Statistieken: méér dan cijfertjes.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
De rode lijnen zijn spoorwegen mag ik aannemen. Maar wat zijn de lichtblauwe lijnen?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Busreizen zo te zien.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dat zijn inderdaad stukken die zijn afgelegd met de bus, al dan niet vrijwillig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Meer dan spijtig dat je niet de IC hebt genomen tussen Brioude en Nîmes, dat is een prachtig stuk.
Statistieken: méér dan cijfertjes.
Maar als ik op dezelfde dag nog in Perpignan wou komen zou het ondertussen 21 uur zijn en dan heb ik nog niets gegeten. En ik ga ook niet vijf uur doorbrengen in Brioude.
Ik ga nog wel een keer terug, er zijn drie nieuwe treinen voor die lijn besteld door Occitanie dus ik maak mij niet heel veel zorgen over die lijn.
Ik ga nog wel een keer terug, er zijn drie nieuwe treinen voor die lijn besteld door Occitanie dus ik maak mij niet heel veel zorgen over die lijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hij ligt er ook een stuk beter bij dan de Aubrac-route, komt wel goed dus. :Y
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Niet eens met de Trenhotel naar Lisabon?Suus schreef: Tenzij ik nog een of andere uitspatting bedenk zal dit het wel zijn voor 2017 qua internationale treinreizen.
Kwam er van de zomer achter dat er gewoon een aansluitende TGV vanuit Parijs precies op tijd in Irun is daarvoor (hoewel met de nieuwe HSL ik niet weet of dat nog zo is...)
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Omdat de SNCF een rampenplan is is die overstap in de nieuwe dienstregeling onderbroken, omdat TGV 8541 niet 5 minuten de grens over gaat maar strandt in Hendaye. Je kan dan wel een Euskotren-treintje pakken naar Irún, maar dat is ook niet ideaal. De andere kant op bestaat de aansluiting wel, omdat de Trenhotel dan de grens over gaat naar Hendaye.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
SNCF laat die TGV in Hendaye zelfs binnenkomen op het zijspoortje naast het stationsgebouw zodat hij echt niet verder kan. Volgens mij is dat spoor A, maar pin mij er niet op vast want de spoornummering aldaar is wat chaotisch met letters en cijfers die door elkaar heenlopen.
De SNCF laat overigens wel een bus rijden maar niet op zondag.
De SNCF laat overigens wel een bus rijden maar niet op zondag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Genoeg bejaarden die er deze zomer gebruik van maakten, het was een "soort van cross platform", je moest door het ruime stationsgebouw heen...
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Er kwam dus toch nog één internationale uitspatting de zaterdag voor kerst
En omdat het door de nogal grote afstanden dit jaar nogal kriebelig wordt in België, een detailkaartje van de driehoek Brussel-Gent-Lille :)
Wat er op het programma staat voor volgend jaar: waarschijnlijk weer een hoop Frankrijk. Eerste noodgeval lijkt nu Abbeville — Le Tréport - Mers-les-Bains te worden, waarschijnlijk wordt de (zeldzame) treindienst daar eind mei "tijdelijk" opgeheven. Dit ligt gelukkig nog relatief dicht bij huis :')
En omdat het door de nogal grote afstanden dit jaar nogal kriebelig wordt in België, een detailkaartje van de driehoek Brussel-Gent-Lille :)
Wat er op het programma staat voor volgend jaar: waarschijnlijk weer een hoop Frankrijk. Eerste noodgeval lijkt nu Abbeville — Le Tréport - Mers-les-Bains te worden, waarschijnlijk wordt de (zeldzame) treindienst daar eind mei "tijdelijk" opgeheven. Dit ligt gelukkig nog relatief dicht bij huis :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
2017 is op z'n einde gekomen, dus is het tijd voor een overzichtje van dit jaar:
Meest bereden traject: Apn - Ut
Noordelijkste station: Thurso, Schotland
Noordelijkste punt: Skaw, Unst, Shetland (noordelijkste punt van het VK)
Westelijkste station/punt: Dalwhinnie, Schotland
Zuidelijkste station: Venezia Santa Lucia, Italië
Zuidelijkste punt: San Marco-plein, Venetië
Oostelijkste station/punt: Ljubljana, Slovenië
Aantal landen bezocht: 10 (Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk (Engeland en Schotland), Italië, Monaco, Zwitserland, Oostenrijk, Slovenië)
Aantal nachttreinen: 5
Aantal nachtboten: 2
Al met al nog best tevreden over dit jaar. :)
Meest bereden traject: Apn - Ut
Noordelijkste station: Thurso, Schotland
Noordelijkste punt: Skaw, Unst, Shetland (noordelijkste punt van het VK)
Westelijkste station/punt: Dalwhinnie, Schotland
Zuidelijkste station: Venezia Santa Lucia, Italië
Zuidelijkste punt: San Marco-plein, Venetië
Oostelijkste station/punt: Ljubljana, Slovenië
Aantal landen bezocht: 10 (Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk (Engeland en Schotland), Italië, Monaco, Zwitserland, Oostenrijk, Slovenië)
Aantal nachttreinen: 5
Aantal nachtboten: 2
Al met al nog best tevreden over dit jaar. :)
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hierbij wat cijfer van mijn treinreisjaar 2017:
Meest bereden traject: Rotterdam Alexander – Utrecht Centraal
Noordelijkste station: Zwolle
Westelijkste station: Rotterdam Centraal
Zuidelijkste station: Den Bosch
Oostelijkste station: Hengelo
Aantal kilometer gereisd met de trein: 8229 (dit is inclusief 272 km trein vervangend vervoer door geplande werkzaamheden)
Aantal nieuw bezochte stations: 8
Amsterdam Bijlmer Arena
Hilversum Media Park (dit station is ooit weleens bezocht met de naam Hilversum Noord)
Barneveld Zuid
Rhenen
Den Bosch
Nijmegen
Dieren
Hengelo
Aantal nieuw bereden trajecten:7
Geldermalsen – Den Bosch
Den Bosch – Arnhem
Arnhem – Tiel
Maarn – Rhenen
Almelo – Hengelo
Hengelo – Zutphen
Zutphen – Apeldoorn De Maten
Aantal ritten gereden in 2017: 290 (Op 55 ritten was er controle wat een percentage van 19% opleverde en op 17 ritten was er een reizigersonderzoek)
Cijfers van bus, tram en metro ritten zijn niet bijgehouden.
Meest bereden traject: Rotterdam Alexander – Utrecht Centraal
Noordelijkste station: Zwolle
Westelijkste station: Rotterdam Centraal
Zuidelijkste station: Den Bosch
Oostelijkste station: Hengelo
Aantal kilometer gereisd met de trein: 8229 (dit is inclusief 272 km trein vervangend vervoer door geplande werkzaamheden)
Aantal nieuw bezochte stations: 8
Amsterdam Bijlmer Arena
Hilversum Media Park (dit station is ooit weleens bezocht met de naam Hilversum Noord)
Barneveld Zuid
Rhenen
Den Bosch
Nijmegen
Dieren
Hengelo
Aantal nieuw bereden trajecten:7
Geldermalsen – Den Bosch
Den Bosch – Arnhem
Arnhem – Tiel
Maarn – Rhenen
Almelo – Hengelo
Hengelo – Zutphen
Zutphen – Apeldoorn De Maten
Aantal ritten gereden in 2017: 290 (Op 55 ritten was er controle wat een percentage van 19% opleverde en op 17 ritten was er een reizigersonderzoek)
Cijfers van bus, tram en metro ritten zijn niet bijgehouden.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Houden jullie dit allemaal zelf bij, of kunnen jullie dit bijv. Uit de data ven je ov-chipkaart halen?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Twee verschrikkelijk lelijke plaatsen waar niets te doen is. Jij liever dan ik.Suus schreef: Le Tréport - Mers-les-Bains
Zo veel? Ik ben die misschien 1x in mijn leven tegengekomen terwijl ik toch vrijwel altijd tijdens kantoortijden reis.KM46 schreef: op 17 ritten was er een reizigersonderzoek
Ik deel mijn kaartje wel gewoon, ook al is dat van de laatste anderhalf jaar.
