Statistieken: méér dan cijfertjes.
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik houd de kilometers ook (nog) niet bij, ga ik vanaf nu wel doen :)
De extremen zijn niet heel intressant dit (vermoeiende) jaar:
Noord: Den haag/Utrecht
Oost: arnhem
Zuid: Willemsdorp
West: Kijkduin
De extremen zijn niet heel intressant dit (vermoeiende) jaar:
Noord: Den haag/Utrecht
Oost: arnhem
Zuid: Willemsdorp
West: Kijkduin
Ik blub in het Drecht.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Heel tevreden over mijn buitenlandse prestaties voor dit jaar tot nu toe *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Goed ... in 2015 had over het gehele jaar in totaal drie uur vertraging op gelopen met het openbaar vervoer. Nu in september 2016 zit ik al aan de ruim vier uur vertraging . En het jaar is nog niet voorbij :? .
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Houd je dan precies bij hoeveel vertraging je hebt?! :?
Ik heb vast al ruimschoots meer dan vier uur vertraging opgelopen dit jaar. Vorige week 2,5 uur op één avond, dus dan gaat het snel...
Ik heb vast al ruimschoots meer dan vier uur vertraging opgelopen dit jaar. Vorige week 2,5 uur op één avond, dus dan gaat het snel...
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Op vakantie geweest in Carcassonne toevallig Suus?Suus schreef:Heel tevreden over mijn buitenlandse prestaties voor dit jaar tot nu toe *O*
[Plaatje]
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Een dagtochtje maar
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Wat is dat paarse stukje lijn onder Braunschweig?
Ik doe ook maar wat
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dat is een stoomtrein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
KM46 schreef:Goed ... in 2015 had over het gehele jaar in totaal drie uur vertraging op gelopen met het openbaar vervoer. Nu in september 2016 zit ik al aan de ruim vier uur vertraging . En het jaar is nog niet voorbij :? .
Ja dat hou ik bij . Dat doe ik al jaren.Hendrik schreef:Houd je dan precies bij hoeveel vertraging je hebt?! :?
Ik heb vast al ruimschoots meer dan vier uur vertraging opgelopen dit jaar. Vorige week 2,5 uur op één avond, dus dan gaat het snel...
Vanaf 5 minuten na de oorspronkelijke vertrektijd is het bij mij vertraging. En de rest reken ik met intervallen van 5 minuten.
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Tot nu toe heb ik er dit jaar Ongeveer 220 km met de bus, 25km met de tram, 45 km met de metro en 2165 km met de trein opzitten. (Oh Engeland met de trein is leukjes.) Niet slecht zeg ik het zelf aangezien ik niet in een stad met tram of metro woon, werk of naar school ga, ik niet dagelijks met de bus reis en maar een paar keer per maand met de trein ga.
Ik blub in het Drecht.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Afgelopen vakantie ruim 100 km met de bus en ± 75 km met de trein gereisd. Vorig jaar was dat alles 0 km... (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dat doe ik elke 2 dagen, volgens mij. Maar wel forse verbetering dus (0 vs 100). :)ArrivaBas schreef:Afgelopen vakantie ruim 100 km met de bus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Nou kwam het reizen per OV puur omdat het door de Montafonkaart gratis was (A) (A) .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Huh? Anders had je tijdens je vakantie hele andere dingen gedaan?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dit jaar heb ik tot vandaag (9-9) ook flink wat kilometers gemaakt:
Veerpont: 2 km
Tram: 6 km
Metro: 432 km (vaak naar Amstelveen en Rotterdam Zuidplein)
Bus: 4905 (forens met bus)
Trein 57615 km (no jokes, weekend vrij, wat trips naar het buitenland, 18 keer Amsterdam-Borne, het tikt wel aan )
Veerpont: 2 km
Tram: 6 km
Metro: 432 km (vaak naar Amstelveen en Rotterdam Zuidplein)
Bus: 4905 (forens met bus)
Trein 57615 km (no jokes, weekend vrij, wat trips naar het buitenland, 18 keer Amsterdam-Borne, het tikt wel aan )
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Nee, dan gingen we waarschijnlijk vaker met dezelfde kabelbaan en/of met de auto.JWM schreef:Huh? Anders had je tijdens je vakantie hele andere dingen gedaan?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Kleine update van mijn buitenlandse spoorkaart, alvast ter voorbereiding van een aankomend reisverslag
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Opvallend dat alle lijntjes in Frankrijk van en naar Parijs gaan. Is er geen manier om Parijs te omzeilen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Kijk voor de grap eens naar een Franse spoorkaart, het historisch gegroeide Parijs-centralisme is in de spoorwegen goed te zien.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Je hebt een Interconnexion in een halve cirkel rondom Parijs die de LGV's met elkaar verbinden voor de zogenaamde interprovinciale treinen, die komen ook in Brussel. Maar vanaf Rotterdam Centraal is Paris Gare du Nord en dan een transfer in de stad bijna net zo snel.
