Pagina 9 van 37

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: ma 23 mei 2011, 11:25
door Ennes
Reiziger Delft schreef:Ik zelf maak me echt totaal niet druk over of ik wel of niet wordt gecontroleerd. Ik heb zelf het gevoel dat er tijdens de meeste reizen wel een conducteur voorbij komt.

Wat ik wel een beetje raar vind en me al een paar keer is overkomen; een conducteur die sommige OV-Chipkaarten wel uitleest en andere niet. :? Een knap meisje hoefde bijvoorbeeld alleen maar haar Studenten OV te laten zien; die van mij werd wel uitgelezen. Dat vind ik niet zo netjes. Lees dan of alles uit, of keur alles meteen goed.

(Uiteraard zijn dit uitzonderingsgevallen. :wink: :) )
De enige kaarten die ik soms niet scan zijn de voordeeluren kaarten i.c.m. keuze dagen, als de naam op keuze dag klopt met die op de voordeeluren kaart weet ik dat die geldig is, omdat die 2 aan elkaar gekoppeld zijn (en omdat het uit de mapjes halen vaak heeeeel veel tijd kost :lol: ) , verder lees ikzelf altijd alle kaarten uit. En verder maak ik geen uitzonderingen voor knappe, lelijke, lichte, donkere enz enz reizigers. of ik controleer iedereen of niemand.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: ma 23 mei 2011, 11:50
door AppleMoose
Waarom ben ik dan door jou nooit gecontroleerd? :lol: :mrgreen:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: ma 23 mei 2011, 11:52
door Ennes
Ronaldussen schreef:Waarom ben ik dan door jou nooit gecontroleerd? :lol: :mrgreen:
Ik zal het goed met je maken, ik zal je volgende week eens heel uitgebreid controleren :P

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: ma 23 mei 2011, 18:39
door MdJ
Dan zou je toch eerder verwachten dat hij de OVChipkaart van dat meisje wel uitleest toch... Dan kan d' ie er langer bij blijven staan... :lol:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: ma 23 mei 2011, 22:39
door Fles
Ennes schreef:
Ronaldussen schreef:Waarom ben ik dan door jou nooit gecontroleerd? :lol: :mrgreen:
Ik zal het goed met je maken, ik zal je volgende week eens heel uitgebreid controleren :P

Oh dat wordt lachen :D Gewoon op zicht tussen de SOV's door rennen "Ja! Prima! Is goed! Dank u wel!" en dan aan het eind: "HA! Jou moet ik hebben mannetje! Knippeknippeknippeknippeknip!! :twisted: "
_O-

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 25 mei 2011, 22:08
door Daniel
Jeetje, ik ben van de 0% af voor de maand mei :shock: Al gok ik zomaar dat die 2,38% controlekans de komende dagen wel weer gaat inzakken :P

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 26 mei 2011, 09:43
door Thom91
ik ben ind e dagen maandag tot woensdag 5 keer gecontroleerd! :O
ik schrok me wild

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: di 31 mei 2011, 21:32
door Daniel
Mei 2011 is weer een flink punctuele maand en voor het eerst een maand waarin al m'n treinen hun vertraging onderweg opliepen: de vertrekpunctualiteit is ook volgens de strengste norm 100%. In minuten vertraging en te te vroege aankomsten is alles redelijk constant en vrijwel gelijk aan de maand april.
Wel is de controlekans, die al laag was, nog eens gehalveerd en nu slechts 2%...

Afbeelding

De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 100,0% (april: 92,86%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 100,0% (april: 100,0%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 94,0% (april: 90,48%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 96,0% (april: 95,24%)
Controlekans: 2,00% (april: 4,76%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 21 (april: 30)
Aantal minuten aankomstvertraging: 38 (april: 39)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 57 (april: 51)

En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 96,0% (april: 100%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 96,0% (april: 90,48%)
Vertragingsminuten heen: 8 (april: 0)
Aantal minuten te vroeg heen: 52 (april: 46)
Vertragingsminuten terug: 30 (april: 39)
Aantal minuten te vroeg terug: 5 (april: 5)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 22:12
door Fles
Die trefkans is wel heel erg slecht ja. Ik had over Mei 5 uit 28. Maar dat was op een traject wat 2 keer zo lang is en waar bovendien altijd een tussenstop in zit waar de HC naar het "juiste" treinstel kan overstappen.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 22:50
door Daniel
Mijn ochtendtrein bestaat überhaupt maar uit één treinstel, dat maakt de aanwezigheid van een tussenstop niet noodzakelijk :wink: 's middags zag ik altijd al zelden een conducteur wat in dat geval vooral drukte-gerelateerd zal zijn.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: di 02 aug 2011, 20:26
door Daniel
Maar even een achterstand inhalen. Allereerst juni met een aanzienlijk hogere controlekans en een punctualiteit die slecht begon wat wel z'n effect heeft op het resultaat aan het eind van de maand.

Afbeelding

De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 84,2% (mei: 100,0%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 86,8% (mei: 100,0%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 81,6% (mei: 94,0%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 86,8% (mei: 96,0%)
Controlekans: 15,8% (mei: 2,00%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 75 (mei: 21)
Aantal minuten aankomstvertraging: 70 (mei: 38)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 44 (mei: 57)

En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 79,0% (mei: 96,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 89,5% (mei: 96,0%)
Vertragingsminuten heen: 42 (mei: 8)
Aantal minuten te vroeg heen: 39 (mei: 52)
Vertragingsminuten terug: 38 (mei: 30)
Aantal minuten te vroeg terug: 5 (mei: 5)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: di 02 aug 2011, 20:35
door Daniel
Verder met juli. Een maand die de archieven ingaat met een historisch dieptepuntje... ik heb nog niet eerder een punctualiteit van 0% geregistreerd :mrgreen: Nou is dat ook wel een stukje toeval dat ik nooit een zwaar vertraagde trein had op de 1e van de maand natuurlijk.
Maar zowiezo opvallend dat de treinpunctualiteit nu in de zomermaanden als een kaartenhuis in elkaar stort...

Afbeelding

De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 82,5% (juni: 84,2%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 90,0% (juni: 86,8%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 87,5% (juni: 81,6%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 92,5% (juni: 86,8%)
Controlekans: 12,5% (juni: 15,8%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 45 (juni: 75)
Aantal minuten aankomstvertraging: 38 (juni: 70)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 33 (juni: 44)

En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100,0% (juni: 79,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 80,0% (juni: 89,5%)
Vertragingsminuten heen: 5 (juni: 42)
Aantal minuten te vroeg heen: 27 (juni: 39)
Vertragingsminuten terug: 68 (juni: 38)
Aantal minuten te vroeg terug: 3 (juni: 5)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 22:00
door Daniel
Weer een maand voorbij... en wel eentje met een zeer hoge punctualiteit. Dit ondanks dat de t1759 het zowat op geenenkele dag voor elkaar gekregen heeft op tijd te vertrekken, wat vooral te zien is aan het verschil van maarliefst 17,3 procentpunt tussen de vertrekpunctualiteit volgens de 3- en 5-minutennorm.
De controlekans begon goed en kwam in de eerste helft van de maand zelfs nog tegen de 30% te liggen, maar daalde uiteindelijk toch weer tot een lager percentage dan dat van juli. Leuk feitje is ook nog wel dat de 100% reispunctualiteit op de heenreis ook daadwerkelijk bij een totaal van 0 vertragingsminuten hoort :)

Afbeelding

De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 78,9% (juli: 82,5%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 96,2% (juli: 90,0%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 96,2% (juli: 87,5%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 98,1% (juli: 92,5%)
Controlekans: 11,5% (juli: 12,5%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 70 (juli: 45)
Aantal minuten aankomstvertraging: 34 (juli: 38)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 44 (juli: 33)

En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100,0% (juli: 100,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 96,2% (juli: 80,0%)
Vertragingsminuten heen: 0 (juli: 5)
Aantal minuten te vroeg heen: 42 (juli: 27)
Vertragingsminuten terug: 33 (juli: 68)
Aantal minuten te vroeg terug: 2 (juli: 3)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 05 okt 2011, 22:13
door Daniel
De cijfers van september.... Een redelijk gemiddelde maand zonder al te veel bijzonderheden.

Afbeelding

De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 93,5% (augustus: 78,9%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 95,7% (augustus: 96,2%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 91,3% (augustus: 96,2%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 93,5% (augustus: 98,1%)
Controlekans: 8,7% (augustus: 11,5%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 40 (augustus: 70)
Aantal minuten aankomstvertraging: 48 (augustus: 34)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 63 (augustus: 44)

En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 95,7% (augustus: 100,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 91,3% (augustus: 96,2%)
Vertragingsminuten heen: 11 (augustus: 0)
Aantal minuten te vroeg heen: 52 (augustus: 42)
Vertragingsminuten terug: 35 (augustus: 33)
Aantal minuten te vroeg terug: 11 (augustus: 2)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 06 okt 2011, 00:36
door webguy
Reis 4-5 keer per week Arnhem - Nijmegen heen en weer in de spits en ben nu 2 a 3 keer gecontroleerd gedurende de afgelopen maand. Niet bepaald spetterend dus...

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 06 okt 2011, 11:06
door Justin
Ik pendel 5 dagen per week Zwd-Rtd met de s5000 of s5100, dan de t2267 van Rtd naar Ddzd en dan de t5168 van Ddzd naar Zwd. Afgelopen maand slechts 1x gecontroleerd op Ddr-Zwd in een s5100... Maar ja, het is ook een kippeneindje, dus verwacht ook eigenlijk niks meer....

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 07 okt 2011, 11:47
door waldo79
webguy schreef:Reis 4-5 keer per week Arnhem - Nijmegen heen en weer in de spits en ben nu 2 a 3 keer gecontroleerd gedurende de afgelopen maand. Niet bepaald spetterend dus...
Hmmm... mijn ervaringen in de t3600 zijn anders. Zo goed als elke dag controle: of tussen Est en Ah of tussen Ah en Zp. Tussen Zp en Dv zie ik zelden conducteurs. Andere kant op: controle tussen Dv en Ah en juist op het laatste stuk minder vaak controle.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 07 okt 2011, 13:24
door deadlock
Ik zie nooit conducteurs in de 3600 eigenlijk. Ben in heel september twee keer gecontroleerd.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: za 08 okt 2011, 20:26
door waldo79
Hangt blijkbaar af van het traject dat je reist. Ik kom eigenlijk amper ten noorden van Dv.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 19:58
door Daniel
Oktober is alweer voorbij. De eerste dag was historisch slecht met een aankomstpunctualiteit van 0% volgens de 3-minutennorm, maar dat was nog nieteens een grote verstoring. Slechts een +10 door een spoorloper was genoeg om 'm zo laag te krijgen...
Het aantal minuten aankomst- en reisvertraging is trouwens voor een zeer aanzienlijk deel voor rekening van 24 oktober, de dag van de uitgelopen werkzaamheden tussen Amersfoort en Utrecht.
Afbeelding

De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 95,9% (september: 93,5%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 97,7% (september: 95,7%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 89,8% (september: 91,3%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 93,8% (september: 93,5%)
Controlekans: 6,3% (september: 8,7%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 40 (september: 40)
Aantal minuten aankomstvertraging: 64 (september: 48)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 41 (september: 63)

En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 91,7% (september: 95,7%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 91,7% (september: 91,3%)
Vertragingsminuten heen: 43 (september: 11)
Aantal minuten te vroeg heen: 36 (september: 52)
Vertragingsminuten terug: 55 (september: 35)
Aantal minuten te vroeg terug: 5 (september: 11)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 02 nov 2011, 13:02
door Ennes
Justin schreef:Ik pendel 5 dagen per week Zwd-Rtd met de s5000 of s5100, dan de t2267 van Rtd naar Ddzd en dan de t5168 van Ddzd naar Zwd. Afgelopen maand slechts 1x gecontroleerd op Ddr-Zwd in een s5100... Maar ja, het is ook een kippeneindje, dus verwacht ook eigenlijk niks meer....
waldo79 schreef:
webguy schreef:Reis 4-5 keer per week Arnhem - Nijmegen heen en weer in de spits en ben nu 2 a 3 keer gecontroleerd gedurende de afgelopen maand. Niet bepaald spetterend dus...
Hmmm... mijn ervaringen in de t3600 zijn anders. Zo goed als elke dag controle: of tussen Est en Ah of tussen Ah en Zp. Tussen Zp en Dv zie ik zelden conducteurs. Andere kant op: controle tussen Dv en Ah en juist op het laatste stuk minder vaak controle.
webguy schreef:Reis 4-5 keer per week Arnhem - Nijmegen heen en weer in de spits en ben nu 2 a 3 keer gecontroleerd gedurende de afgelopen maand. Niet bepaald spetterend dus...
deadlock schreef:Ik zie nooit conducteurs in de 3600 eigenlijk. Ben in heel september twee keer gecontroleerd.
Om het toch weer een beetje inzichtelijk te maken voor degene die speciaal met de trein reizen om gecontroleerd te worden en vervolgens gedesillusioneerd uitstappen omdat ze "weer" geen controle hebben gehad, maar weer eens een voorbeeldje! Ik was begonnen een VIRM IV, waarvan de zitplaatsen zo´n 50% bezet waren, Na een rit van 50 minuten, slechts de helft kunnen controleren, een aantal vragen van reizigers kunnen beantwoorden en 2 UVB´s kunnen schrijven!

Zo zie je dus dat het lang niet altijd lukt om een trein helemaal te controleren, zeker niet als het erg druk is, op korte afstanden of als er veel vragen zijn ivm bijvoorbeeld een verstoring/werkzaamheden enz.

daarnaast is het traject in sommige gevallen ook nog van invloed van waar en hoe men begint met controleren, bijvoorbeeld bochtige perrons, splitsen/combineren, sleutelkastjes, zicht op vertreklicht/gehele trein bij vertrek enz.
Daarnaast zal ook de HC op enig moment zijn administratie moeten bijwerken (HC´s hebben helaas geen secretaresse die treinrapporten/tellingen/uvb´s voor hem/haar invoeren) En zo zijn er nog tal van andere redenen op te noemen.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 02 nov 2011, 13:11
door Klaasje
1. De mensen op dit forum snappen het ondertussen wel dat het niet altijd mogelijk is om te controleren.
2. Soms is er inderdaad wel erg weinig controle. Als je weken lang gewoon geen enkele controle hebt in de trein is dat gewoon vreemd.
3. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat de administratie altijd op hetzelfde deeltraject gedaan moet worden. Sleutelkastjes zijn daarentegen wel een goed argument.
4. Zie de posts hierboven alsjeblieft niet als kritiek maar als constateringen.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 02 nov 2011, 13:23
door Ennes
Klaasje schreef:1. De mensen op dit forum snappen het ondertussen wel dat het niet altijd mogelijk is om te controleren.
2. Soms is er inderdaad wel erg weinig controle. Als je weken lang gewoon geen enkele controle hebt in de trein is dat gewoon vreemd.
3. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat de administratie altijd op hetzelfde deeltraject gedaan moet worden. Sleutelkastjes zijn daarentegen wel een goed argument.
4. Zie de posts hierboven alsjeblieft niet als kritiek maar als constateringen.
1. gezien het feit dat ze er over door blijven emmeren lijken ze het toch niet helemaal te snappen (of willen het niet snappen)

2. Als je altijd in een drukke trein zit (spits), of kort traject rijdt is het helemaal niet zo vreemd, als je rekening houdt met de punten die ik aangedragen heb.

3. wat betreft de administratie zeg ik ook niet dat dat altijd een reden zal zijn, maar EEN reden zou kunnen zijn, en heb je toevallig altijd een trein waarbij de HC zijn laatste stukje van zijn dienst rijdt, is die kans groter dat het dan juist wel altijd op dat moment gebeurd. En de overige redenen zijn overigens net zo legitiem als het sleutelkastje ;)

4. voor de duidelijkheid, ik zie het niet als kritiek, maar ik geef slechts een uitleg over een aantal mogelijke redenen waarom er geen controle geweest kan zijn (zie ook punt 1)

Als ik hier namelijk al niet tegen zou kunnen, dan zou ik nml ook beter maar helemaal niet kunnen controleren, dan krijg ik zeer regelmatig toch wel wat meer over me heen :wink:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 02 nov 2011, 14:09
door Suus
Dit jaar heb ik een controlepercentage van 100% in de s9500 staan, en 0% in de s19500 :mrgreen:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 02 nov 2011, 16:22
door Justin
Zeg ik dan dat ik het erg vind ;)?