Statistieken: méér dan cijfertjes.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Fles » Vr 01 Apr 2011, 17:17

Legendarische dag Daniël, 24 maart :D

TWEE KEER gecontroleerd. Uniek _O_

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor microshit » Vr 01 Apr 2011, 21:56

Ik ben maar 3 keer op 1 dag 2 keer gecontroleerd, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik bijna de hele rit uitzit.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Daniel » Ma 02 Mei 2011, 21:48

April 2011 is in punctualiteit een redelijk normale maand met maar weinig afwijkingen ten opzichte van maart. Wel is, sinds m'n ochtend-trein t2818 met IRM is gaan rijden, de controlekans fors gekelderd. Opmerkelijk feitje is dat ik uitsluitend in enkeldeks treinen controle gehad heb: eenmaal afwijkend materieel in de normale trein, de andere keer een treintje later genomen.
Het aantal minuten vertraging van de treinen zelf is wel gehalveerd. Daarnaast staat de reispunctualiteit op m'n heenreis voor de derde maand op een rij op 100% met nu zelfs ook daadwerkelijk 0 minuten vertraging!

Afbeelding

De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 92,86% (maart: 94,34%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 100,0% (maart: 96,23%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 90,48% (maart: 90,57%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 95,24% (maart: 94,34%)
Controlekans: 4,76 (maart: 18,87%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 30 (maart: 59)
Aantal minuten aankomstvertraging: 39 (maart: 55)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 51 (maart: 50)

En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100% (maart: 100%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 90,48% (maart: 88,89%)
Vertragingsminuten heen: 0 (maart: 9)
Aantal minuten te vroeg heen: 46 (maart: 44)
Vertragingsminuten terug: 39 (maart: 46)
Aantal minuten te vroeg terug: 5 (maart: 6)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor waldo79 » Za 07 Mei 2011, 22:26

Gek. Ik word juist flink gecontroleerd tussen Est en Dv. Schat de controlekans in op zeker 3 van de 5 ritten.
Mij best :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Daniel » Za 07 Mei 2011, 22:35

Is ook wel een iets langer stukje natuurlijk. En wellicht heeft jouw trein er gewoon meer HC's op zitten...

Wat is de norm eigenlijk voor een IRM-IV? En zitten er dan op 8 bakken ICM normaal meer of minder conducteurs? Dat verklaart wellicht al wat meer verschillen: een enkeldeksstel controleert makkelijker alleen dan een dubbeldekker.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor waldo79 » Za 07 Mei 2011, 22:47

Weet het niet: als er dubbeldekkers rijden tref ik minder HC's.
Mij best :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Daniel » Za 07 Mei 2011, 22:54

Hmm, fenomeen treedt dus bij jou ook op. (En klopt ook met het feit dat ik meerdere keren Ddr-Asd, met de in Ddr beginnende s2100, heb afgelegd zonde een HC te zien)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Fles » Za 07 Mei 2011, 23:25

Ik hou het deze maand ook maar eens bij. Nou is mijn traject ongeveer dubbel zo lang als dat van jou (41 vs 21 km enkele reis) maar ik kom tot nu toe niet boven de 25 % trefkans.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Ennes » Zo 08 Mei 2011, 03:28

Daniel schreef:Is ook wel een iets langer stukje natuurlijk. En wellicht heeft jouw trein er gewoon meer HC's op zitten...

Wat is de norm eigenlijk voor een IRM-IV? En zitten er dan op 8 bakken ICM normaal meer of minder conducteurs? Dat verklaart wellicht al wat meer verschillen: een enkeldeksstel controleert makkelijker alleen dan een dubbeldekker.


VIRM 4 of 6 is 1Hc, ICM is t/m 7 bakken 1 Hc vanaf 8 bakken 2 Hc

Het gebeurd regelmatig dat ik met een VIRM VI Asd - Ddr of andersom rijdt, en dat je het niet haalt om tijdens die rit de hele trein te knippen. daarbij komt dat Hc´s die tot na hun pensioen met hun knieën willen doen bepaalde (stukken van) baanvakken gewoon niet gaan controleren.