In het oosten van Frankrijk rijden nog diverse TGV's die niet in Parijs komen, die hebben als stamroute Straatsburg - Mulhouse - Lyon met uiteraard allerlei afwijkende begin- en eindpunten, zoals Luxemburg, Frankfurt, Marseille en Montpellier.
In het oosten van Frankrijk rijden nog diverse TGV's die niet in Parijs komen, die hebben als stamroute Straatsburg - Mulhouse - Lyon met uiteraard allerlei afwijkende begin- en eindpunten, zoals Luxemburg, Frankfurt, Marseille en Montpellier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Transfer tussen de stations doe je dan met de metro?
Laatst gewijzigd door regenmaker op ma 24 okt 2016, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ja, of te voet, Gare du Nord <-> Gare de l'Est is een kwartiertje lopen.
Voor de volledigheid nog een kaartje van bereden spoor in en rondom Parijs dit jaar:
Voor de volledigheid nog een kaartje van bereden spoor in en rondom Parijs dit jaar:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Gare de Lyon - Gare Austerlitz is ook prima te lopen (alleen even de Seine oversteken), evenals Gare de Lyon - Gare de Bercy (zo'n 10 minuutjes).
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Het einde van het jaar is weer in zicht, dus tijd om de balans eens op te maken *O* :
Eerst de westelijkste, Noordelijkste, Oostelijkste en Zuidelijkste punten:
Noord: Slagharen (NL)
Oost: Athene (GR)
Zuid: Nafplio (GR)
West: Scheveningen (NL)
Nu het aantal OV-kilometers:
Bus: 104,2 km
Trein: 92,0 km
Tram: 21,2 km
Metro: 2,8 km
Eerst de westelijkste, Noordelijkste, Oostelijkste en Zuidelijkste punten:
Noord: Slagharen (NL)
Oost: Athene (GR)
Zuid: Nafplio (GR)
West: Scheveningen (NL)
Nu het aantal OV-kilometers:
Bus: 104,2 km
Trein: 92,0 km
Tram: 21,2 km
Metro: 2,8 km
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mijn gegevens:
Eerst de westelijkste, Noordelijkste, Oostelijkste en Zuidelijkste punten:
- Noord: station Amsterdam Sloterdijk (Amsterdam, Nederland)
- Oost: station Enschede (Enschede, Nederland)
- Zuid: metrostation Vaugirard (Parijs, Frankrijk)
- West: metrostation Passy (Parijs, Frankrijk)
Individuele reizen:
- Vaakst: Nijmegen - Barneveld Zuid/Centrum v.v.
- Langste reis: Ede-Wageningen - Vaugirard
Vaakst gebruikte haltes/stations:
- Trein: Nijmegen
- Bus: Gelredome (Arnhem)
- Metro: Vaugirard (Parijs)
Eerst de westelijkste, Noordelijkste, Oostelijkste en Zuidelijkste punten:
- Noord: station Amsterdam Sloterdijk (Amsterdam, Nederland)
- Oost: station Enschede (Enschede, Nederland)
- Zuid: metrostation Vaugirard (Parijs, Frankrijk)
- West: metrostation Passy (Parijs, Frankrijk)
Individuele reizen:
- Vaakst: Nijmegen - Barneveld Zuid/Centrum v.v.
- Langste reis: Ede-Wageningen - Vaugirard
Vaakst gebruikte haltes/stations:
- Trein: Nijmegen
- Bus: Gelredome (Arnhem)
- Metro: Vaugirard (Parijs)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten