Pagina 12 van 37

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 02 feb 2014, 21:57
door Thom91
En aan wat voor statistiekjes zit je te denken dan?

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: ma 03 feb 2014, 05:17
door microshit
Alles wat nou handmatig gedaan wordt, aan aantal kilometers gereden bijvoorbeeld.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 13 feb 2014, 17:19
door Justin
Denk dat dat soms lastig is, omdat je geen VIA-punt er in kan zetten. Hooguit kan je raden welke route er is genomen, op basis van in- en uitchecken, maar dat is ook niet altijd 100% fail-safe (bijvoorbeeld als je op je aankomststation nog 30 minuten blijft plakken voordat je gaat uitchecken). Als je incheckt op Roosendaal en uitcheckt op Amsterdam Centraal, kan je via Den Haag-Leiden zijn gegaan, maar ook via de HSL, en dat heeft toch wat ander aantal kilometers. Of laat staan als er omgereden wordt.

Je zou wel dit via punt in een tooltje kunnen invoeren, zodat er automatisch wat wordt uitgerekend, dunkt me.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: za 01 mar 2014, 18:38
door Ardan
Kilometertjes van februari erbij :)
Niet bijster veel trein gehad, alleen een slagje Zwolle en een slagje Enschede. Buskilometers zijn wel relatief hard gegaan :)
Afbeelding

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 23:58
door Suus
Ik houd geen statistieken bij. Geen idee hoeveel kilometers ik dit jaar met de trein heb afgelegd, behoorlijk wat in ieder geval. Ik houd wel al sinds 2012 per jaar een kaart bij welke internationale treinreizen ik heb gemaakt. Hieronder de kaart van 1 januari tot en met 28 februari 2014.
Afbeelding

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 00:30
door Ronald
@Ardan: volgens mij klopt de totale afstand niet.
Bij mij is het iets van 3800 km trein, 160 km S-bahn, 20 km metro, 200 km bus (totaal dit jaar).

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 00:40
door Ardan
Ronald schreef:@Ardan: volgens mij klopt de totale afstand niet.
Scherp! Is 1157.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 11:51
door Suus
Nu er weer twee maanden voorbij zijn, een nieuwe update van mijn Internationale treinreiskaart. Bijgewerkt tot en met 18 april, aangedien ik op die dag mijn meest recente internationale treinreis maakte. Een tr

Afbeelding
Meest noordelijke station: Esens (Ostfriesland)
Meest westelijke station: Kortrijk
Meest zuidelijke station: Rodagne
Meest oostelijke station: Bremen Hbf

Grensovergangen dit jaar: Weener (Gr), Bad Bentheim (Gr), Venlo (Gr), Visé (Fr), Roosendaal (Gr), Gouvy (Fr), Sterpenich (Fr), Athus (Fr).

Vooruitzichten: er is nu 1 reis gepland, waarmee drie nieuwe grensovergangen aan het lijstje worden toegevoegd, maar er zullen voorlopig geen veranderingen zijn aan de extremen.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 16:03
door Ardan
Wat bedoel je met Gr en Fr?

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 16:04
door Ardan
Ik ben in april trouwens maar 46 treinkilometers verder gekomen, Almelo-Enschede en weer terug :')
De rest allemaal gefietst. Maar twee retourtjes Zwolle dit weekend gaan wel per trein, 120km erbij.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 16:24
door Suus
Ardan schreef:Wat bedoel je met Gr en Fr?
Zo is de benaming in de internationale reisplanner, het staat respectievelijk voor Grens/Grenze en Frontière.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 17:41
door Ronald
Die bij Arlon/Kleinbettingen heet dus Sterpenich? Vreemd dat die niet naar een station is genoemd (misschien een voormalig station). Hebben de HSL-overgangen ook officiële namen trouwens?

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 18:56
door Suus
Ja, de belangrijkste grensovergang tussen België en Luxemburg is Sterpenich (fr). Vroeger waren er meerdere stations tussen de grens en Arlon, namelijk (van Arlon naar de grens) Weyler, Autelbas, Barnich en Sterpenich. In het voorstel van het IC-IR plan van 1984 stonden ze alle vier op de nominatie om gesloten te worden, maar wonder boven wonder overleefden ze het alle vier. Bij de evaluatie van het IC-IR plan in 1988 zijn ze alsnog alle vier uit de vaart genomen aldus spoorweggeschiedenis.be.

Een van de perrons van Barnich heeft het daarna blijkbaar nog vrij lang volgehouden volgens het internet, maar op Streetview is het niet meer te zien, waarschijnlijk alsnog gesneuveld bij de bouw van het tunneltje aldaar.

Ik vermoed dat het grenspunt in de HSL Breda (gr) heet vanwege de afkorting, maar met tickets kan ik het niet bevestigd krijgen, het staat/stond ook niet op tickets van Thalys of Fyra.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 19:21
door Daniel
Volgens de lijst van Somda is het Hsbdg: HSL Breda grens.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 21:47
door IC140
In 'ProRail-planland' heet het inderdaad Breda Grens, maar in ticketingland is het Hazeldonk Grens. De grens tussen België en Frankrijk op de HSL is vernoemd naar Wannehain.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 30 mei 2014, 23:22
door Suus
Mei is bijna voorbij en na een productieve maand daarom een nieuwe tussenstand :Y

Afbeelding
En met een uitsnede van al het gekronkel in België en Noord-Frankrijk:
Afbeelding

Ten opzichte van de vorige tussenstand is er een nieuw spoorland bijgekomen (Frankrijk), drie nieuwe grensovergangen en tegen de verwachting is het meest westelijke station van dit jaar verlegd naar het station van de Franse stad Lens.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 01 jun 2014, 12:02
door Fles
Afgelopen maand tot 6809 km per spoor gekomen. De 3e score ooit en de hoogste sinds 2007. Al mijn records stammen uit 2007 maar het kwartaalrecord lijkt binnen bereik: met nog 1 maand te gaan nog 3027 km nodig :) We gaan het zien.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 05 jun 2014, 11:55
door waldo79
In mei heb ik zo'n 10.000 km weggezet in Rusland, Mongolië en China *O*

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: di 10 jun 2014, 20:38
door webguy
Goed, misschien niet helemaal in de lijn der discussie, maar dit is gewoon vet. Visualisaties van de metro van Boston, o.a. interactieve tijd-weg diagrammen die ook op een netwerk zijn te zien, etc.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: di 10 jun 2014, 20:47
door Ardan
Gaafheid :D

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: za 14 jun 2014, 22:07
door ODRAIL
Dit zouden de spoor en tramvervoerders in ons land ook moeten doen :idea: :wink: .

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 31 jul 2014, 21:33
door ODRAIL
Goed ... de maand juli 2014 is zonder vertraging verlopen. Al ging het de laatste dag wel met hangen en wurgen. Dit is tevens de eerste maand in 2014 die zonder vertraging verlopen is :wink: .

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 31 jul 2014, 21:58
door Ardan
Woensdagmorgen ergens tussen Apd en Apdo over de 2500 kilometer gegaan. Misschien wordt het nog wel wat dit jaar, hopelijk meer dan de 5000 van 2013 :')

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 31 jul 2014, 22:00
door waldo79
Hmm, das niet veel. Zit al rond 3700 km en dan tel ik mijn transcontinentale reis niet eens mee.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 00:45
door Suus
Augustus is voorbij, de echte zomermaanden daarmee ook dus is het wel weer eens tijd voor een nieuwe tussenstand. Ik heb ook nog een enige kilometers in Italië gehad in de buurt van Rome, maar die heb ik maar niet meegenomen op deze kaart omdat het dan wel erg groot zou worden (en de lijntjes wel erg klein).
Afbeelding

De extremen voor dit jaar zijn tot nu toe:
Noordelijk: Esens (Ostfriesland) in Duitsland
Zuidelijk: Aeroporto Fiumicino in Italië
Westelijk: Mantes-la-Jolie in Frankrijk
Oostelijk: Leipzig Hbf, maar Leipzig Bayerische Bahnhof scheelt echt helemaal niets, beide in Duitsland.

Het zuidelijke punt is voor mij ook een algemeen nieuw record. Ik ben in het verleden wel zuidelijker op de wereld geweest, maar niet in een trein. Het vorige meest zuidelijke punt waar ik met de trein ben geweest was Figline Valdarno, ook in Italië. De andere extremen zijn dit jaar niet in gevaar gekomen (dat zijn met de klok mee Oslo-Gardermoen, Stockholm C en London St. Pancras International)