Statistieken: méér dan cijfertjes.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
November is alweer voorbij... een maand met aan de cijfers te zien veel vertragingen van 4 minuten. En ik ben weer terug op de 100% reispunctualiteit op m'n heenreis :)
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 88,6% (oktober: 95,9%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 95,5% (oktober: 97,7%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 84,2% (oktober: 89,8%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 93,1% (oktober: 93,8%)
Controlekans: 2,3% (oktober: 6,3%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 67 (oktober: 40)
Aantal minuten aankomstvertraging: 73 (oktober: 6448)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 35 (oktober: 41)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100,0% (oktober: 91,7%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 90,9% (oktober: 91,7%)
Vertragingsminuten heen: 14 (oktober: 43)
Aantal minuten te vroeg heen: 32 (oktober: 36)
Vertragingsminuten terug: 40 (oktober: 55)
Aantal minuten te vroeg terug: 3 (oktober: 5)
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 88,6% (oktober: 95,9%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 95,5% (oktober: 97,7%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 84,2% (oktober: 89,8%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 93,1% (oktober: 93,8%)
Controlekans: 2,3% (oktober: 6,3%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 67 (oktober: 40)
Aantal minuten aankomstvertraging: 73 (oktober: 6448)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 35 (oktober: 41)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100,0% (oktober: 91,7%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 90,9% (oktober: 91,7%)
Vertragingsminuten heen: 14 (oktober: 43)
Aantal minuten te vroeg heen: 32 (oktober: 36)
Vertragingsminuten terug: 40 (oktober: 55)
Aantal minuten te vroeg terug: 3 (oktober: 5)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
En wat zijn je cumulatieven totnogtoe? Of zien we die pas eind volgende maand :)?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Optelling van de verschillende maanden zit nog niet in m'n sheet, zal ik volgende maand wel toevoegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
De cijfers van december, met een uiterst hoge reispunctualiteit :D
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 97,1% (november: 88,6%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 100,0% (november: 95,5%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 91,4% (november: 84,2%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 100,0% (november: 93,1%)
Controlekans: 8,6% (november: 2,3%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 27 (november: 67)
Aantal minuten aankomstvertraging: 27 (november: 73)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 43 (november: 35)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100,0% (november: 100,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 100,0% (november: 90,9%)
Vertragingsminuten heen: 9 (november: 14)
Aantal minuten te vroeg heen: 39 (november: 32)
Vertragingsminuten terug: 18 (november: 40)
Aantal minuten te vroeg terug: 4 (november: 3)
De cumulatieven voor heel 2011 volgen zodadelijk...
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 97,1% (november: 88,6%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 100,0% (november: 95,5%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 91,4% (november: 84,2%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 100,0% (november: 93,1%)
Controlekans: 8,6% (november: 2,3%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 27 (november: 67)
Aantal minuten aankomstvertraging: 27 (november: 73)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 43 (november: 35)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100,0% (november: 100,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 100,0% (november: 90,9%)
Vertragingsminuten heen: 9 (november: 14)
Aantal minuten te vroeg heen: 39 (november: 32)
Vertragingsminuten terug: 18 (november: 40)
Aantal minuten te vroeg terug: 4 (november: 3)
De cumulatieven voor heel 2011 volgen zodadelijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
En dan nu de totalen voor het jaar 2011, waar mogelijk vergeleken met de NS-cijfers voor geheel Nederland. Enkele trends zijn er wel in te zien, zo lieten de winterse omstandigheden het jaar vrij slecht beginnen, bracht het voorjaar verbetering en ging de punctulaiteit in de zomer weer wat omlaag. In de herfst en winter is vervolgens weer een stabilisatie te zien. Opvallend is dat over het hele jaar gezien net iets meer treinen die ik nam op tijd vertrokken t.o.v. het landelijk gemiddelde. De aankomst was echter juist net iets vaker vertraagd.
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 91,3%
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 96,2%
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 90,3%
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 94,7%
NS-punctualiteit 3 min. norm: 90,9%
NS-punctualiteit 5 min. norm: 95,5%
Controlekans: 9,7%
Aantal uren vertrekvertraging: 9,8
Aantal uren aankomstvertraging: 10,2
Aantal uren te vroeg aangekomen: 10,0
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 96,6%
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 91,3%
Vertragingsuren heen: 2,8
Aantal uren te vroeg heen: 9,0
Vertragingsuren terug: 8,8
Aantal uren te vroeg terug: 1,2
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 91,3%
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 96,2%
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 90,3%
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 94,7%
NS-punctualiteit 3 min. norm: 90,9%
NS-punctualiteit 5 min. norm: 95,5%
Controlekans: 9,7%
Aantal uren vertrekvertraging: 9,8
Aantal uren aankomstvertraging: 10,2
Aantal uren te vroeg aangekomen: 10,0
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 96,6%
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 91,3%
Vertragingsuren heen: 2,8
Aantal uren te vroeg heen: 9,0
Vertragingsuren terug: 8,8
Aantal uren te vroeg terug: 1,2
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Was deze al bekend: http://www.cijferboekje.nl/media/userfi ... atting.pdf? Bij mij nog niet. De cijfers heb ik inmiddels in de echte Wikipedia verwerkt.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
@Daniel: hoe houd je je statistieken bij? Doe je dat handmatig?
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dat deed ik handmatig ja, maar nu al geruime tijd niet meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Berichten over bussen volgen zijn afgesplitst naar een eigen topic
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hulde!webguy schreef:Berichten over bussen volgen zijn afgesplitst naar een eigen topic
Eindelijk een GOEIE afsplits actie :pos:
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Tijd om dit topic nieuw leven in te blazen :)
Cijfers van http://www.rijdendetreinen.nl over april 2013
Top 10 oorzaken van treinstoringen:
Helaas was afgelopen maand een aanrijding met persoon de meest voorkomende oorzaak voor treinstoringen. Op 8 april waren er zelfs vier aanrijdingen. Voor de rest veel infrastoringen en defecte treinen.
1. aanrijding met een persoon (33 storingen, 16,4%)
2. wisselstoring (28 storingen, 13,9%)
3. defecte trein (23 storingen, 11,4%)
4. seinstoring (22 storingen, 10,9%)
5. defecte spoorbrug (9 storingen, 4,5%)
.. eerdere verstoring
.. herstelwerkzaamheden
8. overwegstoring (7 storingen, 3,5%)
9. beperkingen op last van de brandweer (6 storingen, 3%)
10. beperkingen op last van de politie (5 storingen, 2,5%), uitloop van werkzaamheden
Trajecten met de meeste storingen
Een gedeelde eerste plaats voor Arnhem-Winterswijk en voor Schiphol-Utrecht Centraal, op beide trajecten waren deze maand 11 storingen te tellen.
1. Arnhem - Winterswijk (11 storingen, 5,5%)
.. Schiphol - Utrecht Centraal
3. Dordrecht - Geldermalsen (8 storingen, 4%)
4. Groningen - Zwolle (7 storingen, 3,5%)
5. Alkmaar - Amsterdam Centraal (6 storingen, 3%)
.. Amersfoort - Amsterdam Centraal
.. Amersfoort - Schiphol
.. Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal
.. Den Haag HS - Rotterdam Centraal
.. Hengelo - Zutphen
.. Leeuwarden - Zwolle
De dag met de meeste storingen deze maand was 4 april, toen er 16 verschillende storingen geteld werden. Op 27 april waren er helemaal geen storingen. In totaal waren er in april 200 storingen (gemiddeld 6,7 storingen per dag) en daarmee doet april het een stuk slechter dan maart (waarin maar 154 storingen gemeld waren).
Cijfers van http://www.rijdendetreinen.nl over april 2013
Top 10 oorzaken van treinstoringen:
Helaas was afgelopen maand een aanrijding met persoon de meest voorkomende oorzaak voor treinstoringen. Op 8 april waren er zelfs vier aanrijdingen. Voor de rest veel infrastoringen en defecte treinen.
1. aanrijding met een persoon (33 storingen, 16,4%)
2. wisselstoring (28 storingen, 13,9%)
3. defecte trein (23 storingen, 11,4%)
4. seinstoring (22 storingen, 10,9%)
5. defecte spoorbrug (9 storingen, 4,5%)
.. eerdere verstoring
.. herstelwerkzaamheden
8. overwegstoring (7 storingen, 3,5%)
9. beperkingen op last van de brandweer (6 storingen, 3%)
10. beperkingen op last van de politie (5 storingen, 2,5%), uitloop van werkzaamheden
Trajecten met de meeste storingen
Een gedeelde eerste plaats voor Arnhem-Winterswijk en voor Schiphol-Utrecht Centraal, op beide trajecten waren deze maand 11 storingen te tellen.
1. Arnhem - Winterswijk (11 storingen, 5,5%)
.. Schiphol - Utrecht Centraal
3. Dordrecht - Geldermalsen (8 storingen, 4%)
4. Groningen - Zwolle (7 storingen, 3,5%)
5. Alkmaar - Amsterdam Centraal (6 storingen, 3%)
.. Amersfoort - Amsterdam Centraal
.. Amersfoort - Schiphol
.. Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal
.. Den Haag HS - Rotterdam Centraal
.. Hengelo - Zutphen
.. Leeuwarden - Zwolle
De dag met de meeste storingen deze maand was 4 april, toen er 16 verschillende storingen geteld werden. Op 27 april waren er helemaal geen storingen. In totaal waren er in april 200 storingen (gemiddeld 6,7 storingen per dag) en daarmee doet april het een stuk slechter dan maart (waarin maar 154 storingen gemeld waren).
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Zijn de dubbelingen eruit gehaald? Goede cijfers.
Komt wel goed schatje.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Bij de trajecten kunnen dubbelingen zitten, bijvoorbeeld een storing bij Breukelen telt 1x voor Amsterdam C-Utrecht en 1x voor Schiphol-Utrecht. De oorzaken zijn wel zonder dubbelingen. Voor de rest is alles gewoon op basis van wat NS.nl rondtoetert ;) (dus wat er in www.rijdendetreinen.nl/archief staat)
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Geert heb je die statistieken ook voor zeg, de eerste vier maanden van 2012 en de eerste vier maanden van 2013?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mooie statistieken en archief.
Wat is het verschil tussen een aanrijding en een aanrijding met een persoon/voertuig?
Wat is het verschil tussen een aanrijding en een aanrijding met een persoon/voertuig?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Aanrijding met een vogel bijvoorbeeld, of een omgewaaide boom.
Komt wel goed schatje.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Of een voertuig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Of met een huis:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Jazeker :) Zal ik vanavond wel even posten.deadlock schreef:Geert heb je die statistieken ook voor zeg, de eerste vier maanden van 2012 en de eerste vier maanden van 2013?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Voertuig heeft vaak wel zijn eigen classificatie, die valt niet onder de algemene noemer aanrijding.deadlock schreef:Of een voertuig.
Komt wel goed schatje.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik heb alleen landbouwvoertuig apart vermeld zien worden.Thom91 schreef:Voertuig heeft vaak wel zijn eigen classificatie, die valt niet onder de algemene noemer aanrijding.deadlock schreef:Of een voertuig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dat is zeker de ISVL lijst?
Er is ook een aanrijding met een viaduct, geloof ik, maar die staat ietsje raar in die ISVL lijst.
Er is ook een aanrijding met een viaduct, geloof ik, maar die staat ietsje raar in die ISVL lijst.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 175 gasten