Pas geleden: s2200 Bd - Asd met een VIRM VI, begonnen met controleren na Bdpb bij aankomst in Asd was ik 4 uitstellen van betaling verder, en ik moest nog iets meer 2 bakken (boven) doen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Daniel » Zo 08 Mei 2011, 10:11

Dit verklaard een hoop... sinds ik 's ochtends IRM heb moet dus hetzelfde aantal reizigers door de helft van 't aantal HCs gecontroleerd worden :wink: (Want met ICM waren het altijd 8-10 bakken)
En, zeker met vluchtpogingen van zwartrijders, is een enkeldekstrein natuurlijk makkelijker in je eentje te doen...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Ennes » Zo 08 Mei 2011, 10:38

Daniel schreef:Dit verklaard een hoop... sinds ik 's ochtends IRM heb moet dus hetzelfde aantal reizigers door de helft van 't aantal HCs gecontroleerd worden :wink: (Want met ICM waren het altijd 8-10 bakken)
En, zeker met vluchtpogingen van zwartrijders, is een enkeldekstrein natuurlijk makkelijker in je eentje te doen...

Zwartrijders?? die zijn er toch niet meer sinds de invoering van de Chipkaart? :lol: :lol: :lol:

Ter aanvulling nog even: Ook al ben je dan met 2 HC´s Ook de vertrekstations zijn nog eens van invloed, Veel stations hebben toch ergens een bocht in het perron,of de locatie van het vertreklicht/sein hangt enigszins onmogelijk, dan is ook weer de plaatsbepaling van de Hc die van invloed tijdens het vertrek. En dus ook op de controle.

En zo zijn er nog meer factoren.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Justin » Zo 08 Mei 2011, 10:49

@Ennes aha, zou dat daarom verklaren waarom ik zelden gecontroleerd wordt op Asd-Ddr in de s2100 (gek genoeg word ik wel regelmatig gecontroleerd op Ddr-Asd in diezelfde serie). Vooral opvallend als het de s2100 is die eindigt in Ddr...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Ennes » Zo 08 Mei 2011, 11:12

Justin schreef:@Ennes aha, zou dat daarom verklaren waarom ik zelden gecontroleerd wordt op Asd-Ddr in de s2100 (gek genoeg word ik wel regelmatig gecontroleerd op Ddr-Asd in diezelfde serie). Vooral opvallend als het de s2100 is die eindigt in Ddr...

Het zal ongetwijfeld niet alles verklaren, maar het kan zeker van invloed zijn, daarnaast heb je natuurlijk ook de luie conducteur, de conducteur die alleen een service ronde loopt (wat de baas graag wil), overvolle treinen, beetje gedonder in trein waardoor Hc in een bepaald treindeel blijft, Tunnels, apparatuur die niet goed werkt en controle onmogelijk maakt, een Hc die er ff helemaal klaar mee is op dat moment enz enz.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor waldo79 » Vr 13 Mei 2011, 21:22

Collega's liepen zich juist te beklagen niet vaak gecontroleerd te worden, terwijl zij in dezelfde trein zitten als ik.
Ligt er heel erg aan waar je in het traject instapt en waar je in de trein gaat zitten :|
Mij best :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Daniel » Vr 13 Mei 2011, 21:39

Overigens is mei bezig zich tot het absolute dieptepunt te ontwikkelen bij mij... nog geenenkele controleronde gehad deze maand en slechts iets van twee servicerondjes.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Mark » Vr 13 Mei 2011, 22:45

Ik word de laatste weken juist bovengemiddeld veel gecontroleerd, helemaal voor het traject Hgl - Es v.v.
Ook tijdens mijn reisje Hgl - Rtd v.v. gisteren in alle drie de treinen controle gehad.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Caspar » Vr 13 Mei 2011, 22:51

Hoorn- Amsterdam bijna altijd controle. Ook in de s14500 hebben ze dikwijls nog wel zin om door de drukte heen te laveren 's ochtends (terwijl daar volgens mij bijna 100% met een abbonement of studenten ov reist). In Hoorn beginnen ze meestal meteen in de voorste bak omdat ze daar dan ook zijn ingestapt na het sleutelen van de overweg. De controlekans is denk ongeveer 8 van de 10. De andere kant op uit Amsterdam is de controlekans wel wat lager valt me op.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Klaasje » Vr 13 Mei 2011, 23:02

In de s4900 Alm - Hvs heb ik zelden controle (al drie weken niet meer gehad geloof ik :X ) De andere richting op nog minder controle. In de s1500 op Hvs - Amf en andersom heb ik niet zo vaak controle en als ik dat heb is dat meestal 's ochtends dezelfde vrouwelijke conductrice (die overigens heel aardig is :) ) Ik zou het misschien eens bij moeten gaan houden.

Gebruikersavatar
visgraat
Berichten: 740
Lid geworden op: Vr 13 Mei 2011, 23:13

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor visgraat » Za 14 Mei 2011, 00:22

Tussen Utrecht en Baarn word ik vaker gecontroleerd dan tussen Utrecht en Maastricht (ongeveer 90% om 70% denk ik). Dat is toch raar...

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Thom91 » Za 14 Mei 2011, 11:19

Hwd - Asa, vrijwel nooit, alleen op zaterochtend als ik uit Rta kom, maar dat is ook zelden :(
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Ennes » Za 14 Mei 2011, 12:23

Als je nou zo graag wil dat je kaartje gecontroleerd wordt, kan je ook gewoon even voor het instappen naar de conducteur lopen en vragen of hij je kaartje even controleert hoor, vindt hij vast niet erg, en het scheelt je een heel stuk reizen, want het lijkt niet om de reis van A naar B, maar om de controle te gaan.

Het is en blijft altijd gewoon een steekproef!

Vergelijk het eens met een rijbewijs cq verzekerings/keurings papieren, daarmee mag je dus met de auto op de weg, wil je dan ook bij elk ritje dat je maakt een verkeerscontrole krijgen?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor waldo79 » Za 14 Mei 2011, 12:46

Ennes schreef:Vergelijk het eens met een rijbewijs cq verzekerings/keurings papieren, daarmee mag je dus met de auto op de weg, wil je dan ook bij elk ritje dat je maakt een verkeerscontrole krijgen?

Gelukkig niet :wink:
Mij best :)

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Wubbo » Za 14 Mei 2011, 15:10

Ik begrijp het niet. Ik heb altijd begrepen dat een van de taken van conducteurs is dat ze door de trein lopen en vervoerbewijzen controleren. Dat dat niet altijd lukt snapt iedereen, maar het valt een aantal mensen op dat ze wel erg weinig gecontroleerd worden. Dat wordt hier dan gemeld, maar dat is dan meteen niet goed?

Waarom mag je het kennelijk wel melden als een CTA verkeerd staat (je kunt toch ook op de vertrekstaat kijken, en je koopt toch geen kaartje om een juiste CTA te zien) maar mag het niet gemeld worden als er geen kaartjes gecontroleerd worden?

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Klaasje » Za 14 Mei 2011, 15:14

Het is ook niet direct als kritiek bedoelt. Het is gewoon een constatering.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Ennes » Za 14 Mei 2011, 17:50

Wubbo schreef:Ik begrijp het niet. Ik heb altijd begrepen dat een van de taken van conducteurs is dat ze door de trein lopen en vervoerbewijzen controleren. Dat dat niet altijd lukt snapt iedereen, maar het valt een aantal mensen op dat ze wel erg weinig gecontroleerd worden. Dat wordt hier dan gemeld, maar dat is dan meteen niet goed?

Waarom mag je het kennelijk wel melden als een CTA verkeerd staat (je kunt toch ook op de vertrekstaat kijken, en je koopt toch geen kaartje om een juiste CTA te zien) maar mag het niet gemeld worden als er geen kaartjes gecontroleerd worden?

Misschien omdat de richtlijnen hier en daar iets aangepast zijn! en een verkeerd ingestelde CTA een fout is, terwijl je mag verwachten dat je de juiste informatie krijgt.
Die informatie is namelijk een onderdeel van het product "treinreis van A naar B"die je hebt gekocht. En de kaart controle is slechts een steekproef van de vervoerder om te controleren of je wel betaald hebt voor het product "treinreis van A naar B"

Klaasje schreef:Het is ook niet direct als kritiek bedoelt. Het is gewoon een constatering.

Ik zie het ook niet als kritiek.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten