Statistieken: méér dan cijfertjes.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Statistieken: m

Berichtdoor Justin » Wo 30 Apr 2008, 01:43

Mijn statistieken van deze maand, aangezien ik op 30 april toch niet met de trein meer ga, maar pas op 1 mei weer...

Punctualiteit:
Op 3 minuten: 92,54 (Maart: 93,65%; Februari: 91,67%)
Op 5 minuten: 98,51 (Maart: 96,83%; Februari: 97,22%)

Ritten:
April: 67
Maart: 63

Kilometers:
April: 2440,25 km (14 en 27 april meeste km; 383,46 en 349,02 respectievelijk een tourtochtje en een bezoek in Emmen)
Maart: 2624,71 km
Februari: 1304,14 km

Trefkans:
April: 34,33
Maart: 44,44
Februari: 13,89

Kosten: (speciaal voor Fles ;))
Za 05-04: enkeltje Helmond-Utrecht C met korting: €8,50
Za 12-04: enkeltje Utrecht C-Nijmegen Dukenburg met korting: €7,60
Zo 13-04: dagretour Nijmegen Dukenburg-Nijmegen met korting: €2,00
Wo 16-04: dagkaart fiets: €6,00
Zo 27-04: dagretour Driebergen-Zeist-Emmen met korting: €22,40
Totaal: €46,50 (+10,40 met maart)

Wat is er gebeurt deze maand? Vooral wat dachttochtjes die ik maakte. Onder andere Dordrecht-Venlo-Nijmegen-Arnhem-Den Haag C-Dordrecht is er een van, waarmee ik zowel van Dordrecht naar Venlo, als van Den Haag C naar Dordrecht in dezelfde ICRm compositie zat. Eveneens waren er dagtochtjes naar Rhenen en Baarn, alsmede twee spotdagen op Amsterdam CS en eentje zelfs op Shl (maar kwam meer omdat ik toch moest wachten). Verder mijn fiets over laten komen in Zeist midden in de maand, maar dat was dan alles in inhoudelijke zin.

Ik heb veel in ICMs doorgebracht, vaak heen en weer naar Zwijndrecht. Opvallend was dat ik wat spots betreft ALLE ICMms heb gezien, maar alleen vandaag (29 april) heb ik in een ICMm zelf gezeten. Maar ook veel in de ICRm door alle touringsdagjes.

Heb zelf nauwelijks vertraging gehad, alhoewel het in het begin niet zo lekker liep. De trefkans is ongeveer gelijk aan het gemiddelde totnogtoe, zo rond de 33% blijft het, waarmee ik denk dat een trefkans in het algemeen gewoon 1 op 3 is. Het totaalplaatje voor deze maand is dan ook niet veel anders dan vorige maand, dus ik post daarom alleen het overzicht van deze maand. Ik ben in mijn laatste ritten wel steeds gecontroleerd, zelfs op stukjes zoals Rotterdam-Dordrecht met de IC naar Venlo, en in de stopper van Dordrecht naar Zwijndrecht.

Afbeelding

En nu op naar Mei, met direct een touringdag op 2 mei, een reisje naar Wijchen op 3 mei, en nog met veel meer leukigheden... Hoop ik dan maar...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Statistieken: m

Berichtdoor waldo79 » Do 01 Mei 2008, 12:02

dachttochtjes
Dagtochtjes?
Mij best :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25113
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Statistieken: m

Berichtdoor Daniel » Do 01 Mei 2008, 14:04

Ook maar weer mijn statistiekjes van de maand april...

De eindstand:
3 min. punctualiteit: 64,9%
5 min. punctualiteit: 78,4%
Trefkans HC: 35,1%

En ook nog een grafische weergave, waarin het effect van het ammoniaklek bij Rotterdam Centraal (22 april) nauwelijks zichtbaar is. Meer invloed had de treinbrand bij Rijswijk die een dag later gevolgd werd door vele kleine vertragingen door goederentreintjes en een deels defecte brug (17/18 april).
De trefkans schoot op de 28ste wel heel erg omhoog, door een enthousiaste HC die wel zes keer langskwam...

