland zijn. Oke de meiden zijn min of meer gelijk, maar de kermissen en het bier, daar kunnen we niet aan tippen hier. Maar dat heeft niets meer met de via-kaartjes te maken 8-)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Vinny » Do 27 Aug 2009, 22:51

Het was ook maar een grapje tussendoor. Ik ben benieuwd wat de NS nou echt gaat wijzigen...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Vinny » Do 27 Aug 2009, 23:03

Goed:
Even de tarieftabel uit het spoorboekje van 1989:
[Prijzen zijn derhalve vermeld in guldens.]

Code: Selecteer alles

km - 2enk - 1ret - via
5 - 3,00 - 2,80 - 2,50
10 - 5,00 - 4,60 - 4,40
20 - 8,80 - 8,10 - 8,70
50 - 21,20 - 19,50 - 20,20
100 - 40,40 - 32,80 - 50,90
200 - 63,20 - 50,90 - 48,50

Het wordt tijd voor een echt kilometertarief bij de spoorwegen :roll:
(voor 'via' heb ik de prijs genomen van het dubbele aantal kilometers, enkele reis, in de praktijk is dat meestal ietsje duurder, tenzij het via-station op minder dan één kilometer afstand ligt).
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor MdJ » Vr 28 Aug 2009, 22:03

Tussen 2 willekeurige stations... Amf-Apd is een klein halfuurtje. Apd-Apdo is dan 4 minuten. En allebei 10,00 euro?
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Justin » Vr 28 Aug 2009, 22:51

Ik zou haast willen dat ze Barneveld Noord Aansluiting als tariefpunt hanteerden voor Barneveld Noord. Vanuit Oost-Nederland moet je bij een retourtje Amersfoort-Barneveld Noord (Aansluiting) toch 4 keer doen, wat nogal prijzig is, had ik gemerkt.

Ook bij een tussenstop betaal je iets te veel (vind ik), zo had ik gemerkt bij een reisje Almelo-Zwijndrecht via Barneveld Noord :(. Maar goed, dat is weer te veel, en niet te weinig ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Suus » Vr 28 Aug 2009, 23:08

Zou dat anders worden als station Hoevelaken wordt geopend?
Rame à l'approche

dennistd
Berichten: 1388
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor dennistd » Za 29 Aug 2009, 08:11

Hoevelaken komt toch tussen Barneveld Aansluiting en Amersfoort? Dan zou het goedkoper moeten worden ja.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Vinny » Za 29 Aug 2009, 11:08

Bee schreef:Zou dat anders worden als station Hoevelaken wordt geopend?

Ik denk het niet. Oost-Nederland / Barneveld wordt natuurlijk via Amersfoort gerekend omdat 99% van de reizigers op Amersfoort overstapt. :idea:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Geert » Za 29 Aug 2009, 12:37

Dat mag dan niet meer tenzij je een 'via Amersfoort' op je kaartje zet (en dan wordt je kaartje dus inderdaad via Amersfoort berekend).

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Vinny » Za 29 Aug 2009, 16:26

^^ Maar op Hoevelaken gaan geen intercity's stoppen. Hoe moet je dan gaan reizen? Bij Apeldoorn een NS-bus ofzo :evil:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Karl
Berichten: 3645
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Karl » Za 29 Aug 2009, 16:33

Maakt toch niet uit, de snelste route is waarschijnlijk alsnog via Amf dus die wordt gewoon geadviseerd. Net zoals Dordrecht - Rotterdam Blaak ook via Rotterdam Centraal vaak wordt geadviseerd als je een abbonement hebt.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Geert » Za 29 Aug 2009, 16:54

Vinny schreef:^^ Maar op Hoevelaken gaan geen intercity's stoppen. Hoe moet je dan gaan reizen? Bij Apeldoorn een NS-bus ofzo :evil:

In Maarn stoppen ook geen intercity's, en daar betaal je ook niet extra voor je omweg als je naar Arnhem wilt reizen. Lijkt me een vergelijkbare situatie.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Daniel » Za 29 Aug 2009, 18:03

Karl schreef:Maakt toch niet uit, de snelste route is waarschijnlijk alsnog via Amf dus die wordt gewoon geadviseerd. Net zoals Dordrecht - Rotterdam Blaak ook via Rotterdam Centraal vaak wordt geadviseerd als je een abbonement hebt.

Ehm, hoe kom je daar nu weer bij. Ik heb 't net nog eventjes gecheckt in de reisplanner en die zegt precies wat ik al dacht: gewoon rechtstreeks reizen, ook als je de optie "netabonnement" aan zet.

Is ook volstrekt logisch: de stoptrein vertrekt slechts 4 of 5 minuten eerder uit Dordrecht als de IC en als je met de IC in Rotterdam aankomt heb je nog 5 tot 10 minuten wachttijd op 'n trein terug naar Blaak. Via Centraal kom je daar dus zelfs later aan! 'tis alleen een optie als je de s5000 hebt gemist, mis je de s5100 dan kan je net zo goed op de s2200 wachten: dan kom je op exact hetzelfde moment op Blaak aan als met s2100 -> s5100 via Centraal :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Chauf21 » Za 29 Aug 2009, 18:33

Misschien nu niet meer, maar enkele jaren terug was dat vaak de snelste reismogelijkheid (/meer kans op een zitplaats) :) Qua prijs maakte dat echter nooit wat uit (Rtd en Rtb liggen in dezelfde tariefzone).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Berichtdoor Daniel » Za 29 Aug 2009, 18:49

Hmm, dat kan alleen voor drgl 2007 geweest zijn... toen is de s1900 namelijk iets van 6 minuten vroeger gaan rijden waardoor het verschil dus groter geworden is.
Maar de s2100 en s5100 rijden al jaren op dezelfde tijden, dus op dat tijdstip maakt het niet uit.

Was het niet in de tijd dat de s5000 alleen nog in de spits doorreed naar Dordrecht? Toen waren er immers nog maar 4 verbindingen vanuit Dordt per uur tegen zes vanuit Rotterdam C.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten