Statistieken: méér dan cijfertjes.

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door cassie127 »

Via Google MyMaps
Je kan er komen door naar maps.google.nl te gaan, Links bovenin op het menu te klikken, Op mijn plaatsen te klikken, en vervolgens bovenin op mijn kaarten. Dan verschijnt er onderaan een knop "Kaart maken"
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door jelmerrr »

Mijn statistieken van deze dienstregeling is niet moeilijk:
Aantal reizen: 3x
Vaakst bereden traject: Wierden-Almelo 3x
Meest gebruikte mat: Keolis FLIRT 3x
Meest gebruikt perron: spoor 2 te Almelo
Totale vertraging*: -3

*: ten opzichte van wat gepland was
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door erjeebee »

Aantal reizen 2018:

Trein
8 keer Dinmore-Brisbane Central vv
1 keer Bundamba-Brisbane Central vv (auto had beurt nodig, garage in Bundamba)
1 keer Darra-Brisbane Central vv (moest pakket ophalen in de buurt van Darra)
1 keer Brisbane Central-Bowen Hills vv
30 keer Karrabin-Brisbane Central
Bus
nada (helaas)
Tram
1 keer Melbourne St Kilda Road (meest Zuidelijk) - Melbourne Swanston Street vv
Vliegtuig
1 keer Brisbane Airport (meest Oostelijk en Noordelijk) - Melbourne Airport (meest Westelijk) vv
Taxi (telt dat?)
Melbourne Airport - Melbourne St Kilda Road vv

2017 was wat dat betreft beter
met Melbourne (meest Zuidelijk), Ayers Rock/Uluru (meest Westelijk), Townsville (meest Noordelijk), Mooloolaba/Sunshine Coast (meest Oostelijk)
en met treinreizen Mount Isa-Townsville en Townsville-Brisbane, vliegen Brisbane-Alice Springs en Brisbane-Melbourne, busreizen Alice Springs-Uluru, Alice Springs-Kings Canyon en Alice Springs-Mount Isa + divers gebus in Sydney en Sunshine Coast.

en 2016 ook met meest Westelijk Den Haag, meest Noordelijk Aadorp, meest Oostelijk Brisbane Airport en meest Zuidelijk Melbourne en heel veel gebus (zelf sturende) in Zuid-Limburg.
(en natuurlijk vliegen van Dusseldorf via Hong-Kong naar Melbourne en later door naar Brisbane)
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door erjeebee »

Vraagje nog:
wat is eigenlijk meest oostelijk en meest westelijk?

Waar gaan we vanuit? en waar raken oost en west elkaar

Hanteert eenieder zijn eigen woonplaats als een soort "nulmeridiaan" voor dit doel?
Hmm... dan heeft iedereen een verschillende nulmeridiaan en dus ook een verschillende "180 meridiaan" waar oost en west elkaar raken.
En dan liggen de States voor mij in het oosten en voor de NL-ers in het westen.

of nemen we -aangezien dit OVInNEDERLAND is- het middelpunt van Nederland (maar dan moeten we wel een van de definities kiezen) zodat we ook dezelfde "nulmeridiaan" (en "180 meridiaan") hebben.

Of nemen we de nulmeridiaan als uitgangspunt. Niet zo heel ver van Nederland en scheelt gereken.
En dan is de 180 meridiaan ook duidelijk

Of laten we erjeebee maar lekker kletsen en doet iedereen zijn eigen ding? _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Oost en west lijkt mij de datumgrens?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door trolly »

Meest westelijk = nog verder dan Osdorp.
Meest oostelijk = ergens in het IJmeer.
erjeebee schreef:Of laten we erjeebee maar lekker kletsen en doet iedereen zijn eigen ding? _O-
Wat denk je nou zelf? Dàt, natuurlijk. Dat jij toevallig aan een kant van de aardkloot woont waar dat wat minder handig uitkomt :6
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door tsov »

trolly schreef:Meest westelijk = nog verder dan Osdorp.
Best een indrukwekkend gezicht hiervandaan, die rand waar de wereld ophoudt :Y
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door trolly »

Dan ben je vast nog nooit bij meest zuidelijk geweest, waar de Abcouder Afgrond zich opent. Brrrr...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Hainje »

Het eerste kwartaal van 2018 zit er op en daarin heb ik flink wat kilometers kunnen maken. Vorig jaar was het plan om alle commercieel uitgebate spoortrajecten van Nederland te bereizen, iets wat grotendeels ook wel gelukt is. Alleen de tram- en metronetwerken vond ik allemaal net iets te lang duren.

Daarom heb ik in 2018 besloten alleen de treinspoorlijnen van Nederland af te gaan strepen, inclusief de grensbaanvakken. De metro en de tram laat ik lekker voor wat het is.

De tussenstand op 31-3 is inmiddels:

Treinen: 6283,1 km
Bus: 561,29 km

De bus kilometers zijn in grote mate nuttige kilometers, in die zin dat ik ze ook af heb moeten leggen om bij iemand op bezoek te gaan of zoiets in die trant.
Spoiler: show
Afbeelding

Zoals je ziet hoef ik alleen nog de Blauwnet-trajecten, Meppel - Harlingen Haven, Zevenaar - Emmerich en de overgang bij Hazeldonk nog. De rest heb ik allemaal bereisd in twéé richtingen.
🍉
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Mdk »

Ligt het aan mij of mis je o.a. nog het mooiste stukje spoor van nederland, tussen apeldoorn en amersfoort?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door dylanwild94 »

Dus ook al op station eemshaven geweest?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Hainje »

Mdk schreef:Ligt het aan mij of mis je o.a. nog het mooiste stukje spoor van nederland, tussen apeldoorn en amersfoort?
Dat klopt, voor het gemak heb ik die maar even bij Blauwnet geschaard. Dat traject ga ik namelijk doen als ik richting het oosten reis. Op die manier ben ik pas na de spits in Enschede, wat wel handig is met die Kruidvatkaartjes. :P
dylanwild94 schreef:Dus ook al op station eemshaven geweest?
Ja! Gisteren. Samen met Aking. *O*
🍉
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Western Soldier »

Hainje schreef:Het eerste kwartaal van 2018 zit er op en daarin heb ik flink wat kilometers kunnen maken. Vorig jaar was het plan om alle commercieel uitgebate spoortrajecten van Nederland te bereizen, iets wat grotendeels ook wel gelukt is. Alleen de tram- en metronetwerken vond ik allemaal net iets te lang duren.

Daarom heb ik in 2018 besloten alleen de treinspoorlijnen van Nederland af te gaan strepen, inclusief de grensbaanvakken. De metro en de tram laat ik lekker voor wat het is.

De tussenstand op 31-3 is inmiddels:

Treinen: 6283,1 km
Bus: 561,29 km

De bus kilometers zijn in grote mate nuttige kilometers, in die zin dat ik ze ook af heb moeten leggen om bij iemand op bezoek te gaan of zoiets in die trant.
Spoiler: show
Afbeelding

Zoals je ziet hoef ik alleen nog de Blauwnet-trajecten, Meppel - Harlingen Haven, Zevenaar - Emmerich en de overgang bij Hazeldonk nog. De rest heb ik allemaal bereisd in twéé richtingen.
Volgens mij mis je ook nog de IJssellijn voor een deel. In elk geval tel ik mijn statistieken enkel de nuttige kilometers mee. Als ik ga toeren tel ik de kilometers niet mee. Ik heb de statistieken al laten zien na het eerste kwartaal van het dienstregelingjaar, dus opnieuw laten zien lijkt mij niet nodig.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Nitein-Repart »

Hainje schreef:
Mdk schreef:Ligt het aan mij of mis je o.a. nog het mooiste stukje spoor van nederland, tussen apeldoorn en amersfoort?
Dat klopt, voor het gemak heb ik die maar even bij Blauwnet geschaard. Dat traject ga ik namelijk doen als ik richting het oosten reis. Op die manier ben ik pas na de spits in Enschede, wat wel handig is met die Kruidvatkaartjes. :P
dylanwild94 schreef:Dus ook al op station eemshaven geweest?
Ja! Gisteren. Samen met Aking. *O*
Toch wel knap dat je vanuit Noord-Brabant zin heb om helemaal naar de Eemshaven te reizen. Ik woon in Gelderland, maar bij mij houdt de wereld op bij Groningen (Stad). Van die Noordelijke Nevenlijnen heb ik alleen Harlingen-Leeuwarden en Leeuwarden-Groningen gehad. De rest nog niet.

En met de Overijsselse spoorlijnen zou ik nog even wachten, totdat de treindienst tussen Hengelo en Bad Bentheim beetje betrouwbaar rijdt, zodat je die ook mee kan pakken. Tot nu toe is het nog heel wisselvallig of die treindienst rijdt of niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Chrysa »

Als je met een vriend reist gaat de tijd een stuk sneller voorbij he. :p
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Hainje »

Erno-BE schreef:Toch wel knap dat je vanuit Noord-Brabant zin heb om helemaal naar de Eemshaven te reizen. Ik woon in Gelderland, maar bij mij houdt de wereld op bij Groningen (Stad).
Mja, het grootste werk doen de treinen voor mij. Ik kan lekker gaan zitten en 'wachten' tot ik er ben. :lol: Maar inderdaad, doorgaans vind ik 'Stad' ook ver genoeg.
Erno-BE schreef:En met de Overijsselse spoorlijnen zou ik nog even wachten, totdat de treindienst tussen Hengelo en Bad Bentheim beetje betrouwbaar rijdt, zodat je die ook mee kan pakken. Tot nu toe is het nog heel wisselvallig of die treindienst rijdt of niet.
Zit nog een beetje te twijfelen, zeker aangezien het nog maar afwachten is of ik tegen die tijd nog wel de mogelijkheid heb om die kant op te reizen. Dikke kans dat ik dan zoveel kan/mag/moet werken waardoor ik ook niet meer zoveel behoefte heb om van 6:00u tot 0:30u non-stop in de trein zitten. :') Wellicht ga ik in het najaar wel een weekendje naar Berlijn ofzo en dan pik ik dat stukje alsnog mee.
Chrysa schreef:Als je met een vriend reist gaat de tijd een stuk sneller voorbij he. :p
Mja, die vrind kwam wel pas om 13u zijn bed uit rollen..... :roll:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

Hainje schreef:om van 6:00u tot 0:30u non-stop in de trein zitten. :')
Nie zo overdrijven he! 23:30 was je thuis! :roll:
Chrysa schreef:Als je met een vriend reist gaat de tijd een stuk sneller voorbij he. :p
Mja, die vrind kwam wel pas om 13u zijn bed uit rollen..... :roll:
En dat prima op tijd voor de Eemshaven *O*
Sterker nog, ik was zelfs te vroeg en ben dus ook nog maar even meegeweest naar Delfzijl :Y

De volgende keer kan ik dus nog een uur langer op m'n nest blijven liggen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Hainje »

Aking schreef:
Hainje schreef:om van 6:00u tot 0:30u non-stop in de trein zitten. :')
Nie zo overdrijven he! 23:30 was je thuis! :roll:
Nou vooruit, deze keer was ik om half 12 thuis.
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Chrysa »

Half 12? Niet zeuren dan, als ik met de laatste trein kom ben ik pas tegen 2 uur thuis! :Y
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Western Soldier »

Mijn doel is om elk stuk treinspoor in Nederland af te leggen exclusief grensbaanvakken. Als ik dat gehad heb kijk ik weer verder wat dan mijn doelen worden. Heb nog genoeg leven voor me. De trajecten waar ik nog nooit gereisd heb zijn:
1. Baarn<>Den Dolder
2. Groningen Europapark<>Veendam/Bad Nieuweschans
3. Groningen<>Eemshaven/Delfzijl
4. Mariënberg<>Emmen
5. Hengelo<>Glanerbrug
6. Heerlen<>Kerkrade Centrum
7. Zwolle<>Kampen

Buiten Baarn<>Den Dolder zijn het allemaal uithoeken
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door cassie127 »

Heb zelf bijna alle trajecten in Nederland gehad
Op mijn lijstje staan nog de volgende lijnen:
(Groningen -) Uithuizermeeden - Eemshaven
(Heerlen -) Landgraaf - Kerkrade Centrum
Maastricht Randwyck - Luik
Rotterdam - Antwerpen (Thalys)
Breda - Antwerpen
Hoorn - Enkhuizen
Verder nog een paar andere boogjes, en wat museumlijntjes die ik binnen Nederland wil doen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Nitein-Repart »

Erno-BE schreef:2016:
Oost: Berlin-Lichtenberg (binnen NL Enschede)
Zuid: Mainz Hbf (binnen NL Eindhoven/Valkenswaard)
West: Den Haag HS
Noord: Alkmaar

Totaal:
Noord: Hamburg
Oost: Berlin-Lichtenberg
Zuid: Salzburg Hbf
West: Scarborough (stadsbus)

In Nederland moet ik nog het Soesterlijnte, een paar Noordelijke Nevenlijnen, Middelburg-Vlissingen, Roosendaal-Lage Zwaluwe, Tilburg-Boxtel, Eindhoven-Blerick, Landgraaf-Herzogenrath/Kerkrade, Anna Palowna-Den Helder en Hoorn-Enkhuizen. Allemaal stukjes die in een uithoek liggen.
2017:
Oost: Praha-Holosovice (binnen NL Winterswijk)
Zuid: Praha-Hlavni Nadrazi (Praag ligt net iets zuiderlijker dan Lille; binnen NL Boxmeer)
West: Amsterdam Waterlooplein (metro)
Noord: Amsterdam Waterlooplein (metro)

Totaal:
Noord: Hamburg (blijft staan)
Oost: Praha-Holosovice
Zuid: Coimbra-B (2018)
West: Porto Sao Bento (metrotram; 2018)

Die lijnen die ik in 2016 had genoemd, die ik nog niet had; moet ik nog steeds. In Nederland is volgens mij alleen Zevenaar-Emmerich nieuw voor mij geweest, dankzij Abellio.

Qua materieel moet ik nog hebben:
Flirt (Arriva, Syntus, Connexxion en Keolis-D versie)
DDM-1 (rijdt alleen in Noord-Holland)
Thalys PBA/PBKA (geen ritten in Nederland mogelijk)
En vanaf woensdag komt daar de Eurostar E320 bij, maar ook daar zijn geen ritten mogelijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door BrengMe »

Western Soldier schreef:Buiten Baarn<>Den Dolder zijn het allemaal uithoeken
Ik noem Zwolle-Kampen nou niet bepaald een uithoek...
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Chrysa »

Erno-BE schreef: Thalys PBA/PBKA (geen ritten in Nederland mogelijk)
Rotterdam - Amsterdam voor €21. :Y
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door cassie127 »

Erno-BE schreef:
Erno-BE schreef:2016:

Qua materieel moet ik nog hebben:
Flirt (Arriva, Syntus Keolis Blauwnet, Connexxion en Keolis-DE versie)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten