Pagina 20 van 37

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 27 okt 2017, 21:45
door ODRAIL
De rode lijnen zijn spoorwegen mag ik aannemen. Maar wat zijn de lichtblauwe lijnen?

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 27 okt 2017, 21:46
door Chrysa
Busreizen zo te zien.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 27 okt 2017, 21:55
door Suus
Dat zijn inderdaad stukken die zijn afgelegd met de bus, al dan niet vrijwillig.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 27 okt 2017, 22:15
door Z2N
Meer dan spijtig dat je niet de IC hebt genomen tussen Brioude en Nîmes, dat is een prachtig stuk. :|

Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 27 okt 2017, 22:17
door Suus
Maar als ik op dezelfde dag nog in Perpignan wou komen zou het ondertussen 21 uur zijn en dan heb ik nog niets gegeten. En ik ga ook niet vijf uur doorbrengen in Brioude.

Ik ga nog wel een keer terug, er zijn drie nieuwe treinen voor die lijn besteld door Occitanie dus ik maak mij niet heel veel zorgen over die lijn.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: vr 27 okt 2017, 23:26
door Z2N
Hij ligt er ook een stuk beter bij dan de Aubrac-route, komt wel goed dus. :Y

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 11:13
door webguy
Suus schreef: Tenzij ik nog een of andere uitspatting bedenk zal dit het wel zijn voor 2017 qua internationale treinreizen.
Niet eens met de Trenhotel naar Lisabon?
Kwam er van de zomer achter dat er gewoon een aansluitende TGV vanuit Parijs precies op tijd in Irun is daarvoor (hoewel met de nieuwe HSL ik niet weet of dat nog zo is...)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 12:47
door Z2N
Omdat de SNCF een rampenplan is is die overstap in de nieuwe dienstregeling onderbroken, omdat TGV 8541 niet 5 minuten de grens over gaat maar strandt in Hendaye. Je kan dan wel een Euskotren-treintje pakken naar Irún, maar dat is ook niet ideaal. De andere kant op bestaat de aansluiting wel, omdat de Trenhotel dan de grens over gaat naar Hendaye.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 13:05
door Suus
SNCF laat die TGV in Hendaye zelfs binnenkomen op het zijspoortje naast het stationsgebouw zodat hij echt niet verder kan. Volgens mij is dat spoor A, maar pin mij er niet op vast want de spoornummering aldaar is wat chaotisch met letters en cijfers die door elkaar heenlopen.

De SNCF laat overigens wel een bus rijden maar niet op zondag.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 20:16
door webguy
Genoeg bejaarden die er deze zomer gebruik van maakten, het was een "soort van cross platform", je moest door het ruime stationsgebouw heen...

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 15:14
door Suus
Er kwam dus toch nog één internationale uitspatting de zaterdag voor kerst :mrgreen:

Afbeelding

En omdat het door de nogal grote afstanden dit jaar nogal kriebelig wordt in België, een detailkaartje van de driehoek Brussel-Gent-Lille :)

Afbeelding

Wat er op het programma staat voor volgend jaar: waarschijnlijk weer een hoop Frankrijk. Eerste noodgeval lijkt nu Abbeville — Le Tréport - Mers-les-Bains te worden, waarschijnlijk wordt de (zeldzame) treindienst daar eind mei "tijdelijk" opgeheven. Dit ligt gelukkig nog relatief dicht bij huis :')

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 15:25
door Z2N
2017 is op z'n einde gekomen, dus is het tijd voor een overzichtje van dit jaar:

Meest bereden traject: Apn - Ut

Noordelijkste station: Thurso, Schotland
Noordelijkste punt: Skaw, Unst, Shetland (noordelijkste punt van het VK)
Westelijkste station/punt: Dalwhinnie, Schotland
Zuidelijkste station: Venezia Santa Lucia, Italië
Zuidelijkste punt: San Marco-plein, Venetië
Oostelijkste station/punt: Ljubljana, Slovenië

Aantal landen bezocht: 10 (Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk (Engeland en Schotland), Italië, Monaco, Zwitserland, Oostenrijk, Slovenië)
Aantal nachttreinen: 5
Aantal nachtboten: 2

Al met al nog best tevreden over dit jaar. :)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 16:51
door ODRAIL
Hierbij wat cijfer van mijn treinreisjaar 2017:

Meest bereden traject: Rotterdam Alexander – Utrecht Centraal

Noordelijkste station: Zwolle
Westelijkste station: Rotterdam Centraal
Zuidelijkste station: Den Bosch
Oostelijkste station: Hengelo

Aantal kilometer gereisd met de trein: 8229 (dit is inclusief 272 km trein vervangend vervoer door geplande werkzaamheden)

Aantal nieuw bezochte stations: 8

Amsterdam Bijlmer Arena
Hilversum Media Park (dit station is ooit weleens bezocht met de naam Hilversum Noord)
Barneveld Zuid
Rhenen
Den Bosch
Nijmegen
Dieren
Hengelo

Aantal nieuw bereden trajecten:7

Geldermalsen – Den Bosch
Den Bosch – Arnhem
Arnhem – Tiel
Maarn – Rhenen
Almelo – Hengelo
Hengelo – Zutphen
Zutphen – Apeldoorn De Maten

Aantal ritten gereden in 2017: 290 (Op 55 ritten was er controle wat een percentage van 19% opleverde en op 17 ritten was er een reizigersonderzoek)

Cijfers van bus, tram en metro ritten zijn niet bijgehouden.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 17:39
door Mdk
Houden jullie dit allemaal zelf bij, of kunnen jullie dit bijv. Uit de data ven je ov-chipkaart halen?

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 17:40
door Chrysa
Suus schreef: Le Tréport - Mers-les-Bains
Twee verschrikkelijk lelijke plaatsen waar niets te doen is. Jij liever dan ik. :P
KM46 schreef: op 17 ritten was er een reizigersonderzoek
Zo veel? Ik ben die misschien 1x in mijn leven tegengekomen terwijl ik toch vrijwel altijd tijdens kantoortijden reis.



Ik deel mijn kaartje wel gewoon, ook al is dat van de laatste anderhalf jaar.
https://drive.google.com/open?id=1v-b5u ... sp=sharing

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 17:50
door Ardan
Ik heb ook niks te klagen :) Als ik naar de grafiek kijk zie ik dat ik met alles VEEL meer heb gereisd. Alleen niet zoveel met de boot, en de funiculaire in Budapest was in onderhoud. De stijging komt doordat ik wat meer te besteden heb en de nieuwe RE19 uitstapjes naar NRW veel makkelijker maakt. Ook heb ik vaak één dag vrij, waarop ik dan ook wat leuks wil doen. De tram heeft daardoor een gigantische stijging: ik heb veel van de überland-trammetjes in NRW bereden zoals de Keulse 16 en 18, en de Düsseldorfse U76 en U79.
Spoiler: show
Afbeelding
Kaartjen *O*
Afbeelding

Noordelijkste punt: Bostelberg bij Celle, D
Noordelijkste station: Coevorden :') NL
Westelijkste punt: De Uithof, Den Haag, NL
Westelijkste station: Den Haag Moerwijk, NL
Zuidelijkste punt en station: metro Kőbánya-Kispest, Budapest, HU
Oostelijkste punt en station: Stankovany, SK
Bereden metronetten: 6 (Amsterdam, Rotterdam, Brussel, Berlijn, Wenen, Budapest)
Bezochte landen: 7 (Nederland, België, Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Oostenrijk, Hongarije)

Volgend jaar nog meer? :D Goed nieuwjaar!

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 18:42
door ArrivaBas
Het wordt eens tijd voor mijn statistieken:

Trein: 744,4 km (2016: 92 km, dus +808%)
Bus: 104,2 km (2016: 104,2 km, dus +0%)
Tram: 0 km (2016: 21,2 km, dus -100%)
Metro: 0 km (2016: 2,8 km, dus -100%)

Uiterste punten:
Noord: Amsterdam Centraal (2016: Slagharen)
West: Scheveningen (2016: Scheveningen)
Zuid: Bielerhöhe Silvretta Stausee (2016: Nafplio)
Oost: Bielerhöhe Silvretta Stausee (2016: Athene)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 18:55
door SuperGhost
Noordelijkste punt: Lelystad, Bataviastad
Oostelijkste punt: Station Enschede Kennispark
Zuidelijkste punt: Station Oss
Westelijkste punt: Katwijk aan Zee, Rijnoever

Meest gebruikte station: Amersfoort
Meest gebruikte bushalte: Amersfoort, Station Schothorst

Kaartje:
https://drive.google.com/open?id=17lk5c ... sp=sharing

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 19:08
door ODRAIL
Mdk schreef:Houden jullie dit allemaal zelf bij, of kunnen jullie dit bijv. Uit de data ven je ov-chipkaart halen?
Dit hou ik zelf bij in een Excel bestandje. Hoe anderen het doen weet ik niet.
Chrysa schreef:
KM46 schreef:op 17 ritten was er een reizigersonderzoek
Zo veel? Ik ben die misschien 1x in mijn leven tegengekomen terwijl ik toch vrijwel altijd tijdens kantoortijden reis.
De meeste onderzoeken dit jaar waren op vrijdag tussen 12:00 uur en 15:30 uur en op zaterdag tussen 10:00 uur en 14:00.

Maar ik heb er afgelopen week nog eentje gehad op donderdagochtend voor 10:00 uur :wink: .

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 19:19
door Gothic-Writer
Hierbij mijn lijstje van 2017:

Trein

Meest noordelijke station: Leeuwarden
Meest oostelijke station: Nijmegen
Meest zuidelijke station: Maastricht
Meest westelijke station: Den Haag Centraal

Meest bereden traject: Tilburg - Gilze Rijen

Bus:

Meest gebruikte lijnen:

Tilburg.
Lijn 1 ETZ Elisabeth ziekenhuis - Noord/Quirijnstok.
(Veelal tussen Centraal station en Kraaivenstraat).
Lijn 2 Goirle - Reeshof NW.
(Veelal tussen Centraal station en winkelcentrum Heyhoef).

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 19:43
door dennistd
Meest bereden traject: Odz-Hgl

Noordelijkste station: Kleinbahnhof Binz-Ost, Duitsland
Noordelijkste punt: Siebenschneiderstein, Rügen, Duitsland
Westelijkste station/punt: Hoek van Holland Strand
Zuidelijkste station: Friedrichshafen Hafen, Duitsland
Zuidelijkste punt: Catamaran Konstanz-Friedrichshafen, Duitsland
Oostelijkste station: Göhren, Duitsland
Oostelijkste punt: Swinemünde, Polen

Aantal landen bezocht: 2 (Nederland en Duitsland), zonder OV ook Polen en Zwitserland

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 19:45
door Lijn65
Mijn lijstje:

Meest noordelijke station: Mörby (Zweden)
Meest oostelijke station: Sigulda (Letland)
Meest zuidelijke station: Maastricht (Nederland)
Meest westelijke station: Brugge (België)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 20:03
door Nitein-Repart
Ardan schreef:Ik heb ook niks te klagen :) Als ik naar de grafiek kijk zie ik dat ik met alles VEEL meer heb gereisd. Alleen niet zoveel met de boot, en de funiculaire in Budapest was in onderhoud. De stijging komt doordat ik wat meer te besteden heb en de nieuwe RE19 uitstapjes naar NRW veel makkelijker maakt. Ook heb ik vaak één dag vrij, waarop ik dan ook wat leuks wil doen.
Ga je straks ook vaker tripjes richting Niedersachsen maken als de RB61 straks doorrijdt naar Hengelo? Vanuit Deventer ben je best wel snel in Hengelo en met de RB64 vanuit Enschede via Münster naar Niedersachsen doe je er nog best lang over. De RB61 is een heel stuk sneller dan de RB64 via Münster.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 20:36
door cassie127
Hierbij ook even mijn cijfers
Trein: 24875,3 km
Bus: 1799,1 km
Metro: 80,2 km
Tram: 16,7 km
Alles bij elkaar is dat 26681,3 km

Meest bereisde trajecten:
Zwolle - Raalte
Lijn 1/9/609 Zwolle - Deltion
Lijn 165 Raalte - Deventer
Lijn 166 Raalte - Zwolle
Lijn 503 Heino station - Heino Centrum
Raalte - Almelo/Enschede

Gemiddeld is de 26681,3 kilometer goed voor:
iedere maand: 2223,4 km
Iedere week: 503,4 km
Iedere dag: 73,1 km
Ieder uur: 3,05 km
Iedere minuut 0,051 km

Maand met de meeste kilometers was augustus met totaal: 6909,5 km
Maand met de minste kilometers was september met maarliefst: 63 km

Meest noordelijke station: Hamburg Dammtor
Meest oostelijke station: Dresden Hbf
Meest zuidelijke station: Peschiera del Garda (italië)
Meest westelijke station: Den Haag Centraal

Nieuwe trajecten (het is een hele waslijst):
Spoiler: show
Herzogenrath - Aachen
Osnabrück Hbf - Hamburg Dammtor
Hamburg Dammtor - Kassel Wilhelmshöhe
Kassel Wilhelmshöhe - Marburg - Gießen - Frankfurt am Main Hbf
Frankfurt Hbf - Köln Hbf (via hsl)
Köln Hbf - Siegen
Siegen - Hagen Hbf
Köln Hbf - Koblenz Hbf
Koblenz Hbf - Trier Hbf
Trier Hbf - Saarbrücken Hbf
Saarbrücken Hbf - Mannheim Hbf
Mannheim Hbf - Biblis - Frankfurt am Main
Mannheim Hbf - Heidelberg Hbf - Karlsruhe - Basel SBB
Karlsruhe - Stuttgart Hbf - Ulm Hbf - Augsburg Hbf - München Hbf
München Hbf - Rosenheim - Kufstein - Innsbrück - Verona Porta Nuova
Verona Porta Nuova - Peschiera del Garda
Rosenheim - Mühldorf
Mühldorf - Landshut Hbf
Landshut Hbf - Freising - München Hbf (via München Allach)
München Flughafen - Freising
München Flughafen - München Ostbahnhof
München Ostbahnhof - Erding
München hbf - Würzburg Hbf - Frankfurt am Main Hbf
Hannover Hbf - Magdeburg - Halle
Halle - Erfurt Hbf
Halle - Berlin Hbf
Berlin Hbf - Dresden
Dresden - Leipzig
Leipzig - Erfurt - Fulda - Frankfurt am Main Süd
Frankfurt Hbf - Offenbach am Main
En nog wel wat meer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 20:38
door Z2N
Chrysa schreef:
Suus schreef: Le Tréport - Mers-les-Bains
Twee verschrikkelijk lelijke plaatsen waar niets te doen is. Jij liever dan ik. :P
Wat is er mis met Le Treport? De Funiculaire is prachtig, en het oude centrum kent ook zijn mooie hoeken :Y