https://drive.google.com/open?id=1v-b5u ... sp=sharing
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik heb ook niks te klagen :) Als ik naar de grafiek kijk zie ik dat ik met alles VEEL meer heb gereisd. Alleen niet zoveel met de boot, en de funiculaire in Budapest was in onderhoud. De stijging komt doordat ik wat meer te besteden heb en de nieuwe RE19 uitstapjes naar NRW veel makkelijker maakt. Ook heb ik vaak één dag vrij, waarop ik dan ook wat leuks wil doen. De tram heeft daardoor een gigantische stijging: ik heb veel van de überland-trammetjes in NRW bereden zoals de Keulse 16 en 18, en de Düsseldorfse U76 en U79.
Noordelijkste punt: Bostelberg bij Celle, D
Noordelijkste station: Coevorden :') NL
Westelijkste punt: De Uithof, Den Haag, NL
Westelijkste station: Den Haag Moerwijk, NL
Zuidelijkste punt en station: metro Kőbánya-Kispest, Budapest, HU
Oostelijkste punt en station: Stankovany, SK
Bereden metronetten: 6 (Amsterdam, Rotterdam, Brussel, Berlijn, Wenen, Budapest)
Bezochte landen: 7 (Nederland, België, Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Oostenrijk, Hongarije)
Volgend jaar nog meer? :D Goed nieuwjaar!
- Spoiler: show
Noordelijkste punt: Bostelberg bij Celle, D
Noordelijkste station: Coevorden :') NL
Westelijkste punt: De Uithof, Den Haag, NL
Westelijkste station: Den Haag Moerwijk, NL
Zuidelijkste punt en station: metro Kőbánya-Kispest, Budapest, HU
Oostelijkste punt en station: Stankovany, SK
Bereden metronetten: 6 (Amsterdam, Rotterdam, Brussel, Berlijn, Wenen, Budapest)
Bezochte landen: 7 (Nederland, België, Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Oostenrijk, Hongarije)
Volgend jaar nog meer? :D Goed nieuwjaar!
Ik doe ook maar wat
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Het wordt eens tijd voor mijn statistieken:
Trein: 744,4 km (2016: 92 km, dus +808%)
Bus: 104,2 km (2016: 104,2 km, dus +0%)
Tram: 0 km (2016: 21,2 km, dus -100%)
Metro: 0 km (2016: 2,8 km, dus -100%)
Uiterste punten:
Noord: Amsterdam Centraal (2016: Slagharen)
West: Scheveningen (2016: Scheveningen)
Zuid: Bielerhöhe Silvretta Stausee (2016: Nafplio)
Oost: Bielerhöhe Silvretta Stausee (2016: Athene)
Trein: 744,4 km (2016: 92 km, dus +808%)
Bus: 104,2 km (2016: 104,2 km, dus +0%)
Tram: 0 km (2016: 21,2 km, dus -100%)
Metro: 0 km (2016: 2,8 km, dus -100%)
Uiterste punten:
Noord: Amsterdam Centraal (2016: Slagharen)
West: Scheveningen (2016: Scheveningen)
Zuid: Bielerhöhe Silvretta Stausee (2016: Nafplio)
Oost: Bielerhöhe Silvretta Stausee (2016: Athene)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Noordelijkste punt: Lelystad, Bataviastad
Oostelijkste punt: Station Enschede Kennispark
Zuidelijkste punt: Station Oss
Westelijkste punt: Katwijk aan Zee, Rijnoever
Meest gebruikte station: Amersfoort
Meest gebruikte bushalte: Amersfoort, Station Schothorst
Kaartje:
https://drive.google.com/open?id=17lk5c ... sp=sharing
Oostelijkste punt: Station Enschede Kennispark
Zuidelijkste punt: Station Oss
Westelijkste punt: Katwijk aan Zee, Rijnoever
Meest gebruikte station: Amersfoort
Meest gebruikte bushalte: Amersfoort, Station Schothorst
Kaartje:
https://drive.google.com/open?id=17lk5c ... sp=sharing
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dit hou ik zelf bij in een Excel bestandje. Hoe anderen het doen weet ik niet.Mdk schreef:Houden jullie dit allemaal zelf bij, of kunnen jullie dit bijv. Uit de data ven je ov-chipkaart halen?
De meeste onderzoeken dit jaar waren op vrijdag tussen 12:00 uur en 15:30 uur en op zaterdag tussen 10:00 uur en 14:00.Chrysa schreef:
Zo veel? Ik ben die misschien 1x in mijn leven tegengekomen terwijl ik toch vrijwel altijd tijdens kantoortijden reis.KM46 schreef:op 17 ritten was er een reizigersonderzoek
Maar ik heb er afgelopen week nog eentje gehad op donderdagochtend voor 10:00 uur .
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hierbij mijn lijstje van 2017:
Trein
Meest noordelijke station: Leeuwarden
Meest oostelijke station: Nijmegen
Meest zuidelijke station: Maastricht
Meest westelijke station: Den Haag Centraal
Meest bereden traject: Tilburg - Gilze Rijen
Bus:
Meest gebruikte lijnen:
Tilburg.
Lijn 1 ETZ Elisabeth ziekenhuis - Noord/Quirijnstok.
(Veelal tussen Centraal station en Kraaivenstraat).
Lijn 2 Goirle - Reeshof NW.
(Veelal tussen Centraal station en winkelcentrum Heyhoef).
Trein
Meest noordelijke station: Leeuwarden
Meest oostelijke station: Nijmegen
Meest zuidelijke station: Maastricht
Meest westelijke station: Den Haag Centraal
Meest bereden traject: Tilburg - Gilze Rijen
Bus:
Meest gebruikte lijnen:
Tilburg.
Lijn 1 ETZ Elisabeth ziekenhuis - Noord/Quirijnstok.
(Veelal tussen Centraal station en Kraaivenstraat).
Lijn 2 Goirle - Reeshof NW.
(Veelal tussen Centraal station en winkelcentrum Heyhoef).
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Meest bereden traject: Odz-Hgl
Noordelijkste station: Kleinbahnhof Binz-Ost, Duitsland
Noordelijkste punt: Siebenschneiderstein, Rügen, Duitsland
Westelijkste station/punt: Hoek van Holland Strand
Zuidelijkste station: Friedrichshafen Hafen, Duitsland
Zuidelijkste punt: Catamaran Konstanz-Friedrichshafen, Duitsland
Oostelijkste station: Göhren, Duitsland
Oostelijkste punt: Swinemünde, Polen
Aantal landen bezocht: 2 (Nederland en Duitsland), zonder OV ook Polen en Zwitserland
Noordelijkste station: Kleinbahnhof Binz-Ost, Duitsland
Noordelijkste punt: Siebenschneiderstein, Rügen, Duitsland
Westelijkste station/punt: Hoek van Holland Strand
Zuidelijkste station: Friedrichshafen Hafen, Duitsland
Zuidelijkste punt: Catamaran Konstanz-Friedrichshafen, Duitsland
Oostelijkste station: Göhren, Duitsland
Oostelijkste punt: Swinemünde, Polen
Aantal landen bezocht: 2 (Nederland en Duitsland), zonder OV ook Polen en Zwitserland
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mijn lijstje:
Meest noordelijke station: Mörby (Zweden)
Meest oostelijke station: Sigulda (Letland)
Meest zuidelijke station: Maastricht (Nederland)
Meest westelijke station: Brugge (België)
Meest noordelijke station: Mörby (Zweden)
Meest oostelijke station: Sigulda (Letland)
Meest zuidelijke station: Maastricht (Nederland)
Meest westelijke station: Brugge (België)
Basislijn
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ga je straks ook vaker tripjes richting Niedersachsen maken als de RB61 straks doorrijdt naar Hengelo? Vanuit Deventer ben je best wel snel in Hengelo en met de RB64 vanuit Enschede via Münster naar Niedersachsen doe je er nog best lang over. De RB61 is een heel stuk sneller dan de RB64 via Münster.Ardan schreef:Ik heb ook niks te klagen :) Als ik naar de grafiek kijk zie ik dat ik met alles VEEL meer heb gereisd. Alleen niet zoveel met de boot, en de funiculaire in Budapest was in onderhoud. De stijging komt doordat ik wat meer te besteden heb en de nieuwe RE19 uitstapjes naar NRW veel makkelijker maakt. Ook heb ik vaak één dag vrij, waarop ik dan ook wat leuks wil doen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 02 jan 2018, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Reden: Quote ingekort
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hierbij ook even mijn cijfers
Trein: 24875,3 km
Bus: 1799,1 km
Metro: 80,2 km
Tram: 16,7 km
Alles bij elkaar is dat 26681,3 km
Meest bereisde trajecten:
Zwolle - Raalte
Lijn 1/9/609 Zwolle - Deltion
Lijn 165 Raalte - Deventer
Lijn 166 Raalte - Zwolle
Lijn 503 Heino station - Heino Centrum
Raalte - Almelo/Enschede
Gemiddeld is de 26681,3 kilometer goed voor:
iedere maand: 2223,4 km
Iedere week: 503,4 km
Iedere dag: 73,1 km
Ieder uur: 3,05 km
Iedere minuut 0,051 km
Maand met de meeste kilometers was augustus met totaal: 6909,5 km
Maand met de minste kilometers was september met maarliefst: 63 km
Meest noordelijke station: Hamburg Dammtor
Meest oostelijke station: Dresden Hbf
Meest zuidelijke station: Peschiera del Garda (italië)
Meest westelijke station: Den Haag Centraal
Nieuwe trajecten (het is een hele waslijst):
Trein: 24875,3 km
Bus: 1799,1 km
Metro: 80,2 km
Tram: 16,7 km
Alles bij elkaar is dat 26681,3 km
Meest bereisde trajecten:
Zwolle - Raalte
Lijn 1/9/609 Zwolle - Deltion
Lijn 165 Raalte - Deventer
Lijn 166 Raalte - Zwolle
Lijn 503 Heino station - Heino Centrum
Raalte - Almelo/Enschede
Gemiddeld is de 26681,3 kilometer goed voor:
iedere maand: 2223,4 km
Iedere week: 503,4 km
Iedere dag: 73,1 km
Ieder uur: 3,05 km
Iedere minuut 0,051 km
Maand met de meeste kilometers was augustus met totaal: 6909,5 km
Maand met de minste kilometers was september met maarliefst: 63 km
Meest noordelijke station: Hamburg Dammtor
Meest oostelijke station: Dresden Hbf
Meest zuidelijke station: Peschiera del Garda (italië)
Meest westelijke station: Den Haag Centraal
Nieuwe trajecten (het is een hele waslijst):
- Spoiler: show
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 01 jan 2018, 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Wat is er mis met Le Treport? De Funiculaire is prachtig, en het oude centrum kent ook zijn mooie hoeken :YChrysa schreef:Twee verschrikkelijk lelijke plaatsen waar niets te doen is. Jij liever dan ik.Suus schreef: Le Tréport - Mers-les-Bains
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 194 gasten