Afbeelding

Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

KM46
Berichten: 8078
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor KM46 » Ma 02 Jun 2008, 14:13

Hierbij de waterstanden van de maand Mei:

aantal reisdagen: 5
aantal km's: 158
aantal ritten: 11
aantal keer gecontroleerd: 7
aantal minuten vertraging: 15
Maandgemiddelde controle: 63,64%

Het jaargemiddelde controle is gestegen van 5,25% naar 29,63% :shock:

Groet, R :wink: nald

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor BR628 » Ma 02 Jun 2008, 15:44

Van mijn kant ook maar eens wat statistiekjes:

Mei 2008
Aantal dagen met de trein gereisd: 22 dagen
Aantal treinen: 124
Aantal kilometer afgelegd: 6218 km
Grootste aantal kilometers afgelegd in 1 dag: 537km op 29 mei 2008
Aantal uren:minuten in de trein gezeten (excl vertraging): 71 uur en 57 minuten
Aantal uren:minuten in de trein gezeten (incl vertraging): 74 uur en 24 minuten
Percentage treinen max 3 minuten vertraging bij aankomst: 91,9%
Percentage treinen max 5 minuten vertraging bij aankomst: 95,2%
Percentage gecontroleerd door treinpersoneel in trein: 33,9%

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Mark » Zo 15 Jun 2008, 00:05

Afgelopen zondag was het echt droevig gesteld met de trefkans hc: ik ben in 18 treinen slechts 1x gecontroleerd :shock:
En er zaten best lange stukken bij zonder controle, zoals Ut-Rtd, Gd-Asd, en Asd-Ah...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor M57 » Zo 15 Jun 2008, 01:05

Heb je het nou over trefkans of controle? Onder trefkans valt namelijk ook een conducteur die langsloopt.

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Mark » Zo 15 Jun 2008, 10:47

Nja die heb ik ook nauwelijks gezien. Misschien dan in 2 of 3 van de 18 treinen ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Karl » Zo 15 Jun 2008, 13:29

Als Rtd - Ut tegenwoordig al als een lang stuk wordt gezien: ik reis daar ongeveer vijf keer in de week en dan ook nog vijf keer in de tegenovergestelde richting en ik word zelden gecontroleerd, vooral op Ut - Rtd is zelden iemand te zien.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Geert » Zo 15 Jun 2008, 13:36

Het hangt ook heel erg af van het tijdstip en de lengte van je trein op dat traject. 's Ochtends word ik nooit gecontroleerd, einde van de middag/begin van de avond meestal niet en later op de avond vrijwel altijd :P

KM46
Berichten: 8078
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor KM46 » Zo 15 Jun 2008, 13:52

Het aantal minuten vertraging zal in de maand juni wel weer flink op gaan lopen. Liep afgelopen vrijdag (de 13de ja :shock:) 65 minuten vertraging op dankzij een defecte goederentrein tussen Rotterdam Alexander en Gouda.

Groet, R :( nald

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Justin » Vr 01 Aug 2008, 02:27

Zo, het is weer eens tijd voor de maandelijkse statistiekjes!

Ik had de maand juni nog voor jullie tegoed:

Afbeelding

De maand juni had nog zo zijn leuke reisjes. Drie keer op en neer naar Venlo gegaan, eerst omdat de bussen staakten en ik noodgedwongen het huis van mn ouders moest verlaten om 7.10, en de tweede keer met Iceman van Somda met de 1939 Gvc-Vl en dan Nm, de derde keer idem, alleen dan naar Rm ipv Nm. Eveneens bezocht ik mn maat uit Hm, waarmee ik erg vaak de 1900 heb bezocht... Verder gebeurde er erg weinig die maand (zie de box hieronder, alsmede de grafiek hierboven). Leukste momentum was: post openen in Vierlingsbeek :P.
Aangezien ik me niet zoveel meer kan herinneren wat er in juni bij mij gebeurde, valt er verder niks te vertellen... De box spreekt voor zicht. Opgesomd:

Totaal aantal ritten: 48
Totaal aantal km: 2072,77
- Langste rit: 429,99 (Db-Gvc-Vl-Nm e.v.) op 11 juni
Op tijd binnen 3 minuten: 85,42%
Op tijd binnen 5 minuten: 93,75%
Gecontroleerd: 37,50%



Code: Selecteer alles

Datum      % 3-5    % >5     %contr   n   ∑n   Km       ∑Km       C   NC
-----------------------------------------------------------------------
02.06      100,00   100,00   020,00   5   05   266,45   0266,45   1   4
10.06      077,78   088,89   011,11   4   09   102,04   0368,49   0   4
11.06      085,71   092,86   028,57   5   14   429,99   0798,48   3   2
13.06      088,24   094,12   023,53   3   17   085,36   0883,84   0   3
16.06      090,48   095,24   033,33   4   21   169,89   1053,73   3   1
18.06      088,89   096,30   040,74   6   27   203,94   1257,67   4   2
20.06      087,50   096,88   040,63   5   32   112,33   1370,00   2   3
25.06      087,88   096,97   042,42   1   33   021,29   1391,29   1   0
27.06      083,78   091,89   043,24   4   37   288,61   1679,90   2   2
28.06      085,71   092,86   040,48   5   42   131,17   1811,07   1   4
29.06      084,09   093,18   040,91   2   44   090,90   1901,97   1   1
30.06      085,42   093,75   037,50   4   48   170,80   2072,77   0   4

Legenda
%3-5: aantal ritten op tijd binnen 3 minuten in % (cumulatief)
% >5: aantal ritten op tijd binnen 5 minuten in % (cumulatief)
%contr: aantal keer gecontroleerd in % (cumulatief)
n: aantal ritten
∑n: aantal ritten cumulatief
Km: totaal aantal gereden kilometers bij benadering van die dag
∑Km: totaal aantal gereden kilometers bij benadering cumulatief
C: aantal keer gecontroleerd
NC: aantal keer niet gecontroleerd


Juli

Een ander verhaal betreft juli. Voor het eerst in de hele geschiedenis van mijn spottersbestaan (en dat is nauwelijks 2 jaar), heb ik een 5-minuten punctualiteit van 100%. De 3-minuten punctualiteit is wel wat minder, maar niettemin nog hoger dan 10. Hoewel men graag beweert dat studenten immobiel zijn in de zomervakantie, bewijs ik graag het tegendeel. Dat komt ook wel doordat ik nog uitwonende beurs kreeg, voor dat ik thuiswonend was. Althans voor het grootste gedeelte van deze maand. Een andere factor die er in meespeelt is mijn verhuizing van Zeist naar mijn ouders in Zwijndrecht door omstandigheden. Ik heb daardoor meer geld over voor wat tripjes.

Ik opende de maand met een rondrit met Iceman wederom, dit keer naar het oosten des lands, waar we Mark hadden verrast op zijn werk in Hglo, nadat we eerder via Apd-Zp-Hglo waren gegaan, en later naar Es zijn gegaan. Nog geen week later ben ik naar Helmond gegaan, en de dag erna gelijk naar Asd. En een week later zat ik weer te treinen rondom Gv met m'n vriend. En afgelopen dinsdag weer (-waar nog een verdacht pakketje was gevonden op Gv, dat bleek loos te zijn, aldus de nieuwsbrief van OV-Website). Vandaag voor nop naar Amf geweest. En zo kwam de maand dus al gauw vol!
Hieronder de grafiek, de box en de beknopte statistieken.

Afbeelding

In feite komt het erop neer dat ik met minder reisdagen, slechts 470 meter minder heb gereisd dan juni. Natuurlijk blijft dat altijd frappant, omdat het aantal kilometers wat je reist bij benadering is. En wat zijn de meetpunten immers? Dus die decimalen altijd met een korreltje zout nemen...

Totaal aantal ritten: 43
Totaal aantal km: 2072,30
- Langste rit: 446,13 (Zwd-Rtd-Ut-Mt-Ehv-Zwd) op 15 juli
Op tijd binnen 3 minuten: 93,02%
Op tijd binnen 5 minuten: 100,00%
Gecontroleerd: 34,88%

Code: Selecteer alles

Datum      % 3-5    % >5     %contr   n   ∑n   Km       ∑Km       C   NC
-----------------------------------------------------------------------
01.07      100,00   100,00   057,14   7   07   392,82   0392,82   4   3
02.07      100,00   100,00   062,50   1   08   021,29   0414,11   1   0
04.07      100,00   100,00   050,00   2   10   144,12   0558,23   0   2
07.07      100,00   100,00   045,45   1   11   021,29   0579,52   0   1
08.07      100,00   100,00   038,46   2   13   079,90   0659,42   0   2
15.07      095,00   100,00   035,00   7   20   446,13   1105,55   2   5
17.07      090,48   100,00   038,10   1   21   104,17   1209,72   1   0
18.07      091,30   100,00   034,78   2   23   123,56   1333,28   0   2
19.07      092,00   100,00   036,00   2   25   106,21   1439,49   1   1
21.07      089,66   100,00   034,48   4   29   102,82   1542,31   1   3
22.07      090,00   100,00   036,67   1   30   017,77   1560,08   1   0
23.07      090,32   100,00   035,48   1   31   016,28   1576,36   0   1
26.07      090,91   100,00   033,33   2   33   109,71   1686,07   1   1
27.07      091,43   100,00   034,29   2   35   106,21   1792,28   1   1
29.07      092,31   100,00   030,77   4   39   088,86   1881,14   0   4
31.07      093,02   100,00   034,88   4   43   191,16   2072,30   3   1


Legenda
%3-5: aantal ritten op tijd binnen 3 minuten in % (cumulatief)
% >5: aantal ritten op tijd binnen 5 minuten in % (cumulatief)
%contr: aantal keer gecontroleerd in % (cumulatief)
n: aantal ritten
∑n: aantal ritten cumulatief
Km: totaal aantal gereden kilometers bij benadering van die dag
∑Km: totaal aantal gereden kilometers bij benadering cumulatief
C: aantal keer gecontroleerd
NC: aantal keer niet gecontroleerd


Totaal

Overigens ben ik nu ook bezig geweest met totalen. Het totaalplaatje hieronder laat zien dat de controle nochtans op 1:3 blijkt te zijn. Dit is dus na 213 dagen / 7 maanden het geval.

Afbeelding

Let ook op de punctualiteit die zich langzaamaan stabiliseert. Nogmaals is enige voorzichtigheid geboden: wat niet mee is geteld zijn uitgevallen ritten. Dit valt onder een andere categorie naar mijn mening.

Totaal aantal ritten: 410
Totaal aantal km: 16841,46
Op tijd binnen 3 minuten: 25 x - 88,05%
Op tijd binnen 5 minuten: 24 x - 94,15%
Gecontroleerd: 146 x - 35,61%

Top 5 meest genomen series in de afgelopen 7 maanden:
1. s5100: 57x (voornamelijk trajecten Zwd-Rtd, Rtd-Zwd, Ddr-Zwd en Zwd-Ddr)
2. s2800: 39x (voornamelijk Rtd-Ut v.v.)
3. s800 (inclusief de s20800): 29x (voornamelijk Asd-Ut v.v.)
4. s1900: 27x (erg diffuus, valt niet zo te zeggen, meerendeel lijkt Ddr-Ehv te zijn)
5. s2000: 24x (voornamelijk Db-Ut v.v.)
5. s500 (inclusief de s12500 Rtd-Amf v.v. en s20500 Rtd-Ut v.v.): 24x (voornamelijk Rtd-Ut v.v.)
5. s1700 (inclusief de s12700 Rtd-Amf v.v. en s21700 Rtd-Ut v.v.): 24x (voornamelijk Rtd-Ut v.v.)
Er was dus een tie-break op de 5e plaats. Als ik de gehele serie samen zou nemen, dan zou de Noordoost vanaf Rotterdam dus op 48x uitkomen (2e plaats). Ook niet geheel eerlijk, het gebeurde wel eens dat ik de 1700 Aml-Ut immers nam. De s5100 blijft vooralsnog een lokaal fenomeen bij mij, veel keus heb ik immers niet vanaf Zwd (aangezien de s5000 haast nergens aansluiting geeft op Ddr-Rtd).

Tot zover mijn lange verslag :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

KM46
Berichten: 8078
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor KM46 » Vr 01 Aug 2008, 21:52

De waterstanden voor de maanden Juni, Juli en Augustus presenteer ik wel in September. Voor wat betreft de maanden Juni en Juli kan ik al vast meedelen dat het weer niet best was.

Groet, R :) nald

KM46
Berichten: 8078
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor KM46 » Za 06 Sep 2008, 11:08

Hierbij de waterstanden van Juni, Juli en Augustus:

aantal reisdagen: 6
aantal km's: 460
aantal ritten: 16
aantal keer gecontroleerd: 3
aantal minuten vertraging: 100
Trefkans controle over deze drie maanden: 18,75%

Groet, R :) nald

treinbruno
Berichten: 72
Lid geworden op: Za 29 Mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor treinbruno » Di 16 Sep 2008, 19:56

deze zomervakantie:

aantal km, ongeveer: 28 000
tickets: interrail, sorry pass, campuskaart, saarlorluxbiljet, jumbokaart

verder hou ik al die andere statistieken van controle enz niet bij :)
in het noorden van noorwegen had een nachttrein van mij 40 min vertraging, maar dat is wel de grootste vertraging die ik had denk ik.

maar: vertagingen zijn niet altijd negatief: ik had me eens misrekend waardoor ik niet meer thuis zou kunnen geraken en dus een nachtje alleen in brussel zuid zou moeten slapen, maar dankzij een vertraging van 10min ben ik toch nog thuisgeraakt...

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Geert » Wo 17 Sep 2008, 08:42

Hoe doe je dat? :P

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor webguy » Wo 17 Sep 2008, 10:53

Ik denk dat 'ie bedoelt dat z'n aansluitende trein vertraging had, en dus de overstap nog wel haalbaar.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Justin » Di 30 Sep 2008, 18:20

Zo, aangezien augustus toch niet bijzonder was (en juli eigenlijk ook niet, maar ach), weer eens een rits aan statistieken van mijn kant. Deze maand een aantal grote storingen meegemaakt, waaronder een stroomstoring begin deze maand in Amersfoort, en een beschadigde bovenleiding op Nijkerk-Putten-Ermelo als ik het goed heb.

Deze maand bijna elke dag wel met de trein geweest, en voornamelijk de s5100/s2800, sinds begin deze maand ook door naar Amersfoort waar ik sinds kort werk. Het is me opgevallen dat van alle 42 keren dat ik met de s5000 (13x) of s5100 (29x) ging op diverse afstanden tussen Rtd en Ddr (dus ene keer Rtd-Zwd, dan weer Zwd-Ddr, Ddr-Zwd, Rtb-Zwd etc.), GEEN ENKELE keer ben gecontroleerd.

Verder heb ik 28x met de s2800 (17x op Rtd-Ut(-Amf), 11x Amf-Ut-(Gd-)Rtd) gereisd. Op de heenreis NAAR Ut/Amf in totaal 14 (uit 17!) x gecontroleerd, de andere richting 2 (uit 11!) x gecontroleerd. Dat is dus wel een verrassende uitkomst (of niet echt, dit was al bekend). De verdeling spits/buiten spits is ongeveer 50/50.

Afbeelding

Dit vertaald zich naar de volgende statistieken:

Ritten: 113 (waarvan 21 werk- of schooldagen)
Km gereisd: 4062,65 (record voor mij)
% op tijd (binnen 3 minuten): 83,19% (oei oei ;))
% op tijd (binnen 5 minuten): 88,50% (redelijk)
% gecontroleerd: 25,66% (kans is gedaald naar 1 op 4)

Wat het totaalplaatje betreft veranderd het niets, maar wellicht kom ik daar op terug in het laatste kwartaal van dit jaar.
Wel interessant is de kilometrage van het afgelopen jaar, ik zie een sterkte stijging in de laatste periode:

Afbeelding
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25113
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Daniel » Di 30 Sep 2008, 20:11

Justin schreef:Het is me opgevallen dat van alle 42 keren dat ik met de s5000 (13x) of s5100 (29x) ging op diverse afstanden tussen Rtd en Ddr (dus ene keer Rtd-Zwd, dan weer Zwd-Ddr, Ddr-Zwd, Rtb-Zwd etc.), GEEN ENKELE keer ben gecontroleerd.

Hmm, dan is de trefkans wel erg treinafhankelijk op die lijn zeg... uiteraard heb ik daar normaal niet de stoptrein, maar het valt me in ieder geval wel op dat ik in de s2100 nagenoeg nooit gecontroleerd wordt en in de s2200 vrijwel altijd.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Raymond » Di 30 Sep 2008, 20:24

Nu ik m'n tweede jaar op hetzelfde traject (Eindhoven - Breda) ben ingegaan, is het nu ook mogelijk om te vergelijken met dezelfde maand van het vorige jaar.

Ook deze maand is weer dezelfde trend te zien als voor de zomer: van Eindhoven naar Breda ligt de punctualiteit een stuk lager dan van Breda naar Eindhoven (62,5% en 85,7% volgens NS-Norm, 81,3% en 92,9% volgens internationale norm). Trefkans van Eindhoven naar Breda is wel mooi: 50%, de andere kant op is deze 21,4%. Overigens was het wel allemaal sterk verdeeld: op sommige momenten meerdere dagen achter elkaar controle, dieptepunt was het slechts 1x gecontroleerd worden in een week (4 dagen,8 ritten dus).

De controlekans is in september '08 procentueel gezien gelijk gebleven ten opzichte van september '07.

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1273
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Frank » Di 30 Sep 2008, 23:07

Deze maand een 3 minuten punctualiteit van 73.6% ten opzichte van 72.8% dit jaar, wat al aanzienlijk hoog is. Deze maand wel veel buiten de spits gereisd; vooral veel vertragingen van precies 4 minuten gehad :? .
Verreweg het meest heb ik gereisd met de s3600 tussen Elst en Nijmegen, maar ook met de s2000 op hetzelfde traject en de s32300 tussen Nijmegen en Nijmegen Heyendaal.

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor BR628 » Wo 01 Okt 2008, 08:44

De rapportresultaten van de maand september in het jaar 2008:

Totaal aantal kilometers afgelegd: 3692km
Aantal dagen met de trein gereisd: 10
Totaal aantal treinen: 75
Meeste kilometers op een dag: 579km op 27-09-2008

Tijd doorgebracht in de trein zonder vertraging erbij opgeteld: 44u54m
Tijd doorgebracht in de trein inclusief vertraging erbij opgeteld: 47u27m
Totaal vertraging dus: 2u33m

Punctualiteit 3m norm: 89,3%
Punctualiteit 5m norm: 93,3%

Controle HC: 49,3%

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Fles » Do 02 Okt 2008, 21:39

BR628 schreef:Totaal vertraging dus: 2u33m


WTF :shock:

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Fles » Do 02 Okt 2008, 21:47

Wat mij momenteel opvalt is eigenlijk vooral dat ik meer kilometers maak in het buitenland dan in Nederland. De tussenstand wat dat betreft is momenteel 11.562 - 8.823

Overigens zijn wel mijn buitenlandkilometers duurder dan mijn binnenlandkilometers (8,51 cent tegen 7,18 cent) al moet ik toegeven dat ik het dit jaar verre van optimaal speel wat dat betreft. Meer stats rond de jaarwisseling :)

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4452
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Berichtdoor Daantje » Do 02 Okt 2008, 22:17

Buitenland is ook groter he dan Nederland. ;) Dus op zich is het niet zo gek :)
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 3 gasten