Nieuwe routes buurtbus

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe routes buurtbus

Bericht door Daniel »

88122903 schreef:lijn 188 kan een alternatief zijn maar is niet sneller dan het buurtbus alternatief, omdat de inwoners vanaf de Zwijndrechtse wijken de korte Lindt en Nederhoven toch een kwartier kwijt zijn om naar het station te gaan, samen met de twintig minuten lange reis in de 188 echt niet sneller.
Mwoh, je stelde eerder nog dat je buurtbus er ook 12 minuten over gaat doen naar H.I. Ambacht. En aangezien de 88 er vanuit H.I. Ambacht ook nog 20 minuten over doet naar de Kralingse Zoom zal de tijdwinst van je buurtbus minimaal zijn.
Daarnaast neemt je tijdswinst al af als je niet helemaal achterin Nederhoven woont omdat van plekken in die wijk dichter bij de A16 de buurtbusreistijd toeneemt maar de reistijd naar het station juist afneemt.
Op de 88 vanuit zwijndrecht station is nog nerger omdat er heen geen overstap mogelijkheid bestaat en dat de reis bij elkaar met een goede overstap al een uur gaat duren
Ow jawel hoor, je hebt juist vanuit achterin Nederhoven een prima aansluiting op lijn 88. Echter moet je dan verder kijken dan je neus lang is en niet op het station overstappen.
Als je toch al achterin de door lijn 11 bediende wijk woont zit je ook vlakbij de Munnikensteeg. Daarover rijdt notabene al een bus die er ook nog eens twee haltes heeft nabij de enige punten waar die buurtbus van jou de wijk uit zou kunnen: lijn 17.
En laat die lijn nou een pracht van een aansluiting bieden op lijn 88 bij halte Beneluxlaan. Je hoeft er nog nieteens voor over te steken, zelfs beter als op het station dus! :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Nieuwe routes buurtbus

Bericht door 88122903 »

Stefan schreef:
88122903 schreef:Ze zeggen van mij wel eens dat ik feite niet goed controleer maar julie kunnen er ook wat van.
Rustig maar hoor, mensen maken wel eens fouten.. :roll:

JeePee schreef:Een overstap van 2 resp 4 minuten is toch super. Kort verkeer erbij maakt het nog mooier. Ik zie het probleem niet hoor.

En kort verkeer is er, dus de overstap zal vast zonder problemen moeten kunnen verlopen. :)


Het was niet mijn bedoeling om scherp uit te hoek te komen, want ik ken me zelf en ik heb hier weleens een paar flaters gemaakt, dus je fout was geen probleem hoor, ik ben veel fanatiek in discusies en absoluut niet boos hoor!


Nog even kort over de overstaptijd ingaande, als ik naar school moet en ik heb weinig speling qau reistijd dan voel ik me toch wel een beetje onrustig met een krappe overstaptijd en 1x p uur buiten spits is met de scholtijden vervelend als het tegen zit loopt je reistijd toch behoorlijk op.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Nieuwe routes buurtbus

Bericht door JeePee »

Ik heb liever een overstap van 2 minuten die ik alleen in excessieve gevallen niet haal dan een overstap die altijd 15 minuten is... Zeker als ik weet dat de chauffeurs elkaar gewoon kunnen oproepen en vragen even te wachten. Zeker in landelijke gebieden zijn er veel knooppunten die gebouwd zijn op korte overstappen. Die worden vrijwel altijd gehaald en daarmee blijft de reistijd in rurale gebieden binnen de perken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe routes buurtbus

Bericht door Meltrain »

Zwijndrecht en H.I. ambacht zijn alleen geen 'landelijk gebied'. :wink:
@ 88(nog wat)03: stuur je idee door naar Arriva en kijk wat wat men er daar van vindt. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nieuwe routes buurtbus

Bericht door Etienne »

Pak ik er even een andere lijn bij. Als voorbeeld neem ik dan buurtbus 484 van Pijnacker via Oude Leede naar Delfgauw.

Op zo'n punt vind ik een buurtbus wel logisch, omdat deze door een landelijk gebied rijdt waar wel een aantal oudere mensen wonen die toch in 1 van de 2 plaatsen boodschappen etc. moeten doen.

Sinds Veolia de concessie Haaglanden streek heeft overgenomen hebben ze de route gewijzigd en deze slaat wel aan. Er zitten wel meer mensen in de buurtbus :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe routes buurtbus

Bericht door Geert »

Veolia rijdt nog maar kort, de stijging van het aantal passagiers kan ook door allerlei andere factoren komen. Bijvoorbeeld dat het nu slechter weer is dan een maand geleden en dat iedereen nu wel terug is van vakantie :idea:
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Nieuwe routes buurtbus

Bericht door 88122903 »

Geert schreef:Veolia rijdt nog maar kort, de stijging van het aantal passagiers kan ook door allerlei andere factoren komen. Bijvoorbeeld dat het nu slechter weer is dan een maand geleden en dat iedereen nu wel terug is van vakantie :idea:
Stomme vraag misschien maar veolia rijdt in de concesie Haaglanden toch al een jaar?
Ik weet niet wanneer ze de buurtbuslijn pricies veranderd hebben maar mocht het vorig jaar geweest zijn dan kun je wel conclusies trekken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe routes buurtbus

Bericht door Daniel »

Een jaar?! Ze rijden er morgen pas precies een maand :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe routes buurtbus

Bericht door Meltrain »

De gunning is alleen al een jaar geleden verstrekt. :wink:
Maar de ingangsdatum was inderdaad 30-08-2009.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Nieuwe routes buurtbus

Bericht door 88122903 »

meltrain schreef:De gunning is alleen al een jaar geleden verstrekt. :wink:
Maar de ingangsdatum was inderdaad 30-08-2009.
Dan weet ik dat weer, ik heb het zelfde probleem als vele andere hier ik ben geintreseert in OV busvervoer, maar eigelijk ben ik alleen ervaringsdeskundige in de eerste letter van de DAV concessie.
Het zal wel een unicum zijn als een OV uitvoerder een betere route bedenkt dan de buurtbus organisatie zelf
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten