Dat is een stoomtrein.KM46 schreef:Wat is dat paarse lijntje in Duitsland?
Statistieken: méér dan cijfertjes.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ah oké was de rest allemaal elektrisch? Of zaten er ook nog stukjes diesel bij?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ah, je hebt alleen een omgeleide Pimpel gehad zo te zien. Die moet ik ook eens zien te halen als ik naar Amsterdam ga, non-stop van Deventer naar Almere :)
Ik doe ook maar wat
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Er zat heel veel diesel tussen.
Parijs - Belfort was bijvoorbeeld een getrokken trein met een CC 72100-dieselloc. Zowel naar als van Lindau zat ik een stuk in een trein getrokken door een of twee Baureihe 218's (een was zelfs een EuroCity). En verder heb ik dit jaar nog in LINT, RegioShuttle, Baureihe 611, Baureihe 612, Desiro Classic, Talent, X 73500 en Autorail Grande Capacité gedieseld. :)
Parijs - Belfort was bijvoorbeeld een getrokken trein met een CC 72100-dieselloc. Zowel naar als van Lindau zat ik een stuk in een trein getrokken door een of twee Baureihe 218's (een was zelfs een EuroCity). En verder heb ik dit jaar nog in LINT, RegioShuttle, Baureihe 611, Baureihe 612, Desiro Classic, Talent, X 73500 en Autorail Grande Capacité gedieseld. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Maar meet die laatste de afstand over het spoor? Want met koekelmeps kan ik ook routes berekenen, maar dan krijg ik niet de afstand over het spoor, en dat kan soms nog wel aardig schelen (en daarnaast moet het, als perfectionistische OCD-autist, natuurlijk wel kloppen :Y
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Volgens mij kan je met deze software de afstanden in Duitsland berekenen: http://fahrweg.dbnetze.com/fahrweg-de/p ... _tpis.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Je kunt een lijntje trekken over een kaart. Het is GEEN echte routeplanner, maar meer een meet tool voor wandelaars. De ene kaart is wat gedetailleerder dan de andere, maar als je er een beetje mee gaat stoeien dan kom jij daar echt wel uit. Overigens de app ViewRanger is wellicht ook nog interessant.Aking schreef:Maar meet die laatste de afstand over het spoor? Want met koekelmeps kan ik ook routes berekenen, maar dan krijg ik niet de afstand over het spoor, en dat kan soms nog wel aardig schelen (en daarnaast moet het, als perfectionistische OCD-autist, natuurlijk wel kloppen :Y
🍉
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Jij bent ook een hobbyist van lik-me-vessie hè. Heel herkenbaar (A)JWM schreef:Ik heb gewoon wat minder met het in de trein zitten om het in de trein zitten. Dus laat ik zo'n lijntje zitten zegmaar.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Noord: Enkhuizen
West: Paris
Zuid: Carcassone (zuidelijkste stop Narbonne)
Oost: München
Noviteiten zijn het volledig berijden van het Genuaanse metronet, de Außenfernbahn was ook een mooie lijn. Ik ben dit jaar in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Zwitserland en Monaco geweest.
West: Paris
Zuid: Carcassone (zuidelijkste stop Narbonne)
Oost: München
Noviteiten zijn het volledig berijden van het Genuaanse metronet, de Außenfernbahn was ook een mooie lijn. Ik ben dit jaar in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Zwitserland en Monaco geweest.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Genuese graag.JeffreyMeijer schreef:het Genuaanse metronet
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Klein overzichtje van dit jaar:
Meest bereden traject: Tbr-Bd, aantal keer is echter flink gedaald. Hierna volgt Bd-Rtd en daarna Gubeng-Wonokromo (laatste station alleen gepasseerd overigens, maar wel zes keer).
Noordelijkste station: Koog Zaandijk toen het nog zo heette
Westelijkste traject: thv Den Haag Moerwijk
Westelijkst uitgestapte station: Den Haag Centraal
Oostelijkste station: Surabaya Gubeng
Zuidelijkste uitstapstation: Purwokerto
Zuidelijkste traject: Jenar-Wates
Oostelijkste station NL: Ah
Zuidelijkste station NL: Ehv
Koudste trein: Surabaya-Purwokerto
Modernste trein: gelijkspel tussen NS-FLIRT en NS-Rnet-FLIRT.
Snelste trein: IC-Direct met 160km/u (vorig jaar was gelijkspel Arlanda-Express en Gardermoen-Express met 200km/u)
Provincies bezocht/gepasseerd per trein: 5 (laagterecord sinds 2011), plus 5 provincies elders (W- M- O-Java, DKI Jakarta en DI Yogyakarta).
Bus:
In NL: Tb Lijn 2 en 4, 142 en 143. Ehv kort traject om centrum. Buslijn 24 Den Haag, lijn 1 Den Haag, metrolijn D Rotterdam.
ID: verscheidene minibuslijnen Surabaya, Bus Kota Surabaya. Langste traject: Sumedang-Cirebon (staand, zonder airco, jochies hingen uit de deur, heel anders dan de treinen daar
Meest bereden traject: Tbr-Bd, aantal keer is echter flink gedaald. Hierna volgt Bd-Rtd en daarna Gubeng-Wonokromo (laatste station alleen gepasseerd overigens, maar wel zes keer).
Noordelijkste station: Koog Zaandijk toen het nog zo heette
Westelijkste traject: thv Den Haag Moerwijk
Westelijkst uitgestapte station: Den Haag Centraal
Oostelijkste station: Surabaya Gubeng
Zuidelijkste uitstapstation: Purwokerto
Zuidelijkste traject: Jenar-Wates
Oostelijkste station NL: Ah
Zuidelijkste station NL: Ehv
Koudste trein: Surabaya-Purwokerto
Modernste trein: gelijkspel tussen NS-FLIRT en NS-Rnet-FLIRT.
Snelste trein: IC-Direct met 160km/u (vorig jaar was gelijkspel Arlanda-Express en Gardermoen-Express met 200km/u)
Provincies bezocht/gepasseerd per trein: 5 (laagterecord sinds 2011), plus 5 provincies elders (W- M- O-Java, DKI Jakarta en DI Yogyakarta).
Bus:
In NL: Tb Lijn 2 en 4, 142 en 143. Ehv kort traject om centrum. Buslijn 24 Den Haag, lijn 1 Den Haag, metrolijn D Rotterdam.
ID: verscheidene minibuslijnen Surabaya, Bus Kota Surabaya. Langste traject: Sumedang-Cirebon (staand, zonder airco, jochies hingen uit de deur, heel anders dan de treinen daar
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hier wat gegevens over mijn treinreizen in 2016:
Noordelijkste station: Hamburg Hbf
Zuidelijkste station: Frankfurt(Main) Hbf
Oostelijkste station: Ostkreuz (Berlijn)
Westelijkste station: Exhibition (Toronto)
Meest opvallende treinreis: Met een talentje over de Trillium-line in de buitenwijken van de Canadese hoofdstad Ottawa
Meest comfortabele treinreis: Met de Thalys van Lille naar Amsterdam waarbij ik de 1e klasse rijtuig bijna voor me zelf had, alleen tussen Brussel Zuid en Antwerpen Centraal waren nog twee andere reizigers in de rijtuig.
Meest oncomfortabele treinreis: In een overvolle dubbeldekker van Lille naar Lens tijdens het EK-voetbal.
Noordelijkste station: Hamburg Hbf
Zuidelijkste station: Frankfurt(Main) Hbf
Oostelijkste station: Ostkreuz (Berlijn)
Westelijkste station: Exhibition (Toronto)
Meest opvallende treinreis: Met een talentje over de Trillium-line in de buitenwijken van de Canadese hoofdstad Ottawa
Meest comfortabele treinreis: Met de Thalys van Lille naar Amsterdam waarbij ik de 1e klasse rijtuig bijna voor me zelf had, alleen tussen Brussel Zuid en Antwerpen Centraal waren nog twee andere reizigers in de rijtuig.
Meest oncomfortabele treinreis: In een overvolle dubbeldekker van Lille naar Lens tijdens het EK-voetbal.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Stations
Noordelijkst: Groningen
Oost: Constanța
Zuid: Mokra Gora (Belgrado - Mokra Gora per bus), anders Constanța (volledig per trein)
West: Vlissingen
Uiteraard ging alles, waar mogelijk, per trein.
Noordelijkst: Groningen
Oost: Constanța
Zuid: Mokra Gora (Belgrado - Mokra Gora per bus), anders Constanța (volledig per trein)
West: Vlissingen
Uiteraard ging alles, waar mogelijk, per trein.
Laatst gewijzigd door Aking op zo 01 jan 2017, 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Station Groningen schijnt nog net iets noordelijker te liggen.Aking schreef: Noordelijkst: Groningen/Leeuwarden
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
En misschien dat Aking de wereld anders centreert, maar volgens mij ligt Vlissingen westelijker dan Constanta.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik was te lui om het exact uit te zoeken, dankJothamvW schreef:Station Groningen schijnt nog net iets noordelijker te liggen.Aking schreef: Noordelijkst: Groningen/Leeuwarden
Ondersteboven kijken scheelt al een hoop *O*Mikos schreef:En misschien dat Aking de wereld anders centreert, maar volgens mij ligt Vlissingen westelijker dan Constanta.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Stations in Nederland:
Noord: Roodeschool
Oost: Delfzijl (dat is oostelijker dan Hengelo)
Zuid: Maastricht
West: Vlissingen
Stations buiten Nederland:
Noord: Stockholm Mörby (Roslagsbanan)
Oost: Tallinn (tram)
Zuid: Liège-Guillemans
West: De Haan (Kusttram)
Voor afstanden ga ik niet aan beginnen, dat is veel te veel.
Andere statistieken:
2x met de trein op een veerbot geweest (Sassnitz - Trelleborg, Rødby - Puttgarden)
Hoogste snelheid: 250km/h (Hamburg - Hannover)
Langste rit (tijd): Berlin Hbf - Malmö C.
Langste rit (afstand): Amsterdam C. - Berlin Hbf
Meeste ritten (trein): Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht C.
Meeste ritten (metro): Bullewijk - Bijlmer ArenA
Meeste ritten (bus): Bijlmer ArenA - Amstelveen Busstation.
Noord: Roodeschool
Oost: Delfzijl (dat is oostelijker dan Hengelo)
Zuid: Maastricht
West: Vlissingen
Stations buiten Nederland:
Noord: Stockholm Mörby (Roslagsbanan)
Oost: Tallinn (tram)
Zuid: Liège-Guillemans
West: De Haan (Kusttram)
Voor afstanden ga ik niet aan beginnen, dat is veel te veel.
Andere statistieken:
2x met de trein op een veerbot geweest (Sassnitz - Trelleborg, Rødby - Puttgarden)
Hoogste snelheid: 250km/h (Hamburg - Hannover)
Langste rit (tijd): Berlin Hbf - Malmö C.
Langste rit (afstand): Amsterdam C. - Berlin Hbf
Meeste ritten (trein): Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht C.
Meeste ritten (metro): Bullewijk - Bijlmer ArenA
Meeste ritten (bus): Bijlmer ArenA - Amstelveen Busstation.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Volgens mij (en Google Maps) ligt Toronto zuidelijker dan Frankfurt.en-es schreef:Hier wat gegevens over mijn treinreizen in 2016:
Noordelijkste station: Hamburg Hbf
Zuidelijkste station: Frankfurt(Main) Hbf
Oostelijkste station: Ostkreuz (Berlijn)
Westelijkste station: Exhibition (Toronto)
Meest opvallende treinreis: Met een talentje over de Trillium-line in de buitenwijken van de Canadese hoofdstad Ottawa
Meest comfortabele treinreis: Met de Thalys van Lille naar Amsterdam waarbij ik de 1e klasse rijtuig bijna voor me zelf had, alleen tussen Brussel Zuid en Antwerpen Centraal waren nog twee andere reizigers in de rijtuig.
Meest oncomfortabele treinreis: In een overvolle dubbeldekker van Lille naar Lens tijdens het EK-voetbal.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Scherp! Toronto ligt inderdaad op dezelfde breedtegraad als zuid Frankrijk. Verwachte ik eigenlijk ik ook niet
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dan moet ik het even aanpassen. Ga ik doen als ik tijd heb.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Komt wellicht omdat Europa warmer is, waardoor je sneller denkt dat het zuidelijker moet liggen. Dit komt enerzijds door de oceaanstroming, waardoor wij het warme water vanuit de evenaar krijgen en Noord-Amerika de koude terugstroom vanuit de noordpool.Zugführer schreef:Scherp! Toronto ligt inderdaad op dezelfde breedtegraad als zuid Frankrijk. Verwachte ik eigenlijk ik ook niet
Daarnaast zit er tussen ons en de noordpool ook meer watermassa dan voor Canada, wat de lucht ook meer opwarmt.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Zal ik dan ook nog maar een kaartje posten? Heb sinds oktober studenten-ov, en in die 3 maanden aardig wat gespoord in Nederland.
Eigenlijk nog maar eens richting Groningen, maar het is zo ver...
Eigenlijk nog maar eens richting Groningen, maar het is zo ver...
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik zou beginnen met de Hoekse lijn eigenlijk, die lijn verdwijnt deze lente van de spoorkaart.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9179
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik zou de volgende route dan adviseren: Rotterdam - Hoek van Holland Haven (trein), buslijn 35 naar Den Haag Leyenburg en dan tramlijn 4 naar Zoetermeer Centrum West. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Zoetermeer? Sorry, heb niet zo veel met vinexwijken.
Ik zal eens proberen om een kaart in Google My Maps te maken, dan kan ik ook de buslijnen etc erin verwerken.
Ik zal eens proberen om een kaart in Google My Maps te maken, dan kan ik ook de buslijnen etc erin verwerken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 18 gasten