GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door JWM »

GroenLinks wil geld voor spoor, zorg en school
Uitgegeven: 14 september 2009 23:51
Laatst gewijzigd: 14 september 2009 23:51


DEN HAAG - GroenLinks wil het openbaar vervoer verbeteren door volgend jaar 1 miljard euro uit te trekken voor de aanleg van nieuw spoor en meer tramlijnen. Ook wil de partij dat er 1 miljard extra gaat naar de zorg en eenzelfde bedrag naar het onderwijs, onder meer om de salarissen van leraren te verhogen.

Dat staat in de maandag gepubliceerde tegenbegroting waarin GroenLinks alternatieve voorstellen doet voor de maatregelen die het kabinet dinsdag op Prinsjesdag presenteert.

Lees verder
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door deadlock »

Ik zag één miljard en daarna 'spoorlijnEN' en 'tramlijnEN' en toen moest ik lachen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
aswnl
Berichten: 98
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door aswnl »

Ach, GL. Die willen een heleboel zolang een ander het maar betaalt...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door AppleMoose »

Moet dit nou echt hier geplaatst worden?

Heel leuk van GL, zo'n tegenbegroting (iets wat elke partij doet deze week) maar GL heeft gewoon niks te willen momenteel.

Even een schetsje zoals het gaat bij de Algemene Beschouwingen.

Een willekeurig oppositiepartij presenteerd een plannetje.(de zogenaamde tegenbegroting). Daar wordt dan even over gebabbeld, dan mag Balkenende een antwoord geven op de vraag of ie dat wil doorvoeren, Balkenende zegt "Nee". Dan wordt daar nog even over doorgebabbeld. aan het einde van het debat wordt het nogmaals gevraagd. Balkenende zegt weer "Nee" en dan is het lunchtijd/dinertijd en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag.

Iedere partij wil nu wat met het OV (lekker populair), zeker tijdens de AB, maar die plannetjes hoeven wat mij betrefd niet allemaal hier geplaatst te worden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door Karl »

Ik vind het goed dat ook zulke berichten geplaatst worden, ook wanneer ze niet uitgevoerd worden.
GL heeft dan wel momenteel niets te willen, het verspreiden van ideeën (op welke manier dan ook, tv, internet, radio...) van partijen die niet aan de macht zijn draagt mijn inziens fundamenteel bij aan het instand houden van een functionerende democratie.
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door deadlock »

Ronzol schreef:Moet dit nou echt hier geplaatst worden?

Heel leuk van GL, zo'n tegenbegroting (iets wat elke partij doet deze week) maar GL heeft gewoon niks te willen momenteel.

Even een schetsje zoals het gaat bij de Algemene Beschouwingen.

Een willekeurig oppositiepartij presenteerd een plannetje.(de zogenaamde tegenbegroting). Daar wordt dan even over gebabbeld, dan mag Balkenende een antwoord geven op de vraag of ie dat wil doorvoeren, Balkenende zegt "Nee". Dan wordt daar nog even over doorgebabbeld. aan het einde van het debat wordt het nogmaals gevraagd. Balkenende zegt weer "Nee" en dan is het lunchtijd/dinertijd en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag.

Iedere partij wil nu wat met het OV (lekker populair), zeker tijdens de AB, maar die plannetjes hoeven wat mij betrefd niet allemaal hier geplaatst te worden.
"een plannetje"

Zelfs bij Wilders waren er concretere plannen om iets te doen dan die zwakzinnige werkgroepen van het kabinet :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door 88122903 »

Ach een mooi bedrag maar de opositsie komt altijf met mooie plannen.
Wanneer groenlinks een regeerpartij wordt zou het voorgestelde bedrag vast wel lager worden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door Fles »

deadlock schreef:"een plannetje"

Zelfs bij Wilders waren er concretere plannen om iets te doen dan die zwakzinnige werkgroepen van het kabinet :')
Ja, die "kopvoddentaks". Welke MONGOOL bedenkt zoiets? :neg:

Wat lees je vanochtend op de voorpagina van de Metro?

Afbeelding

81 % vindt dit een goed idee. Wat een land is dit aan het worden zeg :|
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door deadlock »

Het lijkt me dat die poll gemold is. Plus dat ik het uiteraard niet over dat voorstel had.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door AppleMoose »

Karl schreef:Ik vind het goed dat ook zulke berichten geplaatst worden, ook wanneer ze niet uitgevoerd worden.
GL heeft dan wel momenteel niets te willen, het verspreiden van ideeën (op welke manier dan ook, tv, internet, radio...) van partijen die niet aan de macht zijn draagt mijn inziens fundamenteel bij aan het instand houden van een functionerende democratie.
We zijn geen propagandaforum toch?

Een beetje selecteren wat echt relevant is en wat niet lijkt me geen kwaad dunkt me.

Als het gewoon tijdens een willekeurig OV-debat dit naar voren zou komen, dan heeft het wellicht een kans van slagen en zou je het wellicht hier kunnen plaatsen. Een zinsnede uit een tegenbegroting tijdens de Algemene Beschouwingen lijkt me niet zinvol om hier te plaatsen daar de uitkomst hiervan al 100% zeker is, dat plan haalt het niet. Zo gaat dat nu eenmaal tijdens de AB.

Niet alle berichten waar het OV in voorkomt is relevant om hier te plaatsen. Laten we met z'n allen een klein beetje kieskeurig wezen :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door JWM »

*Boosdoener meld zich*

Dit stukje stond op de voorpagina van wat volgensmij de populairste nieuwssite van Nederland is. Volgensmij weet de redactie van NU.nl wel redelijk in te schatten wat nieuws is en wat geen nieuws is. Het gaat ook nog eens over openbaar vervoer, dan past het hier toch ook prima?

Het was niet mijn bedoeling om hier GroenLinks propaganda neer te zetten. Ik denk ook dat elke forumgebruiker verstanding genoeg is om voorzichzelf dit artikel op waarde te beoordelen.

Ronzol schreef:Niet alle berichten waar het OV in voorkomt is relevant om hier te plaatsen.

Als het niet relevant is ontstaat er ook geen discussies uit en bloed zo'n topic vanzelf wel dood.

Misschien een goed idee om over het volgende eens een balletje op te werpen: Je ziet nu op dit gehele forum dat de meeste discussies ontstaan over nieuwsberichten die in dit subforum staan. Zou het niet logischer zijn om nieuwsberichten over treinen in dat subforum neer te zetten, over bus/tram/metro in dat subforum enz. enz.? Ook wordt er nu bij elk nieuwbericht, over bijvoorbeeld de HSL, steeds een nieuw topic geopend. Het zou de overzichtelijkheid wellicht ten goede komen als we dat in het vervolg gaan bundelen in 1 topic.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door deadlock »

Ronzol schreef:We zijn geen propagandaforum toch?
Hoe the Hell zou dit propaganda zijn? Als dit een kabinetsvoorstel was geweest waar de kamer negatief over had gestemd had het wel gemogen?

Wie geeeft jou het recht om met de vlooienkam door de nieuwsberichten te gaan en te bepalen wat wel en niet hier hoort? Het is niet bepaald een mediastunt van GL, ze hebben OV altijd al warm aan het hart gehad. Wat uiteraard niet betekent dat ze enig idee hebben hoe ze het moeten bestieren, maar dat is een tweede.
Een beetje selecteren wat echt relevant is en wat niet lijkt me geen kwaad dunkt me.
Het is relevant op het moment dat het discussiewaardig is. Als het niet discussiewaardig is kan een mod besluiten om er een slotje op te zetten of het zakt vanzelf weg.
Niet alle berichten waar het OV in voorkomt is relevant om hier te plaatsen. Laten we met z'n allen een klein beetje kieskeurig wezen :wink:
Laten we het gewoon vooral zo breed mogelijk houden. Stel nou dat er concrete plannen op tafel gegooid worden door een oppositiepartij en gebruiker Kaas en gebruiker Spek vervelen zich. Dan kunnen die lekker over die topic gaan bakkelijen. Dat is hier aan de orde van de dag.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door Geert »

Wat ons betreft mogen artikelen die over openbaar vervoer gaan geplaatst worden. Een politieke partij die een plan heeft waarbij openbaar vervoer deel van is valt daar ook onder. Als je het artikel niet nieuwswaardig vindt, klik het dan weg en reageer niet :)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door AppleMoose »

Tuurlijk mag hier wat geplaatst worden als een politieke partij plannen heeft met het OV.
En natuurlijk weet nu.nl wat wel en niet nieuwswaardig is.

Ik val alleen gewoon over het feit dat het OV in dat hele nieuwsbericht precies in 1 zin voorkomt. Jazeker, 1! zinnetje.

"GroenLinks wil het openbaar vervoer verbeteren door volgend jaar 1 miljard euro uit te trekken voor de aanleg van nieuw spoor en meer tramlijnen.".
Moet voor dat ene zinnetje dan een nieuw topic geopend worden? :roll:

Maargoed, als jullie over dat ene zinnetje door willen babbelen, prima!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door Vinny »

Maar goed, er is ook al een forumdraad over een 'nieuwe spoorlijn' tussen Den Haag en Rotterdam. Dat was ook één zin in een nieuwsbericht dat verder vooral over de nieuwe snelweg (A 4) tussen beide plaatsen ging ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door AppleMoose »

Die heb ik dan gemist ;)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: GroenLinks: Volgend jaar 1 miljard euro naar het OV

Bericht door JWM »

Ach we voeren hier ook discussies over zelfmoord omdat dat toevallig in Nederland wat vaker op het spoor voorkomt dan in andere EU-landen :twisted:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten