Plan voor snellere treinen deugt niet
Geplaatst: ma 31 mar 2008, 23:55
'Plan voor snellere treinen deugt niet'
Uitgegeven: 31 maart 2008 23:26
Laatst gewijzigd: 31 maart 2008 23:29
AMSTERDAM - Treinen die sneller rijden, komen nog lang niet in zicht. Het onderzoeksbureau van het parlement Bureau Onderzoek en Rijksuitgaven (BOR) laat in een nog geheime notitie voor de Tweede Kamer geen spaan heel van de plannen van Verkeersminister Camiel Eurlings (CDA).
Manuel van der Wal
Dat meldt het Algemeen Dagblad dinsdag.
Eurlings trekt in totaal zeventig miljoen euro uit om treinen sneller te laten rijden. Zo reserveert hij volgens het BOR twintig miljoen euro om tussen Sittard en Heerlen anderhalve minuut reistijd te winnen. Het onderzoeksbureau heeft hier geen goed woord voor over.
Daarnaast wil de minister zeventig miljoen euro investeren in het traject Almere-Lelystad. De treinen zouden daar vanaf 2012 met 160 kilometer per uur moeten rijden.
Gevolgen
Nu is de maximumsnelheid 140 kilometer per uur. Het BOR stelt in het AD echter dat het nog helemaal niet duidelijk is wat de gevolgen zijn voor het onderhoud en is er geen onderzoek gedaan naar de veiligheidsaspecten.
Bron: http://www.nu.nl/news/1505108/30/%27Pla ... et%27.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit Geert: verplaatst van 'OVer Treinen' naar 'OV in de media'
Uitgegeven: 31 maart 2008 23:26
Laatst gewijzigd: 31 maart 2008 23:29
AMSTERDAM - Treinen die sneller rijden, komen nog lang niet in zicht. Het onderzoeksbureau van het parlement Bureau Onderzoek en Rijksuitgaven (BOR) laat in een nog geheime notitie voor de Tweede Kamer geen spaan heel van de plannen van Verkeersminister Camiel Eurlings (CDA).
Manuel van der Wal
Dat meldt het Algemeen Dagblad dinsdag.
Eurlings trekt in totaal zeventig miljoen euro uit om treinen sneller te laten rijden. Zo reserveert hij volgens het BOR twintig miljoen euro om tussen Sittard en Heerlen anderhalve minuut reistijd te winnen. Het onderzoeksbureau heeft hier geen goed woord voor over.
Daarnaast wil de minister zeventig miljoen euro investeren in het traject Almere-Lelystad. De treinen zouden daar vanaf 2012 met 160 kilometer per uur moeten rijden.
Gevolgen
Nu is de maximumsnelheid 140 kilometer per uur. Het BOR stelt in het AD echter dat het nog helemaal niet duidelijk is wat de gevolgen zijn voor het onderhoud en is er geen onderzoek gedaan naar de veiligheidsaspecten.
Bron: http://www.nu.nl/news/1505108/30/%27Pla ... et%27.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit Geert: verplaatst van 'OVer Treinen' naar 'OV in de media'